Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Minuni ale Ortodoxiei > Mari Duhovnici si predicile lor
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 25.03.2014, 22:32:32
lavinia40 lavinia40 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 03.09.2009
Locație: Bacau
Religia: Ortodox
Mesaje: 252
Smile

Citat:
În prealabil postat de lore86 Vezi mesajul
Dragi prieteni, am deschis acest topic pentru a ne putea exprima sentimentele sau a impartasi minunile care s-au petrecut in preajma sau la mormantului parintelui Arsenie Boca.
Sunt convinsa cei majoritatea au trecut cel putin odata pe la mormantul parintelui de la Prislop.
As vrea sa vorbim despre acest sfant, inca necanonizat al Ardealului.
Pe mine, ma incearca emotii puternice ori de cate ori merg acolo si merg sa ma rog la Mormant.
Atatea minuni s-au intamplat in viata mea, prin rugaciunile parintelui Arsenie.
Una dintre cele mai importante pentru mine, a fost cea din noiembrie 2008.
Sotul meu se imbolnavise de o boala foarte grea. Dupa 3 saptamani de spitalizare, medicul a considerat potrivit sa il lase acasa, considerand ca dragostea si caldutra familiala, precum si ingrijirea atenta ii pot face mai mult bine decat un pat de spital.
Cu toate ca era foarte slabit, l-am rugat sa mergem cu fratele lui la Prislop, era 27 noiembrie. Cu mare greutate am pornit la drum a doua zi, dis de dimineata. Nici acum nu stiu cum am reusit sa trecem de toate masinile care erau parcate si sa ajungem chiar la poarta manastirii. am intrat, am stat la sfanta Liturghie apoi am mers sus la mormant. Prin voia parintelui, ni s-a facut loc sa mergem in fata(eu eram insarcinata in 7 luni). Sotul meu a inghenuncheat si s-a rugat. Cat a stat asa nu stiu. Cand s-a ridicat, era alt om. fata ii era strabatuta de o bucurie si o lumina. Nu mi-a zis nimic decat :hai sa mergem. Abia cand am ajuns jos mi-a zis: toata slabiciunea din trup mi-a trecut. Imi simt capul usor si mi mult mai bine. La intoarcere a putut chiar sa conduca masina aproape 200 km.
am mers apoi la control. Medicul nu i-a venit sa creada. A zis:"parinte, boala dvs se vindeca foarte greu, uneori e nevoie chiar de ani. Cum se poate sa va fi revenit asa repede?" I-a spus ce s-a intamplat si medicul, care era un om credincios, a recunoscut ca a fost o minune.

Asadar, i-am multumit Domnului si Maicutei Sfintei pentru parintele nostru scump, Arsenie si pentru minunea ce s-a intamplat acolo.
Foarte frumos si adevarat!Multumesc!
Inca un documentar interesant.
Doamne AJUTA!

https://www.youtube.com/watch?v=0JCNgHLq8d8
Reply With Quote
  #2  
Vechi 01.04.2014, 21:23:59
adrian7 adrian7 is offline
Member
 
Data înregistrării: 04.06.2013
Religia: Ortodox
Mesaje: 82
Implicit

Eu recent am fost chinuit de niste ganduri rele. Am citit dintr-o carte cu marturii despre Parintele Arsenie Boca si m-am rugat la el. Apoi am mers la Manastirea Radu Voda si m-am inchinat la moastele Sf. Nectarie si la icoana Maicii Domnului. Din ziua aceea mi-au disparut gandurile. Cred ca Parintele Arsenie Boca este Sfant pentru ca toate aceste rugaciuni m-au ajutat. Doamne ajuta!
Reply With Quote
  #3  
Vechi 20.05.2014, 10:14:38
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Pr. Arsenie Boca, un mare sfânt dăruit de Dumnezeu neamului nostru

– interviu cu ÎPS Serafim Joantă, Mitropolit al Germaniei, Europei Centrale și de Nord –

Părintele Arsenie Boca e prețuit, cu evlavie și deosebită cinstire, și în diaspora românească, atât de credincioșii români pribegind între neamuri, cât și de credincioșii altor popoare. Deja unele din scrierile Părintelui Arsenie circulă traduse în diferite graiuri și dincolo de fruntariile României, iar tot mai mulți care au luat contact cu viața și învățăturile Părintelui Arsenie se îndreaptă în pelerinaj spre Prislop.

Despre acest fapt, cât și despre mărturia personală a întâlnirii, oarecândva, cu Părintele Arsenie Boca, l-am rugat să ne vorbească pe Înaltpreasfințitul Serafim, Mitropolitul Germaniei, Europei Centrale și de Nord.

„Părintele Arsenie Boca este un caz unic în toată istoria Bisericii noastre”


Înaltpreasfințite Părinte Mitropolit, aș vrea să Vă invit într-o zonă a evlaviei poporului român, în care se regăsesc tot mai mulți dintre credincioșii Bisericii noastre. Și mă refer aici la prețuirea, cinstirea adusă Părintelui Arsenie Boca. Știu că Părintele Arsenie face parte din sinaxarul de mărturisitori ai închisorilor comuniste atât de drag și sufletului Înaltpreasfinției Voastre. De unde această emulație duhovnicească în jurul acestui Sfânt al Ardealului, cum îl recunosc deja mulți dintre credincioși?

Părintele Arsenie Boca este un caz unic în toată istoria Bisericii noastre, care n-a mai cunoscut preoți sau călugări cu o atât de mare influență asupra poporului credincios ca Sfinția Sa. Nici chiar sfinții canonizați mai recent nu se bucură atât de mult de cinstirea credincioșilor, ca Părintele Arsenie. Acesta este semnul cel mai evident al sfințeniei cu care l-a încununat Dumnezeu. Cinstindu-l ca sfânt și chemându-l în rugăciune, credincioșii se bucură de ajutorul lui. Altfel n-ar veni cu miile în pelerinaj la mormântul său. Totodată, ei se folosesc de învățătura Părintelui rămasă în manuscris, dar publicată, după căderea comunismului, în zeci de mii de exemplare. Cred că scrierile niciunui Părinte duhovnicesc, contemporan cu Părintele Arsenie, nu se bucură de atâta interes, ca scrierile sale. Lucrul acesta este iarăși un semn al sfințeniei vieții sale.

Nu e „suspectă” această migrare a accepției populare, dinspre prețuire a unui Părinte asupra sfințeniei căruia Biserica nu s-a pronunțat încă, înspre manifestări ale cinstirii aduse, îndeosebi, sfinților?

Nu este deloc suspectă cinstirea Părintelui Arsenie înainte de a fi recunoscut oficial ca sfânt, deoarece procesul canonizării unui sfânt începe tocmai cu cinstirea pe care poporul credincios i-o acordă înainte de proclamarea sa de către Biserică. Credincioșii recunosc semnele sfințeniei înainte de canonizare. Ei constată puterea de mijlocire înaintea lui Dumnezeu, Care împlinește cererile adresate sfântului respectiv, după cum văd minunile săvârșite de Dumnezeu prin rugăciunile lui sau moaștele rămase de la el… Atunci când autoritatea bisericească, adică Sfântul Sinod al unei Biserici locale, cum este Biserica noastră, constată că evlavia populară față de un sfânt este autentică și că viața și scrierile lui sunt conforme cu Tradiția Bisericii, îl „canonizează”, adică îl recomandă întregii Biserici ca să fie cinstit ca atare. Un sfânt nu devine sfânt prin canonizare, ci prin harul lui Dumnezeu care-i încununează viața petrecută în rugăciune și post, în lupta „până la sânge” (Evrei 12, 4) împotriva păcatului și împlinirea binelui față de semeni. Totuși cei mai mulți sfinți rămân anonimi, deci necanonizați de Biserică. Numărul acestora este mult mai mare decât al celor canonizați. Tocmai de aceea Biserica a rânduit „Duminica tuturor sfinților” (prima Duminică după Pogorârea Duhului Sfânt), pentru ca să-i cinstească pe toți cei sfințiți de Duhul Sfânt.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 20.05.2014, 10:15:23
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

„Părintele Arsenie a fost un duhovnic mare”

L-ați cunoscut personal pe Părintele Arsenie Boca. V-aș ruga să rememorați acele momente.

L-am cunoscut pe Părintele Arsenie la biserica din Drăgănescu, unde am fost de două ori. Auzisem multe despre dânsul de la Părinții din mânăstirea Brâncoveanu și de la mulți credincioși din zona Făgărașului, unde m-am născut. Întâlnirea mea cu Părintele Arsenie n-a avut nimic spectaculos. L-am întrebat câteva lucruri privitoare la calea pe care s-o urmez (eram atunci student la Teologie). Mi-a răspuns destul de lapidar, dar cu mare realism, punându-mi în față greutățile pe care le voi întâmpina ca preot necăsătorit. Se referea mai cu seamă la luptele interioare la care trebuie să facă față un monah. Știam că Părintele nu recomandă ușor calea călugăriei.

Dar stând în biserică mai mult timp și admirând pictura, eram totodată atent la cuvintele Părintelui adresate celorlalți credincioși care se plângeau de necazurile lor. Auzisem că Sfinția Sa pune mare accent pe fidelitatea în familie și pe nașterea de copii. Îl ascultam deci întrebând la rând pe cei prezenți (îndeosebi femei): „Tu câți copii ai?”, „Dar tu?”, „Dar tu?”... Răspunsul, îl bănuiți, era: unul, doi sau trei. Părintele întreba mai departe: Dar ceilalți unde sunt? Pentru ca tot el să răspundă: Mă, să știți că Dumnezeu vă dă de lucru cu doi copii cât cu zece, dacă i-ați fi avut pe toți câți trebuia să-i aveți! Pentru că ați făcut avorturi sau v-ați ferit să mai aveți copii, iată, acum vă plătiți păcatele. Și le spunea să nu se plângă de necazuri pentru că le merită; ele sunt consecința păcatelor, iar prin răbdarea lor se mântuiesc. N-am înțeles decât târziu, prea târziu, câtă dreptate avea Părintele în privința nașterii de copii. Căci iată, poporul nostru și alte popoare creștine se sting, încetul cu încetul, din cauza scăderii drastice a natalității. Sociologii dovedesc că în câteva generații, creștinii vor reprezenta o mică minoritate în Europa, care de la începutul ei și până de curând a fost în întregime creștină!

Mulți dintre cei care l-au cunoscut pe Părintele Arsenie față către față mărturisesc faptul că au trăit adevărate minuni în prezența sa. Ce îl făcea cu adevărat „special” pe Părintele Arsenie?

Părintele Arsenie a fost un duhovnic mare, care s-a distins de ceilalți mari duhovnici contemporani cu el tocmai prin capacitatea sa deosebită de a cunoaște psihologia umană și de a pătrunde, cu darul lui Dumnezeu, în sufletul omului. Era un om foarte realist și știa prea bine că nu ne putem „juca” cu legile pe care Dumnezeu le-a pus în natură și în firea omului. El știa, de asemenea, că firea omului este înclinată spre încălcarea legilor lui Dumnezeu și spre compromisuri, cu gândul că „merge și așa” și că „Dumnezeu este bun și iartă”. În această privință, gândirea Părintelui s-ar rezuma astfel: într-adevăr, Dumnezeu este bun și iartă pe oricine se întoarce de la păcat, oricât de multe și de mari ar fi păcatele, dar iertarea lui Dumnezeu nu înseamnă că suntem absolviți de suferința pentru păcatele săvârșite. El repeta mereu că „nici un păcat nu rămâne neispășit” (curățit) prin suferință. Există o „lege” a compensației, potrivit căreia „ceea ce seamănă omul aceea va și secera” (Galateni 6, 7). Orice faptă atrage după sine o răsplată. Numai că cei mai mulți nu știu să facă legătura între păcat și suferință, mai cu seamă atunci când suferința nu vine imediat după săvârșirea păcatului. Căci între semănat și secerat este un timp destul de lung. Totuși suferința nu trebuie înțeleasă ca pedeapsă a lui Dumnezeu (Care nu pedepsește pe nimeni), ci drept consecința logică și naturală a păcatului. Dumnezeu iartă vina păcatului, dar îngăduie suferința pentru ca prin ea omul să se smerească și să învețe să nu mai săvârșească păcatul. Dacă n-am suferi pentru păcate, am păcătui la nesfârșit. Și n-am învăța nimic din realitatea tristă a păcatului. Mai mult, ne-am obișnui cu el, încât nici nu l-am mai recunoaște ca păcat. Când însă suferim din cauza păcatului, atunci încercăm să ne ferim de a mai păcătui. Părintele cunoștea deci foarte bine cercul vicios al păcatului, descris de autorii ascetici din vechime: plăcerea păcatului te aruncă în brațele suferinței, de care, vrând să scapi, repeți păcatul, pentru ca să guști din nou plăcerea. De aceea era necruțător cu păcatul, mai cu seamă cu păcatele referitoare la trup.

După cum se știe, Părintele Arsenie avea un fel al său de a se adresa la persoana a doua, cu „tu”, iar cuvintele sale erau ca niște sentințe de judecată, ceea ce impresiona pe oameni și, fără îndoială, trezea în ei o frică sfântă, frica de păcat, ceea ce nu putea fi decât un câștig duhovnicesc pentru fiecare. Părintele a fost dăruit de Dumnezeu cu o minte foarte lucidă și cu un spirit înainte văzător. Prin harul lui Dumnezeu și prin experiența vieții sale, el citea ușor în sufletele oamenilor și uneori le spunea mai înainte anumite păcate. Pentru că omul are un comportament specific fiecărui păcat. Într-un fel sunt trăsăturile și reacția unui desfrânat, altele ale unui lacom de avuție sau de mâncare, altele ale unui om mândru… Păcatul se înscrie deci în firea noastră, pe care o marchează în toate manifestările ei, mai cu seamă în privire.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 20.05.2014, 10:16:11
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

„Părintele Arsenie a fost un om drept și fără compromisuri”

Ce V-a rămas „moștenire”, pentru vremurile de mai târziu, din această întâlnire? Știu eu, un cuvânt, un gest, o reacție anume a Părintelui?...

Tocmai ceea ce am spus până acum: insistența asupra familiei lăsată de Dumnezeu pentru naștere de prunci și nu pentru desfrânare (practicată atunci când se evită prin orice mijloace nașterea). Copiii înseamnă cea mai mare binecuvântare pentru o familie, căci ei întăresc dragostea și armonia în familie, o fac indestructibilă. Cu fiecare naștere, sănătatea unei mame se înnoiește și se întărește, tocmai pentru că dând viață, se împărtășește ea însăși de tot mai multă viață. Părintele spune că o femeie ajunge la deplină sănătate numai de la trei-patru nașteri în sus.

Pe de altă parte, limitarea numărului de copii pe motive materiale este un semn de necredință în Pronia lui Dumnezeu, Care Se îngrijește de fiecare ființă pe care El o trimite în lume. Totul este să credem și să ne lăsăm în grija lui Dumnezeu și să nu facem calcule: cu ce-i vom hrăni și îmbrăca sau cum îi vom crește? (cf. Matei 6, 31). Păgânii, cu care aseamănă Mântuitorul în acest verset pe cei ce își fac griji exagerate despre viața lor și a copiilor lor, ne sunt superiori nouă, creștinilor, în privința nașterii de copiii. Căci la necreștini nu se știe, în general, de avorturi sau de mijloace cere să împiedice nașterea.

De asemenea, am înțeles pentru prima oară de la Părintele legătură strânsă, ca de la cauză la efect, dintre păcat și suferință, așa cum am spus deja. Și că trebuie să suportăm, fără să ne plângem sau să dăm vina pe alții, suferințele care vin prin mila lui Dumnezeu din cauza păcatelor personale și nu ale altora (deși Părintele vorbea, chiar cu insistență, și de „moștenirea” păcătoasă primită de la părinții trupești sau chiar de la bunici). Am remarcat la Părintele Arsenie mila față de oameni, pe care-i mustra pentru mulțimea păcatelor cu durere în suflet. Știu că Părintele făcea sieși cuvintele Mântuitorului și zicea uneori: „Până când vă voi răbda?” (Matei 17, 17). De asemenea, iubirea față de poporul său, pe care-l vedea că se îndreaptă spre pieire, din cauza împuținării copiilor.

Are și „umbre” această figură luminoasă a Părintelui Arsenie? Și mă gândesc acum, de pildă, la acea perioadă în care, revenit din pușcărie, Părintele Arsenie nu și-a reluat slujirea preoțească. Deși, se spune, între altele, că ar fi fost oprit, în fapt, de la slujire.
Cum vedeți Înaltpreasfinția Voastră acest episod din viața Părintelui Arsenie?

Părintele Arsenie a fost un om drept și fără compromisuri. Un moț inflexibil. (S-a născut în Țara moților, despre care se știe că sunt foarte drepți și hotărâți). Desigur că nu există om fără de păcat. Și Părintele Arsenie va fi avut păcatele și neputințele lui. Dar ceea ce contează înaintea lui Dumnezeu nu este păcatul, ci pocăința pentru păcate. Tradiția Bisericii cunoaște păcătoși notorii care, prin pocăință, au deveni mari sfinți. Noi, cei mulți, nu știm nici păcatele Părintelui Arsenie, nici pocăința lui. Noi știm doar atât, că Părintele Arsenie a ajutat în timpul vieții și ajută și după moartea sa nenumărați credincioși care se roagă lui ca unui sfânt. Cine-l acuză de un lucru sau de altul se pune în postura fariseilor din Evanghelia orbului din naștere, care se străduiau să-l convingă că Iisus este un păcătos. Fiind un om lipsit de vicleșug, orbul îi rușinează pe farisei cu logica sa simplă: „Dacă este păcătos, nu știu. Un lucru știu: că eram orb și acum văd” (Ioan 9, 25). Așa am putea spune și noi. Una știm: Părintele Arsenie se bucură de cinstea unui sfânt din partea unei mari mulțimi de credincioși, care se folosesc de rugăciunile și de învățătura lui. Și acest lucru este de ajuns!

Cei care caută „umbre” în viața Părintelui Arsenie ar trebui să vadă în acestea mai degrabă lumini. De pildă, unii (care vor fi aceia, numai Dumnezeu îi știe) nu înțeleg de ce Părintele Arsenie nu s-a întors în mănăstire după 1964, când toți deținuții politici au fost amnistiați, mai cu seamă că era apreciat de Patriarhul Justinian. Răspunsul este foarte simplu: Părintele Arsenie nu era un călugăr oarecare; el devenise un simbol al credinței într-o vreme când puterea atee se străduia să șteargă orice urmă de credință sau, pentru că aceasta era imposibil, să-i înregimenteze pe toți oamenii Bisericii în ascultare. Părintele nu putea accepta aceasta și făcând un simplu calcul își dădea seama că mai mult poate ajuta poporul rămânând în lume, decât întorcându-se în mănăstire. Cu siguranță că întorcându-se în mănăstire, lumea l-ar fi împresurat din toate părțile și ar fi ajuns din nou în pușcărie sau chiar exilat, cum a fost cazul arhicunoscut al Părintelui Gheorghe Calciu. Se știe că dosarul Părintelui Arsenie la Securitate are 1200 de pagini și că urmărirea sa a fost încheiată doar cu o lună înainte de moartea sa, deși, din cauza unei paralizii, n-a mai putut ieși din casă în ultimii doi ani ai vieții.

Fără îndoială că cea mai mare suferință și, în același timp, umilință a Părintelui a fost aceea de a nu mai fi putut sluji Sfânta Liturghie ca preot, până la moartea sa. Din mai multe mărturii se știe că Sfinția Sa a primit această cruce și a purtat-o cu demnitate. A acceptat totul pentru ca lucrarea sa discretă de îndrumare a credincioșilor să nu sufere. Mă uimește respectul Părintelui Arsenie față de ierarhia bisericească, pe care n-a criticat-o niciodată. Și aceasta pentru că înțelegea mai bine ca mulți alții că, sub stăpânirea atee, ierarhia nu putea salva esențialul (în primul rând practica credinței în biserici deschise cultului), fără să facă și compromisuri. Iarăși o atitudine duhovnicească prin excelență: să nu accepți tu însuți compromisul și totuși să nu-i judeci pe cei care l-au acceptat!

„Ziua canonizării Părintelui Arsenie poate fi o zi a schimbării la față a României”

Cine este, pentru Înaltpreasfinția Voastră, Părintele Arsenie Boca?

Un mare sfânt dăruit de Dumnezeu neamului nostru în vremuri de cumpănă, care pun în pericol existența noastră însăși ca popor, din cauza lipsei de credință și înmulțirii păcatelor deosebit de grave, ca avorturile, ferirea de a avea copii, părăsirea țării... Nu mă îndoiesc de faptul că recunoașterea oficială a sfințeniei Părintelui Arsenie va întări credința în popor, mai cu seamă în ce privește rostul și valoarea familiei. De aceea aștept și eu cu nerăbdare, împreună cu nenumărații credincioși care-l cinstesc, ziua canonizării Părintelui Arsenie, care poate fi o zi a schimbării la față a României.

Îi putem cere ajutorul, ne putem ruga Părintelui Arsenie?

Bineînțeles! Lucrul acesta îl fac deja mii de credincioși care merg în pelerinaj la mormântul Părintelui de la Prislop. Cu siguranță că acești credincioși se roagă și acasă Părintelui ca să mijlocească pentru ei înaintea lui Dumnezeu.

Se face resimțit Părintele Arsenie și în diaspora pe care o arhipăstoriți?

Tot ce se petrece în Țară pe linie duhovnicească are ecouri și în Diaspora. Părintele Arsenie a intrat în conștiința multor credincioși de aici ca sfânt. Aceștia citesc cărțile Părintelui sau mărturiile despre el, se roagă lui sau merg în pelerinaj la Prislop. Unii mi-au relatat adevărate minuni care s-au petrecut cu ei la mormântul Părintelui. Am auzit și de la Părinții și maicile de la Prislop cazuri de minuni petrecute aici. Păcat că toate acestea nu se consemnează cu martori și cât mai detaliat, pentru ca să fie probe la dosarul de canonizare. Prin parohiile noastre circulă de asemenea un film ziditor despre Părintele Arsenie. L-am văzut și eu de mai multe ori împreună cu credincioșii din diferite parohii și am remarcat pe fețele multora lacrimi de bucurie sau poate de pocăință.

Un îndemn pentru cei care îl cinstesc, la modul cel mai „cinstit” și evlavios pe Părintele Arsenie?

Să-l cinstească și mai mult și să vorbească despre el, făcându-l cunoscut la cât mai mulți. Să se roage lui din toată inima și, mai ales, să urmeze îndemnurile Părintelui de a păzi poruncile lui Dumnezeu. Toți trebuie să ascultăm de Dumnezeu, dacă vrem să ne meargă bine în viață și să ne mântuim.

Părintele spunea adeseori: Mă, voi vreți ca Dumnezeu să asculte de voi și nu voi de El. Într-adevăr, noi cerem mereu lui Dumnezeu sănătate, izbăvire de vrăjmași, reușită în viață…, fără să ne gândim că tocmai prin cele ce suferim ne curățim de păcate și ne apropiem de Dumnezeu. Suferința este o mare taină și o mare binecuvântare, dacă o acceptăm cu credință și o purtăm cu răbdare. De aceea, după fiecare rugăciune de cerere, ar trebui să spunem ca și Mântuitorul în grădina Ghetsimani: Dar nu voia Mea, ci voia Ta să se împlinească (Luca 22, 42).

sursa: http://www.arsenieboca.ro/un-mare-sf...eamului-nostru
Reply With Quote
  #6  
Vechi 21.05.2014, 14:09:53
adrian7 adrian7 is offline
Member
 
Data înregistrării: 04.06.2013
Religia: Ortodox
Mesaje: 82
Implicit

Parintele Arsenie Boca m-a ajutat dupa ce m-am rugat, de mai multe ori. Ne ajuta si daca ii citim rugaciunile create de el si daca ii mai ascultam si sfaturile din carti.
Doamne ajuta!
Reply With Quote
  #7  
Vechi 21.05.2014, 19:48:02
adrian7 adrian7 is offline
Member
 
Data înregistrării: 04.06.2013
Religia: Ortodox
Mesaje: 82
Implicit

Pentru rugaciunile Parintelui Arsenie Boca cred ca e mai bine sa se ceara si binecuvantare de la duhovnic pentru a le citi. Nu sunt dintr-o carte de rugaciuni.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
parintele Arsenie Boca 06dec Mari Duhovnici si predicile lor 34 07.12.2013 18:02:21
PARINTELE ARSENIE BOCA elena4018 Mari Duhovnici si predicile lor 76 04.12.2013 17:31:22
Parintele Arsenie Boca marlene Stiri, actualitati, anunturi 23 31.12.2009 12:44:31
Parintele Ilie Cleopa catre Parintele Arsenie Boca Laurentiu Mari Duhovnici si predicile lor 0 04.02.2007 15:57:47