![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=RBdb_yqnDGM Sunt si alte lucruri mult mai grave si dureroase pentru toti romanii care isi iubesc tara. Din aceeasi emisiune am aflat cum urmeaza ca o mare parte din rauri sa fie bagate pe conducte de oamenii smecheri, in interes personal. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
E nevoie de un Vlad Țepes în țara asta.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Recomand aceasta conferinta sustinuta de Înaltpreasfințitul Serafim Joantă, Mitropolitul Germaniei și a Europei de Nord.
Construirea unei societăți. Asumarea propriului rol (conferință audio)
__________________
https://www.facebook.com/sil.en.94 |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Tara asta-i tara noastra... vorba cantecului:
http://www.youtube.com/watch?v=pt3C11cTXQ4 Tara de unde vin, e-o tara de dor calator... http://www.youtube.com/watch?v=svkkPMZCp4U Last edited by Miha-anca; 16.07.2013 at 04:08:36. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Va referiti la tara in care locuiti acum (adica : USA)?
Pentru ca România nu mai are nevoie de un Vlad Tepes. I-a fost de ajuns unul. Ni s-a dus buhul in toata lumea (care citeste). Atata cruzime... Intr-o tara crestin ortodoxa. Oare a uitat atunci, Vlad Tepes (pe care-l asteptati sa omoare in cele mai cumplite chinuri oameni poate?? vinovati, e adevarat) ca singurul care are drept de viata si de moarte asupra noastra, a oamenilor (si asupra intregii creatii) este doar Dumnezeu Creatorul? Oare a uitat Vlad Tepes (sau o fi situt vreodata) ca orice om, pana in ultima clipa a vietii sale este asteptat de Dumnezeu sa se pocaiasca? <<Tot așa, v'o spun Eu vouă, mai mare bucurie va fi în cer pentru un păcătos care se pocăiește decât pentru nouăzeci și nouă de drepți, care n'au nevoie de pocăință. (Luca 15,7) <<Tot astfel, vrerea Tatălui vostru Celui din ceruri nu aceasta este, să piară vreunul din aceștia mici.>>( Matei 18,14) <<Domnul nu întârzie cu făgăduința Sa, după cum socotesc unii că e întârziere, ci îndelung-rabdă pentru voi, nevrând El ca vreunul să piară, ci ca toți să ajungă la pocăință. >>(2 Petru 3,9) |
|
#7
|
|||
|
|||
|
1. <<Trebuie știut însă că trasul în țeapă nu este nicidecum o invenție, o născocire a lui Vlad Țepeș. Supliciul acesta l-au aplicat și alții, înaintea lui. Există chiar o prețioasă mărturie în scrisoarea unui mare boier muntean, care se adresa brașovenilor în 1480 (deci după moartea lui Vlad Țepeș), zicându-le să țină minte că ai lor, împreună cu unii boieri pribegi, au fost cei care au tras mai întâi în țeapă niște oameni de-ai lui Vlad Țepes, de unde acesta s-a mâniat și a adus acolo foc și pârjol.
Prin urmare, dușmanii lui Vlad Tepes începuseră cu trasul în țeapă. De altfel, se știe și de Ștefan cel Mare că i-a tras pe unii în țeapă. Într-adevăr, contrar părerii larg răspândite că supliciul trasului în țeapă ar fi de origine turcească sau (mai general) asiatică, trasul în țeapă se pare că a fost un obicei germanic. Ceea ce îl distinge pe Țepeș de toți înaintașii (și chiar de toți urmașii lui) este numărul înfiorător de mare al victimelor sale. Ceea ce trebuie reținut este faptul că, trasul în țeapă era o practică obișnuită, în Europa, pe vremea lui Vlad Țepeș. Regele Ludovic al XI-lea al Franței (1461-1483), folosea adesea trasul în țeapă, ca pedeapsă.>> http://ro.wikipedia.org/wiki/Tragere...C8%9Beap%C4%83 2. <<Unele fapte din domnia lui Vlad Țepeș le aflăm din documente vrednice, oarecum, de crezare; altele însă, din multele povestiri ce au apărut după domnia lui. Iar din aceste povestiri, unele par a avea un grăunte de adevăr, altele însă par a fi născocite de imaginația înspăimântată, sau dușmănoasă, sau năstrușnică, sau chiar fantastică a unor contemporani. Una dintre aceste povestiri ne spune cum a curățat el țara de hoți, de cerșetori, de trântori, de bolnavi și de bătrâni, care nu foloseau țării cu nimic, ba, zicea el, mâncau degeaba pâinea altora. I-a adunat pe toți într-o casă mare, unde întinsese mese încărcate cu bunătăți. Zicea că voia să fie și ei sătui și fericiți barem o dată. Și, după ce i-a ospătat cu mâncăruri de i-a săturat și cu băuturi de i-a amețit, a pus de s-au zăvorât ușile toate și a dat foc la casă din patru părți. Și nu-i păsa lui vodă de strigătele și urletele celor ce ardeau de vii. Zicea că le făcea un bine, că nu vor mai avea de pătimit în această viață, ci vor fi mai fericiți pe lumea cealaltă.>> Neagu Djuvara, Radu Oltean, De la Vlad Țepeș la Dracula Vampirul, Ed. Humanitas, 2010, pag. 32-33 3. <<Scopul era de a răstigni omul în așa fel, încât moartea să nu urmeze îndată, să nu fie imediată, ca atunci când se taie capul cu spada sau securea, ci omul să sufere dureri cumplite timp de ore întregi sau chiar zile, până își dădea sufletul. Se pregătea un țăruș mare, mai lung decât statura unui om, care se va fixa în pământ (mai rar, se tăia și curăța un pom subțire), vârful fiind ascuțit ca un cui și uns cu seu, ca să alunece. Omul putea fi înfipt în acea țeapă prin mijloc (burtă sau spinare, capul și membrele atârnând spre pământ), dar era riscul de a străpunge un organ vital, și omul murea prea repede. Așadar, în metoda cea mai răspândită la călăii lui Țepeș, victimei culcate la pământ, cu brațele legate la spate, i se înfigea țeapa prin anus, trăgând apoi de amândouă picioarele legate cu frânghii la glezne. Apoi, se bătea și cu un ciocan de lemn în celălalt capăt al țepei, cu băgare de seamă, pentru a nu străpunge cele două organe de care se știa că provoacă moartea imediată: ficatul și inima. Omul stătea astfel răstignit, în chinuri cumplite, dar cu organele vitale funcționând. Murea cu încetul de suferință, de sete, de foame și de atacul corbilor care veneau atrași de miros.>> http://ro.wikipedia.org/wiki/Tragere...C8%9Beap%C4%83 |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
Fiecare Imparat, rege, voievod a condamnat la moarte sau la inchisoare, inclusiv cei care au devenit Sfinti. Aveau acest drept. (ps. Vlad Tepes a fost crestin-ortodox. ps.2 Nu cred ca wikipedia este cea mai buna sursa ptr. a cunoaste istoria Romaniei, mai ales istoria Evului Mediu.)
__________________
https://www.facebook.com/sil.en.94 Last edited by Parascheva16; 18.07.2013 at 05:24:38. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
@ Parascheva16
<<(ps. Vlad Tepes a fost crestin-ortodox. ps.2 Nu cred ca wikipedia este cea mai buna sursa ptr. a cunoaste istoria Romaniei, mai ales istoria Evului Mediu.)>> 1. Vlad Tepes a fost crestin ortodox. Dar nu s-a comportat ca un crestin ortodox. 2. Stiu ca Internetul este in general si in cel mai bun caz o oarecare sursa de informare. Dar cu singuranta, nu este o sursa de cunoastere. 3. Am citat din Wikipedia pentru ca mi-a fost la indemana. Am facut de multe ori greseala de a scrie (copia) pagini intregi din cartile pe care le am. Dar ma indoiesc ca a citit cineva. 4. Pentru completare, mai puteti sa cercetati si: - Neagu Djuvara, Radu Oltean, „De la Vlad Țepeș la Dracula Vampirul”, Ed. Humanitas, 2010, (eu am citat din paginile 32-33) - Neagu Djuvara, „O scurtă istorie a românilor povestită celor tineri”, Ed.Humanitas, București, 2002 - Ion Stăvăruș, „Povestiri medievale despre Vlad Țepeș-Draculea. Studiu critic și antologie/ Ion Stăvăruș”, Editura Univers, Bucuresti, 1978 - „Calatori straini despre Tarile Române”, vol. I (ed. M. Holban), Bucuresti, 1968 - Florin Șperlea, „De la Vlad Țepeș la Ceaușescu” (Expresii memorabile românești explicate în contextul lor istoric), Ed. Corint, Buc., 2001 - Emil Stoian, ”Vlad Țepeș - mit și realitate istorică”, Editura Albatros, 1989 |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cine-i dadea domnitorului (oricare ar fi el) dreptul de viata si de moarte? E ceva scris in Sfintele Canoane ale Sfintelor Sinoade Ecumenice? Daca da, va rog sa ma scuzati. In Biblie, in Noul Testament, sigur nu scrie nicaieri ca trebuie sa ridici sabia si sa tai si sa omori oameni. Extinzand gandirea intelegatoare, inseamna ca suntem de acord si cu „dreptul la prima noapte” („ius primae noctis”) practicat (se pare, daca nu a ramas doar la stadiul de legenda, poveste) de nobilimea de prin vestul Europei? Asta nu e crestinism. Daca-i binecuvantam pe domnitorii romani care au tras in teapa sau si-au omorat adversarii „politici” (adunandu-i pe la ospete si pe urma dandu-le foc etc.) de ce ne suparam si ne indignam cand vorbim/scriem despre inchizie? Care-i deosebirea? Totul se intampla tot in evul mediu. Numai ca inchizitia era la cei inchinatori de la stanga la dreapta. De ce judecata(aprecierea)este diferita, selectiv favorabila domnitorilor romani? Ce inseamna doamna, va rog frumos, Sabia Domnului? Cum putem sa asociem numele lui Dumnezeu cu crimele? Mantuitorul Hristos S-a jertfit pe sine nu i-a jertfit pe altii. Si atunci? Cum putem sa acceptam asemenea ticalosii? Puteti sa va ganditi "crestineste" ca un om, oricat de decazut ar fi fost, moare in decurs de cateva zile cu dureri cumplite, uscat de sete etc.? Va puteti iamgina (pe dumneavaostra insiva) privind scena strapungerii corpului omenesc de o teapa (puteti vedea asemenea obiecte de tortura pe la muzee) dar nu oricum: o teapa bine ascutita, unsa cu osanza, trecand astfel incat niciun organ vital sa nu fie distrus; de ce? din mila? NU. Doar ca omul sa moara cat mai lent si in chinuri cat mai mari. Mai auziti cumva cuvantul Mantuitorului Hristos cand era chinuit, scuipat, baitjocorit, fara vina:"Iarta-i Doamne, ca nu stiu ce fac"!? Mai auziti cumva cuvantul Mantuitorului Hristos adresat talharului pocait: "Maine vei fi cu mine in Rai!" A sters cumva, cineva, cuvantul Mantuitorului Iisus Hristos: <<Porunca noua dau voua: Sa va iubiti unul pe altul. Precum Eu v-am iubit pe voi, asa si voi sa va iubiti unul pe altul. Intru aceasta vor cunoaste toti ca sunteti ucenicii Mei, daca veti avea dragoste unii fata de altii. >>(Ioan 13:34-35) <<Imbracati-va, dar, ca alesi ai lui Dumnezeu, sfinti si prea iubiti, cu milostivirile indurarii, cu bunatate, cu smerenie, cu blandete, cu indelunga-rabdare, Ingaduindu-va unii pe altii si iertand unii altora, daca are cineva vreo plangere impotriva cuiva; dupa cum si Hristos v-a iertat voua, asa sa iertati si voi. Iar peste toate acestea, imbracati-va intru dragoste, care este legatura desavarsirii.>> (Coloseni 3:12-14) De cand robul condamna in locul lui Dumnezeu, cel care are dreptul sa o faca? Credeti ca Dumnezeu se bucura cand vedea ce face un rob al sau? Unde mai e posibilitatea de indreptare pe care Dumnezeu Creatorul ne-a da tuturor? Daca cititi Sf. Nicolae Cabasila, Talcuirea dumnezeiestii Liturghii: <<Dar adevarul insusi este si judecata si dreptate. De ce? - Pentru ca Mantuitorul, inlaturand pacatul si zdrobind pe diavolul n-a facut aceasta prin forta, adica n-a biruit prin taria trupeasca, ci prin judecata si prin dreptate, dupa cum a zis Psalmistul: "Dreptatea si judecata sunt temeliile tronului Tau" si dupa cum si noi in tribunale biruim pe potrivnicii nostri prin hotararea judecatorilor. De aceea zice Domnul: "Acum este judecata lumii acestei, acum stapanitorul veacului acestuia va fi aruncat afara". Stiind acestea, Fericitul Dionisie (Areopagitul) zice ca netarmuita iubire de oameni a bunatatii dumnezeiesti a nimicit puterea cetei apostatice, adica a demonilor asupra noastra, nu pentru ca ii este superioara in putere, ci pentru judecata si dreptate, dupa cum graieste cuvantul predat noua in chip tainic. Asadar, noi cantam in acest imn nu numai mila si adevarul, ci si dreptatea si judecata lui Dumnezeu. De aceea Psalmistul continua: "Ca drept este Domnul Dumnezeul nostru si nu este nedreptate intr-Insul". Iar ceea ce a spus mai inainte: "Bine este a vesti dimineata mila Ta si noaptea adevarul Tau...", insemneaza ca trebuie sa laudam pe Dumnezeu nu numai ziua ci si noaptea. Caci aici dimineata si noaptea sunt tot una cu "in toata vremea", cum gasim in alt psalm.”Dar adevarul insusi este judecata si dreptate. http://www.crestinortodox.ro/carti-o...fon-82677.html |
|
|