![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
RÂNDURI PENTRU GENERAȚIA MEA
Fericire și bogăție -I- Omul care muncește, care are soție și copii, e un om fericit. Situația sa socială, sărăcia sau bogăția sunt lucruri exterioare lui și nu au nicio influență asupra stării sale de mulțumire sufletească. Doar omul foarte sărac și omul foarte bogat sunt nevoiți să facă eforturi excepționale pentru a avea o viață fericită. Cel foarte sărac suferă pentru că nu poate da alor săi un minim de bunăstare. El e preocupat doar de lipsurile cu care se confruntă și de necesitatea de a câștiga mai mult. Cel foarte bogat trebuie să lupte ca să-și apere averea sau ca să se ferească de ispite. El are nevoie de multă energie pentru a nu se îndepărta de Familie. Aceste două cazuri rare date la o parte, rămâne majoritatea oamenilor cu resurse nici prea mari, nici prea mici, cu poziții sociale nici prea modeste, nici prea strălucite. Pentru toți în egală măsură fericirea depinde de condițiile morale și nu de condițiile materiale ale vieții lor. Fericirea e în ei și în ființele dragi de lângă ei. Bogăția nu are nici un rol aici. Binele real, bucuria profundă, pură nu se pot cumpăra. Averea și fericirea nu sunt interdependente. -II- Banii ne pot oferi unele plăceri, ne pot scăpa de unele complicații, dar nu ne fac fericiți. Să recunoaștem totuși că sunt un puternic mijloc de acțiune și că mulți vor să-i aibă. Dorința de a face avere prin muncă onestă e firească. Cine nu dorește să ofere Familiei sale o situație materială mai bună? Sunt înclinați să aibă câștiguri cât mai mari aceia a căror bunăstare se măsoară prin ce produc sau vând. În industrie, comerț și agricultură interesul personal e un stimulent legitim, util interesului general. Muncim și producem pentru că aceasta ne e datoria dar și pentru că ne e folositor. Inițiativa și energia de care dăm dovadă contribuie mult la prosperitatea generală. Putem spune oamenilor care lucrează în industrie, comerț și agricultură: „Îmbogățiți-vă pentru că îmbogățiți România.” Dar fie că suntem bogați sau săraci fericirea pe care o putem dobândi e egală. Ea depinde de rațiunea noastră și de împrejurări. Ea nu depinde de ce avem. Bogați sau săraci, va trebui să fim la fel de morali, va trebui ca regulile vieții noastre materiale să fie aceleași. E recomandabil în toate cazurile să trăim simplu, în Familie și să nu ne irosim în afara ei timpul, banii și puterile. Bogați, dacă nu vom fi cumpătați ca săracii, dacă nu vom munci ca ei, nu vom fi sănătoși. Lenea aduce boală, vicii și înjosire. -III- E bine să ne limităm la ce câștigăm. Altfel nu vom fi fericiți. Omul care are un salariu de zece mii de lei și cheltuie zece mii cinci lei e sărac. Omul care are un salariu de o mie de lei și cheltuie nouă sute nouăzeci și cinci de lei e bogat. Totul e ca modul nostru de viață să se bazeze pe armonizarea cheltuielilor cu veniturile. E necesar să rezistăm tuturor ispitelor, chiar și celor care par firești, onorabile. Ar fi periculos, de exemplu, să ne împrietenim cu persoane cu o moralitate exemplară dar mult mai bogate ca noi. Ne vom simți umiliți primind mereu fără să oferim nimic, iar casa unde locuim cu Familia ne va părea un bordei când vor intra în ea unii obișnuiți să trăiască opulent. Dorința de a cheltui mai mult decât ne putem permite va fi deosebit de puternică într-o asemenea situație. -IV- O viață retrasă, demnă, ne-ar permite să ne punem de acord cheltuielile cu veniturile. Dacă suntem moral ireproșabili, vom avea toată libertatea de a acționa rațional. Un vechi dicton spune: „Fii virtuos și vei fi liber!” Relațiile mondene sunt ruinătoare. Contrar cu ce spun unii, evitarea lor nu ne va afecta viitorul. Aceasta se înțelege de la sine pentru cel care îndeplinește o funcție unde nu i se cere decât muncă fără alte restricții. Aceasta se înțelege de la sine mai ales pentru cel mai dependent dintre oameni: soldatul, ofițerul de grad inferior. Iată un ofițer tânăr, căsătorit, care trăiește din solda sa și din micul salariu al soției. Totalul nu înseamnă mare lucru și nu-i permite să facă cine știe ce impresie. El evită din decență, din demnitate, raporturile sociale cu toată lumea considerând că e mai bine să-și vadă de Familie. Soția e în întregime absorbită de serviciu, de grijile căminului, de copiii. Soțul muncește ca să se instruiască și se dedică integral activităților sale profesionale. El e un ofițer devotat, zelos, făcându-și meseria cu drag, cu convingere. Să-i urmărim în carieră pe tânărul ofițer și pe camarazii lui mai bogați. Harnicul, „sălbaticul” va reuși mai bine ca oricine. Existența retrasă nu-l va afecta. Caracterul, valoarea și munca fiecăruia sunt singurele care contează în viață. Mondenitatea, relațiile extinse au mai multe inconveniente decât avantaje. Ele risipesc timp, bani și forțe care ar putea fi folosite pentru treburi mai utile. Ele nu sunt sănătoase pentru fizic și moral. Plăcerile pe care le procură enervează și obosesc. Simpatia și afecțiunea joacă aici un rol mai mic ca pizma și trufia. -V- Să trăim mai ales în mijlocul Familiei, să ne petrecem cea mai mare parte a timpului liber cu soția, cu copiii. Să ne deschidem casa unor prieteni apropiați, siguri, de perfectă valoare morală și să n-o deschidem decât lor. Căminul e sacru, să nu lăsăm să intre în această „sfântă a sfintelor” decât pe cei care merită. În interiorul familial bine închis, bine apărat de rău, de vulgaritate trebuie să ne simțim bine. Trebuie să organizăm acolo o ambianță plăcută și liniștită. Alături de prietenii dragi, pe care-i primim uneori, avem alți prieteni discreți, plăcuți, buni