![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ce sa vorbim de un argument plauzibil in directia careia o eventuala parere in acest sens trebuie luata ca fiind dogma..
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
![]() Lucrurile evidente si de bun simt nu au fost bagate in "dogma" ca nimeni nu s-a gandit ca or sa existe asemenea indivizi, care una or sa citeasca si alta or sa inteleaga, alegoric si metafizic ... ![]() Ha, ha, ha ... AlinB, nu ai inteles nimic, nu-i asa ? ![]() Last edited by AlbertX; 23.06.2014 at 16:58:13. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
UNIVERSITATEA BABES-BOLYAI, FACULTATEA DE TEOLOGIE ORTODOXĂ
Zilele creatiei în interpretarea Sfintilor Părinti - http://www.scribd.com/doc/58094629/Z...4%83rin%C5%A3i Ideea generală a tuturor Sfinților Părinți este că lucrarea ziditoare a lui Dumnezeu în cele șase zile este spontană (are loc dintr-o dată). Și a zis Dumnezeu: "Să fie lumină!" Și a fost lumină. Și a văzut Dumnezeu că este bună lumina, și a despărțit Dumnezeu lumina de întuneric. Lumina a numit-o Dumnezeu ziuă, iar întunericul l-a numit noapte. Și a fost seară și a fost dimineață: ziua întâi. (Fc1:3-5) Aici în primul rând trebuie sa menționăm ca înainte de apariția luminii, Sfântul Vasile cel Mare, ne spune că nu era noapte ci întuneric. “Atunci la început ziua și noaptea nu se datorau mișcării soarelui, ci se făcea zi și urma noapte când se revărsa lumina aceea care a fost făcută la început și când iarăși se retrăgea potrivit măsurii rânduite de Dumnezeu”. Suntem lamuriți în mod clar că nu este vorba de lumina soarelui, care încă nu fusese creat, ci este vorba de o lumină care a fost făcută la început și care se retrăgea potrivit măsurii rânduite de Dumnezeu. Tot Sfântul Vasile cel Mare ne atenționează la faptul că prin acțiunea lui Dumnezeu să fie lumină nu trebuie să înțelegem sunetul dat de vocea lui Dumnezeu ci să înțelegem ca prin acest să fie ia formă de poruncă sensul dat de voința lui Dumnezeu. În continuare se impune să amintim ceea ce ne evidențiază tot el referitor la și a fost seară și a fost dimineață: ziua întâi, anume faptul că seara este hotarul comun dintre zi și noapte, anume că ziua trecuse, dar Scriptura nu le numește încă zi și noapte ci le numește pe amândoua cu numele părții mai principale și tot odata ce trebuie să reținem este că această expresie se folosește pe întreg cuprinsul Scripturii în măsurarea timpului, mereu se numără zilele. Ha, ha, ha ... AlinB, nu ai inteles nimic, nu-i asa ? ![]() Last edited by AlbertX; 23.06.2014 at 17:21:41. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Sfântul Vasile cel Mare, Sfântul Ioan Gură de Aur, Sfântul Ioan Damaschin, Sfântul Nichita Stithatul, Sfântul Maxim Grecul, etc si mai nou Sfântul Nicolae Velimirovici,... au afirmat ca zilele Facerii au 24 de ore fiecare.
Citat:
Citat:
Ha, ha, ha ... AlinB, nu ai inteles nimic, nu-i asa ? ![]() Citat:
Last edited by AlbertX; 23.06.2014 at 17:49:48. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar ok, sa zicem ca plecam de la premiza ca Biblia este adevarata in intregime. Daca e asa, asta inseamna ca incepem sa ne asteptam la rezultate stiintifice care sa confirme cuvant cu cuvant Biblia. Faptul ca, in 99.99999% din cazuri, toate indiciile duc spre un pamant mult mai batran de 7522 de ani ar trebui sa ne zica ceva. In cazul acesta, cea mai logica concluzie este ca premiza de la care am plecat este gresita. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si cum s-a demonstrat, au folosit cumva intereferometrul laser ? ![]() Citat:
![]() Ha, ha, ha ... AlinB & abaaaabbbb63 nu ati inteles nimic, nu-i asa ? Chemati ajutoare, sunati un prieten ... ![]() Cine a crezut ca dracu-i inteligent s-a inselat amarnic, el foloseste "statistica" dar nu prea "stie" sa se foloseasca de rezultate. Last edited by AlbertX; 23.06.2014 at 21:05:35. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ești mult prea agresiv.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#8
|
|||
|
|||
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si da, daca Biblia era in totalitate adevarata, atunci orice scrie in ea ar fi trebuit sa fie verificabil de catre orice om de pe acest pamant. Avand in vedere ca nu se intampla asa, atunci nu vad care este motivul pentru care ma insulti. Si in plus, poti sa-mi spui care este motivul pentru care crezi ca Biblia trebuie interpretata literal? Daca Dumnezeu este infinit de intelept, atunci te asigur ca exista o posibilitate extrem de mare ca Biblia sa nu fi fost scrisa pentru a fi interpretata literal de catre oricine. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Extras din: - http://ro.orthodoxwiki.org/Sf%C3%A2nta_Tradi%C5%A3ie - http://ro.orthodoxwiki.org/Sf%C3%A2nta_Tradi%C5%A3ie - http://ro.orthodoxwiki.org/Sf%C3%A2nta_Scriptur%C4%83 - http://ro.orthodoxwiki.org/Cartea_Facerii Introducere în Creștinismul Ortodox Sfânta Tradiție Sfânta Tradiție sau Sfânta Predanie este învățătura dată (lăsată și transmisă) de Dumnezeu prin viu grai Bisericii, din care o parte s-a fixat în scris, mai târziu. Ca și Sfânta Scriptură, Sfânta Tradiție cuprinde descoperirea dumnezeiască trebuitoare mântuirii noastre. Ea este viața Bisericii în Duhul Sfânt și curentul, fluviul viu al vieții Bisericii. Altfel definită, Tradiția sfântă este "învățătura dată de apostoli primilor episcopi, iar aceștia celor de după ei până astăzi, prezentă în definițiile sinoadelor ecumenice, în scrierile Sfinților Părinți și în cărțile de slujbă ale Bisericii". Sfânta Tradiție este depozitul de credință oferită apostolilor de către Mântuitorul Hristos și trecută din generație în generație fără adăugiri, modificări sau omisiuni. Este dinamica în practică, dar neschimbătoare în dogme. Forma de manifestare se dezvoltă, însă esența rămâne pentru totdeauna aceeași. Spre deosebire de alte concepții de înțelegere populară a Tradiției, Biserica Ortodoxă nu consideră Sfânta Tradiție ca ceva care crește și se extinde în timp, formând o colecție de practici și doctrine care se acumulează în mod gradat devenind ceva mai dezvoltate și eventual de nerecunoscut primilor creștini. Sfânta Tradiție și Sfânta Scriptură De la moartea Mântuitorului Iisus Hristos și până la compunerea primelor scrieri inspirate de către sfinții Apostoli, învățătura creștină s-a transmis prin viu grai. Din această transmisie orală s-au născut diferite scrieri, au constituit în timp ceea ce numim azi Noul Testament. Evanghelistul Luca zice în prologul evangheliei sale ca a studiat toate documentele despre Iisus pe care le-a putut găsi (Luca 1, 1-3). Așadar, Noul Testament s-a născut din această Tradiție, în cadrul Bisericii (alte compoziții care pretindeau a fi inspirate au circulat și înainte și după, în comunități creștine ne-ortodoxe). Noul Testament face deci parte din Tradiție, din unul și același fluviu al vieții Duhului Sfânt în istorie. De aceea, în Biserica Ortodoxă nu există propriu-zis diferență de "autoritate" între Sfânta Tradiție și Sfânta Scriptură. Sfânta Scriptură Sfânta Scriptură (Biblia) este cartea dumnezeiască, sfântă a creștinilor. Biblia cuprinde Vechiul Testament, format din 39 de cărți canonice și Noul Testament, format din 27 de cărți canonice, având în total 66 cărți canonice. În tradiția ortodoxă la acestea se adaugă un set de cărți necanonice, dar „bune de citit”, în număr de 14. Vechiul Testament cuprinde revelația făcută de Dumnezeu prin patriarhii vechi și prin prooroci, timp de aproximativ 1000 de ani (sec. XV - sec. V î.d.Hr.), fiind „călăuză spre Hristos” (Galateni 3,24), pregătind venirea Lui. Vechiul Testament începe cu Pentateuhul (primele cinci cărți - Facerea, Ieșirea, Leviticul, Numeri și Deuteronomul) în care este relatată crearea lumii și a neamului omenesc și sunt evocate istoria, legile, religia, instituțiile, obiceiurile poporului evreu până la așezarea în Canaan, pământul făgăduinței. Cartea Facerii Facerea (Geneza) este prima carte a Vechiului Testament și a Bibliei și prima carte a Pentateuhului (care semnifică ,,Cele 5 cărți", fiind numită ,,Tora" la evrei). Ea cuprinde crearea lumii (cosmogonia) din nimic de către Dumnezeu și sunt evocate cele șase zile de întocmire a Pământului (hexaimeronul) corespunzătoare celor șase faze de evoluție a acestuia. Apoi este arătat începutul neamului omenesc începând cu Adam și Eva; sunt istorisite: petrecerea acestora în Paradis, căderea în păcat a acestora, alungarea lor pe pământ, familia lui Adam, fratricidul lui Cain asupra lui Abel, urmașii lui Cain, ai lui Set, înrăutățirea oamenilor, alegerea lui Noe și a familiei sale și scăparea acestora din potop, fiii lui Noe (Sem, Ham și Iafet), urmașii lui Sem și istoria Turnului Babel (unde Dumnezeu încurcă limbile oamenilor pentru a-i împiedica să ajungă la cer). În ultima parte este evocată alegerea lui Avraam în scopul mântuirii neamului omenesc și istoria continuă cu Lot (și istoria Sodomei și Gomorei), Isaac cu fiii săi Esau, Iacob și Ismael, apoi este evocată istoria lui Iosif, unul din fiii lui Iacob, care ajunge cel mai mare dregător la curtea lui Faraon și care se împacă cu frații săi. Tradiția spune că această carte a fost scrisă în cea mai mare parte de către profetul Moise, cu 1300 de ani înainte de Hristos. |
|