Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Alte Religii
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 22.02.2014, 15:50:28
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de IULIAN496 Vezi mesajul
Dar intoarcerea este o actiune definitiva si nu constanta astfel incat lepadarea de budism a ta este defapt adevarata intoarcere sau PRIMUL pas.
Deocamdata, nu sesizez nicio diferenta de esenta intre cele doua religii.

Nu spun ca toti ar trebui sa ajunga la aceasta perceptie. Nu sugerez nimanui ca este pe o cale gresita daca nu-mi impartaseste punctul de vedere in aceasta privinta.
__________________


Last edited by florin.oltean75; 22.02.2014 at 15:54:48.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 22.02.2014, 17:37:15
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Deocamdata, nu sesizez nicio diferenta de esenta intre cele doua religii.
Foarte simplu spus:
Meditatia din filosofia indiana se face pe "gol", adica omul se goleste de ganduri, atunci cand mediteaza.
Rugaciunea nu se face pe gol, ci omul isi umple inima de cuvintele rugaciunii, pe care le rosteste, daca se poate in mod neintrerupt, in asa fel, incat sa nu existe nici un gol.
Consider ca aceasta este doar una dintre diferentele esentiale.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 22.02.2014, 18:20:39
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Foarte simplu spus:
Meditatia din filosofia indiana se face pe "gol", adica omul se goleste de ganduri, atunci cand mediteaza.
Rugaciunea nu se face pe gol, ci omul isi umple inima de cuvintele rugaciunii, pe care le rosteste, daca se poate in mod neintrerupt, in asa fel, incat sa nu existe nici un gol.
Consider ca aceasta este doar una dintre diferentele esentiale.
Sa nu proiectam asupra estului sintagma "filosofia indiana" sau "yoga", sa punem o eticheta stigmat si sa judecam formele lor de spiritualitate prin prisma acesteia.

Este incorect - nu reflecta realitatea diversitatii spirituale din aceasta parte a lumii.

Sunt foarte multe tehnici de meditatie - abordari ale modului in care mintea "asimileaza/mesteca intelesuri".

Si, de asemenea, multe moduri cum este gatita/preparata "mancarea mintii" - structura ei proteica.

Sunt o puzderie in zona asiatica, in hinduism, in budism de asemenea. Sunt scoli care accentueaza diferite aspecte.

Personal, consider ca budismul tibetan are cea mai cuprinzatoare, echilibrata si profunda forma de rugaciune.


Aspectul pe care l-ai sesizat apartine unei anumite ramuri de meditatie in zona Asiei, initiata de calugarul chinez Hashang care sustinea acest punct de vedere al "golirii mintii" - o forma nihilista de meditatie.

Budismul tibetan a respins aceasta abordare in celebra dezbatere de la Samye in jurul anului 792 e.n., moment decisiv in raspandirea "Caii de Mijloc" in Tibet.

Exemplu de rugaciune budista care se recita zilnic:

Liberating Prayer

O Blessed One, Shakyamuni Buddha,
Precious treasury of compassion,
Bestower of supreme inner peace,
You, who love all beings without exception,
Are the source of happiness and goodness;
And you guide us to the liberating path.

Your body is a wishfulfilling jewel,
Your speech is supreme, purifying nectar,
And your mind is refuge for all living beings.


With folded hands I turn to you,
Supreme unchanging friend,
I request from the depths of my heart:
Please give me the light of your wisdom
To dispel the darkness of my mind
And to heal my mental continuum.

Please nourish me with your goodness,
That I in turn may nourish all beings
With an unceasing banquet of delight.

Through your compassionate intention,
Your blessings and virtuous deeds,
And my strong wish to rely upon you,
May all suffering quickly cease
And all happiness and joy be fulfilled;
And may holy Dharma flourish for evermore.


"Rugaciunea nu se face pe gol, ci omul isi umple inima de cuvintele rugaciunii, pe care le rosteste, daca se poate in mod neintrerupt, in asa fel, incat sa nu existe nici un gol"
__________________


Last edited by florin.oltean75; 22.02.2014 at 18:37:51.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 22.02.2014, 19:06:03
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Multumesc pentru raspuns.
Catre cine isi indreapta tibetanul rugaciunea?
Pe cine considera tibatanii a fi Dumnezeu?

Last edited by Miha-anca; 22.02.2014 at 19:14:32.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 22.02.2014, 20:18:28
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Multumesc pentru raspuns.
Catre cine isi indreapta tibetanul rugaciunea?
Pe cine considera tibatanii a fi Dumnezeu?
Dumnezeul tibetanilor este accesat prin rugaciune ca "prezenta personala" - calda, iubitoare, atotputernica care poarta de grija tuturor fiintelor, fara exceptie - insa sub diferite forme iconice (reprezentari relative cu rol interpretativ).

Nu este o "golire a mintii" asa cum in mod mincinos este propagata aceasta perceptie in randul diferitelor culte crestine.


Toate formele iconice (Vajradhara, Tara, ...printre care si Buddha Sakyamuni - Buddha istoric), fara exceptie, sunt simple reflexii, expresii ale "Dumnezeului-fara-inceput" in limba lor Buddha Primordial (Buddha-without-beginnig) - Adhi Buddha.


Cand se roaga este o rugaciune fie "fata-catre-fata" in rugaciunile preliminare de slava, multumire, adoratie, daruire, "Dumnezeu-deasupra" in rugaciunile de marturisire/spovedire sau "Dumnezeu-in-inima" in rugaciunile profunde.
__________________

Reply With Quote
  #6  
Vechi 22.02.2014, 23:14:54
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Dumnezeul tibetanilor este accesat prin rugaciune ca "prezenta personala" - calda, iubitoare, atotputernica care poarta de grija tuturor fiintelor, fara exceptie - insa sub diferite forme iconice (reprezentari relative cu rol interpretativ).

Nu este o "golire a mintii" asa cum in mod mincinos este propagata aceasta perceptie in randul diferitelor culte crestine.


Toate formele iconice (Vajradhara, Tara, ...printre care si Buddha Sakyamuni - Buddha istoric), fara exceptie, sunt simple reflexii, expresii ale "Dumnezeului-fara-inceput" in limba lor Buddha Primordial (Buddha-without-beginnig) - Adhi Buddha.

Nu cred ca am primit un raspuns direct la intrebarea mea: cui se roaga tibetanul. Din rugaciunea postata, inteleg ca e vorba de Buddha; in cartile citite de mine, scria de Personalitatea suprema. Nu stiu daca aceasta se identifica cu Buddha, dar este stiut ca orientalii se inchina lui Buddha, care a avut o viata pamanteasca, nascut din mama si tata pamanteni si care a ajuns la un inalt nivel de spiritualitate, din pdv oriental.
Buddhismul este o religie politeista, nu?

Cand se roaga este o rugaciune fie "fata-catre-fata" in rugaciunile preliminare de slava, multumire, adoratie, daruire, "Dumnezeu-deasupra" in rugaciunile de marturisire/spovedire sau "Dumnezeu-in-inima" in rugaciunile profunde.
Scuze, dar nu din cartile crestine am auzit de meditatia facuta prin golirea mintii. Nu se ocupa crestinii cu asa ceva. Deci fara idei preconcepute.
Nu cred ca am primit un raspuns direct la intrebarea mea: cui se roaga tibetanul. Din rugaciunea postata, inteleg ca e vorba de Budda; in cartile citite de mine, scria de Personalitatea suprema. Nu stiu daca aceasta se identifica cu Buddha, dar este stiut ca orientalii se inchina lui Buddha, care a avut o viata pamanteasca, nascut din mama si tata pamanteni si care a ajuns la un inalt nivel de spiritualitate, din pdv oriental.
Buddhismul este o religie politeista, nu?

Comparativ cu Buddhismul, crestinismul e mult mai simplu de inteles si de practicat, avand doar Dumnezeul din Sf. Treime: Tatal, Fiul si Duhul Sfant.
Ma intreb ce ii mana pe romani sa se inchine lui Buddha, cand Il avem pe Iisus Hristos? Oare nu ii multumeste Iisus Hristos, de trebuie sa apeleze la Buddha?!?
Stiu deasemeni, ca tibetanii au fost avertizati din timp ca vor fi invadati si de aceea au stramutat toata invatatura lor in Europa.
Si inca ceva: care este relatia Buddhismului cu religia secolului XXI, New Age? Eu am gasit scris despre New Age in cartile de Buddhism, pe care le-am citit, ca fiind religia viitorului. Scria deasemeni, ca vor fi infiintate niste scoli New Age in diverse tari din Europa, dar nu am gasit enumerata Romania printre ele si la vremea respectiva m-am mirat; acum inteleg.
Iertare, daca aceste lucruri nu au nimic comun cu cugetarile din Dharma; dar poate primesc totusi un raspuns.

Last edited by Miha-anca; 22.02.2014 at 23:19:11.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 23.02.2014, 09:33:05
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Scuze, dar nu din cartile crestine am auzit de meditatia facuta prin golirea mintii. Nu se ocupa crestinii cu asa ceva. Deci fara idei preconcepute.
Nu cred ca am primit un raspuns direct la intrebarea mea: cui se roaga tibetanul. Din rugaciunea postata, inteleg ca e vorba de Budda; in cartile citite de mine, scria de Personalitatea suprema. Nu stiu daca aceasta se identifica cu Buddha, dar este stiut ca orientalii se inchina lui Buddha, care a avut o viata pamanteasca, nascut din mama si tata pamanteni si care a ajuns la un inalt nivel de spiritualitate, din pdv oriental.
In principiu, tibetanii se inchina la Buddha istoric, dar functie de ramura spirituala pot fi si alte personalitati - Mama Tara - "protectoarea Tibetului", Avalokiteshvara - Budda-plin-de-mila, Vajrasattva - Buddha-purificator, etc...

Insa, indiferent de "personalitate", asa cum am precizat, cu totii inteleg aceste iconuri ca manifestare a ultimei realitati, a Adevarului - Buddha-fara-inceput.


Citat:
Buddhismul este o religie politeista, nu?
Vorbim de Budhismul tibetan, nu de Theravada care este mai raspandit in Tailanda, Birmania, Laos..

Pare politeista, prin varietatea reprezentarilor, dar in esenta este monoteista.

Adevarul ultim (dincolo de icoana /forma) este perceput in acelasi fel indiferent de variatia reprezentarii.

Citat:
Comparativ cu Buddhismul, crestinismul e mult mai simplu de inteles si de practicat, avand doar Dumnezeul din Sf. Treime: Tatal, Fiul si Duhul Sfant.
Este mai simplu pentru ca am fost crescuti de mici cu aceste cuvinte.
Iar aceste identitati sunt adanc intiparite in mintea noastra.
Este firesc sa fie asa.

Citat:
Ma intreb ce ii mana pe romani sa se inchine lui Buddha, cand Il avem pe Iisus Hristos? Oare nu ii multumeste Iisus Hristos, de trebuie sa apeleze la Buddha?!?
In Romania nu este un fenomen de masa si nici nu va fi. Sunt exceptii nesemnificative.

Personal, ma rog la Iisus Hristos dar am studiat budismul pentru ca nu am inteles aspecte de profunzime ale literaturii patristice.


Citat:
Stiu deasemeni, ca tibetanii au fost avertizati din timp ca vor fi invadati si de aceea au stramutat toata invatatura lor in Europa.
Si inca ceva: care este relatia Buddhismului cu religia secolului XXI, New Age? Eu am gasit scris despre New Age in cartile de Buddhism, pe care le-am citit, ca fiind religia viitorului.
Nu am citit carti New Age. Nu cunosc filosofia lor, deci nu pot sa-ti raspund la intrebare.


Citat:
Scria deasemeni, ca vor fi infiintate niste scoli New Age in diverse tari din Europa, dar nu am gasit enumerata Romania printre ele si la vremea respectiva m-am mirat; acum inteleg.
Iertare, daca aceste lucruri nu au nimic comun cu cugetarile din Dharma; dar poate primesc totusi un raspuns.
Nu sunt guru in campanie de recrutare.
Nu promovez inchinarea la Buddha.
Nu reprezint nicio scoala - fie budista, fie New Age.
Nu exista niciun interes in spatele postarilor.

Sunt un ortodox care a studiat budismul tibetan, care crede ca si-a imbogatit in acest fel cunostintele spirituale.

Ca acest tur de orizont a fost o experienta pozitiva.
__________________


Last edited by florin.oltean75; 23.02.2014 at 09:39:35.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 22.02.2014, 19:39:22
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Foarte simplu spus:
Meditatia din filosofia indiana se face pe "gol", adica omul se goleste de ganduri, atunci cand mediteaza.
Rugaciunea nu se face pe gol, ci omul isi umple inima de cuvintele rugaciunii, pe care le rosteste, daca se poate in mod neintrerupt, in asa fel, incat sa nu existe nici un gol.
Consider ca aceasta este doar una dintre diferentele esentiale.
Golirea de ganduri se face pentru a primi gandurile si influentele de la ingerii cazuti. Se spune ca mintea este pavaza sufletului, protejeaza sufletul de vatamarea de la ingerii cazuti.
Hinduismul si budismul sunt doar cai spre autodemonizare. La fel cum ortodoxia este pentru indumnezeirea omului. Unii budisti mai avansati ajung sa faca unele minuni de la ingerii cazuti (sa leviteze, sa miste obiecte, etc.).
Reply With Quote
  #9  
Vechi 22.02.2014, 19:43:12
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Parintele Paisie Aghioritul si budismul tibetan: http://sfantulmunteathos.wordpress.c...ie-aghioritul/

Odată a venit în Sfântul Munte și umbla pe la mănăstiri un tânăr în vârstă de șaisprezece-șaptesprezece ani, pe care îl chema Gheorgaki. La vârsta de trei ani fusese dus de părinții lui la o mănăstire budistă din Tibet, înaintase mult în yoga și ajunsese un vrăjitor desăvârșit putând să cheme pe oricare diavol voia. Purta centura neagra și știa foarte bine karate. Cu puterea satanei făcea tot felul de demonstrații care pricinuiau uimire. Lovea cu mâna pietre mari și le sfărâma ca pe niște nuci. Putea să citească și cărți închise. Spărgea alune în palmă, arunca cojile, iar miezul rămânea lipit de mână.
Niște monahi l-au adus pe Gheorgaki la „Panaguda”, ca să fie ajutat de Stareț (de Cuviosul Paisie, n.n.). Când a ajuns acolo, l-a întrebat pe Stareț ce puteri are și ce minuni poate face. Atunci Starețul i-a răspuns că însuși nu are nici o putere și că toată puterea este a lui Dumnezeu.

Gheorgaki, vrând să-și arate puterea, și-a concentrat privirea spre o piatră mare care era la distanță și a făcut-o bucăți. Atunci Starețul a făcut semnul crucii pe o piatră mică și i-a spus să o spargă și pe aceea. El s-a concentrat, și-a făcut vrăjile lui, dar nu a reușit să o spargă. Văzând aceasta, a început să tremure, iar puterile demonice pe care credea că le stăpânea, neputând sparge piatra, s-au întors împotriva lui și l-au aruncat cu putere în cealaltă parte a răului. Starețul a mers și l-a găsit într-o stare jalnică.
Altădată, povestea Starețul, în timp ce discutam cu el, s-a ridicat deodată, mi-a prins mâinile și mi le-a întors la spate. „Să vină acum să te scape Hagi-efendi, dacă poate”, mi-a spus. Am simțit aceasta ca pe o hulă. Atunci mi-am tras puțin mâinile și l-am aruncat cât colo. După aceea a sărit în sus și a vrut sa mă lovească cu piciorul, dar piciorul lui s-a oprit lângă fața mea, ca și cum ar fi întâlnit o piedică nevăzută. M-a păzit Dumnezeu.

În acea noapte l-am oprit și l-am pus să doarmă în chilia mea. Dar diavolii l-au luat și l-au târât până jos în pârâu, unde l-au bătut pentru nereușita lui.

Dimineața a venit într-o stare jalnică, rănit, plin de spini și pământ și mi-a mărturisit: „M-a bătut satana pentru că nu am putut să te biruiesc”.

Starețul l-a convins pe Gheorgaki sa-i aducă toate cărțile lui de vrăjitorie și le-a ars. Apoi l-a ținut puțină vreme lângă el și l-a ajutat cât timp acela a făcut ascultare. După aceea Starețul, interesându-se să afle dacă Gheorgaki este botezat, a aflat chiar și biserica în care s-a săvârșit botezul lui. Gheorgaki cutremurat de puterea si harul Starețului, voia să devină monah, dar nu a putut.
Starețul folosea cazul lui Gheorgaki ca să arate cât de mare este înșelarea celor ce cred că toate religiile sunt egale, că toate cred în același Dumnezeu și că nu există nici o diferență între monahii tibetani și cei ortodocși.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 22.02.2014, 19:55:50
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Golirea de ganduri se face pentru a primi gandurile si influentele de la ingerii cazuti. Se spune ca mintea este pavaza sufletului, protejeaza sufletul de vatamarea de la ingerii cazuti.
Hinduismul si budismul sunt doar cai spre autodemonizare. La fel cum ortodoxia este pentru indumnezeirea omului. Unii budisti mai avansati ajung sa faca unele minuni de la ingerii cazuti (sa leviteze, sa miste obiecte, etc.).
De cele mai multe ori omul vede doar ceea ce vrea sa vada si
aude doar ceea ce vrea sa auda.
__________________

Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Citate preferate, cugetari, vorbe de duh silverstar Generalitati 1175 03.08.2016 14:54:36
Cugetari ORTODOXE ! cristiboss56 Pocainta 80 02.07.2015 21:05:47
Cugetari si Citate Ortodoxe adorcrysti Generalitati 90 12.11.2014 21:55:18
Cugetari despre Hristos florin.oltean75 Generalitati 55 07.04.2012 10:13:01
Cugetari de Craciun florin.oltean75 Generalitati 5 25.12.2011 20:14:10