![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
"Ingratitudinea omului trupesc față de binecuvântarea primită în dar o ilustrează cazul unui logodnic care dăruiește un inel logodnicei sale, dar aceasta iubește inelul astfel primit mai mult decât pe logodnicul care i l-a dat; nu va fi ea adulteră în însuși darul pe care i l-a făcut logodnicul ei? Desigur, ea iubea ceea ce i-a dăruit logodnicul ei, dar dacă spune <acest inel îmi e de ajuns, nu vreau să-i mai văd fața>, ce va fi ea? Cine nu ar detesta acest delir? Cine n-ar convinge-o de adulter? Iubești aurul în locul bărbatului tău, iubești inelul în locul logodnicului tău. Dacă în tine e cu adevărat acest gând să iubești inelul în locul logodnicului tău și nu mai vrei să-l vezi, atunci din zălog al iubirii sale arvuna pe care ți-a dat-o devine un semn al căderii tale depline în cele ale trupului " (Fericitul Augustin - Omilie la Epistola a II -a a lui Ioan)
Comentariul lui Jean-Luc Marion: "În cazul acestei ingratitudini caricaturale teologul stigmatizează păcatul în general care ne conduce să iubim darurile lui Dumnezeu, respingându-L pe Dumnezeu care ni le-a dat. Descrierea fenomenologică a darului nu e mai puțin pertinentă: logodnica vede mai întâi logodnicul, dăruitorul, apoi darul, inelul; intenția logodnicului consta în chip firesc în aceea ca, văzând darul (inelul), logodnica să nu înceteze să vadă fața dăruitorului; socotea să beneficieze de o structură fenomenală de tipul trimiterii: inelul care-și oferă vizibilitatea și, în plus, o împrumută și retrimite prin transparență vizibilității absente a dăruitorului, care, prin acest indiciu, ar beneficia de o vizibilitate de împrumut. Astfel dăruitorul, invizibil ca atare, dă ființă darului vizibil, iar darul vizibil i-ar da în schimb o vizibilitate prin delegație. Or acest schimb, în aparență simplu, nu e valabil la nivel superficial: logodnica nu vede, sau nu vrea să vadă, prin semn, o trimitere la prezența în absență a dăruitorului. Darul oferit ca atare acaparează întreaga vizibilitate și condamnă dăruitorul la dispariție din vizibilul de grad secund. Atunci nu doar că logodnicul dăruitor este exclus din fenomenul darului, dar chiar caracterul de dăruit al darului se șterge: inelul devine posesiunea logodnicei în care nu se mai vede decât pe ea însăși și nimic altceva. Odată cu dăruitorul dispare darul însuși"
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Ma uimeste ca acest topic a ajuns la 35 de pagini iar eu l-am descoperit abia acum :)
Este destul de citit si aprofundat asa ca am sa incep cu prima pagina.
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Diferenta dintre litera si Duh,sau un punct de vedere cu privire la studiului Patristicii.Cand cititi topicul nu uitati de titlul topicului,este vorba in primul rand de o anumita viziune vie,nu incremenita,transpusa-n viata,acesta este mesajul principal care,am sperat si sper,sa ajute pe toti cei care vor citi.Fara aceasta transpunere nu va exista nici viata,care emana cu puterea unui izvor pt insetati,pe care ei incerca sa o transmita.Dumnezeu sa va ajute.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Maxime ale Cuviosului Nil Ascetul
Calea bună și scurtă spre virtute este fuga de lume. Cine poftește cele nestricăcioase trebuie să socotească drept nimic cele stricăcioase. Dacă dorești viața cea adevărată, ucide în tine omul cel vechi. Urăște viața de față, căci vezi roata ei mișcându-se fără rânduială. Nu pofti bunuri a căror folosire trece și agoniseală piere. Râzi de cei ce prosperă în afaceri și compătimește cu cei ce pierd în ele; căci cel dintâi lucru aduce răsplată, iar celălalt iubire de înțelepciune. Deprinde răbdarea, în care au știut să se exerseze martirii, fiindcă și de la noi se cere martiriul conștiinței. Preferă tuturor lucrurilor sufletul și alergarea virtuții îți va fi fără osteneală. Căci toate sunt stricăcioase, dar sufletul e nemuritor; se cuvin, așadar, ca în locul celor stricăcioase să preferăm nemurirea. Pregătește-te pentru cele triste și vei fi scutit de întristări mai multe. Nu cere de la Dumnezeu cele plăcute, numai cele folositoare; căci cerându-le pe acelea nu ți le va da, iar dacă le primești, degrabă se vor strica. Nu disprețui sărăcia, căci ea îl face pe luptător să nu fie distras de la porunci. Nu te bucura de bogăție, căci grijile pentru ea separă de cele mai multe ori pe om de Dumnezeu, chiar și împotriva socotinței sufletului.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Extras din articol: ,,Sfântul Simeon spune că lumina transformă și preface în lumină tot ceea ce atinge. În Imnul 16, Sfântul Simeon mărturisește despre fața sa și despre toate mădularele sale devenite purtătoare de lumină: „El însuși Se găsește întru mine, fulgerând înăuntrul inimii mele ticăloase, învăluindu-mă de jur-împrejur cu strălucirea Lui nemuritoare, făcând să scânteieze toate mădularele mele cu razele Sale, împletindu-Se întreg cu mine, mă sărută întreg, Se dă întreg mie, nevrednicului, și mă satur de iubirea și frumusețea Lui, mă umplu de plăcerea și îndulcirea dumnezeiască, mă împărtășesc de lumină, mă împărtășesc și de slavă, iar fața mea strălucește ca și a Celui dorit de mine și toate mădularele mele devin purtătoare de lumină“.
Articolul complet,scris de preot Liviu Petcu,il puteti citi aici |
|
#7
|
||||
|
||||
|
O rugăciune a Sfântului Simeon Noul-Teolog:
„…cu focul mă împărtășesc, iarbă uscată fiind eu, si – străină minune! – mă răcoresc nears, ca rugul de demult care, aprins fiind, nu se mistuia”. Acest foc necreat este un foc spiritual și iubitor, fiindcă Dumnezeu este Iubire, iar focul divin al prezenței Sale este Iubire. Sfântul Simeon Noul-Teolog a spus următoarele: „Dumnezeu este foc și foc a venit să arunce pe pământ; de aceea aleargă căutând lemne, adică o intenție și o hotărâre liberă bună, ca să cadă pe ele și să le aprindă. Iar în cei care sunt aprinși, se înalță ca o flacără mare și ajunge până la ceruri… Dar după ce ne-am făcut cu desăvârșire curați de întinăciunea patimilor, [focul] se face neîncetat înăuntrul nostru hrană și băutură, luminare și bucurie și ne face pe noi înșine lumină prin împărtășire”
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Viata Sfantului Simeon cel Nebun dupa Hristos | Nestiut | Generalitati | 4 | 10.04.2014 20:58:59 |
| Mihai Viteazul - o viata inchinata lui Hristos | mirelat | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 23 | 25.09.2013 04:44:16 |
| Dogmatica Patristica Ortodoxa | myself00 | Generalitati | 7 | 10.09.2012 20:23:37 |
| Despre trupurile inviate in patristica | Mihnea Dragomir | Sfinti Parinti (Patrologie) | 99 | 29.05.2012 15:09:59 |
| Acatistul Domnului nostru Iisus Hristos Calea, Adevarul si Viata | tatolivia | Intrebari utilizatori | 0 | 09.10.2011 16:10:56 |
|
|