Am mai scris mesajul acesta, dar se pare ca nu prea a fost citit.
Preasfintitul Cirpian Campineanu ne expune invatatura ortodoxa in acest caz, ceea ce am afirmat si eu pana acum:
http://www.ziarullumina.ro/societate...ta-de-dumnezeu
"După Sfinții Părinți, acești copii nu au avut cum să păcătuiască, ca să sufere din motive personale, ci doar moștenesc, în virtutea solidarității cu firea umană, a protopărinților noștri Adam și Eva, păcatul strămoșesc. Orice om se naște cu aceste consecințe ale păcatului strămoșesc. Acesta este șters prin Taina Sfântului Botez, dar asta nu înseamnă că nu rămân afectele, rămân în ființa umană consecințele sale ca predispoziții spre păcat. După Sfinții Părinți, acești copii nu suferă chinurile iadului. Mi-aduc aminte o formulă pe care o învățam noi la ora de dogmatică: "Nu se împărtășesc de lumină, dar toți se cinstesc cu liniștea". Așa au trăit și drepții Vechiului Testament, care nu s-au împărtășit de lumina dumnezeiască, până nu a coborât la iad Domnul nostru Iisus Hristos. Drepții Vechiului Testament nu au suferit de chinurile iadului (înțelese ca stare de întristare, de singurătate), dar nu s-au împărtășit de lumină, în schimb, s-au împărtășit de o pace, de o liniște sufletească. Abia în momentul în care Mântuitorul Hristos a coborât la iad, a introdus starea de lumină, Lumina Învierii, și astfel s-a făcut începutul Raiului. Primul cetățean al Raiului este tâlharul de pe cruce; tot atunci i-a scos din iad și pe protopărinții Adam și Eva, și toți drepții Vechiului Testament. Cred că în aceeași manieră se va întâmpla și cu acești prunci nenăscuți, sau care au murit înainte de botez, în sensul că nici nu ar fi drept ca să sufere chinurile iadului, așa cum se întâmplă cu cei care nu s-au pocăit, și care au avut timp de pocăință."
In acelasi articol părintele Valentin Chesaru de la Capela Spitalului Filantropia spune: "În schimb, fără Botez, aceste suflete nu pot intra în Împărăția cerurilor".