![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Oamenii au pierdut credința, fie pentru că au pierdut cu totul duhul rugăciunii, fie că nu l-au avut niciodată sau nu-l au încă; într-un cuvânt, pentru că nu se roagă. Stăpânul acestei lumi are toată libertatea să lucreze în inima acestor oa*meni; el se face stăpânul lor. Ei n-au cerut și nu cer harul lui Dumnezeu (căci darurile lui Dum*nezeu nu sunt date decât celor care le cer și le ca*ută), tot așa și inima lor, coruptă prin natură, se usucă, lipsită de roua dătătoare de viață a Du*hului Sfânt; în cele din urmă, le este atât de seacă, încât se aprinde și arde din flacăra infernală a necredinței și a patimilor, iar diavolul știe cum să stârnească patimile care îi întrețin acest teribil foc; el triumfă văzând ruina acestor ființe sărace, răscumpărate prin Sângele Celui Care a strivit cu picioarele puterea satanei.
(Sfântul Ioan de Kronstadt, Cuvinte de nădejde celor fără de nădejde, Editura Sophia, București 2008, p. 46)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2
|
||||
|
||||
![]()
INCETEAZA A MAI LUCRA DUMINICA !
![]() De obicei, înainte de Vecernia Sărbătorii sau a duminicii încetează orice lucrare. Este mai bine să se lucreze mai mult în ziua de mai înainte de ajun, atunci când se poate rândui aceasta, și să nu se lucreze după Vecernia ajunului. Altceva este să facă cineva într-o sărbătoare sau duminică un lucru ușor, după amiaza, atunci cand este mare nevoie, dar și acesta cu mare grijă. Mai demult și țăranii care erau la ogoarele lor, de îndată ce auzeau clopotul de Vecernie, își făceau Cruce și încetau munca. La fel și femeile ce stăteau acasă, se sculau, își făceau Cruce și lăsau împletitul sau orice altceva lucrau. Iar Dumnezeu îi binecuvânta. Erau sănătoși și se bucurau… Acum au desființat sărbătorile, s-au îndepărtat de Dumnezeu și de Biserică și în cele din urmă tot ce scot din munca lor dau la doctori și la spitale… Odată a venit un tată la Colibă și mi-a spus: “Copilul meu se îmbolnăvește adesea și medicii nu pot afla ce are”. “Să încetezi să mai lucrezi duminica și toate se vor schimba”, i-am spus. Și într-adevar, n-a mai lucrat și copilul lui s-a vindecat. Întotdeauna le spun mirenilor să înceteze de a mai lucra duminicile și sărbătorile, ca să nu-i ajungă nenorociri în viață. Fiecare își poate rândui treburile, astfel încât să nu le facă în duminici și sărbători. Principalul este sensibilitatea duhovnicească. Dacă există sensibilitate, se pot afla soluții pentru toate. Și chiar de s-ar păgubi puțin din pricina unor schimbări ale treburilor lor, vor primi îndoită binecuvântare. Dar mulți nu înteleg aceasta. Nu merg nici la Sfânta Liturghie. Sfânta Liturghie sfințește. Dacă creștinul nu merge duminica la biserică, cum se va sfinți? Din pacate însă, oamenii încet-încet merg înspre a nu mai respecta nici sărbători, nici nimic. Pr. Paisie Aghioritul
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Smerenia, dacă e să vorbim de etimologia rusă a termenului, are ca rădăcină cuvântul mir, ce poate fi tradus atât ca lume, cât și ca pace. Ea începe din momentul în care intrăm în starea unei păci interioare: a împăciuirii cu Dumnezeu, cu conștiința și cu oamenii a căror judecată o exprimă pe cea a lui Dumnezeu; este deci o împăcare, o împăciuire. În același timp, este o împăcare cu toate circumstanțele acestei vieți, e starea omului care, orice s-ar întâmpla, le primește ca din mâna lui Dumnezeu.
Despre întâlnirea cu Dumnezeu, Antonie Bloom, Mitropolitul Surojului, Ed. Cathisma, București, 2007, p. 69
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Acolo unde Domnul ne pune, pentru motivele pe care El le cunoaște, acolo se face mântuirea noastră. Și mântuirea este (...) devenirea noastră întru ființă. Suntem pentru o scurtă durată aici pe pământ, precum am fost o scurtă durată în pântecele maicii. Am murit vieții din pântecele maicii ca să ne naștem întru această viață, care este existență; nu este încă ființă. (...)
