![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
in alte se face botez. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Sigur că depinde, că de aceea am spus că este important să fie botezat în numele Sfintei Treimi.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Defectul care a facut ca formula sa fie nula a fost faptul ca cele trei Persoane nu sunt mentionate dupa nume, ci s-au folosit atribute ale lor, ceea ce nu este acelasi lucru. In general, un Sacrament este valid daca: -formula folosita este corecta in esenta ei -exista intentia sacramentala a savarsitorului -materia este cea prescrisa -savarsitorul are capabilitatea de a savarsi. In cazul botezului, acesta e valid daca: -se foloseste formula corecta in esenta ei (=se mentioneaza toate cele trei Persoane divine) -savarsitorul are cu adevarat intentia de a boteza -se foloseste apa (sfintita sau nu) care ajunge in contact cu botezatul -savarsitorul este preot, diacon sau laic care a ajuns la varsta intelegerii. Prin urmare, Biserica Catolica considera ca sunt valide atat botezurile savarsite in Bisericile ortodoxe, stiliste, monofizite, vechi catolice, anglicane etc care au preotie valida, daca sunt respectate si celelalte conditii, precum si botezurile care sunt facute in acele comunitati ecleziale care isi spun "Biserici", dar in care nu exista preotie valida. Acest lucru se explica prin aceea ca Botezul este un sacrament care se face in baza preotiei imparatesti (de obste) si nu impune ordinarea sacra a savarsitorului, precum si prin aceea ca un sacrament nu depinde de starea sufletului savarsitorului, care poate fi, de exemplu, un preot schismatic. Prin urmare, copiii botezati in Biserica Ortodoxa sunt cu adevarat botezati si, cel putin pana la varsta intelegerii se afla in stare de Gratie Sfintitoare. Botezand milioane de copii care sunt, astfel, smulsi domniei puterilor intunericului, nu este gresit ca un catolic sa spuna (numai in acest sens) ca Biserica Ortodoxa este o Biserica mantuitoare. La randul ei, Biserica Ortodoxa (cel putin Biserica Ortodoxa Romana in cea mai mare parte a ei) cunoaste si recunoaste validitatea Botezului savarsit in Biserica Catolica. Intr-un numar mic de cazuri, (asa cum am auzit ca se intampla la unii calugari mai ignoranti din Muntele Athos) copiii sunt "rebotezati". In orice caz, tendinta actuala, pe masura ce pregatirea preotilor ortodocsi se adanceste, este ca asemenea lucruri de nedorit sa se intample cat mai rar.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Biserica Ortodoxă recunoaște botezul chiar și atunci când nu este făcut de preot și chiar când apa lipsește, aceasta putând fi înlocuită chiar și cu țărână. Doar să fie făcut în numele Tatălui, al Fiului și al Sfântului Duh. Cel puțin așa afirmă unele catehisme, nu știu dacă toate.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Am auzit (sau citit ?) de cazuri de crestini de demult, botezati cu nisip in desert, unde nu era apa. Botezul a fost valid.
M-ar interesa justificarea acestui lucru. Sa fie din cauza ca nisipul are asemanari cu apa (fluiditate) ? In orice caz, o alta solutie a Inchizitiei care a raspuns unui preot ce intreba daca se poate consacra azima facuta din orez a fost negativ. In ideea ca graul este esential painii, fara el nu putem vorbi de paine. Chiar daca miliarde de oameni folosesc orez pe post de paine si il aduc la o infatisare asemanatoare azimei, aceea nu e paine, deci aceea nu e Liturghie valida. Mutatis mutandis, ar trebui ca, din aceleasi motive, Botezul cu nisip sa nu fie Botez, fiindca nisipul nu e apa, desi are unele asemanari. Prin urmare, s-ar putea ca cei care sustin validitatea botezului cu nisip sa aiba in vedere altceva: anume, dorinta firbinte de a fi botezat. Am avea, aici, un Botez al Dorintei (asa cum a avut si catechumenul Corneliu). Dar, in acest caz, nu ar mai fi necesar nici nisipul. Interesant subiect, merita dezbatut pe un topic adecvat. Pe acesta l-am deviat destul.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Marturia video a lui Serafim Larsen, cel care L-a vazut pe Hristos in apa botezului ortodox. Primise Taina Mirungerii in exarhatul rus de Constantinopol inainte de botez. A fost excomunicat pentru ca s-a botezat! Cea mai mare binecuvantare este sa fii afurisit de Patriarhul ecumenist de Constantinopol si de acolitii lui.