sfătuitori: cărțile. Să avem cărți bine alese, pe care să le citim singuri, cu soția sau cu copiii când cresc. Ele păstrează ce e mai bun, mai frumos, mai măreț din gândirea umană și oferă totul cu generozitate cui știe să ajungă la comorile lor. -VI- Să nu neglijăm aranjarea locuinței. Bogați sau săraci, putem să ne înconjurăm de lucruri frumoase. Un obiect elegant, cu linii grațioase, în culori discrete costă adesea mai puțin decât produsul de prost gust al unei firme renumite. Nu putem cumpăra mobilă scumpă sau opere de artă originale? Nicio pagubă! Fericirea noastră nu depinde de ele. Le vom contempla în magazine sau expoziții. Aceasta ne va forma gustul și ne ajuta să alegem cele mai potrivite produse pentru crearea unui mediu familial atrăgător. Vom afla astfel că o reproducere de calitate la un preț infim face mai mult decât o pictură proastă sau mediocră. Casa aranjată cu bun gust e un loc agreabil. Chiar dacă nu locuim într-un palat, ne-am asigurat întreaga contribuție a lucrurilor materiale la realizarea fericirii noastre. E important totodată să ne folosim timpul liber pentru cultură și pentru recreere. Plăcerile simple, activitățile sportive sunt mai bune decât oricare altă distracție. Ele ne întrețin sănătatea și buna dispoziție, echilibrul fizic și moral. -VII- Viața din marile aglomerații e dăunătoare și cel mai bine ar fi să locuim cu Familia în aerul curat de la țară. Igiena corpului și sufletului nu sunt compatibile cu viața la comun din blocurile stil cazarmă de la oraș. Dar câți dintre noi își pot permite o locuință ideală? Din fericire altfel stau lucrurile cu condițiile morale care sunt esențiale și care depind în întregime de noi. Dordea Cosmin
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
RÂNDURI PENTRU GENERAȚIA MEA
Depopularea -I- Să dăm Patriei copiii de care are nevoie! Dacă nu ne vom face datoria de oameni și de cetățeni, dacă egoismul și teama de obligațiile familiale vor fi mai mari ca sentimentul propriei noastre fericiri, ca interesul național, vom pieri și istoria vă spune despre noi că am dispărut din cauza unei crize de lașitate și de imoralitate. Nu vrem așa ceva! Vom feri Națiunea de o astfel de nenorocire, de o astfel de rușine. -II- Răul e aici, sare în ochii, e tot mai mare. Populația României scade constant. Eram 23.000.000 suntem 20.121.641. Populația Țărilor vecine ostile e în total de 63.089.800 de locuitori. Aceasta înseamnă că suntem vulnerabili, că nu tragem toate foloasele posibile din teritoriul frumos și bogat pe care ni l-au lăsat înaintații. Industria și agricultura au început să ducă lipsă de forță de muncă. Consecințele scăderii natalității sunt agravate de plecarea unora în străinătate sau la oraș. Migrarea spre alte Țări e o calamitate. Ea ne produce pierderi în oameni comparabile cu cele provocate de molime, de războaie sau de dezastre naturale. Banii trimiși în Țară de expatriați sunt o iluzie. Migrarea spre orașe nu rezolvă nimic. Ea compensează scăderea populației din mediul urban, dar ne lasă satele pustii. În curând nu vom mai avea destui locuitori pentru a popula nici orașele, nici satele. Fără suficiente brațe ca s-o slujească economia va realiza cel mult progrese mediocre. Pericolul e iminent, concret. Dezechilibrul de forțe dintre noi și vecinii noștri neprietenoși e mare și crește. Dacă situația se menține, nu ne vom mai putea apăra, nu vom mai putea trăi. Apartenența la NATO nu justifică neglijarea propriei noastre capacități de apărare. Să nu uităm de teribilul an 1940 când întregul nostru sistem de alianțe s-a prăbușit! Românii din trecut au fost mari. Ei și-au lăsat amprenta asupra istoriei noastre. Avem datoria să le continuăm lucrarea, să asigurăm viitorul Națiunii și să menținem integritatea Patriei. -III- Teoreticienii decadenței justifică uitarea noastră de sine și consecința ei, depopularea. Populația lumii nu a crescut excesiv? Putem fi fericiți fiind atât de mulți? Se întreabă ei. Oameni lipsiți de credință, de clarviziune, surzi la vocea firii, examinați situația geografică a Țării, examinați-ne populația micșorată, parțial îmbătrânită, activitatea economică afectată de problemele demografice și spuneți dacă vom putea continua așa, dacă nu vom fi în curând copleșiți, distruși! Nu veți fi însă niciodată de acord că România e în pericol. Vă veți declara mulțumiți că ne-am rărit și veți afirma ipocrit că nu am făcut decât să ne aliniem altor State. Ei bine, nu! Din punct de vedere uman și din punct de vedere național, greșiți. E populat întregul Pământ și am rămas fără resurse? Nu. Oceanele și mările, adică două treimi din planetă, nu au fost explorate și nu sunt locuite. Știm despre ele la fel de puțin ca despre Lună. Nu poate Țara noastră să hrănească un număr de locuitori mai mare ca în prezent? Ba da. Pământul cere încă oameni, mulți oameni. Națiunile nobile, viguroase și sănătoase i-i vor da. -IV- Strămoșii noștri primitivi puteau gândi la fel ca modernii decadenți. De ce să se fi supus legii naturale și sfinte, care le spunea creșteți și vă înmulțiți, când le era mai comod să i se sustragă? Preistoria a avut poate sofiștii ei. Dacă locuitorii cavernelor i-ar fi ascultat ar fi devenit egoiști, ar fi preferat copiilor, confortul și și-ar fi spus că oamenii din viitor, fiind puțini, vor dispune de terenuri de vânătoare mai mari. Le asigurau fericirea născându-i în număr mic, nu-i așa? Din cauza acestui mod laș, egoist, miop de a gândi am fi bătut pasul pe loc. Grupurile mici de oameni, izolate unele de altele, expuse permanent la tot felul de amenințări, trăind precar, nu ar fi putut progresa. Din fericire omul a avut