Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Stiri, actualitati, anunturi
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 31.08.2013, 11:12:36
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit „Omul crește în ce pornește”

Avantajul tinereții față de celelalte vârste este că la tinerețe omul e modelabil, adică te poți aștepta să se schimbe, pe când la bătrânețe nu mai poți să te schimbi nici în bine, nici în rău, ești la un fel de rezumat al vieții.
Avantajul tinereții față de celelalte vârste este că la tinerețe omul e modelabil, adică te poți aștepta să se schimbe, pe când la bătrânețe nu mai poți să te schimbi nici în bine, nici în rău, ești la un fel de rezumat al vieții. De exemplu, clipa de față ne cuprinde pe fiecare dintre noi cum suntem până în clipa de față și ne pregătește pentru viitorul nostru, de aceea este foarte important să faci lucruri bune, ca să crești în bine, cum se zice undeva că „Omul crește în ce pornește”, adică, dacă ești rău, crești în rău și te faci și mai rău; dacă ești bun, crești în bine și te faci și mai bun. Iar rezumatul vieții noastre suntem noi înșine, și la tinerețe, și la bătrânețe, pentru viața câtă am trăit-o.
Pentru că vorbim într-un cadru al isihasmului, adică într-un cadru propice pentru rugăciune, într-un cadru care ne atrage atenția asupra importanței pe care o are rugăciunea, și mai ales rugăciunea de toată vremea, putem să spunem (și aceasta că în fiecare clipă a vieții noastre, și mai ales la rugăciune) că noi suntem rezumatul vieții noastre în raport cu Dumnezeu. Dacă eu mă rog acum și îmi vin gânduri felurite și împrăștieri, înseamnă că încă nu am ajuns la o rugăciune curată, pentru că sunt împrăștiat în cealaltă vreme a vieții mele (sunt împrăștiat și când nu mă rog) și atunci la rugăciune se rezumă viața mea cu toate împrăștierile mele, care se cumulează atunci când mă rog și atunci îmi dau mai bine seama de ceea ce sunt, pentru că dacă sunt împrăștiat în cealaltă vreme și în celelalte acțiuni, înseamnă că sunt împrăștiat întotdeauna. Când știu ca acum nu mai trebuie să fiu împrăștiat și totuși sunt împrăștiat cu gândul, înseamnă că încă nu sunt curățit, că nu am ajuns la măsura aceea ca să mi se limpezească mintea, și gândul încă vagabondează.
(Arhim. Teofil Părăian, Punctele cardinale ale Ortodoxiei, Editura Lumea credinței, p. 69
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 02.09.2013, 02:00:28
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
.... foarte important să faci lucruri bune, ca să crești în bine, cum se zice undeva că „Omul crește în ce pornește”, adică, dacă ești rău, crești în rău și te faci și mai rău; dacă ești bun, crești în bine și te faci și mai bun. Iar rezumatul vieții noastre suntem noi înșine, și la tinerețe, și la bătrânețe, pentru viața câtă am trăit-o.

...... Când știu ca acum nu mai trebuie să fiu împrăștiat și totuși sunt împrăștiat cu gândul, înseamnă că încă nu sunt curățit, că nu am ajuns la măsura aceea ca să mi se limpezească mintea, și gândul încă vagabondează.
(Arhim. Teofil Părăian, Punctele cardinale ale Ortodoxiei, Editura Lumea credinței, p. 69
Prima afirmație, trimite la vorba concisă a Părintelui "Ce faci te și face".
Admirabilă vorbă, deplin adevăr, verificabil de fiecare în parte pe propria piele. Nu e deloc întâmplător în ce activități ne implicăm. Acțiunile noastre ne constituie, întrucât în acțiunile care se împletesc înlăuntrul unei activități sunt antrenate toate stihiile omului, într-un mod anume. Iar ce dăm la moara minții se macină și apoi dospește în inimă... Definind astfel profilul omului lăuntric...
Un exemplu: rugăciunea (rostită) naște rugăciune (a minții) care naște rugăciune (a inimii). Cu harul Domnului.
Sfântul Teofan Zăvorâtul insista mereu, în special în scrisori, asupra incompatibilității dintre o viață dezordonată și o rugăciune folositoare, ca să nu mai zic de rugăciunea curată... Sfântul folosește termenul de "atmosferă" a rugăciunii atunci când se referă la faptele noastre. Cum e "atmosfera", așa e și rugăciunea, așa-i și duhul omului.
Ceea ce facem nu piere, ci ne constituie.

