![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Conferință audio (la o tabără a Asociației Ortodoxia Tinerilor unde am avut bucuria de a participa și eu)... Este foarte emoționant:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/con...muntii-fagaras
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17) "Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul) "Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!" "Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis) Câteva gânduri scrise de mine: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Când se va stabili, oare, o zi de comemorare a tuturor victimelor comunismului din lumea întreagă?...
Și când, oare, toți acești martiri ai lui Hristos vor fi canonizați oficial? ![]() Și nu în ultimul rând, când, oare, toți cei care și-au trădat semenii vor fi excluși definitiv de la dreptul exercitării oricărei funcții publice??? Oare după moartea lor, sau mai înainte, totuși?
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17) "Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul) "Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!" "Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis) Câteva gânduri scrise de mine: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca |
|
#3
|
||||
|
||||
|
S-a născut la 1 noiembrie 1913, în familia unor agricultori din localitatea vâlceană Mălaia, de pe Valea Lotrului. După școala primară din localitatea natală, în 1926 tânărul Nicolae s-a înscris la Seminarul Teologic „Sfântul Nicolae” din Râmnicu Vâlcea. După absolvire (1934), din cauza situației materiale grele, este nevoit să muncească pentru a-și strânge banii necesari urmării studiilor de teologie.
Abia în 1942 își finalizează studiile de teologie la facultatea din Cernăuți, pentru ca mai apoi să fie mobilizat pe front. După demobilizare (februarie 1945), se angajează ca diurnist la Ministerul Finanțelor, în așteptarea primirii binecuvântării pentru hirotonie. În vederea ocupării unui post de profesor de religie sau de învățător, urmează Seminarul Pedagogic „Titu Maiorescu” din București. În această perioadă are legături cu foști colegi de studii, fără a ști că unii dintre aceștia duc activitate legionară. La 25 octombrie 1946 este hirotonit diacon pe seama parohiei din satul natal, iar în iulie 1947 ca preot, după eliberarea postului de către fostul preot paroh, care se transferase. Ajunsese slujitor în smerita biserică de lemn cu hramurile „Cuvioasa Parascheva” și „Sfântul Nicolae” din Mălaia. Pentru presupusa activitate legionară din vremea șederii în București, la 29 mai 1948, părintele Nicolae Marinescu este arestat de Siguranță, apoi internat în penitenciarele de la Râmnicu Vâlcea, Craiova (iulie 1948), Aiud (din octombrie 1948) și Ocnele Mari (din decembrie 1948). În acest timp, credincioșii din Mălaia înaintează un memoriu către ministrul afacerilor interne prin care cer eliberarea păstorului care le fusese arestat. Deși avea o comportare neutră, lipsită de orice atitudine politică și se propusese chiar eliberarea sa, la 15 decembrie 1950, printr-o decizie a Ministerului Afacerilor Interne, părintele Marinescu primește o decizie de detenție administrativă de 24 de luni „colonie de muncă”. Culpa invocată era aceeași inexistentă „activitate legionară”. Este eliberat abia la 16 februarie 1953 din colonia Capu Midia de la canal. Se întoarce în satul natal, în parohia sa, în mijlocul credincioșilor săi. Slujește cu devotament altarului și comunității în care se născuse. În 1958 începe ridicarea unei biserici de zid, cu hramurile „Cuvioasa Parascheva” și „Sfântul Iosif”. Dar în același an începe un nou val de arestări. Desigur că inițiativa sa de ridicare a unui lăcaș de cult a atras atenția autorităților comuniste, care la 31 ianuarie 1959 au dispus arestarea sa. După anchete la Securitatea din Pitești, părintele Marinescu a fost condamnat de Tribunalul Militar Craiova prin Sentința nr. 483 la 15 ani de muncă silnică, pentru infracțiunea de „uneltire contra ordinii sociale”. Cunoaște penitenciarele de la Jilava (august 1960), Pitești (septembrie 1960), Oradea (noiembrie 1961) și Aiud (din noiembrie 1961). Este eliberat la 31 iulie 1964. Este reintegrat în preoție, mai întâi la Parohia Bărbătești-Vâlcea, apoi, din 1974, la Troianu, din Râmnicu Vâlcea. (sursa: ziarullumina.ro)
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
S-a născut la 21 martie 1915, în familia pădurarului Emanoil Beldiman, din cătunul Arhanghel de lângă Râmnicu Vâlcea. După școala primară din satul natal, în 1927 tânărul Beldiman se înscrie la Seminarul Teologic „Sfântul Nicolae” din Râmnicu Vâlcea. După absolvire, la 10 august 1936 este hirotonit preot de episcopul Vartolomeu Stănescu al Râmnicului pe seama Mănăstirii Surpatele, din 1 noiembrie fiind salarizat de la bugetul de stat.
La 1 februarie 1938 este mutat în Parohia Bujoreni, situată în partea de nord a orașului Râmnicu Vâlcea, pe drumul ce duce înspre Sibiu. Parohia pe care preotul Gheorghe Beldiman a slujit-o până la sfârșitul vieții era alcătuită din satele Bujoreni, Olteni, Malul Alb și Lunca, în 1940 având 354 familii, respectiv 1.424 de suflete. A slujit altarului și oamenilor, fiind permanent alături de cei păstoriți, prin operele de binefacere pe care frecvent le-a organizat și prin chemarea permanentă la potirul împărtășaniei. În 1940, Parohia Bujoreni era printre cele din Eparhia Olteniei care nu aveau nici un sectant. Totodată, părintele Beldiman a urmat cursurile Facultății de Teologie din București, unde la 19 decembrie 1941 a obținut diploma de licențiat în Teologie. Doi ani mai târziu a urmat cursurile Seminarului pedagogic universitar din București. Deși nu făcuse nici un fel de politică, în circumstanțele alegerilor parlamentare din 1946, părintele Beldiman a acceptat să facă parte din delegația permanentă a Partidului Național Liberal-Tătărescu, din județul Vâlcea. Avea speranța plecării de la conducerea țării a comuniștilor, așa cum majoritatea românilor sperau. La puțin timp, s-a înscris în „Frontul plugarilor”, însă, la fel, fără a duce o activitate militantă. Cu toate acestea, părintele Beldiman a intrat în vizorul organelor de Securitate. În documentele Securității figurează cu expresia: „Nu are manifestări ostile fățișe regimului, însă întreține legături cu elemente reacționare”. Această opinie a „organelor competente” și antecedentele politice care figurau în arhivele fostei Siguranțe au constituit motivele ca în noaptea de 15 spre 16 august 1952, celebra noapte „a Adormirii Maicii Domnului”, să fie reținut și trimis în „detenție administrativă”. A primit o „condamnare administrativă” de 60 de luni. Până la 28 septembrie 1952 a fost deținut în Penitenciarul Pitești, apoi în ancheta Direcției Regionale de Securitate Pitești. La 14 ianuarie 1953 a fost trimis la canal, la muncă forțată, în colonia de muncă Valea Neagră. Din 15 iulie același an, părintele Beldiman este la centrul de triere Văcărești, unde era un spital-penitenciar. Probabil că avea probleme de sănătate cauzate de regimul de muncă dur de la canal. Totuși, la 14 august 1953, părintele Gheorghe Beldiman este eliberat, întorcându-se în mijlocul familiei sale. (sursa: ziarullumina.ro)
|
|
|