curaj și credință, a luptat, s-a înmulțit, și-a făcut copiii stăpâni peste Pământ. Așa a fost în trecut, așa va fi în viitor. Nu e loc în lume decât pentru Națiunile care au energie și încredere în ele, care luptă și care cresc neîncetat. Stagnarea e moarte. -V- România va trăi. Ea are toate elementele vieții și măreției. Nu-i lipsește decât voința de a le pune în valoare. Răul ei e moral și doar moral. Putem diminua sensibil mortalitatea. Va fi un bine, un mare bine, nu va fi în nici un caz un leac pentru depopulare, care depinde de natalitate. Fizic, de asemenea, avem puține de făcut. Sângele ne e încă fierbinte în vine, seva nu a secat în noi. Pericolul e mare. Alunecăm deja pe panta care duce spre dispariție. Trebuie să oprim declinul. Mai avem timp s-o facem, dar nu mult. Roma a murit când nu au mai fost cetățeni romani. Suntem în prezent destui ca să-i aducem pe lume pe toți aceia de care Națiunea are nevoie. E de ajuns să vrem. E de ajuns să știm și s-o spunem sus și tare că mariajul, Familia compusă dintr-un bărbat și o femeie, le datorăm și Patriei. Dordea Cosmin
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
RÂNDURI PENTRU GENERAȚIA MEA
Patriotismul -I- Slujirea Patriei e o datorie și o obligație imperioasă pentru românul din secolul nostru pus în fața unui prezent tulbure și a unui viitor nesigur. În momentul critic al vieții naționale la care am ajuns, patriotismul e o virtute esențială. Cine nu are sentimente patriotice e un om rău, un fiu nedemn al Națiunii noastre. Dacă sofiștii nu ar face neclare adevărurile cele mai evidente, dacă nu ar complica lucrurile cele mai simple, nu ar fi nevoie să vorbesc despre îndatoririle patriotice. Ar fi ca și când aș demonstra că doi plus doi fac patru. -II- Sufletul ne dictează atașamentul pentru Țară înaintea rațiunii. Cu cât sufletul ne e mai mare, cu atât dragostea de Patrie ne e mai mare. Afecțiunea pe care o avem pentru locul unde ne-am născut se manifestă inițial fără să știm de ce. E în noi, e instinctivă, ca tot ce ține de fire, ca tot ce ține de esența lucrurilor. O trăim plenar înainte de a ne putea gândi la ea. E ceva în același timp plăcut și măreț. E ca un poem ce ne vorbește de iubire, de devotament, de sacrificiu, de forță și de glorie. Întreaga noblețe, întreaga frumusețe din inima omului se rezumă în idea de Patrie. Nicio altă idee nu e atât de completă, atât de înaltă. Ea cuprinde în sine ce îndrăgim mai mult: Familia, Națiunea și istoria sa. Cuvântul Patrie ne emoționează întotdeauna până la lacrimi. Patria e tot ce e al nostru, tot ce ne înconjoară, tot ce iubim, toată viața noastră. Ea e teritoriul binecuvântat unde natura e blândă și maternă. Ea e locul unde cei de un Neam cu noi trăiesc mândri și dârji. Ea e Poporul nostru viteaz care și-a arătat prin secole inteligența și forța. Ea e credința noastră într-un viitor mare. -III- Patria e România, buna, generoasa și frumoasa Românie. Ea ne e ca o mamă. Îi aparținem și ne aparține. Ea e mai presus de orice și de oricine. Avem multe motive s-o iubim, dar cel mai important dintre ele e acela că suntem români. Patria trebuie îndrăgită independent de frumusețile sale, de bogățiile sale, de renumele său. Ne iubim mama pentru că e mama noastră, nu pentru că e mai frumoasă, mai distinsă, mai elegantă și mai inteligentă ca alte femei. Nu o comparăm cu nimeni. Iubirea de Patrie nu poate exista decât în sufletele alese, generoase. Cine are suflet josnic nu poate fi patriot. Iubirea impune niște obligații și cele asumate față de Patrie sunt dintre cele mai grele. Dorința secretă sau mărturisită de a scăpa de ele dă naștere sentimentului monstruos al antipatriotismului. Un om bun, de caracter, cu simțul datoriei, nu poate fi atins de antipatriotism nici măcar în treacăt. El nu-i va putea accepta nebunia și latura nefastă. -IV- Datoria față de Patrie e prima dintre îndatoririle noastre și e prioritară. E datoria de apărare a Neamului, de asigurare a viitorului lui. Nimic nu e mai important ca ea, nimic nu se compară cu ea. Când ea apare, tot restul trece pe planul doi. Individul, Familia nu pot trăi, orice s-ar spune, în afara comunității din care provin. Datoria de a iubi are drept corolar datoria de a sluji. Trebuie să ne iubim Patria, trebuie s-o apărăm, trebuie să-i servim interesele cu devotament, energie și curaj. Montesquieu afirmă că, într-o democrație, ambiția individului se limitează la singur lucru: slujirea Patriei mai bine ca toți ceilalți. „Născându-ne, adaugă el, contractăm față de ea o datorie imensă pe care nu o vom putea achita niciodată.” Datoria față de Patrie o putem plăti parțial prin muncă în timp de pace, prin luptă hotărâtă, curajoasă, până la moarte, în timp de război. Să ne impregnăm de patriotismul înflăcărat de care erau însuflețiți romanii și datorită căruia au devenit un Popor mare! Pentru ei nimic nu mai exista când Patria era în pericol. Ca să-i apere teritoriul, drepturile sau onoarea renunțau la tot: interese personale, Familie, sentimente. Să-și dea viața pentru ea le era ușor. Poetul latin Horațiu spune în Ode, III, 2,13: „Dulce et decorum est pro Patria mori.” (E plăcut și frumos să mori pentru Patrie.). -V- Cel mai dureros pentru noi va fi când va veni momentul ca fiii noștri să-și dea sângele. Nu contează! Dacă nu ne vom putea apăra altfel, va trebui să acceptăm situația fără să ne plângem. Doar femeile vor avea dreptul să se înduioșeze. Patriotismul nu poate înăbuși în ele iubirea de mamă și de soție. E important ca la bărbat dragostea de Patrie, idea datoriei față de ea, să fie puternice ca să facă ușoare și firești cele mai mari sacrificii. Nu ne va fi ușor să ne trimitem copiii să se bată și să moară ca Patria să trăiască. Îi vom privi plecând la luptă, mândri de curajul lor, mândri de ei înșiși și vom fi un pic geloși pe ei, dacă vârsta nu ne va permite să-i însoțim. Să murim pentru Țară, să-i dăm viața copiilor noștri, e o datorie ineluctabilă în momentele grave, tragice, când dușmanul vine cu război asupra noastră. Datoria pe timp de pace nu ne cere virtuți deosebite și sacrificii crude. E necesar totuși ca virtutea să ne fie constantă, sacrificiile neîncetate. Principala noastră preocupare să fie întotdeauna binele Patriei și să facem să se plece în fața lui interesele noastre. Dacă suntem membrii unui partid politic, se impune să rezistăm ispitelor, să respingem consemnele și să ne eliberăm de disciplină când ne devine clar că Țara poate avea de suferit din cauza lor. Să fim patrioți înainte de orice! -VI- Pentru a ne supune preceptelor moralei și apelurilor conștiinței noastre vom dori să fim activi, curajoși, îndrăzneți în interesul Țării. O Națiune nu se poate impune în marea comunitate umană decât prin acțiunea ei energică, prin muncă, prin dezvoltare. Să creăm, deci, prin eforturi susținute, elemente de prosperitate și de putere! Ceea ce interesul personal ne cere, datoria față de Patrie ne impune. Să muncim, să producem! Munca noastră ne e de folos nouă și Familiilor noastre, ea e necesară României. Să privim ce devin unele Popoare, cum își cresc puterile, cât de jos ne împing dacă rămânem pe loc și să judecăm ce ne impune patriotismul. El ne cere abnegație în muncă, energie în toate, cutezanță și perseverență în fapte, activitate neobosită. Patriotismul nostru, curajul nostru, clarviziunea noastră, munca noastră, spiritul nostru de sacrificiu dau Țării măreție, bogăție și putere. Dar forța materială e inutilă, dacă nu dăm dovadă de caracter. Oricât de pașnici am fi, trebuie să ne arătăm hotărâți să ne folosim de arme când viața sau onoarea Națiunii sunt amenințate. O astfel de atitudine îi va ține pe mulți la respect. De siguranță, de pace, de prestigiu nu au parte întotdeauna Popoarele puternice, ci cele mai hotărâte. -VII- Prieteni să profesăm prima dintre virtuțile civice, patriotismul, să muncim pentru prosperitatea și măreția Țării, să-i dăm inteligența noastră, inima noastră, să-i apărăm, chiar cu prețul vieții, existența, interesele și onoarea. Dordea Cosmin
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX! Last edited by TINERI PENTRU ROMANIA; 16.02.2014 at 12:52:00. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
RÂNDURI PENTRU GENERAȚIA MEA
Sofiștii -I- Iubirea de Patrie, îndeplinirea îndatoririlor cetățeanului față de ea nu se discută. Pe ele se bazează viața națională. Puse sub semnul întrebării, Națiunea se va dezintegra. Apărarea lor de orice atac se impune cu necesitate. Loialitatea datorată Patriei e condiția existenței noastre ca Popor. Cu cât e mai mare, cu cât e mai statornică, cu atât vom fi mai puternici. Aceia care nu și-au mai iubit Patria, care nu și-au mai făcut datoria față de ea, au dispărut. Patria a fost contestată doar de Națiunile aflate în anarhie morală și gata să se prăbușească sub povara viciilor lor. În republicile grecești în declin, în Roma vlăguită și coruptă, sofiștii susțineau că Patria nu contează și că singurul lucru important pentru om e plăcerea. Ei au împins Grecia și Roma spre o moarte crudă și dezonorantă sub jug străin. Popoarele moderne, România, își au sofiștii lor. Ei predică o globalizare dizolvantă și un cult al plăcerii distructiv care ne pot nimici. Dacă-i ascultăm, s-a terminat cu noi. Descompunerea internă, preluarea teritoriului Țării de către alții, ambele poate, vor pune capăt existenței noastre de două milenii. Dar așa ceva nu se va întâmpla. Avem destulă minte, destul sânge în vine pentru a ne apăra de tot ce ne amenință. Cei care ne vor răul vor găsi în fața lor un Popor clarvăzător, puternic și hotărât să trăiască. -II- Patriotismul e o virtute intangibilă în Națiunea lui Mihai Viteazu’. El e mereu egal, mereu același. Sentimentul Patriei, nu se schimbă, nu evoluează, cum spun unii. El e astăzi ce era la Atena pe vremea lui Pericle, ce era la Roma pe vremea măreției ei, ce era în Dacia lui Decebal. Grecul Phocion, condamnat fără temei la moarte și pregătindu-se să bea cucută, îi spune fiului său: „Îți recomand să slujești Patria cu tot zelul și credința sufletului tău și mai ales să uiți că o moarte nedreaptă a fost prețul pentru serviciile mele.” E îndemnul unui patriot. El e valabil în toate timpurile și în toate Țările. Dacă omorârea de către consulul Brutus a fiilor săi vinovați de conspirație contra Romei ne pare în același timp eroică și sălbatică, aceasta nu înseamnă că în prezent patriotismul e mai slab și că dezaprobarea trădătorilor e mai mică, ci că moravurile au devenit mai blânde, că drepturile morale și legale ale tatălui au fost limitate. Ceea ce ar fi putut slăbi patriotismul românesc, egoismul născut dintr-o viață de huzur la unii, influența sofismelor la alții, nu a produs decât perturbări individuale. Masa Națiunii nu e afectată. Campania făcută pentru globalizare împotriva Patriei nu va avea nici ea mai mult succes. Sunt eternele aberații antipatriotice reluate în altă formă. -III- Ce înțeles dau sofiștii umanității? În niciun caz cel de umanitarism, de dragoste față de oameni, oricare ar fi ei. Umanitatea, înțeleasă ca umanitarism, e recomandată de Religie. Ea e perfect compatibilă cu îndatoririle față de Patrie. Prin urmare cuvântul umanitate înseamnă pentru sofiști ansamblul oamenilor trăind pe pământ, omenirea. Cum poate fi opusă iubirea