![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Da ,este politicos ,dar politetea nu mantuieste ,nu tine loc de iubire.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cuv. Paisie Aghioratul: "Cu durere in suflet marturisesc ca, dintre toti filounionistii (ecumenistii n.e.) pe care i-am cunoscut, nu am vazut pe nici unul sa aiba nu miez, dar nici macar coaja duhovniceasca. Cu toate acestea, stiu sa vorbeasca despre dragoste si unire, desi ei insisi nu sunt uniti cu Dumnezeu, fiindca nu L-au iubit." -nu inteleg nici aspecte ecumenistii Care este diferența între ecumenicitate și ecumenism Una este ECUMENICITATEA - DEPLINĂTATEA, universalismul, sobornicitatea Bisericii Ortodoxe și alta este ECUMENISMUL, mișcare INTERNAȚIONALISTĂ care vrea să amalgameze toate ”bisericile” (auto)intitulate ”creștine”, inclusiv sectele recente gen ”Martorii lui Iehova”, devenite între timp ”confesiuni” ”creștine”). În dogmă nu există concesie - ceea ce propune ecumenismul. Între altele, ce noimă poate avea ”dialogul” - nu mai vorbim de unitate - cu anglicanii, de exemplu, când aceștia ”binecuvântează” căsătorii homosexuale? Biserica Ortodoxă este ECUMENICĂ (universală), dar NU ECUMENISTĂ. Și rămâne ecumenică atâta vreme cât nu cade în ispita ecumenismului. ECUMENICITATEA constituie expresia deplinătății Bisericii și se propune și celorlalți, fără să se împartă sau să se ajusteze după concepțiile omenești Faptul că ortodocșii refuză, pe baza hotărârilor canonice (ale Sfinților Apostoli și ale celor șapte Sinoade Ecumenice), orice contact cultic și sacramental cu eterodocșii, nu înseamnă că privează de dragostea creștină oamenii în general, în planul relațiilor social-umane. Biserica Ortodoxă se roagă, conform poruncii scripturistice, pentru pace în lumea întreagă (”să faceți cereri, rugăciuni, mijlociri, mulțumiri pentru toți oamenii... ca să petrecem viața pașnică” - Timotei), dar misionarismul social, ospitalitatea creștină, buna cuviință nu trebuie să aibă a face cu promovarea minimului dogmatic. Biserica Ortodoxă este definită chiar în DEX ca fiind ”singura confesiune creștină care a păstrat neschimbate dogmele, tradiția, cultul și organizarea bisericească fixate încă de la începuturile creștinismului, prin Sinoadele Ecumenice" Ce este ecumenismul? Ecumenismul s-a născut în sânul Protestantismului la începutului secolului al XX-lea, ca un efort de redobândire a unității pentru o lume protestantă împărțită în nenumărate grupări și ramificații. Ecumenismul nu are absolut nici o legătură cu ecumenicitatea și catolicitatea Bisericii, care este pe deplin păstrată, atât geografic cât și ecleziologic, în Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească Biserică, adică Biserica Ortodoxă, care continuă să creadă ceea ce a fost crezut "întotdeauna, pretutindeni și de către toți." Existența ereziilor nu neagă nici unitatea, nici ecumenicitatea și nici catolicitatea Bisericii. Biserica continuă să fie una și universală. Erezii și schisme ca "bisericile" "catolice" și protestante ale Apusului sau cele anti-calcedoniene ale Răsăritului nu sunt bisericile locale autentice și legitime ale acelor ținuturi; aceste biserici redobândesc unitatea și catolicitatea, devin adevărate biserici, doar atunci când sunt reintegrate în credința și viața Bisericii Ortodoxe Sobornicești (Catolice), care nu este doar adevărata Biserică, ci și singura Biserică. Prin urmare, de la bunul lui început și până în ziua de astăzi, așa-numitul "Conciliu Mondial al Bisericilor", ca vehicul (purtător) al ecumenismului protestant, este, într-un adevărat sens ecleziologic, un "Conciliu Mondial al ereziilor și schismelor." (Din concluziile conferintei teologice inter-ortodoxe "Ecumenismul: Origini. Asteptari. Demistificare" - 2004 Ecumenismul nu are nici o baza in traditia si istoria Bisericii Ortodoxe: nici un sfant ortodox nu a fost vreodata ecumenist, nu a participat la intalniri cu ereticii ca sa faca schimb de experienta, nu s-a rugat impreuna cu ereticii. Ba din contra, falsele "uniri" care s-au realizat in Istoria Ortodoxiei au fost anatemizate si cei care s-au opus tradarii au fost trecuti in randul sfintilor si cinstiti de poporul drept-credincios care nu s-a unit cu minciuna si a aparat dreapta si sfanta credinta ortodoxa cu pretul sangelui. Last edited by cristirg; 03.07.2014 at 15:46:24. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Mircea Pacurariu - Istoria bisericii ortodoxe romane (Vol. 1).pdf 5.5 MB: https://mega.co.nz/#!NdInmATQ!iGeW3j...N2ZtXbKkTUswY4
Mircea Pacurariu - istoria bisericii ortodoxe romane (Vol. 2).pdf 5.6 MB: https://mega.co.nz/#!FA4ABTBI!EAXJrC...zG1iBqwvd8_tMs |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Corect. Și eu și Patriarhul Bartolomeu suntem creștini ortodocși ecumenici, nu ecumeniști. Aviz amatorilor grăbiți să pună etichete. :)
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
This is a neverending story and I am not going to entertain it any longer. Enough is enough.
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Dacă nu sunteți cuprinși cu totul de toropeala estivală și n-ați picat încă în ispita lui "dolce far niente" vă recomand:
Sfântul Anastasie Sinaitul - Călăuza (îndrumar hristologic) ![]() Călăuza Sfântului Anastasie Sinaitul, unul dintre cele mai îndrăgite texte filocalice din spațiul bizantin, reușește să împletească în filigran literar aurul dogmelor cu răsfrângerile cele mai subtile ale gândirii umane, spre a pune la îndemână, prin respectarea exigențelor unui ghid hristologic postcalcedonian, un vademecum peren care luminează calea celui iubitor de nevoință (philopon) spre întâlnirea cu Dumnezeu-Omul. O lucrare de sinteză, un exemplu remarcabil pentru modul patristic de abordare și valorificare dialectică a conceptului, a argumentației prin excelență teologice, având ca reper asimilarea literaturii patristice anterioare, într-un secol obscur, modest în surse și crud încercat sub agresiunile monofizitismului și ale invaziei arabe. Versurile în ritm iambic care prefațează, asemenea unui motto, notița biografică sinaxarială (21 aprilie) îl supranumesc pe Sfântul Anastasie Sinaitul, autorul acestui îndreptar, „Noul Moise”, făcând astfel referire atât la locul în care Sfântul s-a nevoit, cât și la semnificația spirituală a activității sale scriitoricești și pastorale, ca exponente ale tradiției teoptiei și teoriei sinaitice − sufletul Bisericii luptătoare. http://www.librariasophia.ro/carti-C...-so-11715.html
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 09.07.2014 at 22:33:38. |
|
#9
|
||||
|
||||
La Editura BASILICA a Patriarhiei Române a apărut de curând ediția a treia a volumului „Istoria Bisericii Ortodoxe Române“ al părintelui profesor Mircea Păcurariu, membru corespondent al Academiei Române, informează Ziarul Lumina. Compendiul, care face parte din colecția „Cursuri, Manuale și Compendii de Teologie Ortodoxă“, a fost publicat cu binecuvântarea Preafericitului Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române. Reeditarea acestui volum reprezintă un eveniment important atât pentru studenții la Teologie, cât și pentru preoții și credincioșii care doresc să-și sporească sau să-și împrospăteze cunoștințele de istorie a Bisericii neamului. Lucrarea are 615 pagini, care pe lângă textul principal mai cuprind un tabel cronologic cu cele mai importante date istorice privind evoluția creștinismului românesc, o listă de abrevieri, un vast indice onomastic, la care se adaugă numeroase imagini, planșe și hărți. Cartea este un rezumat al lucrării în trei volume a părintelui Mircea Păcurariu, „Istoria Bisericii Ortodoxe Române“, cea mai importantă lucrare de istoriografie bisericească românească editată până în prezent. Acest compendiu a apărut pentru prima dată la Chișinău, în anul 1993, și a fost ulterior reeditat la Sibiu în anul 2007. Pentru valoarea sa academică a fost tradus și în limba germană în anul 1994, în cadrul colecției „Oikonomia“, fiind a doua lucrare de teologie ortodoxă românească accesibilă vorbitorilor acestei limbi, după ce anterior a fost tradusă „Teologia Dogmatică Ortodoxă“ a părintelui Dumitru Stăniloae. Compendiul începe printr-o prezentare critică a studiilor de istorie bisericească și a evoluției acestora, până în prezent. Materialul propriu-zis este împărțit în cinci capitole mari, în funcție de principalele perioade istorice din evoluția neamului românesc și a Bisericii Române, după cum urmează: perioada întâi, secolele II-VI, prezintă originea apostolică a creștinismului românesc și continuitatea sa pe teritoriul țării după retragerea aureliană; perioada a doua, secolele VII-XIV, evidențiază organizarea vieții bisericești până la recunoașterea mitropoliilor; perioada a treia, secolele XIV-XVIII, cuprinde patru subcapitole dedicate fiecărui secol în parte și scoate în evidență desăvârșirea organizării canonice a Bisericii în cele trei țări românești, dezvoltarea culturală a acesteia, arta bisericească și viața monahală; perioada a patra, anii 1821-1918, subliniază importanța Bisericii la obținerea independenței și la reîntregirea teritorială națională și importanța autocefaliei; perioada a cincea, din 1918 până în prezent, arată rolul Bisericii Ortodoxe Române în societate.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| recomandari editoriale | catalinabalhui | Generalitati | 12 | 13.11.2012 04:04:13 |
| aparitii editoriale | gratia47 | Stiri, actualitati, anunturi | 1 | 15.03.2008 00:52:04 |
|
|