Deci, de la început devenirea noastră întru ființă este moarte. Ne învață Domnul oarecum să tăiem coarda asta ombilicală cu lumea prin despărțirea de lume. Și atunci, moartea nu mai este nicicum tragedie, ci împlinire și slavă și, cum se spune în slujba de Rusalii, "mutare de la cele mai dureroase la cele mai bune și la viață și la împlinire". Și trebuie depășite, ne-a zis Domnul, nu disprețuite, ci însușite și depășite, toate cotingențele astea trecătoare, căci zice Domnul iarăși: "Cerul și pământul vor trece, dar cuvintele Mele nu vor trece". Adică, dacă tu, omule, vrei veșnicie, îți arăt Eu de ce trebuie să te alipești: de cuvintele Domnului. El are veșnicia. (Celălalt Noica - mărturii ale monahului Rafail Noica, însoțite de câteva cuvinte de folos ale părintelui Symeon, Editura Anastasia, 2004; p. 63-64)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Dacă încetăm să iubim, încetăm să existăm. Fără Duhul Său nu putem trăi. Așa că dacă pre unul iubești și pre celălalt nu iubești, ceasta înseamnă că nu iubești pre nimeni. Înțelegi? Dumnezeu ne-a dat Dragostea, ochii, inima, totul…în acest scop. Mai întâi, pentru a iubi pre El dintru toată puterea sufletului nostru, cum se spune în cea dintâi poruncă, și apoi, de asemeni, pentru a nu ne simți diferiți de ceilalți, El adaugă: și pre aproapele tău ca însuți pre tine.
Cine sunt eu ca să zic: Dar cesta este rău, nu trebuie să-l iubesc. Celălalt, este un mincinos. Ce am eu în comun cu el? Ah, nu așa, fratele meu. Dragostea nu este așa. Dragostea iubește pre toți, așa cum Dumnezeu iubește pre toți, așa cum suntem, în ciuda stării noastre de păcătoșenie. Nu are El motive să nu iubească pre noi? Cu toate cestea, El facă să răsară sorele și preste cei răi și preste cei buni, și plouă și preste cei drepți și preste cei nedrepți. (Extras dintr-un dialog cu Maica Gavrilia Papaiannis)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#6
|
||||
|
||||
![]()
De te rogi, de șezi, de umbli, de te culci, de gândești, vorbești, te bucuri, te întristezi, de ești sănătos sau bolnav, de ești acasă sau în ospeție, pe uscat sau pe apă, fii sigur că Dumnezeu te vede limpede – cum nu se poate mai limpede! – că îți cunoaște gândurile, dorințele, faptele, stările sufletești, în fiecare clipă a existenței tale, îți aude mai bine decât cu cel mai fin auz toate vorbele, îți percepe toate mișcările sufletului, deși nu are vedere și nici auz, aceste organe omenești atât de complicate și de aceea imperfecte (deși nouă ni se dovedesc perfecte), fiind El Însuși, în substanța Sa, totul numai vedere (de aceea L-au și numit grecii Theos) și tot numai auz, mai bine zis, tot Lumină și Vedere.
(Sfântul Ioan din Kronstadt, Viața mea în Hristos, Editura Sophia, București, 2005, p. 416)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
SF IOAN DE KRONSTADT - Pierderea credinței
![]() Oamenii au pierdut credința, fie pentru că au pierdut cu totul duhul rugăciunii, fie că nu l-au avut niciodată sau nu-l au încă; într-un cuvânt, pentru că nu se roagă. Oamenii au pierdut credința, fie pentru că au pierdut cu totul duhul rugăciunii, fie că nu l-au avut niciodată sau nu-l au încă; într-un cuvânt, pentru că nu se roagă. Stăpânul acestei lumi are toată libertatea să lucreze în inima acestor oameni; el se face stăpânul lor. Ei n-au cerut și nu cer harul lui Dumnezeu (căci darurile lui Dumnezeu nu sunt date decât celor care le cer și le caută), tot așa și inima lor, coruptă prin natură, se usucă, lipsită de roua dătătoare de viață a Duhului Sfânt; în cele din urmă, le este atât de seacă, încât se aprinde și arde din flacăra infernală a necredinței și a patimilor, iar diavolul știe cum să stârnească patimile care îi întrețin acest teribil foc; el triumfă văzând ruina acestor ființe sărace, răscumpărate prin Sângele Celui Care a strivit cu picioarele puterea satanei. (Sfântul Ioan de Kronstadt, Cuvinte de nădejde celor fără de nădejde, Editura Sophia, București 2008, p. 46)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Daca pot primi niste raspunsuri | andrei23 | Generalitati | 28 | 19.06.2011 18:13:32 |
Caut niste raspunsuri | NeInocentiu | Secte si culte | 108 | 18.04.2011 13:43:12 |
|