pentru omenire iubirii, devotamentului față de Patrie? Când se spune că trebuie iubiți toți oamenii, nimeni nu are nimic de obiectat. Dar când se spune că atașamentul pentru Țară, datoria de a o sluji, de a o apăra, nu-și mai au rostul pentru că nu vor mai exista frontiere, pentru că vom fi cetățeni ai lumii, e cu totul altceva. Se justifică printr-un argument echivoc și năucitor abandonarea îndatoririlor civice. E ca și cum i-am îndemna pe copii să-și iubească părinții la fel ca pe toată lumea și să-și asume față de ei aceleași obligații vagi ca față de toți ceilalți oameni. E ca și cum l-am îndemna pe soț să-și iubească soția și copiii la fel ca pe oricine altcineva, să considere că nu are față de ei mai multe îndatoriri ca față de alții, adică, de fapt, să considere că nu datorează nimănui nimic. Antipatriotismul tinde deci să nege nu doar îndatoririle naționale, ci orice îndatorire. Indiferent cine sunt cei care o propagă, teoria antipatriotismului e teoria josniciei umane. La ce ne obligă iubirea pentru omenire? La nimic. Omenirea nu e o ființă organizată, o persoană față de care să ne asumăm îndatoriri precise. Cetățenia lumii încurajează prin urmare egoismul. Egoiști, fără responsabilități, nu vom mai forma Popoare, ci turme imense supuse celor mai rele instincte, celor mai degradante patimi. Civilizația nu poate exista fără idea de datorie, fără nobilul sentiment al iubirii de Patrie. -IV- Un fost președinte al Statelor Unite, Theodore Roosevelt (1858–1919), e autorul unor pagini despre antipatriotism pline de un bun-simț robust și de o ironie mușcătoare, care merită să fie cunoscute. Nu pot cita aici decât un scurt text scris de el: „Unele persoane, spune Theodore Roosevelt, prezintă patriotismul ca pe o virtute egoistă și se străduie cu mediocrele lor puteri să ne vâre în cap în locul lui un fel de cosmopolitism „apă cu lapte”. Acești indivizi „binevoitori” nu au un caracter puternic sau o personalitate impozantă și teza lor însăși nu merită respect. Câțiva reformatori buimaci pot pretinde că, într-un viitor foarte îndepărtat, patriotismul și căsătoria firească dintre un bărbat și o femeie vor deveni virtuți inutile, perimate. Dar, în ce privește prezentul, omul care iubește celelalte Țări la fel ca pe a sa e un membru al societății la fel de dăunător ca acela care iubește nefiresc sau ca acela care iubește celelalte femei la fel de mult ca pe soția sa. Iubirea de Țară e o virtute elementară ca iubirea de Familie sau ca onestitatea și curajul. O Țară nu va realiza nimic în lume dacă nu se va dezvolta ea însăși. Membru util al unei comunități se dovedește omul care e atent, înainte de toate, la propriile sale drepturi și la propriile sale îndatoriri și care, în consecință, e mai apt să participe la îndeplinirea îndatoririlor comune tuturor. Membră utilă a comunității internaționale e Națiunea cea mai profund saturată de idea națională.” -V- În timp ce alții luptă pentru măreția Patriei lor, noi, românii, trebuie să ne apărăm ființa națională. Avem prin urmare tot dreptul să le spunem celor care atacă patriotismul în această perioadă dificilă a existenței noastre: „Dacă nu vă iubiți Țara, dacă nu sunteți hotărâți s-o slujiți din toate puterile, s-o apărați, să-i apărați drepturile, interesele, onoarea, dacă nu sunteți dispuși să veniți sub drapel când vă va chema, vă rugăm mult, plecați acolo unde nu vi se impune nicio îndatorire. Aici patriotismul e imperios. Cei care-l neagă sau cei care-l abandonează sunt dușmani publici.” Dordea Cosmin
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Doamne ajută.
ATENȚIE ! E PLIN DE MINCIUNI, DE ÎNȘELĂRI, DE EREZII, ACEST TOPIC. ÎN FIECARE POSTARE E EREZIE ȘI HULIRE ÎMPOTRIVA LUI DUMNEZEU, ÎNVĂȚĂTURILOR SFINTEI SCRIPTURI ȘI ÎNVĂȚĂTURILOR SFINȚILOR PĂRINȚI. Absolut la fiecare postare sunt scrise MINCIUNI CONTRA ÎNVĂȚĂTURILOR SCRIPTURII. Aici în topic, sunt minciuni de la stăpîniile întunericului, ce ne dezlipesc iubirea pentru Dumnezeu și aproapele, și doar pentru ei, trebuie să fie iubirea, și o lipesc, de moarte, și de alte lucruri trecătoare. Vai și amar acestui topic. Acest mesaj al meu ESTE UN SEMNAL DE ALARMĂ, pentru TOȚI cei ce citesc chiar și cîteva rînduri, din orice postare a fraților rătăciți din userul "tineri pentru romînia" Trezvie mare și multă rugăciune. Bucurii... Last edited by Daniel_Ortodox; 01.03.2014 at 13:49:27. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dordea Cosmin
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
RÂNDURI PENTRU GENERAȚIA MEA
Forțele naționale -I- Poziția geografică a României e cea mai frumoasă și cea mai periculoasă. Așezați la graniță între Occident și Orientul controlat cândva de turci și de tătari, am fost un avanpost aflat în fața dușmanului. Noi am ferit Occidentul de barbaria otomană. Acest rol nu a încetat nici după plecarea turcilor. Suntem și în prezent un avanpost al Europei. Puterea noastră e necesară apărării continentului. Ca să putem juca în continuare marele nostru rol, ca să putem fi liberi, trebuie să fim tari. Nu vom înceta niciodată să luptăm pentru viața noastră, pentru teritoriul nostru, pentru identitatea noastră. Chiar dacă vom fi exterminați, Țara noastră tot va renaște, pentru că ne vom ridica din morminte ca s-o readucem întreagă la viață. -II- Forța unei Națiuni e dată de trei lucruri esențiale: vigoarea morală a cetățenilor, condiția lor fizică și buna organizare a Armatei. Toate sunt necesare în egală măsură, toate se condiționează reciproc. Moralitatea, patriotismul, curajul, instruirea sunt astăzi la fel de trebuincioase la oameni care vor deveni soldați ca pe vremea