În ce privește a doua afirmație... sunt un pic nedumerit. Pentru că sunt momente, poate chiar minute, când un rugător chiar și începător își poate ține mintea la rugăciune, fără împrăștiere. După cum sunt zile întregi când, dincolo de orice stăruință, mintea nu șade la rugăciune nici 3 secunde ci se agită de colo-colo, ca o maimuță prin copaci...
Cred că părintele, formulînd de fapt un îndemn și o binecuvântare, vorbește de o stare înaltă a rugăciunii și a rugătorului. De un avans serios în lucrarea despătimirii. Probabil se referă chiar la propria experiență și măsură, despre care, știm chiar de la Părintele, era cu totul bogată în privința stăruinței (ani și ani, încă din adolescență și apoi toată viața) și roadelor rugăciunii. Bucurii ale credinței.

Last edited by cezar_ioan; 02.09.2013 at 02:26:48.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 07.09.2013, 22:42:53
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Thumbs up

Noi trebuie să știm că Maica Domnului este mamă. Și nu este mamă numai pentru Domnul Hristos, este mamă pentru toți cei care vrem s-o avem de mamă. „Tu, dacă nu mai poți sta aici, să vii acasă, că ai unde veni.”.
Mi-aduc aminte, a fost odată la noi la mănăstire o împrejurare mai grea și mama a zis: „Apoi, dacă nu mai poți sta vii acasă, că doar tu ai unde veni.”. E ceva atât de înduioșător... Vedeți ce înseamnă inima de mamă? Nu te lasă niciodată. Te lasă alții, nu te vor, te ocolesc, te resping, te marginalizează, te împing, te asupresc. Așa ceva nu poate face mama! Pot face străinii, dar cine are inimă de mamă, nu poate. „Apoi tu, dacă nu mai poți sta aici, să vii acasă, că doar tu ai unde veni...”.
Dacă mama cea pământească poate face așa ceva, gândiți-vă la Maica Domnului!
Maica Domnului să ne părăsească vreodată? Se poate cumva să ne părăsească Maica Domnului? Nu se poate! De ce nu se poate? Pentru că este mamă, pentru că are inimă de mamă. Noi zicem „Maica Domnului” ca și când am zice un titlu. Or, noi trebuie să știm că Maica Domnului este mamă. Și nu este mamă numai pentru Domnul Hristos, este mamă pentru toți cei care vrem s-o avem de mamă. „Tu, dacă nu mai poți sta aici, să vii acasă, că ai unde veni.”.
Apoi să știți că Maica Domnului zice tot așa către noi!
(Arhimandritul Teofil Părăian, Maica Domnului - Raiul de taină al Ortodoxiei, Editura Eikon, 2003, p. 121)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 10.09.2013, 18:22:30
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Alegerea duhovnicului - factor determinant în calea spre mântuire

Domnul Hristos, când a oferit Sfânta împărtășanie Apostolilor, posibilitatea de împărtășire cu El, i-a împărtășit și pe doi dintre ucenici care, mai apoi, unul l-a vândut și altul, s-a lepădat de El. Mântuitorul a știut lucrul acesta și, totuși, a dat posibilitatea aceasta de împărtășire.

