Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfanta Scriptura > Despre Sfanta Scriptura
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 09.12.2014, 18:24:31
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Aceasta este fraza completa care este cat se poate de corecta si adevarata.
Astazi multi ortodocsi cu numele se cununa in virtutea unei traditii dar habar nu au de importanta momentului, efectiv nefiind constienti de asumarile pe care trebuie sa si le ia in urma acestei taine. De aceea curvarii dupa casatorie, de aceea neintelegeri, de aceea minciuna, ura si egoism in multe familii asa zis ortodoxe.
E adevarat ca Sfintele Taine nu ar trebui administrate oricui, ca pana si ateii se casatoresc la Biserica.
Dar nu despre asta era vorba, ci ca Parintele considera ca nu e mare diferenta daca cineva e casatorit doar la sfat, nu si la Biserica. Si nu se referea doar la situatiile speciale din Rusia, ci la toti, inclusiv de alte religii.
Dar eu am amintit doar aceasta inadvertenta, dar in alt mesaj era un articol in care spunea ca majoritatea vietilor sfintilor sunt false hagiografii. Cum poti sa spui asa ceva, nici macar un simplu credincios nu spune asa ceva.
Nu doar astea, la articolul despre impartasirea deasa spune ca nu trebuie sa ne spovedim inainte de Impartasanie, e de ajuns si o spovedanie la o luna si te poti impartasi in fiecare duminca. Ce sa mai zici?
Reply With Quote
  #2  
Vechi 09.12.2014, 22:56:20
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
E adevarat ca Sfintele Taine nu ar trebui administrate oricui, ca pana si ateii se casatoresc la Biserica.
Dar nu despre asta era vorba, ci ca Parintele considera ca nu e mare diferenta daca cineva e casatorit doar la sfat, nu si la Biserica. Si nu se referea doar la situatiile speciale din Rusia, ci la toti, inclusiv de alte religii.
Dar eu am amintit doar aceasta inadvertenta, dar in alt mesaj era un articol in care spunea ca majoritatea vietilor sfintilor sunt false hagiografii. Cum poti sa spui asa ceva, nici macar un simplu credincios nu spune asa ceva.
Nu doar astea, la articolul despre impartasirea deasa spune ca nu trebuie sa ne spovedim inainte de Impartasanie, e de ajuns si o spovedanie la o luna si te poti impartasi in fiecare duminca. Ce sa mai zici?
Catalin, nu stiu daca noi suntem indreptatiti sa credem ca stim foarte bine ce considera Parintele. Cred ca trebuie sa recunoastem ca tot ceea ce noi credem despre altcineva este mult infuentat de propriile noastre porniri, inclinatii si cunostiinte (mai multe sau mai putine, mai duhovnicesti sau mai putin duhovnicesti) de aceea exista pareri diferite despre un acelasi lucru. Tot ce pot sa spun este ca noi , sub nici o forma, nu vom putea sa ne punem pe acelasi picior de egalitate cu Parintele, nici in domeniul liturgic , nici in domeniul dogmatic. Macar si pentru aceasta nu ar trebui sa rastalmacim noi cuvintele dansului dandu-le intelesul pe care noi il dorim sau il intelegem.

Articolul despre Vietile Sfintilor, vine si din experienta dansului ca si duhovnic , fara sa mai amintesc de studiile sale.
Si eu, cand am inceput sa citesc Vietile Sfintilor, am avut ca piatra de poticnire tocmai o anume intamplare gasita identica la cel putin trei sfinti. Imi amintesc ca am fost extrem de nedumerita.
Sf Macarie Egipteanul, a fost condamnat de satenii unui sat cum ca ar fi abuzat o fata lasand-o insarcinata. Fata respectiva, a dat vina pe sfant ca sa ascunda greseala facuta. Sfantul a muncit si a intretinut fata pana a sosit sorocul sa nasca. Si atunci fata nu a putut naste fiind la un pas de moarte, pana ce nu a recunoscut minciuna si nu a venit sfantul sa o ierte.
Ei, aceasta intamplare este gasita la mai multi sfinti si nedumerirea mea de atunci a fost cum anume se poate aceasta in mod identic? eu nu mai am nedumeriri in acest sens acum, dar un incepator se poate sminti.
Un lucru este sigur, tocmai aceste lucruri sunt speculate de catre cei de alte credinte, sau de catre heterodocsi, smintind astfel multi dintre crestinii nostri buni. vremurile se schimba, astazi crestinii se confrunta cu situatii mult mai complexe, mai ales in interactiunea cu heterodocsii. E nevoie de multe cunostiinte chiar si in sanul familiei, unde apar discutii teologice aprinse, si intrebari care uneori raman fara raspuns.

Vietile Sfintilor trebuiesc citite ca atare, sa fie luate drept pilda, sa ne ajute sa sporim in credinta. Insa acest indemn este greu de urmat asa simplu , de catre un om care are multe intrebari fara raspuns si care se mai afla si la inceput de drum.
In practica, oamenii nu ajung sa traiasca crestineste din diverse motive. Unul are o problema cu botezul, altul cu pacatele ortodocsilor, altul cu preotii, altul cu istoria, altul cu icoana sau cu moastele si poate altul chiar cu situatii neintelese din Vietile Sfintilor.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca

Last edited by dobrin7m; 09.12.2014 at 22:58:44.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 10.12.2014, 18:23:59
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Articolul despre Vietile Sfintilor, vine si din experienta dansului ca si duhovnic , fara sa mai amintesc de studiile sale.
Si eu, cand am inceput sa citesc Vietile Sfintilor, am avut ca piatra de poticnire tocmai o anume intamplare gasita identica la cel putin trei sfinti. Imi amintesc ca am fost extrem de nedumerita.
Eu nu am avut astfel de nedumeriri cand am citit o parte din vietile sfintilor. Pentru ca daca un sfant s-a nascut in Egipt nu inseamna ca daca alt sfant s-a nascut tot acolo inseamna ca sunt false vietile lor. Mai mult, parintele spune ca o buna parte a vietilor sfintilor sunt false, desi mai jos recunoaste ca nu e tocmai expert. Aceasta se inscrie in parerea repetata tot timpul ca in ultimele secole aproape totul s-a stricat in Biserica si sfintii nu au fost in stare sa observe asta pana acum.
O sa dau doar un exemplu, aratand ca e complet fals ce spune parintele, nu vietile sfintilor. Se intreaba parintele de unde se stiu acele detalii din vietile sfintilor, ca n-a stat cineva sa le consemneze. Ba da, acestea au fost relatate de martorii prezenti acolo. De exemplu sfintii descoperiti in Dobrogea. Exista viata lor, iar la descoperirea sfintelor moaste s-a observat ca semnele de pe trupuri corespundeau exact cu ceea se relata in viata lor, chinurile din timpul martiriului.
Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Tot ce pot sa spun este ca noi , sub nici o forma, nu vom putea sa ne punem pe acelasi picior de egalitate cu Parintele, nici in domeniul liturgic , nici in domeniul dogmatic. Macar si pentru aceasta nu ar trebui sa rastalmacim noi cuvintele dansului dandu-le intelesul pe care noi il dorim sau il intelegem.
Nimeni nu mai afirma ce spune parintele din Portugalia, e singurul. Deci e normal ca nu sunt de acord. Ce preot nu-l spovedeste pe cel ce se impartaseste daca s-a spovedit acum o luna? Nu-i asa ca e practica luata de la catolici? Iar Portugalia e tara majoritar catolica, oare de unde s-a inspirat parintele?
Reply With Quote
  #4  
Vechi 10.12.2014, 20:32:01
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Ei, ei, repede acuzi un om pe care nici macar nu il cunosti.
Dar in fine, fiecare cu indoielile, intrebarile, suspiciunile si judecatile sale.

In incheiere, iata un copil orb si autist , care atunci cand s-a nascut a avut doar 800 grame, cu o voce dumnezeiasca care din pacate nu e ortodox. Dar inima imi spune ca acest copil va fi mantuit mai repede decat multi dintre noi ortodocsii.

https://www.youtube.com/watch?v=-F_W_zl61bI

https://www.youtube.com/watch?v=eh3SMUxh47E

Domnul sa ne aiba in paza Sa!
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca

Last edited by dobrin7m; 10.12.2014 at 20:38:47.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 10.12.2014, 21:42:35
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Ei, ei, repede acuzi un om pe care nici macar nu il cunosti.
Dar in fine, fiecare cu indoielile, intrebarile, suspiciunile si judecatile sale.
Eu nu acuz pe nimeni, spun doar ce a scris. L-a obligat cineva sa spune acele lucruri? Nimeni nu e mai presus de Biserica si de invatatura revelata.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 10.12.2014, 22:13:46
tabitha's Avatar
tabitha tabitha is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.04.2011
Locație: usa
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.956
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Nu doar astea, la articolul despre impartasirea deasa spune ca nu trebuie sa ne spovedim inainte de Impartasanie, e de ajuns si o spovedanie la o luna si te poti impartasi in fiecare duminca. Ce sa mai zici?
Si la noi la biserica americană unde merg (rusă la origini) este această practică. Te spovedesti o dată pe lună, de obicei, dar dacă ai ceva pe constiintă si ai făcut ceva rău ce te apasă între timp, desigur că te mai spovedesti si atunci. La biserica românească unde merg se practică împărtăsania rară, cu spovedanie musai de fiecare dată, în dimineata zilei respective.
Ambele biserici apartin de OCA, doar că una tine de Dioceza de NY si NJ, iar cealaltă de Episcopia Română.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Nimeni nu mai afirma ce spune parintele din Portugalia, e singurul. Deci e normal ca nu sunt de acord. Ce preot nu-l spovedeste pe cel ce se impartaseste daca s-a spovedit acum o luna? Nu-i asa ca e practica luata de la catolici? Iar Portugalia e tara majoritar catolica, oare de unde s-a inspirat parintele?
Nu e singurul, se mai practică în lumea ortodoxă, doar pentru români pare o ciudătenie.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 10.12.2014, 23:37:56
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mirela.t Vezi mesajul
Ambele biserici apartin de OCA, doar că una tine de Dioceza de NY si NJ, iar cealaltă de Episcopia Română.
Nu prea inteleg: cum sunt ambele in OCA daca una apartine de Episcopia Romana ? Adica OCA are episcopii pe nationalitati si nu teritoriale ? Sub al cui omofor este aceasta ? Si de cand episcopiile ortodoxe se numesc "dioceze" ? Dioceza (de fapt, diEceza) este un termen apusean. Episcopiile rasaritene se numesc eparhii.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #8  
Vechi 11.12.2014, 00:44:44
tabitha's Avatar
tabitha tabitha is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.04.2011
Locație: usa
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.956
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Nu prea inteleg: cum sunt ambele in OCA daca una apartine de Episcopia Romana ? Adica OCA are episcopii pe nationalitati si nu teritoriale ? Sub al cui omofor este aceasta ? Si de cand episcopiile ortodoxe se numesc "dioceze" ? Dioceza (de fapt, diEceza) este un termen apusean. Episcopiile rasaritene se numesc eparhii.
OCA are episcopii si pe nationalităti, si teritoriale.
Termenul folosit în engleză este Diocese, de asta l-am folosit si eu.

aici sunt website-urile, dacă vreti să cititi despre organizarea lor -

Episcopia Română a OCA, sub Bishop Nathaniel : http://www.roea.org/

Dioceza de New York si New Jersey (OCA), sub Bishop Michael : http://nynjoca.org/
Reply With Quote
  #9  
Vechi 11.12.2014, 00:52:38
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Este foarte greu sa inteleaga ortodocsii nostri din Romania, care au Biserica in fiecare cartier, ce inseamna sa fi ortodox in diaspora si mai ales preot duhovnic in diaspora.
La Biserica ortodoxa din centrul Londrei, vinerea se face maslu si de regula se aduna toti preotii, si acolo cheama enoriasii pentru spovedanie. Nu toti slujesc duminica in Biserica lor ci inchiriaza vreo Biserica sau o capela a unui cimitir. Deci nici nu incape vorba sa aiba un loc unde sa faca spovedanii oricand.
Nici pentru un ortodox aici nu este usor, transport, timp, distante, asteptare, etc.
Ce usor vorbim, si judecam, ca X ce spune si ce face, dar habar nu avem ce misiune fac preotii acolo unde sunt.

Am devenit rigizi, aspri, ne-am pus ciucuri imaginari la poalele hainelor, ca sa aratam ca nu uitam litera legii.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #10  
Vechi 11.12.2014, 01:06:42
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Deci nici nu incape vorba sa aiba un loc unde sa faca spovedanii oricand.
Nici pentru un ortodox aici nu este usor, transport, timp, distante, asteptare, etc.
Ce usor vorbim, si judecam, ca X ce spune si ce face, dar habar nu avem ce misiune fac preotii acolo unde sunt.
In tara oamenii nu se impartasesc in fiecare duminica, ca sa aiba nevoie sa se spovedeasca tot timpul. De obicei se impartasesc in cele 4 posturi mari (sau de Craciun si Paste), deci oricum nu e bun argumentul pentur sustinerea a ceea ce spune parintele Pruteanu. Asadar, nu e nevoie sa se casatoreasca neaparat, sa se spodeasca doar daca vrea, n-are rost sa citeasca vietile sfintilor, sunt majoritatea false. Plus ca in ultimii cateva sute de ani aproape totul s-a stricat in Biserica, practici gresite, invataturi luate de la altii, etc. Desigur, parintele are dreptate ca e teolog si nu sminteste pe nimeni. Bine ca nu apartine de BOR, daca nu ma insel.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Sfanta Scriptura EDI Despre Sfanta Scriptura 0 09.06.2008 14:19:49
Sfanta Scriptura danyel Despre Sfanta Scriptura 22 12.11.2007 23:39:18
Sfanta Scriptura Dodi Despre Sfanta Scriptura 6 24.03.2007 03:27:38
Contradictii in SF Scriptura? danyel Generalitati 33 01.01.2007 00:34:52