![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ce ai, frate? Care este de fapt senstul acestui fir?Aici scriem ce carti ne-au placut, nu este lista de carti interzise. Sfintii parinti au citit si carti de filozofie, si de literatura. Au folosit cultura timpului lor si au transfigurat-o. Sunt destule motive pentru a citi si carti 'la moda': 1) Pentru a sti despre ce vorbeste toata lumea si a nu trai in turnul tau de fildes 'ortodox', pentru a intelege lumea in care traim. Un crestin nu cred ca trebuie sa se izoleze de lume complect (daca nu este calugar) 2) Pentru a putea raspunde celor care folosesc argumente din aceste carti pentru a critica o idee crestina (spuneam mai sus ca de aceea am citit eu Dan Brown. Nu mi-a folosit mie sufleteste, dar poate elevilor mei da) 3) Pentru a te destinde, daca sunt scrise bine (nu cred ca scrie undeva ca a te destinde ar fi pacat) 4) Nu sunt de parere ca trebuie sa citesti orice carte asteptand-te sa gasesti in ea adevarul absolut, de parca ar fi Biblia. Orice carte poate folosi pana la un punct. Avem fiecare sensibilitati diferite. Mie de ex. imi place mult literatura fantastica si science fiction si indraznesc sa cred ca m-a ajutat si sufleteste in multe feluri. Credinta de neclintit nu se pastreaza evinatd ispita altor idei. Credinta se intareste in contact cu ideile contrare, daca este deja puternica, nu dimpotriva. Dar sigur, pentru cine citeste o carte pe an, mai bine sa citeaca altceva decat Harry Potter. Exista si dpdv literar carti mai bune... De exemplu Stapanul inelelor. Dra sigur ca ai sa zici ca si aia e plina de ocultism. In fine, cine are urechi de auzit sa auda: Harry Potter este un 'typos' al lui Hristos, si exista argumente puternice pentru asta. Poate am sa le dau in alta zi. Exista astfel de typosuri in toata literatura, si in mitologia antica. Faptul ca ele se continua pana in literatura populara moderna este foarte interesant, dupa parerea mea.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) Last edited by Fani71; 14.10.2013 at 00:59:10. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
-cum ti-a ajutat literatura fantastica si science fictionul sufleteste? nu inteleg ? -"Harry Potter este un 'typos' al lui Hristos" poate imi explici mai pe larg ce vrei sa zici cu afirmatia asta ca mie mi se pare total aiurea comparatia asta,sa-l compari pe Hristos Dumnezeu din Sfanta Treime cu Harry Potter -vrajitorul diavolului-sau cu oricine de pe fata pamantului sau din carti... - Literatura si filmele SF sunt in opozitie cu crestinismul http://carteromaneasca.wordpress.com...-crestinismul/ "Filozofia sau mai curând ideologia care stă la baza spiritului SF si care îl generează, este împărtăsită, chiar dacă numai implicit, de toti creatorii de SF. Această filozofie ar putea fi rezumată astfel: 1. Religia în sens traditional este fie cu totul absentă, fie prezentă în mod accidental sau artificial. Chiar ca formă literară, SF-ul este în mod vizibil produsul unei perioade deja “post-crestine” (asa cum este cazul povestirilor lui Poe si Shelley). Universul SF este cu totul secularist, desi în el se amestecă adesea nuante oculte sau orientale. “Dumnezeu”, atunci când este mentionat, este prezentat ca o putere vagă si lipsită de contur, iar nu ca o fiintă personală (de ex. “Forta” din Războiul Stelelor, o energie cosmică care are atât un aspect pozitiv cât si unul negativ). Fascinatia crescândă a omului contemporan fată de temele SF este o reflectare directă a pierderii valorilor religioase traditionale. 2. În centrul universului SF nu se mai situează Dumnezeu, ci omul, dar nu omul asa cum îl cunoastem noi astăzi, ci asa cum va “deveni” el în viitor, conform mitologiei evolutioniste moderne. Desi eroii povestirilor SF sunt în general oameni obisnuiti, nu ei sunt cei care ies în prim plan, ci întâlnirile lor cu diferite tipuri de “supraoameni” ce reprezintă rase “supraevoluate” ale viitorului (sau uneori ale trecutului) care de cele mai multe ori provin “din alte galaxii”. -Fiintele “evoluate” ale viitorului, asa cum apar ele în literatura SF, sunt prezentate invariabil ca unele ce au “depăsit” limitele umanitătii obisnuite, mai ales cele ale “personalitătii”. Asemenea lui “Dumnezeul” din povestirile SF, “omul” a devenit si el o impersonalitate bizară. În cartea Childhood’s End (Sfârsitul copilăriei) a lui Arthur C. Clarke, noua rasă de oameni are fizionomia caracteristică vârstei copilăriei, însă chipurile sunt total lipsite de personalitate; aceste fiinte sunt pe cale de a suferi transformări “evolutive” încă si mai înalte, până la absorbirea într-o “Supraminte” impersonală. În general literatura SF – ale cărei idei se află în opozitie diametrală fată de învătătura crestină, dar în concordantă perfectă cu unele scoli filozofice orientale – vede “progresul evolutionist” si “spiritualitatea” în termenii unei depersonalizări crescânde. 3. Umanitatea si lumea viitorului sunt văzute, în termenii SF, ca “proiectii” ale descoperirilor stiintifice celor mai noi; “proiectii” care nu sunt câtusi de putin lipsite de substantă, pentru că ele corespund remarcabil cu realitatea cotidiană a experientelor ocultiste si demonice, asa cum s-au desfăsurat ele de-a lungul tuturor veacurilor. Iată câteva dintre caracteristicile acestor fiinte “supraevoluate” ale viitorului: comunicarea prin telepatie, capacitatea de a zbura, de a apărea si a dispărea, transformarea aspectului unor obiecte sau crearea de scene si creaturi iluzorii prin “gândirea pură”, miscarea la viteze ce depăsesc cu mult mijloacele tehnologiei moderne, capacitatea de a supune alte persoane propriei vointe, precum si propovăduirea unei filozofii “spirituale” care se plasează “dincolo de orice religie” si care promite sosirea unui timp în care “inteligentele avansate” nu vor mai depinde de materie. Într-adevăr, toate aceste lucruri se obtin prin nimic altceva decât prin practici sataniste si vrăjitoresti tipice." Într-un cuvânt, literatura SF a secolului XX este în ea însăsi un semn grăitor al pierderii valorilor si mentalitătii crestine în interpretarea lumii. Ea a devenit un puternic vehicul de diseminare a unei filozofii necrestine asupra vietii si istoriei, manifestând mai curând, pe fată sau în ascuns, influente ocultiste si orientale. Si tot această literatură, într-o perioadă crucială de criză si tranzitie a civilizatiei umane, a constituit o fortă de prim ordin în crearea sperantei si a stării de asteptare actuale a “fiintelor extraterestre”, care vor veni si vor rezolva problemele omenirii, călăuzind-o către o nouă eră “cosmică” a istoriei sale. Pretinzând că este “stiintifică si nereligioasă”, literatura SF în realitate este un mijloc propagandistic de vârf (de formă secularistă) în mediatizarea “noii constiinte religioase” ce invadează omenirea, pe măsură ce crestinismul autentic supravietuieste în arii etnice si geografice tot mai restrâns." (Cuv. Seraphim Rose – Ortodoxia si religia viitorului) Last edited by antiecumenism; 14.10.2013 at 01:20:54. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Fani, nu te obosi, ca nu ai sa primesti decat copy/paste.
Cartile sunt in regula, daca sunt date celor de varste mai mari sa le citeasca. Aici e vina parintilor care ii lasa pe copii sa citeasca asa ceva la 9-10 ani. Daca ii dai copilului sa citeasca cateva pasaje din biblie, in special vechiul testament, oare nu va zice ca ce rau e x si y si ca ce rau e Dumnezeu ca a poruncit lui x sa-l omoare pe y sau asa? Un copil e un copil si va intrepreta/poate interpreta lucrurile gresit orice ai face. Vina parintilor, punct. E datoria lor sa le explice si sa ii invete ce e bine si ce e rau si e de datoria lor sa aiba grija ca nu orice carte/film sa ajunga in mana copiilor, mai ales la varste foarte fragede. P.S.: M-am convins cand a zis ca Harry Potter e slujitorul diavolului ca nu are habar despre ce e vorba in carti. Harry Potter tocmai, LUPTA impotriva raului si a magiei negre, nu numai ca sa se salveze pe el, dar si pe prietenii lui si cei apropiati. In toate cartile, niciodata nu foloseste magie sa raneasca intentionat, ci doar ca sa se apere, multe din magii find chestii banale - ba aprinde lampa, ba o stinge, ba ridica o pana folosind magie, si asa mai departe. Last edited by Lady Brightside; 14.10.2013 at 01:37:53. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