Eu sunt pentru o împărtășire deasă a credincioșilor și insist pentru treaba aceasta, dar nu trag de oameni. De ce? Pentru că eu insist să se spovedească. Și dacă nu se spovedește, atunci n-are de ce să vrea să se împărtășească. Dacă se spovedesc și doresc să se împărtășească n-am niciun motiv să-i opresc de la a se împărtăși. Nu zic să se uite în calendar, să vadă când trec 40 de zile, că numai atunci se poate, și așa mai departe. Eu zic că totdeauna se poate pentru omul care are o viață mai limpezită, pentru că Sfânta Împărtășanie nu se dă ca recompensă pentru o viață excepțională, ci se dă ca ajutor. Domnul Hristos, când a oferit Sfânta împărtășanie Apostolilor, posibilitatea de împărtășire cu El, i-a împărtășit și pe doi dintre ucenici care, mai apoi, unul l-a vândut și altul, s-a lepădat de El. Mântuitorul a știut lucrul acesta și, totuși, a dat posibilitatea aceasta de împărtășire. Noi niciodată nu ne putem socoti vrednici, în sensul acesta, că trebuie să așteptăm vrednicia. N-ai cum aștepta vrednicia, deoarece pentru așa ceva niciodată nu ești destul de pregătit. Nici la moarte nu ești vrednic, dar ne învrednicește Dumnezeu.
Eu mă împărtășesc pentru vrednicia pe care mi-o dă Dumnezeu să mă împărtășesc. Dumnezeu, Care mă cheamă și mi Se oferă, Acela mă și învrednicește. Cum zicem noi: „Învrednicește-ne, Doamne, în seara aceasta, fără de păcat să ne păzim noi!" sau „Și ne învrednicește pe noi, Stăpâne, fără de osândă să Te numim pe tine Tată, Dumnezeul cel ceresc!" sau „Și ne învrednicește pe noi, fără de osândă, să ne împărtășim cu dumnezeieștile Tale Taine!". Aceasta este credința mea. Și atunci, Domnul Hristos, știind că suntem nevrednici, ne învrednicește El, cum zicem în „Îngerel", când suntem copii: „Eu sunt mic, Tu fă-mă mare, eu sunt slab, Tu fă-mă tare!". Credem, deci, în învrednicirea pe care ne-o dă Mântuitorul nostru Iisus Hristos. Noi suntem mici și Dumnezeu ne învrednicește, ne dă El vrednicia. Și atunci, dacă-i vorba de așa ceva, e bine, totuși, să îți cauți un duhovnic. Și, dacă nu-l găsești, să te rogi lui Dumnezeu să ți-l descopere, și, dacă îl găsești, să te ții de el. Pentru că un duhovnic n-are motiv să se impună cu severitate între tine și Dumnezeu, ci trebuie să reflecte dragostea lui Dumnezeu față de păcătoși, intervenind între păcătos și Dumnezeu, spre binele păcătosului.
Eu, ca duhovnic, trebuie să lucrez cu inimă de părinte, nu trebuie să lucrez cu inimă de judecător, chiar dacă am și posibilitatea aceasta și capacitatea aceasta - de a fi judecător. Îl ajut pe om mai mult cu inimă de părinte, pentru că el și zice către mine că sunt părinte.
(Părintele Teofil Părăian, Învierea lui Hristos, înnoirea vieții noastre - Conferințele ASCOR Iași, Editura Doxologia, Iași, 2013, p. 57-58)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 28.05.2014, 22:42:46
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Înălțarea Domnului și a noastră

"Sărbătoarea Înălțării este pentru noi totdeauna prezentă, deoarece noi nu putem să ne întâlnim cu Domnul Hristos altfel decât cu Cel care S-a înălțat la cer. Nu putem să ne gândim la Domnul Hristos decât ca la Cel ce șade de-a dreapta Tatălui, nu putem să-L avem în vedere pe Domnul Hristos decât ca pe Cel ce este în cer și pretutindeni, pretutindeni cu Dumnezeirea și în cer cu firea omenească. De câte ori stăm în fața Domnului nostru Iisus Hristos, noi stăm în fața Domnului Hristos Celui ce S-a înălțat la cer. Pomenim noi Întruparea Fiului lui Dumnezeu, Nașterea Mântuitorului nostru, pomenim Botezul Lui, pomenim Schimbarea la Față, pomenim cu sărbătoare Jertfa Lui cea mântuitoare, Învierea cea de-a treia zi, Înălțarea la cer, însă toate acestea le pomenim și le sărbătorim din perspectiva Înălțării, adică de pe poziția noastră în fața Mântuitorului nostru Cel ce S-a înălțat la cer.
Prin urmare, și când pomenim Întruparea Fiului lui Dumnezeu la Bunavestire și Nașterea Lui ca om la Crăciun, și când pomenim toate celelalte, le pomenim învăluite cumva în gândul că Domnul nostru Iisus Hristos este în cer și șade de-a dreapta Tatălui, și este pretutindenea, și este și în sufletele noastre înălțat mai presus de lumea aceasta."

(Părintele Teofil Părăian, Lumini de gând, Editura Antim, 1997, p. 154)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 18.06.2014, 22:50:33
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Mărgăritare duhovnicești - citate din opera Părintelui Teofil Părăian

"Noi nu știm care e planul Mântuitorului cu fiecare dintre noi, dar știm că credința noastră ne lipește de Domnul Hristos și că nu mai suntem singuri în lumea aceasta. Teama e semn de necredință, frica e semn de necredință, îngrijorarea e semn de necredință, neliniștea sufletească de orice fel ar fi, e semn că nu avem credință."

"Noi avem credință, avem nădejde, avem iubire, avem atâtea și atâtea avantaje față de cei necredincioși și toate acestea ne aduc bucurie în suflet. Mai întâi, iubiți credincioși, pentru viață, în fața morții și în fața veșniciei să avem gândul acesta pe care ni-1 dă Domnul Hristos când zice: „ Nu te teme, crede numai și se va mântui…”."

"Să ne întărim în credință, să facem faptele credinței, să cerem înmulțirea credinței, să cerem înmulțirea iubirii, să cerem să avem o credință lucrătoare prin iubire, să cerem să avem credința aceea care ne asigură că murind nu murim, ci trăim și după moarte; să avem credința aceea care ne asigură că va fi o înviere a morților, nu din puterea omului, ci din puterea lui Dumnezeu."
(Din “Credința lucratoare prin iubire – Predici la duminicile de peste an”, Arhim. Teofil Părăian)

"Pacatul necredintei. Oamenii nu tin seama de Dumnezeu, adica nu sunt convertiti. Aceasta este concluzia la care am ajuns dupa 25 de ani de cand sunt in slujba de duhovnic. Cei mai multi nu stiu de Dumnezeu, il neglijeaza, fara sa aiba constiinta faptelor lor. Sunt oameni care sustin ca au credinta in Dumnezeu, dar nu stiu sa-ti spuna ce fac pentru credinta lor. "

"Sunt atatea lucruri pe care nu le poti avea decat in biserica. Cel care nu merge la biserica nu are credinta, sau nu are atata credinta cat sa-l duca la biserica. Cred ca pacatul cel mai mare, de care lumea nu e constienta, este necredinta."

"Credinta nu e ca un curs la fara frecventa, credinta trebuie sa o traiesti zi de zi."
( sursa )

„De ce oare la închisori sunt mai multi bărbati decît femei?” De ce într-o închisoare, în închisori, în general, sunt mai multi bărbati decît femei? Si răspundem: pentru că la biserică sunt mai multe femei decît bărbati. Apoi cine stă în legătură cu Biserica si cu Dumnezeu nu poate ajunge la închisoare. Cine-I slujeste lui Dumnezeu ajunge în bucuria împărătiei, ajunge în împătia lui Dumnezeu."
(Pr. Teofil Părăian , citat din predica rostită în Duminica Mironositelor, Blaj, 7 mai 1995)

"Să știți că numai Dumnezeu ne poate încredința despre lucrurile dumnezeiești."

"Dacă Dumnezeu nu este pe primul loc în viața ta, atunci nu este pe locul care I se cuvine."

,,Bucuria nu se poate defini. Bucuria se trăiește."

"Nu locul, ci calitatea rugăciunii este ceea ce se caută. Dar să reținem că cea mai mare jertfă și rugăciune posibilă pe pământ este Sfânta Liturghie."

"Domnul Hristos nu vrea să fim o ceată de tânguitori, ci o ceată de înmulțitori de bucurie."

"Puteți citi toate cărțile din lumea asta despre rugăciune, mai mult decât faptul de a te angaja nu-i nimic."

,,Nu există mai mare fericire în lumea aceasta, în nici o privință, decât fericirea care vine din iubire."

"Nu, putem să facem lucruri bune, dar lucrurile bune pe care le facem noi sunt datoriile noastre față de Dumnezeu. Nu le facem din puterea noastră numai, ci le facem ca un fel de colaboratori ai lui Dumnezeu. "

,,Rugăciunea în care nu-ți pui inima pentru aproapele nu-i rugăciune, ci formalitate și profesionalism."

,,Numai la rugăciune putem să știm ce legătură avem cu Dumnezeu, ce legătură avem cu oamenii."

,,Dumnezeu când dă un dar, nu-l dă pentru o clipă, Dumnezeu când dă o binecuvântare, n-o dă pentru o clipă, o dă pentru totdeauna."

,,Dumnezeu te binecuvântează în starea în care te găsești și cu rosturile pe care ți le dă."

"Se spune ca la un om care cersea cineva i-a dat o floare. Niciodata nu s-a asteptat omul acela ca cineva sa-i dea o floare. N-a asteptat floarea, dar floarea l-a bucurat, pentru ca o floare spune ceva despre cel care o daruieste. "
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 20.11.2014, 21:39:15
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Numai rugându-te mereu poți înainta în rugăciune

Sfântul Ioan Scărarul spune că rugăciunea poate fi întinată sau spurcată, poate fi furată, poate fi pierdută și poate fi curată. La rugăciune curată ajung cei care au rezolvat în ei întinăciunile. Dar Sfântul Ioan Scărarul nu spune că dacă ai rugăciune spurcată să nu te mai rogi, ci prin rugăciune progresezi în rugăciune. Nu trebuie să te sperii niciodată de ce-ți vine în minte, nici din cele ce le-ai văzut, nici din cele ce le-ai adus din străfunduri de existență, important este să vrei să nu le ai. Și atunci, pentru că noi nu suntem capabili prin noi înșine să ne facem rânduială, cerem ajutorul lui Dumnezeu.
Mântuirea, am zis, vine prin Mântuitorul. Și cerem ajutorul Mântuitorului: „Doamne, Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu, miluiește-mă pe mine păcătosul”. Se spune despre Sfânta Maria Egipteanca că 17 ani a trăit în desfrânare și că tot 17 ani i-au trebuit ca să-și facă rânduială în minte. Deci lucrurile trebuie luate în serios.
Acuma să știți că nu sunt un rugător din acela care e copleșit de rugăciune în așa fel încât să-mi vină numai gânduri extraordinare în rugăciune; îmi mai vin și gânduri obișnuite. Dar nu-mi pare rău niciodată, dacă îmi vine în gând un binefăcător îl pun înaintea lui Dumnezeu în atmosfera de rugăciune și zic: Doamne, ajută-l pe cutare, că uite m-a ajutat și el pe mine, sau îmi vine în minte o poezie frumoasă, o spun și când mă rog, și zic: Așa-i Doamne că-i fain? Asta înseamnă îmbunătățire de viață, să ajungi la niște gânduri pe care să le poți prezenta și să le poți învălui în rugăciune.
Cum ești, așa ți-e rugăciunea, cum te porți, așa te rogi. Nu te rogi, scazi în rugăciune. Te rogi, înaintezi în rugăciune. Chiar există un îndemn: „Roagă-te cum poți, ca să ajungi să te rogi cum trebuie!”. Un cuvânt vrednic de a fi reținut și urmat este acela că: „Rugându-te, înveți să te rogi”. Numai rugându-te mereu, poți înainta în rugăciune. Cine renunță la rugăciune, renunță la progresul în ea.


(Arhimandritul Teofil Părăian,Veniți de luați bucurie, Editura Teognost, Cluj-Napoca, 2001, p. 127)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Parintele Arsenie Boca "interzis" ?? stie cineva ceva ? irodion Generalitati 695 09.10.2014 22:59:31
Ce considerati despre "Misquoting Jesus"/"Forged" de Bart Ehrman Ciprian Mustiata Teologie si Stiinta 8 19.12.2012 16:12:08
"Porunca" primilor oameni George.m Din Vechiul Testament 8 19.03.2012 17:56:08
Parintele Arsenie Boca - Despre dragostea lui Dumnezeu fata de oameni cristian67 Intrebari utilizatori 0 08.09.2010 12:09:06
Parintele Justin Popovici despre "Desfranatele Apocalipsei" sau bisericile mincinoase razvan_m Despre Biserica Ortodoxa in general 6 12.05.2009 19:50:07