![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Si de ce Romania nu e tara civilizata? Pai nu e bai, imediat devenim civilizati cu noua constitutie. :)
__________________
https://www.facebook.com/sil.en.94 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Exista mare diferenta intre transportul in comun din Olanda sau Elvetia sa zicem si cel din Romania!
Aici ati intrat pe un domeniu care chiar ma pasioneza si ma pricep cat de cat: 1. La feroviar: -Romania: trenuri compuse din 2-3 vagoane vechi (de acu'30 de ani in urma produse la Arad, mai ales la personale) tractate cu locomotive de mare putere tip EA sau DA, care consuma mult curent sau motorina; -Olanda: rame electrice sau automotoare noi, care consuma putin si ofera confort net superior. -Romania: o infrastructura feroviara dezastroasa, cu o viteza medie comerciala de 50-60 km/h si cu peste 300 de restrictii si limitari de viteza -Olanda: o infrastructura feroviara ce permite viteze comerciale de 100-120 km/h, bine intretinuta -Romania: transport feroviar sistematic descurajat chiar de catre stat, prin trenuri puse cu orare total anapoda, legaturi proaste, furturi din infrastructura, preturi aberante, etc. Majoritatea firmelor de microbuze sunt chiar ale unor functionari din Ministerul Transporturilor! -Olanda: transport feroviar incurajat si sustinut de stat, prin diverse mijloace. 2. La urban in comun -Elvetia: se pune accent pe transportul electric (tramvai, troleibuz) nepouluant, silentios si mult mai economic -Romania: in orase precum Constanta, Sibiu ori Brasov, acesta a fost distrus, datorita intereselor unor primari ca sa poata lua spaga la achizitia de autobuze second-hand sau pur si simplu a prostiei acestora! In alte orase s-au favorizat firmele de microbuze (ce mai conteaza ca oamenii stau claie peste gramada in microbuz si ca este un vehicul total nepotrivit pentru transport urban in comun, cand firma respectiva cotizeaza unde trebuie!) 3. Rutier interurban -Olanda sau Germania: pe trasee paralele cu calea ferata nu prea se acorda licente de transport interurban auto de calatori, iar acolo unde se acorda firmelor respective li se impun conditii destul de stricte (sa aiba autobuze noi, de mare capacitate, sa aiba personal de bord bine pregatit, etc) -Romania: ARR-ul da licente "fara numar"", la ore puse exact cu cateva minute inainte de plecarea trenului, la niste "firme"" cu cosgiuge de autobuze aduse de prin ce au aruncat altii prin Europa, cu ätestate profesionale"" obtinute in conditii dubioase, etc |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pe langa autobuze si metrouri in care la ore de varf nu reusesti sa te urci, sau daca reusesti stai ca o sarmaluta intr-un picior...sa ne gandim la microbuze si trenuri cu care ne deplasam pe distante mai mari. Aveti idee cum mai arata trenurile din Romania? Le puteti compara cu cele din afara? Nu spun ca nu se intarzie peste tot in lume, dar la noi romanul este mai rabdator, obisnuit sa astepte mai mult si sa calatoreasca pe distante mari in picioare si in aglomeratie.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
o da,stiu cum e.mergeam in cls.a 9-a cu autobuzul (am renuntat intre timp).abia daca se inchideau usile,stateau persoane si pe scari. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Bun, dar solutia este sa imbunatatim si sa incurajam transportul in comun, nu sa-l distrugem!
E ca si cum daca te-ai julit oleaca'la un genunchi tai piciorul in loc sa tratezi julitura! Oricum, sunt foarte multa masuri de natura tehnica, administrativa si legislativa care pot fi luate ca lumea sa se indrepte masiv spre transportul in comun, insa nu cred ca topicul e potrivit pentru a le detalia aici! Ca sa incheim öff topicul"" personal (argumentele le-am prezentat) ma declar un ferm sustinator al transportului in comun si in special al celui feroviar! Revenind la topic: Ce nu pot pricepe este atitudinea unor barbarti, care, desi au alaturi o femeie care i iubesti, au un serviciu care le place si sunt sanatosi, in loc sa-i multumeasca lui Dumnezeu pentru asta (acuma nu zic sa fii habotnic sau sa incepi a te lauda pe toate drumurile cat de tare esti credincios), se apuca de idiotenii (ori isi inseala nevasta, ori de baut, ori devin violenti, ori prea lenesi ori puturosi si nu mai fac nimic acasa, etc) ?! E o chestie psihologica probabil......... |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Am citit un studiu care prezenta ca aerul de la metrou este extrem de nociv, cel mai nociv in comparatie cu alte mijloace de transport in comun. Asta din cauza particulelor de fier care se raspandesc in aer ca urmare a frecarii rotilor de sine. Intr-un mare procent acesta crestea riscul imbolnavirii de cancer. Pentru evitarea bolilor (transmisibile) se recomanda evitarea spatiilor aglomerate, ceea ce nu se poate daca te deplasezi cu mijloacele de transport in comun. Citat:
Citat:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
In Romania sunt autobuze si metrouri destul de faine. Am vazut metrouri si autobuze mai prapadite. In tarile din Vest baza e masina, nu trasportul in comun, mai ales daca e vorba de America de Nord. Cum am zis, de la 16 ani majoritatea au deja masina. Trenurile din Romania sunt ok, mai ales cele Inter-City. Am vazut trenuri mai rele. Nu trenurile sunt problema, ci caile ferate care nu au mai fost schimbate de mult timp. Nu prea inteleg mentalitatea asta colonista. Ideea asta de in Romania este totul rau, iar in vest e totul bine. Asta m-a deranjat, nu faptul ca anumite chestiuni din Romania nu merg cum trebuieste.
__________________
https://www.facebook.com/sil.en.94 Last edited by Parascheva16; 26.06.2013 at 18:01:16. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Total de acord! Ati pus punctul pe ""i":
-inainte de 1990 se refaceau anual cca 600 km cale ferata. In 2008 s-au facut lucrari de RK (refactie capitala) la cca 5 km cale ferata! -in 1990 pe sectia Apahida- Dej VS (viteza stabilita) era de 120 km/h. Astazi este de 50 km/h. -pe sectia Buzau-Faurei-Fetesti VS era 120 km/h. Astazi se circula de la Buzau la Faurei cu 50 km/h, plus restrictie cu 30 km/h. -pe podurile Fetesti-Cernavoda se circula in 1987 (la momentul inaugurarii) cu 100 km/h. Astazi restrictie la 30 km/h. -Pe sectia magistrala Bucuresti- Craiova VS era de 140 km/h. Astazi VS 100 KM/H. -Pe sectia Lupeni-Livezeni se circula in sistem ""BLA"" (bloc automat de linie). Astazi toate cablurile si releele sunt furate, circulandu-se la "cale libera"". Si exemplele pot continuua! Scuze de off-topic. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
cum stii ca el/ea e alesul/a? | florinna01 | Nunta | 209 | 04.07.2013 10:54:25 |
|