Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Botezul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 15.08.2013, 01:50:49
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

@dobrin7m



<<Pentru ca noi chiar nu stim, nici unii nici altii, doar presupunem cu diverse argumente stiintifice, sau nu.>>

1. Daca „noi nu stim ci doar presupunem”, nu e mai corect, mai simplu, mai cinstit si mai benefic sa citim – mai intai, ca sa aflam – si pe urma sa avem pareri?

Cred ca toata atitudinea de respingere a citatelor din Biblie sau din Sfintii parinti, Sfintele Canoane etc. (pe care o vedem in general pe forumul nostru crestin ortodox) nu are darul de a ne ajuta.

Parerile „personale” care nu sunt argumentate prin Cuvantul din Biblie sau din Sfintii parinti, Sfintele canoane etc. pot sa fie neadevarate sau, si mai grav, la limita dintre adevar si neadevar; dintre adevar si smintire (sminteala). Aici e ca la matematica. Regula e regula; formula e formula. Nu e ca la discutiile de cultura generala: muzica, film, teatru, literatura, filosofie, arta etc.

A „argumenta” Credinta in Dumnezeu „in mod stiintific”, adica prin ceea ce numim „Intelepciunea acestei lumi” e lipsit de sens. Si nu mai are legatura cu Crestinismul. Tocmai aici e marea taina a Credintei: sa crezi fara argumente, fara dovezi. Sa CREZI pur si simplu.

2. << Bine era totusi sa fi vazut acele randuri din postarea mea, corect si atunci nu mai apareau zeci de pagini de contraziceri si de jigniri interminabile.>>

Aici, sa nu va suparati, e ca si cum ati spune: „Eu detin adevarul”. Deci: orice cuvant peste ceea ce spun EU cade, nu se pune, e neadevar etc. Cred ca e cam mult. Poate va mai ganditi. Mai ales ca, referitor la poza MINUNE, in unele mesaje ati cautat sa argumentati veridicitatea celor prezentate.
Poate va hotarati:
- poza e făcătură sau nu?
- avem nevoie, noi crestinii, de astfel de MINUNI?
Referitor la contraziceri, jigniri ai altele asemenea:
- Daca avem pareri contradictorii nu inseamna ca trebuie sa ne luam la bataie si sa ne jignim; asta tine de o minima educatie a dialogului.
- Cu adevarat credeti ca doar daca (noi toti) va citeam postarile „corect” dispareau neintelegerile? Atunci.....



3. <<oare sa spun si eu doamna, ca ortodoxistii de aici au simtit nevoia sa se impuna in fata celorlalti? daca stam sa privim bine, cine sunt ortodoxistii? Oare nu ar fi mai intelept sa nu acuzam pe nimeni de nimic?
consider ca pentru mine acest subiect este inchis.>>


Cred ca domnul Decebal a vrut sa faca diferenta intre ortodocsi (acei crestini care....) si aceia care, doar datorita botezului, isi aroga acest nume. Nu stiu daca a vrut sa acuze pe cineva; a constatat asa cum am facut si eu si dvs. Asa cum au facut si altii. Doar ca la dansul „constatarea” a fost mai dura si ne-a facut sa sarim, cu elan crestinesc, in lansarea de pareri.

Cand a aparut celalalt subiect, din aceeasi categorie si parca scris de aceeasi mâna, topicul despre „Intoarcerea raului Iordan – numai pe stil vechi”, reactia a fost restransa pentru ca, din nefericire, noi crestinii avem obiceiul de a ne baga capul in nisp ca strutul, si atunci ni se pare ca totul e perfect.

Pe acel topic discutiile s-au oprit pentru ca era o problema grea a crestinismului ortodox (si din tara noastra sau din tara naostra in special): stilismul. Ne facem ca nu exista; dar stilismul exista. Si din nefericire a dus si duce la dezbinarea Bisericii. Si e pacat mare. Daca cititi cam ce spun Stilistii despre noi, ceilalti.... o sa aveti mari dureri de cap. Dumnezeu sa ne ajute.

Iar daca discutam doar atunci cand argumentele sunt exclusiv in favoarea credintei pe care ne place sa spunem ca o avem, atunci ceva nu e in regula. Si poate mai reflectam.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 15.08.2013, 01:53:50
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

<< Textul pune de fapt însăși problema credinței și ne îndeamnă să ne întrebăm: ce este credința?

Știm că a crede înseamnă altceva decât a vedea, a constata, a înregistra; că vorbele spuse de arhierei și cărturari la răstignirea Domnului (Matei 27, 42; Marcu 15, 32) – „ca să vedem și să credem” – nu înseamnă numai hulă, batjocură și neîndurare ci și o greșeală de ordin semantic, confuzia dintre două verbe opuse: A vedea, a crede.

Credința exclude vederea; este încredințarea celor nevăzute, o afirmă în repetate rânduri Sf. Apostol Pavel în mai toate epistolele sale.

Dar spre o înțelegere mai adâncă a noțiunii, potrivit este să luăm aminte la textul din capitolul 9 (versetele 14-27) al Evangheliei Sf. Marcu și îndeosebi la versetele 2l-24. Acolo, cuvintele „Cred, Doamne! Ajută necredinței mele” par a indica o gravă contradicție și existența unui paradox fără soluție. Cum oare, judecă orice minte sănătoasă, poate cineva totodată crede și-și mărturisi necredința? Nu-i aceasta, pentru filosofii existențialiști și pentru atei în general, justificarea obiecțiunii adresată credincioșilor: sunteți de rea credință, mințiți ori vă amăgiți pe voi înșivă?

Astfel par a sta lucrurile dacă pierdem din vedere felul cum sunt rostite cuvintele de tatăl copilului: textul ne arată că tatăl (1) cere ajutorul Domnului, (2) cu lacrimi și (3) cu strigare.

Credința nu-i lovită de nulitate și fățărnicie, de aparentul paradox deoarece tatăl copilului asumă precaritatea și smerenia condiției omenești (mereu ispitită de necredință), însă o și depășește cerând cu lacrimi și strigare ajutorul Domnului.

Paradoxul se rezolvă prin chiar această depășire a momentului critic. Suntem ispitiți de necredință (un soi de umbră a credinței), însă ieșim din contradicție și paradoxal asumându-ne cu smerenie condiția noastră instabilă și incertă și afirmându-ne credința nu cu teoretică, indiferentă răceală, ci cu lacrimi și strigare, adică din adâncurile intimității noastre celei mai necontaminate de convenționalism.>>
http://nicolaesteinhardt.wordpress.c...inta/#more-106


<<Strigătul însoțit de lacrimi al tatălui e mai înainte de toate un act de smerenie: el recunoaște și mărturisește ticăloșia condiției sale omenești; îngâmfarea nu-l mai oprește să ceară ajutorul interlocutorului său. Prin smerenie, lacrimi și rugă, el (și o dată cu el tot omul) trece de la starea complexă (dubioasă, apăsătoare) de credință – necredința la starea stabilă de credință.

Ce dovedește aceasta? Că e nevoie de har. Ființa omenească nu este îndeajuns de puternică pentru a putea ieși singură din paradoxalitate, dispersiune și fluctuație. Ii este însă larg deschisă poarta smereniei (rugăciune + lacrimi+ „strigare”); ea duce la credință, spre deosebire de ferecata poartă a marelui, tragicului Kafka (pentru a cărui mântuire nu mă îndoiesc că se va fi rugat și Pascal și Kierkegaard și Dostoievski).>>

(Parintele Nicolae Steinhardt, Daruind vei dobandi, Editura Manastirii Rohia, 2005, Predica la Duminica a IV-a, din Postul Mare)
http://nicolaesteinhardt.wordpress.c...n-postul-mare/
Reply With Quote
  #3  
Vechi 15.08.2013, 23:16:36
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

........................
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca

Last edited by dobrin7m; 21.08.2013 at 12:50:31.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 16.08.2013, 03:29:14
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit Cele 7 daruri ale Duhului Sfânt

Multe sunt darurile Duhului Sfânt în viața omului credincios, daruri-putere astfel ca harul îndreptării, primit prin Botez, să îl ajute pe creștin să câștige cele mai înalte virtuți.
(Har peste har, așadar, cum ne scrie Apostolul Ioan și cum nu pricepea și se mira cineva pe forum, mai demult...)
Dintre multele daruri, 7 anume (semnul plenitudinii harismatice exprimate prin numărul 7) se revarsă asupra creștinului nou-botezat prin Taina Mirungerii.
În ce constă această pecete a darului Duhului Sfânt?
Oare în vreo lumină cognoscibilă cu simțurile, direct sau indirect (pe suport material, de pildă printr-o hârtie sau, în cazul aparaturii electronice, prin fărâmițe de siliciu)?

Ne poate ajuta pe drumul lămuririi proorocul Isaia, în Is. 11,2-3, enumerînd darurile/duhurile:
- al înțelepciunii
- al înțelegerii
- al sfatului
- al puterii
- al cunoștinței
- al bunei credințe (evlavia)
- al temerii de Dumnezeu.

Aceste duhuri nu sunt, evident, naturi materiale. Lumina lor e duhovnicească.
Unii cred că acestea (duhurile care sprijină înțelepciunea, puterea, cunoștința etc.) pot fi văzute cu ochiul, fie direct fie indirect. Și încă, de orice om, indiferent cine și cum ar fi persoana în cauză. De pildă, un miliardar american, beat-criță, cu trabucul de Havana între degete, cât o mai fi-n stare să-l țină, între două pahare de scotch, no problem, tolănit între două blonde poate contempla darul/duhul/harul ori imaginea lui așazis fixată într-o poză pe net, cât poftește inima lui de miliardar adus la dreapta credință. Apoi, no problem, poate să-și continue activitatea. Cu frică de Dumnezeu și cutremur, pesemne... Să ne mai mirăm că iar va zice că a văzut extratereștri???
Alții cred că nu pot fi văzute, deoarece nu au natură concretă, materială ci au natură spirituală (sunt duhuri). Ca urmare, unica modalitate de vedere a lor este cea duhovnicească. În nici un caz nu pot fi văzute cu aparatul foto, deoarece acesta este un aparat care operează cu energii fizice, nu duhovnicești. Și nici cu receptorii lui din siliciu, din același motiv precizat deja.

Biserica, însă, ne încredințează, spre îndreptarea noastră, că Harul poate acționa nemijlocit asupra materiei. De pildă, când Duhul Sfânt, prin preotul slujitor aflat între credincioși, sfințește apa, casa, corpul... Dar aceasta nu înseamnă că apa, casa ori corpul încep să strălucească, de pline de har ce sunt. Asta nu ne mai învață Biserica, nu, nu, nu.
Ochiul și aparatul foto, cu toate ingredientele lui inclusiv hârtia atașată și siliciul, pot fi cel mult învăluite în lumină, dacă aceasta e de aceeași natură ca lumina contemplată de isihast la rugăciune, când rugătorul cu inimă curată primește în dar deschiderea vederii duhovnicești. Dar nu avem date să o poată și fixa și reda privitorilor care, indiferent de credința sau necredința lor, se uită (uitînd dintr-odată de toate) la o poză.

Frica de Dumnezeu nu strălucește în poze. Nici duhul/darul care o nutrește. (Că doar nu e actriță americană la Hollywood.)
De obicei, însă, ea îl ajută pe fotograf și pe proprietarul de siteuri cu poze strălucitoare, să nu se avânte prea tare în expuneri publice și în considerații care se pot întoarce împotriva lui, bumerang. Dumnezeu știe când.

"Confirmările minunate" trec și ele prin aceleași 7 daruri ale receptorului de "minunății", creștinul de pretutindeni, ca prin tot atâtea grile cu rol de epurare a falsității. Oare le-a dat Duhul Sfânt degeaba, creștinului botezat, în Taina Mirungerii?

Last edited by cezar_ioan; 16.08.2013 at 04:32:34.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 16.08.2013, 22:21:58
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

.....................
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca

Last edited by dobrin7m; 21.08.2013 at 12:47:30.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 17.08.2013, 01:04:10
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Nu.

Fericit, iubitul Părinte Paisie ar putea, desigur, dacă l-am convinge să ne spună, cumva,
și ne-ar spune, spre folosul nostru duhovnicesc, musai dacă ar fi vreun folos, cât de mic, întru mântuire și desăvârșire.

Last edited by cezar_ioan; 17.08.2013 at 01:32:30.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 17.08.2013, 01:05:22
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Aș putea, dar nu vreau.

Mă ține ceva
sau Cineva. Fără ironie scriu, fără pic de ironie.

Am vorbit destul pe forum. Prea mult. O, mult prea mult.
Nu deznădăjduiesc, însă.

Din peste 3500 de postări, scrise fiecare din tot sufletul meu, precum cei ce-au voit cunosc deja,
trag nădejde că a sosit timpul s-o răresc serios pe aici.

Nu-i nimeni prooroc pe forumul lui!...

Dumnezeu să vă poarte, ferindu-vă, pururea, de poze minunate și de alte confirmări de care, dacă ați avea credință, precum citați voi înșivă, "cât un bob de muștar",

v-ați fi lipsit din capul locului.
Dar n-ați făcut-o, vai vouă
și încă nu o faceți.

Fie vouă după credința voastră! AMIN+

Last edited by cezar_ioan; 17.08.2013 at 01:39:01.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 17.08.2013, 01:40:42
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Nu doresc o disputa cu Cezar (care e in continuare pe ignore). Vad ca incearca sa demonstreze inca odata ca nu intelege mai nimic, chiar daca a si scris depsre Sfantul Grigorie. Nici macar acum cu citatele date nu a inteles ca e gresit ce sustine el si ce sustinea si N.Priceputu.
Doar ultimul mesaj: "În ce constă această pecete a darului Duhului Sfânt?
Oare în vreo lumină cognoscibilă cu simțurile, direct sau indirect."
"Unii cred că acestea (duhurile care sprijină înțelepciunea, puterea, cunoștința etc.) pot fi văzute cu ochiul, fie direct fie indirect. "
Sa repet, harul este o lumina ce poate fi vazuta cu ochiul, ca pe Muntele Taborului. Aceasta e invatatura sf. Grigorie. Vaarlam spunea ca nu poate fi vazut, de aceea acea lumina este o lumina creata, adica nu este energia necreata.
Si vad ca in chiar primele secunde ale clipului spune clar: "Celor care nu marturisesc ca Lumina ce a stralucit din Domnul la dumnezeiasca Sa Schimbare la Fata este necreata si are har firesc si stralucire si lucrare, sa fie anatema."
Lumina aceea nu e o reprezentare, o reprezentare a harului, pentru ca ar fi creata, e insasi energia necreata, harul care este o lumina orbitoare. Asadar se poate vedea cu ochiul liber, atunci cand ingaduie Domnul.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 17.08.2013, 01:56:42
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

.........................
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca

Last edited by dobrin7m; 21.08.2013 at 12:45:31.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 17.08.2013, 01:40:55
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

..........................
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca

Last edited by dobrin7m; 21.08.2013 at 12:45:10.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare