Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Despre Forum > Reguli generale de utilizare a forumului
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 21.01.2015, 10:13:14
Corinusha's Avatar
Corinusha Corinusha is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.09.2009
Locație: Mures
Mesaje: 1.231
Implicit

Ca tot vorbim de impartasanie deasa, daca tot am dori sa ne impartasim des (sa zicem o data la 1-2-3 saptamani, dupa putinta fiecaruia), nu am putea sa ne si spovedim la fel de des? Asa nu cred ca ar mai fi o problema impartsaitul des.
__________________
Zambeste, maine poate fi mai rau.
Iarta, maine poate ai tu nevoie de iertare.
Iubeste si nu astepta nimic in schimb.
Daruieste si vei primi la randul tau.
Traieste ca si cum ar fi ultima ta zi de viata.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 21.01.2015, 10:34:45
Monnis Monnis is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.06.2012
Locație: București
Religia: Ortodox
Mesaje: 184
Implicit

Ne putem spovedi des, dar la mulți enoriași doritori, cred că preotul ar fi foarte solicitat. După ce au împlinit copilașii mei 7 ani, obișnuiți și dorindu-și să se împărtășească săptămânal, i-am trimis să se spovedească. La un moment dat, după mai multe spovedanii săptămânale, părintele le-a permis să se spovedească mai rar și să se impărtășească de câteva ori, după o singură spovedanie. Primesc și un canon, după puterile lor. Dar și ispitele se înmulțesc. La adulți, cred că aspectele devin și mai complicate.
Doamne ajută!
__________________
"Fiți întelepți ca șerpii și nevinovați ca porumbeii" (Matei 10, 16-22)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 21.01.2015, 10:45:04
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Corinusha Vezi mesajul
Ca tot vorbim de impartasanie deasa, daca tot am dori sa ne impartasim des (sa zicem o data la 1-2-3 saptamani, dupa putinta fiecaruia), nu am putea sa ne si spovedim la fel de des? Asa nu cred ca ar mai fi o problema impartsaitul des.
Bineînțeles că poți să te spovedești cât de des dorești, nu e o normă, nu e o rețetă unică pentru toate sufletele. Însă a te împărtăși ține și de hotărârea duhovnicului, dar mai ales și de voința și dorința noastră de a mulțumi lui Dumnezeu pentru toate. Și cum Îi mulțumim noi? Printr-un simplu amin când preotul spune "luați, mâncați, acesta este trupul Meu...beți dintru acesta toți, acesta este Sângele Meu"? Nu! Ci pregătindu-mă temeinic, zi de de zi, adică prin felul cum îmi trăiesc viața. Nu militez pentru o împărtășire deasă, dar iresposabilă cum unii greșit au înțeles, ci tocmai pentru a trăi Liturghia și în afara bisericii, pentru a face din Liturghie un mod de viață și nu doar un simplu ritual.

Last edited by ovidiu b.; 21.01.2015 at 11:29:11.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 21.01.2015, 15:07:58
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Ci pregătindu-mă temeinic, zi de de zi, adică prin felul cum îmi trăiesc viața. Nu militez pentru o împărtășire deasă, dar iresposabilă cum unii greșit au înțeles, ci tocmai pentru a trăi Liturghia și în afara bisericii, pentru a face din Liturghie un mod de viață și nu doar un simplu ritual.
De acord, asta sustin si articolele parintilor si sfintilor date pe topic. Problema este tocmai ca majoritatea crestinilor nu sunt asa. Ucenicul sf. Grigorie Palama le spunea calugarilor din acel secol ca nu sunt la acelasi nivel cu crestinii din primele secole, cu atat mai mult credinciosii din zilele noastre.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 21.01.2015, 15:35:11
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
De acord, asta sustin si articolele parintilor si sfintilor date pe topic. Problema este tocmai ca majoritatea crestinilor nu sunt asa. Ucenicul sf. Grigorie Palama le spunea calugarilor din acel secol ca nu sunt la acelasi nivel cu crestinii din primele secole, cu atat mai mult credinciosii din zilele noastre.
Cee ce tu nu înțelegi este că nimeni nu s-a pus pe picior de egalitate cu creștinii primelor veacuri care se împărtășeau zilnic sau oricum foarte des. Nu cred că cineva a adus în discuție așa ceva, ci doar se încearcă o resuscitare, o revenire la conștiința de altă dată, aceea a unității, a comuniunii (vezi mai sus pr. Porfirie). Evident că lucrurile nu se vor schimba peste nopate și nici scimbri majore nu vor avea loc, dar asta nu din cauza celor care ne învață, ci a nostră, a celor care nu facem nimic și mereu arătăm cu degetul spre celălat. Mereu dăm vina pe vremurile grele prin care trecem de parcă primii creștini au trăit vremuri mai ușoare. Tind să cred că pe vreamea lor era mult mai greu: din punct de vedere religios, social, material etc și totuși, trăiau raiul.

Last edited by ovidiu b.; 21.01.2015 at 15:37:34.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 21.01.2015, 17:05:27
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Nu cred că cineva a adus în discuție așa ceva, ci doar se încearcă o resuscitare, o revenire la conștiința de altă dată, aceea a unității, a comuniunii (vezi mai sus pr. Porfirie).
Ti-am scris ca tocmai asta e marea problema, greseala de la care se porneste (inclusiv in privinta icoanelor). Intoarcerea la Biserica Primara, la primele secole crestine, este o conceptie strict protestanta. Toate conceptiile protestante vin astazi prin invatatura ecumenista, dar capata un ambalaj ortodox, ca sa para ortodoxe si cei ce nu cunosc bine invatatura nu le pot deosebi.
Asta e si argumentul pe care il dadeam neoprotestantilor pe forum, ca Hristos a spus ca Biserica nu va fi biruita niciodata. Biserica este infailibila, nu poate avea erori pe termen lung. Deci nu se poate ca din sec. IV pana in sec. XX sa adopte o practica gresita in privinta spovedirii inainte de impartasire cum spun Par. Schmemann si cei ce au adoptat ce a scris in acea carte. Acelea sunt exact ideile catolicilor, adoptate si ele inainte de Vatican II, in conformitate cu protestantismul ecumenit, cum spune si Par. Calciu. Si ca noi ar trebui sa ne intoarcem la adevarata Traditie, cea din primele secole. Biserica a stiut de ce a adoptat aceasta practica, stie Capul Hristos cum conduce Biserica, nu trebuie sa dea cineva lectii.
Nu Biserica trebuie reformata, invatatura si practicile ei sunt fara cusur, ci noi trebuie sa ne pocaim. E o actiune din interior, nu din afara (reformatii stim cine sunt). Adica dreapta credinta, reducerea pacatelor, rugaciune, etc. In primul rand dreapta credinta, ca in zilele noastre s-a infiltrat o invatatura straina, care e erezie. Fara dreapta credinta faptele sunt degeaba, harul se pierde.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 21.01.2015, 17:23:40
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Nu Biserica trebuie reformata, invatatura si practicile ei sunt fara cusur, ci noi trebuie sa ne pocaim. E o actiune din interior, nu din afara (reformatii stim cine sunt). Adica dreapta credinta, reducerea pacatelor, rugaciune, etc.
Și eu ce tot îți spun? Pocăință, schimbarea noastră lautrică și nicidecum minimalizarea spovedaniei ca Taină.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
In primul rand dreapta credinta, ca in zilele noastre s-a infiltrat o invatatura straina, care e erezie. Fara dreapta credinta faptele sunt degeaba, harul se pierde.
Da Cătăline, dă-i înainte cu erezia, ecumenismul, catolicii și protestanții.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 21.01.2015, 18:21:11
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Da Cătăline, dă-i înainte cu erezia, ecumenismul, catolicii și protestanții.
Asta e si adevarata problema, pentru ca harul se pierde prin erezie, care e pacat impotriva Duhului Sfant, impotriva adevarului. Celelalte pacate vedem ca se spune ca se iarta, in afara pacatului impotriva Duhului Sfant. Tu nu intelegi asta pentru ca esti in problema.
De cand am intrat pe forum am discutii in contradictoriu cu aceleasi persoane, pe aproape orice subiect. E un nonsens sa tot discutam degeaba in contradictoriu pe fiecare subiect, cand de fapt e mai simplu sa intelegem ca sunt doua feluri de intelegere, care dau conceptii diferite. Daca am avea toti aceeasi intelegere ortodoxa n-am avea discutii in contradictoriu decat pentru lucruri marunte (cum se certau cei din trecut, care sfant e mai mare). Nu avem cum sa avem pareri comune, pentru ca eu scriu tot timpul impotriva celeilalte invataturi. Si un adventist e deranjat daca scriem de rau despre credinta lui. Mult mai simplu ar fi ca cei ce au acele conceptii diferite (din ecumenism, ca sa n-o mai ocolim) sa le lepede si sa adopte doar invatatura ortodoxa. Dar se pare ca asta e cel mai greu lucru.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare