Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Nunta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 24.06.2013, 23:09:51
Parascheva16's Avatar
Parascheva16 Parascheva16 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2013
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.920
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Ekaterina Vezi mesajul

Transportul in comun in Romania nu se compara cu cel din tarile civilizate. Conditiile lasa mult de dorit.
Si tarile "civilizate" ce fel de transport in comun au? Autobuze si metrouri. Atat. Si la ei intarzie, si la ei o masina e mai faina alta mai veche etc.

Si de ce Romania nu e tara civilizata? Pai nu e bai, imediat devenim civilizati cu noua constitutie. :)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 25.06.2013, 10:18:21
Florinvs Florinvs is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.12.2012
Locație: Husi, judetul Vaslui
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.893
Implicit Alesul

Exista mare diferenta intre transportul in comun din Olanda sau Elvetia sa zicem si cel din Romania!

Aici ati intrat pe un domeniu care chiar ma pasioneza si ma pricep cat de cat:

1. La feroviar:

-Romania: trenuri compuse din 2-3 vagoane vechi (de acu'30 de ani in urma produse la Arad, mai ales la personale) tractate cu locomotive de mare putere tip EA sau DA, care consuma mult curent sau motorina;
-Olanda: rame electrice sau automotoare noi, care consuma putin si ofera confort net superior.
-Romania: o infrastructura feroviara dezastroasa, cu o viteza medie comerciala de 50-60 km/h si cu peste 300 de restrictii si limitari de viteza
-Olanda: o infrastructura feroviara ce permite viteze comerciale de 100-120 km/h, bine intretinuta
-Romania: transport feroviar sistematic descurajat chiar de catre stat, prin trenuri puse cu orare total anapoda, legaturi proaste, furturi din infrastructura, preturi aberante, etc. Majoritatea firmelor de microbuze sunt chiar ale unor functionari din Ministerul Transporturilor!
-Olanda: transport feroviar incurajat si sustinut de stat, prin diverse mijloace.

2. La urban in comun

-Elvetia: se pune accent pe transportul electric (tramvai, troleibuz) nepouluant, silentios si mult mai economic
-Romania: in orase precum Constanta, Sibiu ori Brasov, acesta a fost distrus, datorita intereselor unor primari ca sa poata lua spaga la achizitia de autobuze second-hand sau pur si simplu a prostiei acestora! In alte orase s-au favorizat firmele de microbuze (ce mai conteaza ca oamenii stau claie peste gramada in microbuz si ca este un vehicul total nepotrivit pentru transport urban in comun, cand firma respectiva cotizeaza unde trebuie!)

3. Rutier interurban

-Olanda sau Germania: pe trasee paralele cu calea ferata nu prea se acorda licente de transport interurban auto de calatori, iar acolo unde se acorda firmelor respective li se impun conditii destul de stricte (sa aiba autobuze noi, de mare capacitate, sa aiba personal de bord bine pregatit, etc)
-Romania: ARR-ul da licente "fara numar"", la ore puse exact cu cateva minute inainte de plecarea trenului, la niste "firme"" cu cosgiuge de autobuze aduse de prin ce au aruncat altii prin Europa, cu ätestate profesionale"" obtinute in conditii dubioase, etc
Reply With Quote
  #3  
Vechi 25.06.2013, 10:35:50
Ekaterina's Avatar
Ekaterina Ekaterina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.03.2012
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.284
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Parascheva16 Vezi mesajul
Si tarile "civilizate" ce fel de transport in comun au? Autobuze si metrouri. Atat. Si la ei intarzie, si la ei o masina e mai faina alta mai veche etc.

Si de ce Romania nu e tara civilizata? Pai nu e bai, imediat devenim civilizati cu noua constitutie. :)
Pe langa autobuze si metrouri in care la ore de varf nu reusesti sa te urci, sau daca reusesti stai ca o sarmaluta intr-un picior...sa ne gandim la microbuze si trenuri cu care ne deplasam pe distante mai mari. Aveti idee cum mai arata trenurile din Romania? Le puteti compara cu cele din afara? Nu spun ca nu se intarzie peste tot in lume, dar la noi romanul este mai rabdator, obisnuit sa astepte mai mult si sa calatoreasca pe distante mari in picioare si in aglomeratie.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 25.06.2013, 10:50:08
maria-15
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Ekaterina Vezi mesajul
Pe langa autobuze si metrouri in care la ore de varf nu reusesti sa te urci, sau daca reusesti stai ca o sarmaluta intr-un picior..

o da,stiu cum e.mergeam in cls.a 9-a cu autobuzul (am renuntat intre timp).abia daca se inchideau usile,stateau persoane si pe scari.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 25.06.2013, 11:12:59
Florinvs Florinvs is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.12.2012
Locație: Husi, judetul Vaslui
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.893
Implicit Alesul

Bun, dar solutia este sa imbunatatim si sa incurajam transportul in comun, nu sa-l distrugem!
E ca si cum daca te-ai julit oleaca'la un genunchi tai piciorul in loc sa tratezi julitura!

Oricum, sunt foarte multa masuri de natura tehnica, administrativa si legislativa care pot fi luate ca lumea sa se indrepte masiv spre transportul in comun, insa nu cred ca topicul e potrivit pentru a le detalia aici!
Ca sa incheim öff topicul"" personal (argumentele le-am prezentat) ma declar un ferm sustinator al transportului in comun si in special al celui feroviar!

Revenind la topic:

Ce nu pot pricepe este atitudinea unor barbarti, care, desi au alaturi o femeie care i iubesti, au un serviciu care le place si sunt sanatosi, in loc sa-i multumeasca lui Dumnezeu pentru asta (acuma nu zic sa fii habotnic sau sa incepi a te lauda pe toate drumurile cat de tare esti credincios), se apuca de idiotenii (ori isi inseala nevasta, ori de baut, ori devin violenti, ori prea lenesi ori puturosi si nu mai fac nimic acasa, etc) ?! E o chestie psihologica probabil.........
Reply With Quote
  #6  
Vechi 26.06.2013, 10:48:51
Ekaterina's Avatar
Ekaterina Ekaterina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.03.2012
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.284
Implicit

Citat:
În prealabil postat de maria-15 Vezi mesajul
nu prea inteleg partea cu sanatatea...e cu mult mai sanatos sa mergi pe jos decat cu masina(cunosc persoane care s-ar duce si la baie cu masina).in rest,da,e confortabil sa ai propria masina,dar sa te mantuiesti,nu(a nu se intelege ca cei care au masina nu se mantuiesc).


oricum,e haios sa discuti despre a avea/a nu avea masina pe un topic intitulat "Alesul"
Da, ne-am indepartat de subiectul topicului. Se intampla si asta cand ne luam cu vorba. O singura precizare mai fac iar apoi ne intoarcem la subiectul initial.

Am citit un studiu care prezenta ca aerul de la metrou este extrem de nociv, cel mai nociv in comparatie cu alte mijloace de transport in comun. Asta din cauza particulelor de fier care se raspandesc in aer ca urmare a frecarii rotilor de sine. Intr-un mare procent acesta crestea riscul imbolnavirii de cancer. Pentru evitarea bolilor (transmisibile) se recomanda evitarea spatiilor aglomerate, ceea ce nu se poate daca te deplasezi cu mijloacele de transport in comun.


Citat:
În prealabil postat de Florinvs Vezi mesajul
Bun, dar solutia este sa imbunatatim si sa incurajam transportul in comun, nu sa-l distrugem!
E ca si cum daca te-ai julit oleaca'la un genunchi tai piciorul in loc sa tratezi julitura!
Ma bucur ca aveti puterea sa priviti in acest mod, animat de cele mai bune intentii. Eu vad lucrurile intr-o alta perspectiva, poate nu la fel de binevoitoare: nu pot sa consum o mancare stricata, doar pentru a-l incuraja pe cel ce vinde sa vanda in continuare aceeasi mancare. Daca mancarea este buna, cu mare placere devin un client, dar altfel nu pot.


Citat:
În prealabil postat de Florinvs Vezi mesajul
Revenind la topic:

Ce nu pot pricepe este atitudinea unor barbarti, care, desi au alaturi o femeie care i iubesti, au un serviciu care le place si sunt sanatosi, in loc sa-i multumeasca lui Dumnezeu pentru asta (acuma nu zic sa fii habotnic sau sa incepi a te lauda pe toate drumurile cat de tare esti credincios), se apuca de idiotenii (ori isi inseala nevasta, ori de baut, ori devin violenti, ori prea lenesi ori puturosi si nu mai fac nimic acasa, etc) ?! E o chestie psihologica probabil.........
In acest caz, nu constientizeaza ce au primit (din bunatatea lui Dumnezeu). Sunt persoane care apreciaza ce au avut dupa ce raman fara. Este vorba de maturitate, de ancorarea intr-o realitate, de calitatea omului...
Reply With Quote
  #7  
Vechi 26.06.2013, 15:48:13
Parascheva16's Avatar
Parascheva16 Parascheva16 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2013
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.920
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Ekaterina Vezi mesajul
Pe langa autobuze si metrouri in care la ore de varf nu reusesti sa te urci, sau daca reusesti stai ca o sarmaluta intr-un picior...sa ne gandim la microbuze si trenuri cu care ne deplasam pe distante mai mari. Aveti idee cum mai arata trenurile din Romania? Le puteti compara cu cele din afara? Nu spun ca nu se intarzie peste tot in lume, dar la noi romanul este mai rabdator, obisnuit sa astepte mai mult si sa calatoreasca pe distante mari in picioare si in aglomeratie.
La orele de varf autobuzele si metrourile sunt pline si stai in picioare si de multe ori trebuie sa astepti urmatorul autobuz, caci nu ai loc. Da, exact ca in Romania. Si asta pentru ca orasele mari sunt pline de oameni.

In Romania sunt autobuze si metrouri destul de faine. Am vazut metrouri si autobuze mai prapadite. In tarile din Vest baza e masina, nu trasportul in comun, mai ales daca e vorba de America de Nord. Cum am zis, de la 16 ani majoritatea au deja masina.

Trenurile din Romania sunt ok, mai ales cele Inter-City. Am vazut trenuri mai rele. Nu trenurile sunt problema, ci caile ferate care nu au mai fost schimbate de mult timp. Nu prea inteleg mentalitatea asta colonista. Ideea asta de in Romania este totul rau, iar in vest e totul bine. Asta m-a deranjat, nu faptul ca anumite chestiuni din Romania nu merg cum trebuieste.

Last edited by Parascheva16; 26.06.2013 at 18:01:16.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 26.06.2013, 16:02:31
Florinvs Florinvs is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.12.2012
Locație: Husi, judetul Vaslui
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.893
Implicit Alesul

Total de acord! Ati pus punctul pe ""i":

-inainte de 1990 se refaceau anual cca 600 km cale ferata. In 2008 s-au facut lucrari de RK (refactie capitala) la cca 5 km cale ferata!
-in 1990 pe sectia Apahida- Dej VS (viteza stabilita) era de 120 km/h. Astazi este de 50 km/h.
-pe sectia Buzau-Faurei-Fetesti VS era 120 km/h. Astazi se circula de la Buzau la Faurei cu 50 km/h, plus restrictie cu 30 km/h.
-pe podurile Fetesti-Cernavoda se circula in 1987 (la momentul inaugurarii) cu 100 km/h. Astazi restrictie la 30 km/h.
-Pe sectia magistrala Bucuresti- Craiova VS era de 140 km/h. Astazi VS 100 KM/H.
-Pe sectia Lupeni-Livezeni se circula in sistem ""BLA"" (bloc automat de linie). Astazi toate cablurile si releele sunt furate, circulandu-se la "cale libera"".

Si exemplele pot continuua! Scuze de off-topic.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
cum stii ca el/ea e alesul/a? florinna01 Nunta 209 04.07.2013 10:54:25