https://ortodoxiacatholica.wordpress...onstantinopol/ "Sinodul Trulan care reglementeaza prin iconomie primirea diferitilor eretici in Biserica, fie prin marturisirea credintei, fie prin Taina Mirungerii, fie prin Botez, fiind iconomie, a fost aplicat la cazurile particulare de atunci. In nici un caz nu poate deveni iconomia sau pogoramantul regula in Biserica. Motivul pentru care astazi eterodocsii sunt primiti in Biserica prin Taina Mirungerii, in anumite cazuri,are legatura cu erezia ecumenista si recunoasterea botezului savarsit de eterodocsi (eretici). Sfintii Parinti niciodata nu au recunoscut tainele eterodocsilor si cu atat mai mult botezul lor. Taina Mirungerii nu tine loc de Botez si nici nu poate umple haric un botez savirsit de eterodocsi, chiar daca ar fi savarsit prin afundare. Deja avem aproape 1000 de ani de cand Roma s-a despartit de Biserica cea Una, cazand din erezie in erezie. Serafim Larsen, dupa numele complet Serafim Jens Christian Larsen s-a nascut in erezia Luterana si a fost pseudobotezat acolo prin stropire. ........... In urmatoarea saptamana a mers la parintele Paul Sebbelov care l-a primit in Biserica Ortodoxa prin Taina Mirungerii, dupa o iconomie prost inteleasa, ce nu poate fi aplicata ereticilor din ziua de azi (papistasilor si celor ce se trag din ei- luteranilor, baptistilor, etc) pentru ca ei nu respecta nici macar tipul botezului, ci stropesc cu trei picaturi de apa. Iar conform Sfantului Ciprian de Cartagina si a constiintei Bisericii, Botez inafara Bisericii Ortodoxe nu este valabil. Desi era primit prin Taina Mirungerii, pe baza recunoasterii de la Balamant a pseudo-tainelor ereticilor, si mai ales a pseudo-botezului eretic, Jens Christian Larsen nu se simtea deloc bine si era suparat de demoni. Un gand de la Dumnezeu a venit in mintea lui, si anume sa mearga in Valahia, in Romania. Aici a ajuns la Schit. De cum a ajuns la Schit , le-a spus parintilor ca a fost primit in Biserica Ortodoxa si ca se bucura nespus ca e si el ortodox. Parintii insa, i-au explicat faptul ca ii lipseste Taina esentiala prin care se merge in Imparatia Cerurilor si anume Taina Sfantului Botez in Biserica cea Una, cea Dreptslavitoare. Parintii au adus in sprijinul afirmatiei si cartea Pidalion sau Carma Bisericii unde i-au aratat conform canoanelor ( Canonul 1 al Sinodului din Cartagina din anul 256) ca nu exista Botez inafara Bisericii. In Canon se explica si faptul ca apa Botezului trebuie curatita si sfintita prin ruga preotului si prin Darul Duhului Sfant, iar ereticii si schizmaticii nu sunt preoti, iar botezul lor nu poate fi primit de Dumnezeu pentru ca sunt vrajmasii lui Dumnezeu si antihristi. Jens Christian Larsen a acceptat sa fie botezat. Astfel duminica a fost savarsita Taina Botezului de catre parintele de la Manastire. In momentul botezului, la a doua afundare, “in numele Fiului”, Serafim marturiseste ca L-a vazut pe Hristos in apa botezului asa cum este in icoana, si l-a imbratisat. A simtit apoi cum demonul a iesit din el. Din clipa aceea a devenit un Om Nou, renascut prin Taina Botezului Ortodox, asa cum spunem in Simbolul de Credinta: “Cred intr-Un Botez spre iertarea pacatelor” si cum spune Sfanta Scriptura: “Este Un Domn, O Credinta, Un Botez” (Efeseni 4, 5). Dupa primirea Tainei Sfantului Botez, Serafim Jens Christian Larsen a plecat in Danemarca si i-a spus preotului Paul Sebbelov faptul ca: “Deabea cum sunt crestin ortodox! Am primit Botezul in Romania la Schitul din Arges.” |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|