![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Ca tot vorbim de impartasanie deasa, daca tot am dori sa ne impartasim des (sa zicem o data la 1-2-3 saptamani, dupa putinta fiecaruia), nu am putea sa ne si spovedim la fel de des? Asa nu cred ca ar mai fi o problema impartsaitul des.
__________________
Zambeste, maine poate fi mai rau. Iarta, maine poate ai tu nevoie de iertare. Iubeste si nu astepta nimic in schimb. Daruieste si vei primi la randul tau. Traieste ca si cum ar fi ultima ta zi de viata. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ne putem spovedi des, dar la mulți enoriași doritori, cred că preotul ar fi foarte solicitat. După ce au împlinit copilașii mei 7 ani, obișnuiți și dorindu-și să se împărtășească săptămânal, i-am trimis să se spovedească. La un moment dat, după mai multe spovedanii săptămânale, părintele le-a permis să se spovedească mai rar și să se impărtășească de câteva ori, după o singură spovedanie. Primesc și un canon, după puterile lor. Dar și ispitele se înmulțesc. La adulți, cred că aspectele devin și mai complicate.
Doamne ajută!
__________________
"Fiți întelepți ca șerpii și nevinovați ca porumbeii" (Matei 10, 16-22) |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Bineînțeles că poți să te spovedești cât de des dorești, nu e o normă, nu e o rețetă unică pentru toate sufletele. Însă a te împărtăși ține și de hotărârea duhovnicului, dar mai ales și de voința și dorința noastră de a mulțumi lui Dumnezeu pentru toate. Și cum Îi mulțumim noi? Printr-un simplu amin când preotul spune "luați, mâncați, acesta este trupul Meu...beți dintru acesta toți, acesta este Sângele Meu"? Nu! Ci pregătindu-mă temeinic, zi de de zi, adică prin felul cum îmi trăiesc viața. Nu militez pentru o împărtășire deasă, dar iresposabilă cum unii greșit au înțeles, ci tocmai pentru a trăi Liturghia și în afara bisericii, pentru a face din Liturghie un mod de viață și nu doar un simplu ritual.
Last edited by ovidiu b.; 21.01.2015 at 11:29:11. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by ovidiu b.; 21.01.2015 at 15:37:34. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asta e si argumentul pe care il dadeam neoprotestantilor pe forum, ca Hristos a spus ca Biserica nu va fi biruita niciodata. Biserica este infailibila, nu poate avea erori pe termen lung. Deci nu se poate ca din sec. IV pana in sec. XX sa adopte o practica gresita in privinta spovedirii inainte de impartasire cum spun Par. Schmemann si cei ce au adoptat ce a scris in acea carte. Acelea sunt exact ideile catolicilor, adoptate si ele inainte de Vatican II, in conformitate cu protestantismul ecumenit, cum spune si Par. Calciu. Si ca noi ar trebui sa ne intoarcem la adevarata Traditie, cea din primele secole. Biserica a stiut de ce a adoptat aceasta practica, stie Capul Hristos cum conduce Biserica, nu trebuie sa dea cineva lectii. Nu Biserica trebuie reformata, invatatura si practicile ei sunt fara cusur, ci noi trebuie sa ne pocaim. E o actiune din interior, nu din afara (reformatii stim cine sunt). Adica dreapta credinta, reducerea pacatelor, rugaciune, etc. In primul rand dreapta credinta, ca in zilele noastre s-a infiltrat o invatatura straina, care e erezie. Fara dreapta credinta faptele sunt degeaba, harul se pierde. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Da Cătăline, dă-i înainte cu erezia, ecumenismul, catolicii și protestanții. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De cand am intrat pe forum am discutii in contradictoriu cu aceleasi persoane, pe aproape orice subiect. E un nonsens sa tot discutam degeaba in contradictoriu pe fiecare subiect, cand de fapt e mai simplu sa intelegem ca sunt doua feluri de intelegere, care dau conceptii diferite. Daca am avea toti aceeasi intelegere ortodoxa n-am avea discutii in contradictoriu decat pentru lucruri marunte (cum se certau cei din trecut, care sfant e mai mare). Nu avem cum sa avem pareri comune, pentru ca eu scriu tot timpul impotriva celeilalte invataturi. Si un adventist e deranjat daca scriem de rau despre credinta lui. Mult mai simplu ar fi ca cei ce au acele conceptii diferite (din ecumenism, ca sa n-o mai ocolim) sa le lepede si sa adopte doar invatatura ortodoxa. Dar se pare ca asta e cel mai greu lucru. |
|