![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Faptul că L-ai rugat pe Dumnezeu atunci când ai avut de făcut o alegere importantă nu-i puțin lucru; înseamnă că nu te-ai bazat doar pe puterea ta de a deosebi binele de rău sau ți-ai dat seama că nu ai această putere, te-ai smerit și ai cerut ajutor de la Dumnezeu (Ai fost, cel puțin atunci, creștin practicant). Și bine ar fi să facem toți așa, să ne amintim mereu că El a spus „Fără Mine nu puteți face nimic”.
De altfel, în bunătatea Lui, Dumnezeu te ajută și îți face daruri permanente, indiferent de starea în care te afli, oricât ai fi de păcătos, căci El face ca Soarele să răsară și peste cei buni, și peste cei răi, și trebuie să ne ferim de gândul că, atunci când primim un dar de la El, s-ar datora faptelor sau virtuților noastre. Dar când ești în păcat, tu ești cel care refuză lumina, căci păcatul îți obturează vederea, aduce o orbire sau cel puțin o încețoșare a vederii. De aceea este necesar efortul de curățire la care ne îndeamnă Biserica, cu rugăciune și cu post, cu participarea la slujbe și împărtășirea de sfintele taine, care aduc limpezire duhovnicească. Poți avea un suflet destul de curat și fără să fii creștin practicant, pentru că ai primit, poate, o educație bună sau pentru că te-ai ferit de a face rău și ai dorit binele sau poate pentru o moștenire bună de la părinți; după cum poți fi creștin „practicant”, împlinind toate câte le cere Biserica, dar fie că ai un suflet împietrit, fie că ai o moștenire mai grea de la părinți (ești o fire mai înclinată către păcat), și să nu ai un suflet la fel de curat ca unul nepracticant. Dar fiecare este chemat să-și lucreze darul primit. Pentru că nu vom fi judecați în funcție de lucrarea noastră asupra materialului primit de la Dumnezeu și de la părinți, mai bun sau mai prost. Last edited by CristianR; 02.06.2014 at 09:53:48. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Din cate stiu si eu, la nele confesiuni ( neoprotestante, mai ales), botezul se face la varsta adulta, daca crestinul vrea si alege acest lucru. La catolici se face botezul ( scufundarea) cand e copilul mic, prima comuniune ( impartasanie) pe la 7-8 ani, si mirungerea (confirmarea) cand e ceva mai mare, nu mai stiu exact daca la 14 sau 18 ani ( doar daca vrea, desigur). Daca insa omul vrea sa intre in biserica ortodoxa, daca a fost botezat ( scufundat), nu se mai repeta operatiunea, nsa trebuie impartasit si miruit, daca nu a fost. Cei care nu au fost nici scufundati, desigur, vor fi. Nu stiu insa cum se procedeaza daca a fost confirmat la catolici, de ex, si vrea apoi sa treaca la ortodocsi, sau viceversa. Iarasi nu stiu daca botezul efectuat de neoprotestanti e recunoscut ca valid in bisericile fundamentaliste ( chiar daca ai fost scufundat in apa, nu stiu in ce masura a actiobat acolo si Duhul Sfant). Chiar am citit un articol despre necesitatea repetarii botezului, scris de un sfant mare ierarh ( suna aiurea, dar nu stiu cum sa formulez), de la inceputurile crestinismului, cand deja erau multe miscari ( arieni, nestorieni, etc), care zicea ca la unii botezul este valid si nu mai trebuie repetat pt ca e facut in numele Tatalui, al Fiului si al Sf. Duh, pecand la altii nu.
Dar degeaba ne dam noi cu presupusul aici, caci trebuie sa existe canoane clare care sa reglementeze cum/cand se boteaza cei carevin de la alte culte, si cand/daca e necasar acest lucru in vederea casatoriei. Crd ca ntr- adevar in alte tari e o problema, si chiar si la noi in anumite regiuni. Mai gra crd ca e n partile Dobrogei, nde sint multi turci si tatari musulmani, sau in alte tari, precum SUA, unde sunt chiar toate natiile mai mult sau mai putin crestine. ( Im vine sa rad can ma gandesc la "problema mea"arzatoare: cautam sa ne mutam, si de cate ori gasim ceva prima mea grija e daca avem biserica aproape:-) . Dar daca ne mutam la Abu-Dabi ca familia lui Reghe si altii:-) ?) Last edited by fallen; 02.06.2014 at 10:34:17. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De exemplu, eu am scris cu mult peste 100 de mesaje doar despre acest lucru, botezul si convertirea. Exista canoane clare inca de la inceputul crestinismului, primul sinod tinut a avut ca tema exact botezul celor din afara Bisericii. Asadar, in 251 s-a tinut primul sinod la Cartagina, hotararile sale au fost reafirmate la fiecare sinod ecumenic. Acest Sinod spunea un singur lucru, ca inca de la inceputul Bisericii botezul celor din afara Bisericii nu e valid. Sinodul recomanda sa se boteze toti care vin in Biserica si au fost botezati in alte grupari. In timp s-a acceptat un pogoramant, numit iconomie, ca sa nu se mai repete intotdeauna botezul efectuat tehnic corect (dar nevalabil) si sa fie primtiti, dupa cum vrea episcopul locului si doar prin Mirungere sau doar prin pocainta. Pentru ca, de exemplu, erau regiuni intregi unde erau multi arieni, ca sa fie botezat fiecare in parte dura mult timp. Tradus in zielele noastre, e valabil doar botezul in Biserica Ortodoxa, singura Biserica, si singura unde sunt preoti si har. Nici botezul catolicilor, al protestantilor sau neoprotestantilor nu considerat valid de BO. In unele parti se reboteaza catolicii, iar in unele doar li se face Mirungerea, dar din iconomie. De exemplu grecii boteaza pe oricine, inclusiv catolici. Ca asa este, cum am afirmat mai sus, o dvedeste foarte clar canonul din timpul Apostolilor. Nimeni nu poate repeta un botez valid, deci daca un catolic ar avea botezul atunci grecii nu ar puteea sa reboteze un catolic. Sper ca ceic e au mai putine cunostinte in privinta invataturii sa inteleaga macar ce se scrie in limba romana, ca nu e nevoie de cine stie ce logica de academician. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ok, ce e de facut atunci in situatia inversa? Adica, spre exemplu, daca vreau sa ma convertesc la adventisti? Ei imi vor recunoaste botezul, sau imi vor cere sa ma " rebotez"?
Daca as vrea sa ma casatoresc cu un adventist, probabil lucrurile ar fi mai clare : ma convertesc, ma botez, apoi ne cununam si traim fericiti pana la adanci batraneti ( desigur, dupa asazisa cununie). Dar asa? Adica daca vreau sa ma convertesc doar eu, fara sot, cu care as fi cununata ortodox, sau doar civil, sau nicicum? M-ar primi in congregatie in oricare din aceste situatii, ori m-ar considera ca traind in pacat? Ce ar trebui sa facem mai intai, sa ne " cununam"( la ei), si apoi sa ne " botezam", si abia apoi ne vor primi la " cina Domnului"( coresp. Sf. Impartasanii) ? Sau, putem si asa, in stare cazuta, sau convietuind cu o persoana necredincioasa, sa luam parte la slujbe, sa ne rugam, etc, ca si acum, la noi? ( ma rog, nu stiu la ce ar folosi toate astea, atata timp cat eu personal nu am incredere in conceptul de preotie universala, nici in iertarea pe care ne-am putea-o acorda unii altora, in urma marturisirii pacatelor, sau in cadrul acelui ritual al spalarii picioarelor, premergator " cinei Domnului", in care nu am inteles cine -cui..., la fel cum nu am nteles nici cine poate lua parte la cina propriu-zisa, pt ca ei zic ca orice crestin, deci nu specifica explicit daca sa fie botezat., sau cununat, etc, cer doar sa nu o facem cu nevrednicie, ci sa ne cercetam in prealabil, asa cum spune si sf. Ap. Pavel) Copiii, daca ii boteaza cand sunt mari, fac totusi cateheza cu ei? Mai e necesar sa faca si la scoala religie, sau invata mai multe la biserica? Invataturile lor despre Dumnezeu, comparativ cu ale noastre, au mai mult sau mai putin potential de a le inspira teama ( groaza, oroare) de "mania", " razbunarea", " judecata" divina, si de a-i impiedica sa simta ceea ce trebuie fata de El, adica dragoste parinteasca? ( de ce ma preocupa aceste aspecte? Pt ca in zona unde ne cautam locuinta, e foarte aproape o biserica adventista, si al meu m-a intrebat, mai in gluma mai in serios, daca nu vreau sa merg acolo, eventual cu copilul; nu a specificat insa daca ar vrea sa mearga si el; i-am spus ca din cate stiu la ei nu ai voie sa bei, fumezi, injuri, etc si a zis ca foarte bine, i-ar conveni sa nu mai fac nimic din toate astea; i-am spus si ca nu cred ca ai voie sa iei masuri de contraceptie, decat cel mult, daca nu mai vrei sau nu iti mai permiti sa ai copii, sanu mai ai relatii intime cu sotia, lucru pe care deatfel il recomanda si biserica noastra; nu stiu insa daca e de ajuns ca numai unul din soti sa faca toate astea, iar celalalt sa faca ce facea si inainte, adica numai ce vrea....) |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mai bine părăseste corabia asta perdantă în care te afli cu asa zisul sot. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Aveti copil ? V-ati hotarat sa aveti ? Atunci este bine,inseamna ca va casatoriti mai intai :) Adu-l cu blandete pe calea ortodoxiei si razbeste-i fumurile din cap! Baiatul asta nu conteneste sa ma socheze cu ideile lui nazbataioase :)
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Probabil inca spera ca o sa avem pana la urma... In principiu nu cred ca il intereseaza ce religie o sa avem, atata tmp cat nu e una prea habotnica, care sa ii ingradeasca unele libertati, sau sa ii impuna unele reguli si restrictii... Desi dupa parerea mea, care se pare nu coincide cu a lui, mie religia adventista mi se pare mult mai habotnica si mai restrictiva decat a noastra, el probabil se ghideaza doar dupa fetele zambitoare si optimistepe care le vede pe strada, si crde ca doctrina lor e doar " iubire si speranta",fara urma de ingradiri, reguli, pedepse, judecata, etc (" cum o sa is arunce Dumnezeu proprii copii in iad???"); insa eu ma tem ca mai degraba de la ei ( adventisti et co) risti sa te procopsesti cu o nevroza sau psihoza, din cauza groazei care ti se inoculeaza daca , ca copil mai ales, faci vreun pacat omenesc... Dar poate ma insel...poate chiar sunt biserici in lumea asta, unde ti se spune ca orice pacate ai face, Dumnezeu e bun si te iarta nneconditionat... Last edited by fallen; 28.11.2014 at 11:05:11. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#9
|
|||||||
|
|||||||
![]() Citat:
boteza conform invataturii demonice.Te va boteza diavolul. Citat:
ce tainele se savarsesc doar in Ortodoxie.La altii (secte) e doar teatru eftin. Citat:
Citat:
demonii in tine.Atunci cand te lepezi de Taina Sfantului Botez, Duhul Sfant te paraseste, si nu mai ai nici o protectie impotriva diavolului.Si atunci vine vrasmasul si iti ia sufletul.Ma rog, nu ti-l ia, il dai tu de bunavoie.Pentru ca lepadarea credintei Ortodoxe, inseamna lepadare de Hristos. Citat:
sectantul sa fie avut "la mana".Adica sa fie santajabil, in cazul in care se decide la un moment dat sa parasesca secta. (Diavolul cand te-a prins, crezi ca-ti mai da drumul ? Daca nu intervine Dumnezeu, nu-ti mai da drumul vrajmasul.Al lui esti, incepand inca de pe lumea asta) Citat:
ce nu le convine, scot din Biblie.In cazul copiilor acele lectii de "cateheza" sunt metode iscusite de spalare a creierului, pentru ai face dependenti de colectiv.In secte nu mai functioneaza gandirea proprie, ci gandirea grupului, astfel incat sectarul sa fie dependent si psihic si fizic de grup. Citat:
si diavolul si-a facut biserici.Diavolul imita tot ceea ce face Dumnezeu. Diavolul nu poate sa creeze nimic, el doar imita ceea ce face Dumnezeu. Multi zic ca de cand sunt la secte, nu-i mai chinuie diferite patimi. Pai da. Pentru ca din moment ce ai trecut la secta, diavolul nu mai duce razboi cu tine pentru sufletul tau, pentru ca te-a castigat.Si atunci iti ridica ispitele. Tu ai mai duce razboi cu cineva, daca acel cineva vine de bunavoie la tine ?Nu.N-ai motiv sa duci razboi cu cineva care acum ti-e aliat. Asa si diavolul.Nu are rost , nici sens, sa mai duca lupta cu tine , din moment ce tu, de bunavoie te duci la el, si-i dai sufletul.Din moment ala esti cu el, el ti-e stapan. Ia fii atenta la acest clip: http://www.youtube.com/watch?v=r6rl9i4T3lo |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Mi-e greu totusi sa cred ca acea biserica este guvernata de cine spuneti voi...atata doar ca nu as avea incredere sa-mi pun mantuirea in mainile lor, ale unor oameni simpli ca si mine , e ca si cum in loc sa merg la medic m-as lua dupa vecini...ei nu chiar, ci dupa fetele de la farmacie, care, teoretic, au facut si ele o scoala ( dar cu toate astea nu sunt medici)...dar din pacate multa lume chiar asta face
![]() Este o mentalitate tare ciudata in acesta tara cel putin, nu stiu in altele cum o fi; daca cineva afost o data la un doctor, si acela l-a tinut la usa, sau mai stiu eu ce necuviinta a comis, poate fara nicio legatura cu profesionalismul propriu-zis, omul acela isi pierde incrderea si nu mai merge la niciun medic, tragand conxluzia catoti is la fel....daca se aude ca cineva a fost la un anume locas de cult, sa zicem, unde a fost pacalit si i s-au luat toti banii, cine aude povestea trage concluzia ca acel locas este spurcat, si ca toti slujitorii acelei institutii sunt nedemni de incredere...( am eu o prietea care se tot plange ca-i e casa bantuita, ca e atacata energetic, etc, dar nu cheama preotul/nu merge la biserica, sa se spovedeasca, etc, pt ca " popii fac si dreg"...) In schimb, adventistii si alti sectanti, martorii lui I, mormonii, parca is mult mai bine vazuti, mai cinstiti, mai credinciosi, etc, desi se spune ca si ei ar umbla pana la urma sa iti ia tot ce ai...( ca sa dea saracilor, chipurile)... |
|