Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 22.07.2013, 22:02:22
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul
Alin, vorbeam despre ceea ce e numit de teologii ortodocși "reversibilitatea credinței".
Noi o cunoaștem astăzi din practica botezării copiilor, când credința e mărturisită de nașii lor (în acord cu Mt 28,19, Mc 16,6, FA 8,12 etc.).
Mai cunoaștem această reversibilitate și din Mt 8,5, Lc 7, 11-15 precum și din practica de azi a creștinilor - rugăciunile noastre obișnuite, unii pentru alții. Pomelnicul tocmai asta și dovedește, la fel lumânările și parastasele etc., etc.
Cum am scris mai sus, si repet, faptul ca asa ceva (botezul pentru morti) nu se regaseste in practica curenta a Bisericii, ci doar la cateva secte neoprotestante ar trebui sa-ti dea de gandit.

Citat:
Cât privește practica Botezului substitutiv din perioada chiar a Apostolilor, adică botezarea unor oameni vii în locul celor care au murit nebotezați, găsim detalii în 1 Co 15-29, cu sublinierea practicii în versetul 29.
E o dovadă serioasă care susține practica reversibilității Botezului în perioada apostolică a Bisericii. O menționează și unii autori în Dogmatică, în capitolul Taina Botezului.
Sa inteleg ca nu stai bine la capitolul limba engleza sau Sfanta Traditie nu inseamna mare lucru pentru tine?

Daca doi sfinti parinti atribuie aceasta practica unei secte gnostice (marcionitii), ce treaba are ea cu ortodoxia, pentru ce iti pierzi timpul elogiind-o?

Citat:
Consider că această practică evidențiază încă și mai mult una din însușirile esențiale ale Bisericii, aceea a comuniunii, a unității care crește între mădularele Ei prin Duhul lui Hristos Cel Înviat și pururi Viu. O făptuire a Legii Celei Noi; porunca iubirii, așadar.
Daca pentru tine marcionitii inseamna "Biserica"...

Citat:
Îți mulțumesc, oricum, că te-ai străduit să mă ajuți cu un răspuns. Voi citi materialul, cât de curînd.
Mulțumesc,
Doamne ajută!
Cu placere, apreciez acest nou "cezar_ioan" :)
Sper sa te lamuresti, probabil ar fi trebuit sa citesti macar acel pasaj mai intai.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 22.07.2013, 22:41:37
Pelerin spre Rasarit
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Mai exista o teorie cu privire la acel pasaj din Corinteni.Unii dintre crestinii corinteni aveau preferinte pt anumiti lideri crestini(vezi 1:12-16)si exista posibilitatea ca unii dintre ei sa fi mers la extrem cu admiratia lor.Este posibil ca rude apropiate lor sau cunoscuti sa fi murit nebotezati sau posibil botezati impropriu ori de catre alti lideri locali ori de catre persoane dubioase.Prin urmare printr-un demers subiectiv este posibil ca unii dintre ei sa se fi supus acestu botez prin inlocuire pus in practica de catre lideri mai credibili in ochii lor in speranta ca beneficiile sfinteniei acestora se vor rasfrange si asupra celor morti prin dragostea celor vii care incercau cumva,intr-un mod totusi straniu si atipic,sa corecteze o posibila eroare a celor decedati.Articolul de pe wiki nu atinge un aspect important si anume analiza termenului ,,huper"din cadrul versetului,termen care este diferit folosit in diferite situatii si nu s-a ajuns inca la un acord general cu privire la sensul sau exact in acel context.

Incadrarea practicii de catre Tertullian si Chrysostom in cadrul marcionismului nu poate avea un efect determinant cu privire la situatia din verset pt ca Marcion activeaza in sec II AD ori noi aici vorbim de perioada paulina.Cei doi se refera probabil la aplicarea acestui demers in timpurile lor dar retrospectiv privind pe timpul apostolului Pavel contextul era altul,mult mai timpuriu,erezia marcionita apare ulterior,eventul poate fi vorba de germene al ei preluat si dezvoltat ulterior dar nu sunt elemente atat de clar pt o perioada atat de timpurie.Practicile perioadei timpurii nu aveau nici strictetea si nici definirea elaborata de mai tarziu,era momentul cautarilor,esenta da,era aceiasi dar praxis-ul putea avea forme variate pt ca totul era in faza de elaborare si orice etapa de acest tip are normale deviatii,nu se dezvolta niciodata strict si perfect din prima.

Last edited by Pelerin spre Rasarit; 22.07.2013 at 22:53:39.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 23.07.2013, 00:14:35
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Pelerin spre Rasarit Vezi mesajul
Mai exista o teorie cu privire la acel pasaj din Corinteni.Unii dintre crestinii corinteni aveau preferinte pt anumiti lideri crestini(vezi 1:12-16)si exista posibilitatea ca unii dintre ei sa fi mers la extrem cu admiratia lor.Este posibil ca rude apropiate lor sau cunoscuti sa fi murit nebotezati sau posibil botezati impropriu ori de catre alti lideri locali ori de catre persoane dubioase.Prin urmare printr-un demers subiectiv este posibil ca unii dintre ei sa se fi supus acestu botez prin inlocuire pus in practica de catre lideri mai credibili in ochii lor in speranta ca beneficiile sfinteniei acestora se vor rasfrange si asupra celor morti prin dragostea celor vii care incercau cumva,intr-un mod totusi straniu si atipic,sa corecteze o posibila eroare a celor decedati.Articolul de pe wiki nu atinge un aspect important si anume analiza termenului ,,huper"din cadrul versetului,termen care este diferit folosit in diferite situatii si nu s-a ajuns inca la un acord general cu privire la sensul sau exact in acel context.

Incadrarea practicii de catre Tertullian si Chrysostom in cadrul marcionismului nu poate avea un efect determinant cu privire la situatia din verset pt ca Marcion activeaza in sec II AD ori noi aici vorbim de perioada paulina.Cei doi se refera probabil la aplicarea acestui demers in timpurile lor dar retrospectiv privind pe timpul apostolului Pavel contextul era altul,mult mai timpuriu,erezia marcionita apare ulterior,eventul poate fi vorba de germene al ei preluat si dezvoltat ulterior dar nu sunt elemente atat de clar pt o perioada atat de timpurie.Practicile perioadei timpurii nu aveau nici strictetea si nici definirea elaborata de mai tarziu,era momentul cautarilor,esenta da,era aceiasi dar praxis-ul putea avea forme variate pt ca totul era in faza de elaborare si orice etapa de acest tip are normale deviatii,nu se dezvolta niciodata strict si perfect din prima.
Cam așa ceva intuiam; sărumâna pentru timpul consumat cu precizările și pentru detalierea frumoasă a cestiunii!
Reply With Quote
  #4  
Vechi 23.07.2013, 00:09:20
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Cum am scris mai sus, si repet, faptul ca asa ceva (botezul pentru morti) nu se regaseste in practica curenta a Bisericii, ci doar la cateva secte neoprotestante ar trebui sa-ti dea de gandit.

Sa inteleg ca nu stai bine la capitolul limba engleza sau Sfanta Traditie nu inseamna mare lucru pentru tine?

Daca doi sfinti parinti atribuie aceasta practica unei secte gnostice (marcionitii), ce treaba are ea cu ortodoxia, pentru ce iti pierzi timpul elogiind-o?

Daca pentru tine marcionitii inseamna "Biserica"...

Cu placere, apreciez acest nou "cezar_ioan" :)
Sper sa te lamuresti, probabil ar fi trebuit sa citesti macar acel pasaj mai intai.
O să îți răspund pe rând la afirmații, apoi îți voi arăta, într-o simplă afirmație de sinteză, că te-ai grăbit să fii critic și certăreț, ca de obicei.

Nu am susținut că acest botez ar fi o practică în Biserică, azi. Ci doar că s-a întâlnit în perioada apostolică. Nu știam că această practică se întâlnește la protestanți și mă mir de asta întrucât botezul substitutiv se făcea în zorii Bisericii, cum spuneam (sursa de unde am cules informația e destul de credibilă pentru majoritatea creștinilor ortodocși, o voi preciza imediat, ai te rog puțină răbdare).

Stau binișor la limba engleză, cât să mă descurc cu un text nu foarte tehnic. Însă nu am acum o jumătate de oră (sau cât o dura, că nu am deschis textul întrucât pur și simplu nu am timp și vlagă) și nici puterea să mă concentrez pentru o lectură atentă. Tocmai pentru că Sfânta Tradiție e foarte importantă pentru mine, nu vreau să dau rasol în lectură.

Nu elogiez nimic, am amintit de tema credinței substitutive în contextul discuției noastre la un moment dat. Avea un rost acolo, ca urmare am punctat informația. Ceea ce nu înseamnă că o elogiez sau o recomand. De admirat, însă, îi admir pe acei credincioși pentru că, așa cum presupun eu, ei făceau acele demersuri fiind încredințați că Dumnezeu îi ascultă și că poate face orice, ei fiind oameni cu o inimă atât de generoasă, cred, încât tare mă tem că Dumnezeu chiar i-a ascultat. Însă, poate tocmai pentru că inima oamenilor a înghețat între timp, omului tot mai cartezian părîndu-i-se că aia sau cealaltă nu e "logic", "rațional" etc., Dumnezeu a și îngăduit tragerea pe dreapta a unor practici. Eu, totuși, încă mai cred în minuni, ca și oamenii aceia, probabil. Dar tu și alți raționaliști care cunoașteți la perfecție cum lucrează Dumnezeu și pe cine miluiește, îmi veți reproșa probabil că nu în minunile lui Hristos cred, ci în Moș Crăciun. Cunoaștem placa, ne amuzăm deja... Ne și întristăm.

Nu confund erezia marcionită cu dreapta credință. Dar acești oameni, discipolii simpaticului (până la un punct, cel puțin) Marcion, au făcut și ei parte din Biserică, nu-i așa? Pentru trecutul lor din Biserică, da, îi consider Biserica. După ce au fost îndepărtați din Ea în urma susținerii ereziei, evident nu au mai fost considerați mădulare ale Bisericii.

Și eu apreciez că ai răspuns folosind expresia "cu plăcere". Sincer, nu te credeam în stare de stări afective altele decât morocănoșenia și dispoziția iritată a criticului de serviciu, cu atât mai puțin bănuiam că ești capabil de un zâmbet. Dar dacă tot ai comis excepția, ce să zic... mă bucur și aproape că încep să te găsesc un domn agreabil. Dar să nu mă grăbesc, totuși...

Și acum să ne lămurim: există un text de vreo 5 rânduri în Manualul de Dogmatică pentru seminarii, acela din care se dă admiterea la Teologie (mâine la ora 9), unde scrie negru pe alb tot ce am zis despre reversibilitatea credinței și Botezul substitutiv. Acolo se spune clar că Biserica (nu marcioniții și nici alții) practica în perioada apostolică acest botez. Tot ce am dat ca informație, mai puțin efuziunile mele sentimentale, sunt citate exacte din textul manualului.
Acum, dacă oamenii aceia care au scris manualul, or fi greșit.... ce să zic, e posibil. (Și în manualul de Psihologie, pe care îl predau de vreo 20 ani, sunt o mulțime de erori pe care elevii și le însușesc ca atare dacă vreun profesor mai acătării nu îi ajută să priceapă cum stau de fapt lucrurile. Nu m-ar mira. așadar, să se fi strecurat afirmații îndoielnice și în alte manuale, că oameni suntem cu toții ... Iar manualele ar trebui să se îmbunătățească treptat în urma feedbackului cititorilor...)
Voi mai cerceta chestiunea, deși mare problemă nu mi se pare, comparativ cu altele. E însă înduioșător, pentru mine, dar și cutremurător când mă gândesc cât de simpli și frumoși erau creștinii acelor vremuri și e o temă de meditație dacă nu cumva uscăciunea și nebunia noastră a modernilor vine tocmai din faptul că, învârtoșîndu-se raționalismul și alte atribute luciferice în noi, Domnul ne-a lăsat să ne facem de cap, cam cum i-a lăsat și pe alții, odinioară, să își culeagă roadele amare ale necredinței și idolatriei: Rm 21-32.
Ei, pe atunci, cu închinarea la idolii din piatră; noi, astăzi, cu idolii deșteptăciunii minții noastre, vai!

P.S. Voi citi pasajul recomandat de tine, cel mai târziu mâine după-amiază, sper. Mulțumesc încă o dată pentru link!

Last edited by cezar_ioan; 23.07.2013 at 00:24:23.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 23.07.2013, 02:08:28
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul

De admirat, însă, îi admir pe acei credincioși pentru că, așa cum presupun eu, ei făceau acele demersuri fiind încredințați că Dumnezeu îi ascultă și că poate face orice, ei fiind oameni cu o inimă atât de generoasă, cred, încât tare mă tem că Dumnezeu chiar i-a ascultat. Însă, poate tocmai pentru că inima oamenilor a înghețat între timp, omului tot mai cartezian părîndu-i-se că aia sau cealaltă nu e "logic", "rațional" etc., Dumnezeu a și îngăduit tragerea pe dreapta a unor practici. Eu, totuși, încă mai cred în minuni, ca și oamenii aceia, probabil. Dar tu și alți raționaliști care cunoașteți la perfecție cum lucrează Dumnezeu și pe cine miluiește, îmi veți reproșa probabil că nu în minunile lui Hristos cred, ci în Moș Crăciun. Cunoaștem placa, ne amuzăm deja... Ne și întristăm.
Cezar , in lume exista oameni cu o credinta extraordinara, un devotament extraordinar. Daca noi ortodocsii am avea credinta lor am face minuni ca si Hristos.
Cunosc o familie de hindusi extrem de religiosi , cu o credinta puternica. Nu pot uita chipul lor cand povesteau despre sarbatoarea lor hindusa din noiembrie, despre altarul lor de rugaciune de acasa, despre dorinta lor de a fi arsi pe rug dupa moarte. Tin cu sfintenie postul lor de joi, precum si perioada de post anuala.
Apoi filipineza ce o cunosc si care nu lipseste niciodata de la biserica lor, care face studii biblice si care vorbeste cu convingere despre hristosul ei. Crede cu tarie in el.
Apoi negrii, din diverse confesiuni crestine ce se aduna la metrouri si canta cantece crestine ore in sir si impart pliante chemand oamenii la adunarea lor.