-cum adica nu foloseste magia ca sa raneasca dar ce poti sa faci bine sau sa te aperi cu vrajitorie sau magie ? asa invatam din ortodoxie ,din Biblie ca trebuie sa ne aparam de duhuri necurate sau de vrajitorie apeland tot la magie ? sau trebuie sa ne facem cruce si sa zicem rugaciuni ? -multe din magii fiind chestii banale ?!! adica daca practici magie -alba sau neagra -tot magie se cheama ca de fapt tot de la dracu este-si esti in legatura cu demonii -chiar si indirect,adica fara sa-ti dai seama- acest lucru e o banalitate ? adica apelezi la orice forma de vrajitorie /magie si iti pierzi sufletul si nu-i nici o problema? Last edited by antiecumenism; 14.10.2013 at 02:14:01. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Magia a fost , este si va fi respinsa de ortodocsi tocmai pentru ca are legatura cu diavolul. Nu poate lupta nimeni impotriva raului folosind ca arme raul, adica magia. Amintiti-va cuvantul Domnului: Orice împărăție care se dezbină în sine se pustiește, orice cetate sau casă care se dezbină în sine nu va dăinui. 26. Dacă satana scoate pe satana, s-a dezbinat în sine; dar atunci cum va dăinui împărăția lui? 27. Și dacă Eu scot pe demoni cu Beelzebul, feciorii voștri cu cine îi scot? De aceea ei vă vor fi judecători. 28. Iar dacă Eu cu Duhul lui Dumnezeu scot pe demoni, iată a ajuns la voi împărăția lui Dumnezeu. 29. Cum poate cineva să intre în casa celui tare și să-i jefuiască lucrurile, dacă nu va lega întâi pe cel tare și pe urmă să-i prade casa? nu scoti pe rau cu raul ci trebuie sa vina binele sa scoata raul din casa ta. Nu lupti impotriva raului folosind armele raului (magia exemplul nostru) ci vii si lupti cu smerenia si iubirea cea adevarata. Nu, aceste carti nu au nimic crestin ci doar folosesc idei crestine ca masca ca sa nu se vada raul servit oamenilor.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Aici intervine confuzia, nici nu a sustinut nimeni ca sunt crestine! Eu cel putin, nu. :) Daca esti om cu capul pe umeri nu ar trebui sa te afecteze in niciun fel cartiile sau filmele.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
Pai nu pe tine sau pe mine ne afecteaza insa ce stim noi altii cum sunt? cati din cei care au citit sau au vizionat filmele nu s-au smintit? aici e marea problema. in definitiv de ce sa citesc sau sa imi ocup timpul cu ceva inutil?
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Exista carti fantastice care su continut clar si declarat crestin, cum ar fi Narnia a lui C.S. Lewis sau Trilogia Perelandra, de acelasi. Dar probabil antiecumenism o sa imi gaseasca vreun citat ca nici alea nu sunt bune (ca nu-s scrise de un ortodox, poate). Nu este - repet - intentia mea sa ma lansez intr-o polemica despre asta aici (ar fi poate interesant dar ne indepartam de la subiect; poate voi reveni cu asta, caci este un subiect care ma pasioneaza). Buun, tipuri (pe romaneste cred ca mai corect ar fi 'chipuri') ale lui Hristos in literatura: Nu le-am inventat eu. Sunt specialisti in literatura care vorbesc de ele (puteti sa cautati si pe internet, in engleza de exemplu 'Christ figure in litterature'). Exista si la Dostoïevski - ca sa citez si un autor ortodox, de ex.printul Miskin. Un tip al lui Hristos in literatura nu este un 'alt' Fiu al lui Dumnezeu, sau cineva care pretinde sa Il inlocuiasca pe Mantuitor, ci este un personaj care are anumite trasaturi hristice si aminteste de Hristos. Autorul a putut face special creindu-l, sau a putut prelua inconstient, din cultura ambianta, aceste trasaturi; sau si una si alta. Este cazul lui Harry Potter (teza). Harry Potter are multe trasaturi hristice - desi bineinteles nu se suprapune cu persoana lui Hristos. Nu sunt eu prima care zice asta, exista deja si carti (chiar de nivel academic) care trateza acest subiect. Fiind vorba de o lucrare foarte populara, bineinteles ca a curs multa cernela pe tema asta. Deci, trasaturile hristice ale lui HP (NB eu nu zic ca este o care crestina, ci ca ea contine SI un mesaj crestin criptat, in fligran, dorit de autore: se vedea primul articol pe care l-am postat) - Harry Potter este cel despre care o profetie zice ca il va nvinge pe cel rau (Voldmort); cel rau a incercat sa il omoare cand era mic. - HP poarta in el insusi o 'particica din sufletul' lui Voldemort, fara ca aceasta sa il afecteze (Voldemort nu il poate poseda, pentru ca puterea dragostei prezent in el este mai puternica); asa cum Hristos 'a purtat ranile noastre' (date de diavol) fara ca El sa fie atins de pacat. - Il invinge pe Voldemort acceptand liber sa moara; insa atunci cand Voldemort incearca sa il omoare, nu reuseste sa omoare decat particica din sufletul lui prezenta in Harry, si isi pierde toate puterile. Intr-un duel final, dupa 'invierea' lui Harry (este un fel de inviere, cei care au citit vor intelege), vraja lui Voldemort se intoarce asupra lui insusi si moare. - Nu numai in ultimul volum apar aceste simboluri hristice, ci si, de ex., in vol 2, unde Harry coboara in incaperile de cele mai de jos ale scolii, ca sa salveze o fetita, si lupta cu un sarpe enorm, care il musca cu coltii lui otravitori; insa nu moare, pentru ca phoenixul profesorului Dumbledore (NB phoenixul este o pasare mitologica folosita si de primii crestini in catacombe ca simbol al lui Hristos, pentru ca reinvie din propria cenusa) il tamaduieste cu propriile lacrimi. Voldemort, pe de alta parte, este un chip al diavolului, pentru ca vrea sa invinga moartea pentru a fi ca un dumnezeu, si a trai vesnic (folosindu-se de crime ca sa isi inchida bucati de suflet in obiecte, amintiti-va ca 'diavol' inseamna 'cel care divizeaza'); el viseaza si la puterea absoluta. Dar adevaratul stapan al mortii este pana la urma Harry, nu pentru ca ar deveni nemuritor pe lumea asta, ci pentru ca invinge moartea (si pe Voldemort, care inseamna in franceza 'zboara (ca sa fuga de) de moarte') prin puterea sacrificiulul de sine si a dragostei. El salveaza ('mantuie') lumea de cel rau, Voldemort, prin aceasta jertfa. Mai sunt multe lucruri de zis dar atat deocamdata. Puteti sa fiti socati daca vreti, eu insa gasesc ca este imbucurator sa gasim acest chip al lui Hristos pana si intr-o carte populara, si inca una care a fost atat de crticata de crestini. Cred ca aceste simboluri lucreaza in sufletul cititoilror chiar cand nu isi dau seama de ele. Si raman la ideea ca este o carte de fictiune si nu este acelasi lucru sa citesti carti de fictiune in care apar vrajitori cu a citi carti de ocultism. Daca ar fi asa, atunci ia sa nu mai citim nici Alba ca zapada sau Craiasa zapezilor. (Stiu ca altii de pe forum au argumentat si pentru asta.. nu am de gand sa ma relansez in aceasta polemica)
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
Acest refuz copy/paste este o mare inselare. Caci este ca si cum am respinge studiul si am indemna omul sa se bazeze pe mintea sa, pe gandirea sa. Ceva de genul: nu veni mie sa imi spui ce spun sfintii sau Biblia, vino si spune ce spui tu. (desigur ca sa te pot combate). este si aceasta tactica o dovada de slabiciune, de neputinta. Fa-ti interlocutorul mai slab ca sa te poti lupta cu el. Ia-i cuvantul sfantului si fa-l gol si atunci speri ca vei avea castig. vai de el castig. Nu e bine Lady draga. Ba sa aratam lumii ce spun sfintii nostri, ce spune Sfanta Traditie. Ce spune Biserica ortodoxa, nu ce gandim noi, pana la urma niste pacatosi, mai ales eu, altii nu stiu.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Citatul din Biblie care v-a marcat viata | florina_drossu | Despre Sfanta Scriptura | 51 | 24.04.2014 21:33:38 |
| Amintiri din copilarie. Ce fel de roade ati vazut la alti crestini care v-au placut | spre_rasarit | Generalitati | 12 | 24.09.2011 11:07:25 |
| Documentare care ne-au placut | NeInocentiu | Generalitati | 3 | 10.09.2011 12:01:06 |
| ce nume v-ar fi placut sa aveti? | podolski_2 | Generalitati | 92 | 12.08.2010 23:09:07 |
| Carte | aureliapopescu | Stiri, actualitati, anunturi | 2 | 03.11.2009 11:39:49 |
|
|