armelor albe și a luptelor corp la corp. Ce s-a schimbat e modul de constituire a Armatei devenit atât de complex, atât de dificil încât improvizația e imposibilă. Când războiul se dezlănțuie, nu se mai poate organiza nimic serios, rezistent. Vitejia oamenilor chemați sub arme nu ne va folosi la nimic, dacă ei nu-și vor avea un loc bine stabilit într-un organism deja existent, alcătuit meticulos și dotat corespunzător. Geografia, granițele de peste trei mii de kilometri, amenințările interne impun României deținerea unei Armate care să-i includă în clipe grele pe toți cei în stare să poarte arme. Datoria de a întări la maxim forța Armatei pentru a o face capabilă să-și îndeplinească toate sarcinile ce-i vor fi impuse revine Statului. Datoria noastră e de a ne pregăti individual pentru a deveni apți de luptă. Un corp viguros, rezistent la efort, la oboseală nu ne e însă de ajuns ca să ne integrăm în trupele permanente și să formăm împreună cu ele aproape instantaneu o Armată. E necesar să mai avem o educație militară prealabilă, un loc în ierarhie, să fim rotițe în imensul mecanism pus în mișcare în caz de război. De aici utilitatea reînființării serviciului militar obligatoriu pe timp de pace. Obligațiile grele, ce ne vor fi impuse astfel, ne vor permite să ne îndeplinim bine îndatoririle față de Patrie când situația o va cere. -III- Atenianul de optsprezece ani primea armele cu care urma să apere Țara și rostea un jurământ unde se regăsesc, între altele, aceste cuvinte frumoase: „Voi lupta pentru tot ce ne e sfânt și drag. Nu voi lăsa celor care vin după mine o Patrie mai mică decât am primit-o, ci una mai mare și mai puternică.” Sunt cuvinte pe care se cuvine să le aibă bine întipărite în minte cei ce vor fi chemați să-și satisfacă serviciul militar. Cu chipul României în fața ochilor și în gând activitățile trudnice presupuse de viața de soldat le vor părea ușoare. În slujba Țării nimic nu e prea greu. Cel mai mare pericol pe timp de război e oboseala cumplită ce apare după intrarea în linia de bătaie. Cine e indolent, cine exagerează cu mâncarea, cine nu face mișcare, va avea probleme de sănătate sau va muri prostește lipsind Patria de brațele sale în momente critice. E prin urmare obligatoriu să devenim fizic capabili să facem față vicisitudinilor unui conflict armat. E în interesul nostru, e în interesul Țării. Doar așa vom fi buni apărători ai României. -IV- Nu vom fi însă soldați perfecți decât dacă moralul ne va fi la înălțimea fizicului, decât dacă avem, pe lângă virtuțile cetățeanului, atașament pentru Armată, cultul drapelului, cultul imnului național. Drapelul, imnul național sunt chipul și vocea Patriei. Respectarea lor cu scrupulozitate e imperativă. Le datorăm afecțiune și venerație ca unor lucruri dragi și sfinte care reprezintă pentru noi ce iubim mai mult, ce punem mai presus de orice. Drapelul nostru tricolor e cel mai frumos și cel mai mândru dintre toate. El se profilează pe cer în tonuri clare și strălucitoare, vesele și vibrante, scriind în văzduh numele României, șoptindu-l prin foșnetul faldurilor sale. Cine nu a stat mult timp departe de Țară nu poate ști cu ce emoție profundă e salutat drapelul românesc. Vederea lui pe o clădire, pe catargul unei nave îi stârnește în suflet călătorului o bucurie amestecată cu tristețe ce nu se poate descrie prin cuvinte. Drapelul îi vorbește de pământul natal, de ființele dragi lăsate acasă, de Neamul său. Adesea lacrimile îi umplu ochii, picioarele i se înmoaie, ar vrea să îngenuncheze în fața acestei petec de pânză ce e o lume întreagă pentru el. Flutură semeț drapel sfânt al României noastre! Dăinuie simbol al generozității, onoarei și gloriei! Fie ca nicio pată, nicio slăbiciune de-a noastră să nu-ți întunece vreodată culorile! Fie ca „Deșteaptă-te române” să continue să le spună apăsat dușmanilor noștri posibili „Că-n aste mâini mai curge un sânge de roman”! Fie ca el să ne păstreze vie în minte deviza „Viață-n libertate, ori moarte”!. -V- Armata în marș oferă un spectacol impozant. E România, e Patria. Toți sunt ca un singur om, același suflet, aceeași inimă. Toți sunt gata să moară pentru unul și fiecare e gata să moară pentru toți. Cei pe care îi vedem trecând înarmați prin fața noastră vor lupta și se vor sacrifica pentru noi când primejdia va veni. Într-adevăr nimic nu e mai impresionant, nimic nu ne face inima să bată mai tare, nimic nu ne face mai mândri de Țară, de noi ca această putere organizată, disciplinată, care e Armata. Să iubim Armata unde ne vom avea și noi locul! Să ne iubim camarazii pentru că vor fi pentru noi o a doua Familie! Vom lupta și vom muri, poate, împreună. Să fim uniți de frăția curajului și de senina frăție a sacrificiului de sine! Să ne antrenăm, să ne dezvoltăm forța corpului și calitățile virile ale sufletului! Să fim soldații puternici, disciplinați și viteji de care Patria are nevoie! Să îndrăgim și să cinstim drapelul tricolor! Să îndrăgim și să cinstim imnul național! Dordea Cosmin
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX! |
#8
|
||||
|
||||
![]() ![]() PAȘTILE de M. Popescu S-aude-al clopotelor cânt Prin firea care se renaște Și falnic iese din mormânt, Cu birunință Domnul Sfânt, Că azi e Paște. Și după slujbă vin în rând Bătrâni cu spatele-aplecat, Bărbați cu chipul luminat, Și-n urmă ies copii cântând HRISTOS A ÎNVIAT! În jur, pe margini, stau cei mari Privind la falnicii feciori Din mândrul șir al marii hori Și-n mijloc cântă lăutari Din cobze și viori. Sunt veseli toți și bucuroși, Și toți cu suflet înălțat; Oriunde se-ntâlnesc în sat, Își zic cum zis-au moși-strămoși: HRISTOS A ÎNVIAT!
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX! |
#9
|
||||
|
||||
![]() MARȘUL DOROBANȚILOR
autor necunoscut Bum-bum bum-bum, toba bate, Drum bun bravi Români. Cu sacii legați în spate, Cu armele-n mâini. Fie zi cu soare, Fie cer noros, Noi pornim la luptă Și cântăm voios. Bum-bum bum-bum, toba bate, Bate la Români. Dumnezeu ne este frate Și-L purtăm în sân. Pentru Țară și coroană Suntem sub drapel, Pentru cruce și dreptate Mergem la rezbel. Toba bate, toba bate Să ne adunăm, Toți mergem în șir grămadă Ura noi strigăm; Drapelul fâlfâiască, Pentru el trăim, Țara să-nflorească, Pentru ea murim.
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX! |
#10
|
||||
|
||||
![]()
RÂNDURI PENTRU GENERAȚIA MEA
Omenirea -I- Ar fi greșit ca din iubire de Patrie să ignorăm lumea. Nu ne putem sluji bine Țara fără să cunoaștem climatul politico-economic global. Ar fi la fel de greșit ca din iubire de Patrie să disprețuim sau să urâm alte State. Patriotismul e un sentiment mult prea nobil pentru a produce dispreț, ură. Statele față de care se impune să manifestăm rezervă sunt cele care ne vor resursele sau teritoriul, cele care ne împing fie fățiș, fie pe ascuns la sinucidere colectivă și cele violente. Apartenența noastră la lume se cuvine s-o înțelegem așadar ca participare demnă la viața internațională pentru apărarea intereselor legitime ale României. -II- Acum două mii cinci sute de ani existau trei mari civilizații umane. Prima, civilizația mediteraneană, și-a avut succesiv capitalele la Atena și Roma și până la un punct a evoluat constant spre progres, spre libertate. A doua, civilizația orientală, s-a dezvoltat în Asia occidentală, a numărat numeroase imperii și a sfârșit încremenită într-o magnifică opulență. Ea a fost ca natura locurilor unde a existat: fastuoasă, uriașă, despotică. A treia, civilizația din Extremul Orient, s-a asemănat întrucâtva cu cea de a doua, însă nu poate fi confundată cu aceasta. Deși a ajuns la completa sa înflorire acum vreo trei mii de ani, anticii nu au cunoscut-o. Distanțele considerabile și obstacolele naturale enorme nu permiteau falangelor și legiunilor să ajungă până la ea. Civilizația din Extremul Orient se confundă cu civilizația chineză. Bazându-se pe o înțelepciune senină care-i permite omului să-și găsească echilibrul interior, să se apere de el însuși, de slăbiciunile sale, ea i-a asigurat Chinei o existență de peste cinci mii de ani. Nicio Țară din lume nu a rezistat atât. Chiar dacă în jumătate din cei peste cinci mii de ani de la apariția sa nu a mai înregistrat progrese, chiar dacă stagnarea nu i-a permis să reziste loviturilor europenilor, civilizația din estul Asiei a reușit cu toate acestea să-și regăsească puterea, energia și viața activă. Statele din componența sa sunt în prezent în plin avânt pe toate planurile. Agonia lor lentă, îndelungată, e acum o amintire. Lumea greco-romană a avut o mare contribuție la formarea Națiunii noastre. Sunt prea multe de învățat din istoria sa pentru ca românul preocupat de viitorul Patriei sale s-o neglijeze. Civilizația mediteraneană a început în epoca eroică a Greciei, acum trei mii de ani și a căpătat încă de la început un caracter propriu. Ea a exaltat efortul și munca, ea a dezvoltat iubirea de Cetate și de Neam, ea a cultivat patriotismul, ea a neglijat însă înclinația omului de a accepta tot ce e plăcut, inclusiv ce-l poate distruge. Roma, Grecia antică s-au dezvoltat rapid din punct de vedere istoric și tot rapid au decăzut. -III- Poporul grec, Popor de artiști, de savanți, de soldați e un Popor energic și viteaz. El pune cultul necesar al forței alături de cultul libertății și al frumuseții. El știe să recurgă la arme pentru a-și apăra independența, drepturile, interesele. E un Popor mare. Puțin câte puțin el s-a extins, nu pe continentul barbar, ci pe țărmurile Mării Mediterane și ale Mării Negre. Neam de marinari, grecii au creat colonii peste tot unde navele i-au purtat. Ei au cucerit pentru comerțul și civilizația lor coastele lumii cunoscute. Micile republici grecești, în ciuda conflictelor reciproce, în ciuda dezbinărilor interne, aveau sentimentul de apartenență la un Neam, aveau patriotism. Ele s-au unit în lupta pentru oprirea invaziei externe și au triumfat. Nici Orientul, nici barbaria care erau la porțile sale și care-i amenințau peste tot coloniile nu au putut învinge Grecia câtă vreme datoria, curajul, iubirea de Patrie, moralitatea i-au inspirat cetățenii. Dar a venit momentul când aceste virtuți au slăbit, când credința în ce e mare, nobil și frumos a fost înlocuită de îndoiala în toate, când Poporul nu mai dorea decât în bunăstare, bani și plăceri. Odată cu imoralitatea au apărut sărăcia, demagogia, anarhia. Atena căuta un retor sau un general care să-i asigure o servitute plăcută. Regii Spartei se puseseră în slujba unor puteri străine. Pedeapsa nu s-a lăsat așteptată. Falanga macedoneană apare apoi legiunea romană. Și Grecia învinsă, strivită, aservită s-a stins în chinuri și în umilință. -IV- Roma a dat civilizației o nouă strălucire. Datoria, curajul, iubirea de Patrie, moralitatea domnesc și la Roma, dar într-un climat politic mai riguros, mai rațional. Toate Popoarele de pe țărmurile Mării Mediterane au fost succesiv cucerite, organizate. Civilizația orientală, slăbită de contradicțiile și de viciile sale interne, zdruncinată de fulgerătoarele victorii ale lui Alexandru, dă înapoi și se lasă parțial subjugată. Cetățenii romani, pe care patriotismul îi animă, devin stăpânii lumii. Ei o domină prin înțelepciune și prin forță. Evoluția lor, deși cumva diferită, se aseamănă cu cea a grecilor. Virtuțile i-au făcut mari, renunțarea la ele i-a distrus. Scepticismul și imoralitatea au pătruns în Roma aducând cu ele mizeria, slugărnicia, dezordinea. Depravarea ajunsese atât de mare că acest Popor de cetățeni nu mai făcea copii, nu se mai reînnoia. Bărbații romani își pierduseră mândria și vitejia, femeile romane își pierduseră cinstea. În cetate majoritari ajunseseră liberții și sclavii. Un Popor mare, puternic, glorios își trăia lamentabil ultimele zile. Grecia a sfârșit în demagogie, Roma s-a prăbușit sub un despotism înjositor. Și Grecia și Roma au fost pedepsite la fel: au murit umilite, strivite de năvălitori. Lecție dublă și teribilă pentru Națiunile viitoare. -V- Imperiul Roman cuprindea toate Popoarele civilizate. Căderea lui a însemnat dispariția civilizației. Europa, pradă barbarilor migratori, a traversat o lungă perioadă de existență obscură și de violențe înspăimântătoare. Abia ne putem recunoaște în această epocă. Biserica, convertind la creștinism năvălitorii, salvând ce se mai putea din moștenirea greco-romană, încercând să impună o morală, dă naștere cu greu, puțin câte puțin unei civilizații noi, civilizația creștină. Creștinătatea abia apărută a fost cât pe-aci să fie distrusă de sarazinii și otomanii mahomedani. Primii ajunseseră în Spania și amenințau Franța, ultimii ajunseseră la Dunăre și amenințau Europa Centrală. Dacă Franța și Țărilor Române ar fi fost învinse de musulmani, Europa ar fi fost cucerită. Orientul încerca să-și ia revanșa pentru înfrângerile pe care grecii și latinii i le provocaseră. Învingător el ar fi fost definitiv stăpân și și-ar fi impus greaua dominație tuturor Națiunilor de pe continent. Victoria regelui francilor, Carol Martel, la Poitiers în 732 și victoriile voievozilor români Mircea cel Bătrân la Rovine în 1395, Iancu de Hunedoara la Belgrad în 1456, Ștefan cel Mare la Vaslui în 1475 au îndepărtat amenințarea islamului. Creștinătatea victorioasă și-a reluat astfel evoluția ascendentă. -VI- La apogeul dezvoltării lor unele Popoare europene au colonizat teritorii mari. Rând pe rând sau simultan portughezii, spaniolii, olandezii, englezii și francezii și-au creat imperii coloniale. Europa, în expansiunea sa, a întâlnit și civilizația din Extremul Orient. Ciocniri repetate s-au produs. Națiunile europene au vrut să domine, dar li s-a rezistat și ele au răspuns cu armele puternice pe care le aveau. Recurgerea la forță i-a făcut pe recalcitranți să cedeze dar a avut și consecințe neașteptate. Oamenii de rasă galbenă din Asia Orientală sunt inteligenți și viteji. Civilizația lor le-a permis să surprindă secretul prost păstrat al forței europenilor. După unele ezitări s-au folosit de armele europenilor pentru a se apăra mai întâi, pentru a-i ataca apoi. Rasa galbenă, care numără în prezent vreo două miliarde de oameni, se organizase. Civilizația europeană, care se credea stăpâna lumii, întâlnise un obstacol major în calea ei. -VII- Nu se știe dacă se va produce vreo luptă între europeni și asiatici sau între europeni și oricine altcineva, dar dacă se va produce va fi extrem de periculoasă. Nu cu nepăsare, nu cu o economie anemică, nu prin legalizarea perversiunilor sexuale, nu prin industrializarea avortului se poate apăra eficient o comunitate fie ea și de Națiuni. Fără vigilență, fără o pregătire adecvată în toate domeniile, fără creștere demografică, fără creștere economică semnificativă nimeni nu se poate considera la adăpost de primejdii. Republicile grecești, preocupate mai mult de rivalitățile dintre ele, de bani și de plăceri, au asistat indiferente cum creștea în apropierea lor puterea Macedoniei și Romei care le vor subjuga. Popoarele europene fac în prezent aceleași greșeli ca grecii din antichitate și vor avea soarta lor, dacă nu se dezmeticesc. Datorită mijloacelor de transport moderne deplasarea rapidă a unor armate mari pe distanțe lungi și aprovizionarea lor e un fleac. Cineva cu ambițiile lui Gingis Han, asiatic sau nu, ar putea porni într-o zi pe urmele lui spre Europa. Oricât de paradoxală pare o astfel de eventualitate, e important să fie anticipată pentru a face realizarea ei imposibilă, pentru a evita o dramă. Orizontul e întunecat, să încercăm să înțelegem ce se întâmplă, ce-i rezervă viitorul lumii. Cei cu spirit pătrunzător și cei tari vor avea un rol frumos de jucat pe scena internațională. E acela pe care-l dorim și României. Pentru aceasta ea trebuie să fie puternică și activă. Forța sa, inteligența sa politică sunt mai mult ca niciodată necesare Europei. Singurul mod de a fi folositori Europei, omenirii e de a iubi și de a sluji cu devotament România. Lucrând pentru binele Patriei noastre, contribuim la binele tuturor. Dordea Cosmin
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX! |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ajutati o famile aflata intr-um mare necaz!! | gadescum | Umanitare | 1 | 24.01.2009 19:48:25 |
|