Toti acesti oameni au convingerea ca fac bine, ca Dumnezeu i-a miluit iar cei care sunt crestini asa si spun: Iisus m-a salvat, sunt mantuit!

Intr-o zi a urcat in autobuz o negresa. S-a pus in fata in picioare si cu o voce superba a cantat un cantec crestin. Apoi a multumit a urat o zi buna si tacuta s-a asezat pe un scaun. Nu ma indoiesc ca a facut aceasta in multe autobuze din acea zi.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #6  
Vechi 23.07.2013, 22:32:37
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Astazi am avut o discutie extrem de interesanta cu un englez care este preocupat de sensul vietii si cautarea adevarului. deocamdata nu apartine vreunei confesiuni, este in cautari sa spun asa, insa cert crede in Dumnezeu. A cam luat de bun tot ce i se pare lui ca este bun. de exemplu yoga, iar filosofia lui inclina mai mult spre panteism. este influentat mult si de ce propovaduiesc pastorii americani care imbratiseaza panteismul.
Este atras de misticism si spune ca a avut experiente cu Dumnezeu. ca stie ca era Dumnezeu pentru ca i-a daruit pace si o dragoste extraordinara pentru tot ce il inconjura - intreaga creatie a lui Dumnezeu. Si m-a intrebat: daca adevarul este doar intr-o religie, de ce si alti oameni din alte religii au experiente cu Dumnezeu de felul acesta?

I-am explicat ca Dumnezeu cheama catre El pe toti oamenii indiferent de credinta lor, sau daca au o credinta. Important este ce facem apoi , pe ce cale apucam.
Insa la panteism m-am poticnit din cauza englezei mele nu prea stralucita. I-am spus ca luam o pauza de o saptamana sa pot sa gasesc ceva texte in engleza care sa ii explice mai bine panteismul . Era extrem de nedumerit de ce nu ar fi Dumnezeu in creatia sa si nu am reusit sa ii explic corect.
daca aveti texte, linkuri, despre panteism in engleza dar sa fie corect din punct de vedere ortodox va rog sa ma ajutati.
Va multumesc mult
Doamne ajuta!

Ps. deasemenea am de discutat despre yoga , pentru ca era absolut convins ca metania noastra ce o facem cu rugaciunea lui Iisus ar fi la fel ca o mantra si postura din yoga. Deci si aici necesar texte in engleza sa ma pot face inteleasa mai bine.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca

Last edited by dobrin7m; 23.07.2013 at 22:37:19.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 24.07.2013, 10:47:45
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Astazi am avut o discutie extrem de interesanta cu un englez care este preocupat de sensul vietii si cautarea adevarului. deocamdata nu apartine vreunei confesiuni, este in cautari sa spun asa, insa cert crede in Dumnezeu. A cam luat de bun tot ce i se pare lui ca este bun. de exemplu yoga, iar filosofia lui inclina mai mult spre panteism. este influentat mult si de ce propovaduiesc pastorii americani care imbratiseaza panteismul.
Este atras de misticism si spune ca a avut experiente cu Dumnezeu. ca stie ca era Dumnezeu pentru ca i-a daruit pace si o dragoste extraordinara pentru tot ce il inconjura - intreaga creatie a lui Dumnezeu. Si m-a intrebat: daca adevarul este doar intr-o religie, de ce si alti oameni din alte religii au experiente cu Dumnezeu de felul acesta?

I-am explicat ca Dumnezeu cheama catre El pe toti oamenii indiferent de credinta lor, sau daca au o credinta. Important este ce facem apoi , pe ce cale apucam.
Raspunsul nu cred ca se potriveste cu intrebarea.
Adica se potriveste in context si mai ales cu ideile anti-ecumeniste care le-ati sustinut ca nuca in perete - fara suparare.

Omul a vrut sa stie de fapt ca experientele sale "spirituale" sunt autentice chiar avand la baza credinta in falsi dumnezei si dvs. fiind impresionata de aparente, i-ati confirmat - ceea ce e o greseala.

Citat:
Insa la panteism m-am poticnit din cauza englezei mele nu prea stralucita. I-am spus ca luam o pauza de o saptamana sa pot sa gasesc ceva texte in engleza care sa ii explice mai bine panteismul . Era extrem de nedumerit de ce nu ar fi Dumnezeu in creatia sa si nu am reusit sa ii explic corect.
daca aveti texte, linkuri, despre panteism in engleza dar sa fie corect din punct de vedere ortodox va rog sa ma ajutati.
Va multumesc mult
Doamne ajuta!

Ps. deasemenea am de discutat despre yoga , pentru ca era absolut convins ca metania noastra ce o facem cu rugaciunea lui Iisus ar fi la fel ca o mantra si postura din yoga. Deci si aici necesar texte in engleza sa ma pot face inteleasa mai bine.
Din pacate sincretismul asta, e o boala grea, care nu se vindeca cu cateva texte.

Asta e zeul lui, sa si-l schimbe in urma a catorva discutii intr-o engleza nu prea stralucita - indoielnic.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 25.07.2013, 01:14:04
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Raspunsul nu cred ca se potriveste cu intrebarea.
Adica se potriveste in context si mai ales cu ideile anti-ecumeniste care le-ati sustinut ca nuca in perete - fara suparare.

Omul a vrut sa stie de fapt ca experientele sale "spirituale" sunt autentice chiar avand la baza credinta in falsi dumnezei si dvs. fiind impresionata de aparente, i-ati confirmat - ceea ce e o greseala.
Legat de ideile antiecumeniste sustinute de mine, ce sa-i faci atat am putut , atat am facut.

Experientele lui spirituale nu aveau la baza o anume credinta, am spus e in cautari, nu apartine inca nici unei confesiuni.
Dumnezeu cheama la El pe oricine indiferent de starea sufleteasca in care se afla, insa nu oricine este pregatit sa porneasca pe drumul spre El. Nimeni nu pune monopol pe Dumnezeu.
Cand eu am fost necredincioasa Dumnezeu mi S-a dezvaluit si S-a facut simtit. Atunci am stiut ca e Dumnezeu si am inceput sa cred in El. Abia apoi am revenit in cadrul Bisericii ortodoxe.
Ceea ce nu ai inteles este faptul ca acest om simtind pe Dumnezeu e convins acum ca exista insa nu stie inca care religie este calea cea buna. Inca nu stie pe ce drum sa apuce, de teama sa nu greseasca. Si citeste tot ce gaseste, si interesant este ca a dorit sa vorbeasca cu mine stiind ca sunt ortodoxa. Doreste sa cunoasca ortodoxia nu doar din ce a citit el pana acum ci si discutand direct cu un ortodox.

acest om nu a venit la mine sa imi spuna uite sunt hindus, musulman sau nu stiu ce secta crestina si uite ce experiente am avut. Nu. Acest om imi spune ca el cauta ca stie ca exista Dumnezeu si doreste sa vada care religie este buna.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #9  
Vechi 25.07.2013, 01:18:05
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Asta e zeul lui, sa si-l schimbe in urma a catorva discutii intr-o engleza nu prea stralucita - indoielnic.
De asta imi este mie frica pentru ca nu stapanesc bine engleza si imi este foarte greu sa ii explic. Dar am sa las pe cineva care cu siguranta ii va explica corect. Am sa ii recomand sa mearga la Manastire la Essex si poate toate vor fi bune. Dumnezeu ajuta.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #10  
Vechi 25.07.2013, 01:35:07
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Raspunsul nu cred ca se potriveste cu intrebarea.
Adica se potriveste in context si mai ales cu ideile anti-ecumeniste care le-ati sustinut ca nuca in perete - fara suparare.
Imi cer scuze, acum am inteles la ce te referi.

Dar cred ca m-ai inteles gresit.
eu am spus ca Dumnezeu poate chema pe oricine la El indiferent de locul si starea in care se afla. Daca omul intelege aceasta chemare va incepe sa caute calea cea buna. Ei aici e momentul important. Pe ce cale va apuca. Deci nu sustin ecumenismul ci spun doar ca orice om de pe pamant poate sa se bucure de mila Domnului , chemandu-l, pentru ca Dumnezeu e al tuturor. Poate nu e intamplator nici intalnirea mea cu acest om. Cine stie cum si de ce randuie Dumnezeu unele lucruri. Slava Domnului pentru toate. Poate mai am si eu multe de invatat, sa ma smeresc mai mult.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare