![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
-tu nu esti ortodox
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Poveste are o baza reala dar cu modificari ulterioare, unele foarte bizare, in raport de alte relatari ale lui Larsen.Pe scurt:omul si-a dorit sa devina ortodox, a asistat la slujbe, a citit literatura de profil,etc. Apoi mentioneaza ca a fost in Romania unde a simtit acelasi fior, sa spunem, al ortodoxiei precum in Creta.Omul a primit miriungerea si apoi botezul si, ulterior botezului, a inteles cu alti ochi Scriptura. Inainte de botez se considera ortodox dar dupa botez a avut sentimentul unei alte experiente duhovnicesti din perspectiva scripturistica. Apoi spunea ca se simte fericit la ortodocsi dar ca are ceva dificultati de comunicare cu cei care acum sunt diferiti de el.Insa per ansamblu este optimist si fericit.
Nici urma de minuni in apa botezului, revelatii exclusiv in Romania sau afurisenii.Povestea era mult mai simpla si mai putin spectaculoasa, si probabil mult mai aproape de realitate. Insa ulterior unii s-au gandit ca nu-i suficient de ,,ascutita" ( a se citi anti-... tot ce vreti voi) si au infrumustetat-o putin pt efect dramatic. Sau autorul povestii are diverse versiuni si nu mai stie nici el exact. Insa ce este mai important este ca omul si-a implinit visul si este fericit in alegerea lui. Restul sunt detalii mai mult sau mai putin apropiate de realitate, din perspectiva confruntarii diverselor sale relatari.Oricum asta nu-i va impiedica pe diversi ,,entuziasti" :) sa-i mai adauge un episod, precum cel cu Balamand si afurisenia, episod care, trebuie sa recunosc, m-a facut sazambesc dupa o zi mai dificila :) Last edited by Pelerin spre Rasarit; 04.02.2015 at 16:54:42. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Botezul latinilor (papistasi,catolici),si a celorlalti eretici este minciuno botez
http://cartearomaneasca.blogspot.ro/...atolicisi.html "CANONUL 46 Episcopul, sau prezbiterul, ereticesc botez primind, sau jertfă, a se caterisi poruncim. Că ce conglăsuire este lui Hristos cu veliar? Sau ce parte Credinciosului cu necredinciosul? [Apost: 47, 68; sobor 2: 7; sobor 6: 95; Cartag: 1; Vasilie: 1, 20, 47, 2, Cartag: 6, 15] TÂLCUIRE Dreptslăvitorii creștini se cuvine a se feri de eretici, și slujirile lor a le urî. Iar mai vârtos însuși ereticii se cuvine a se mustra și a se înțelepți de către episcopi și prezbiteri, doar cumva vor înțelege și se vor întoarce, din rătăcirea lor. Pentru aceasta și canonul acesta rânduiește, că, oricare episcop, sau prezbiter, ar primi ca de drept și adevărat botezul ereticilor sau jertfa ceea ce se proaduce de dânșii, unul ca acesta, poruncim ca să se caterisească. Fiindcă ce conglăsuire are Hristos cu diavolul? Sau ce parte are credinciosul cu cel necredincios? Căci cei ce primesc cele de către eretici, sau și ei au aceeași socoteli al acelora, sau cel puțin nu au osârdie spre a-i scoate pe dânșii din cacodoxia lor. Că cei ce bine voiesc (adică se învoiesc) la slujbele acelora, cum pot a-i mustra pe ei ca să lepede eresul lor cel cacodox și rătăcit. Că dacă, zic ei, una este soborniceasca biserică, și unul este botezul cel adevărat, cum poate fi adevărat botezul ereticilor, și al schismaticilor, de vreme ce ei nu sunt înlăuntru în biserica cea sobornicească ci s-au rupt dintr-însa prin eres? Iar de este adevărat botezul ereticilor și al schismaticilor, și este adevărat și cel al drept slăvitoarei și al soborniceștii biserici, apoi nu este un botez, precum Pavel strigă, ci două. Care este prea cu necuviință." "Zice încă și Dumnezeiescul Hrisostom (în voroava cea la început, era Cuvântul) „Nu te amăgească pe tine o ascultătorule adunările ereticilor, că au botez dar nu luminare. Și se botează cu trupul, iar cu sufletul nu se luminează.” Ci și Sfântul Leon în epistolia cea către Nichita zice: „Nici un eretic dă sfințenie prin taine.” Iar Ambrosie în cuvântul cel pentru cei ce se catehisesc, zice: „botezul celor rău cinstitori de Dumnezeu, nu sfințește.”" ….botezul latinilor este minciunonumit botez. Și pentru aceasta, nici după cuvântul amărunțimei este primit, nici după cuvântul iconomiei. Nu este primit după cuvântul amărunțimei, întâi pentru că sunt eretici. Și cum că latinii sunt eretici nici o trebuință este acum să arătăm, vreo dovadă. Că însuși aceasta, că avem atâta ură, și atât întoarcere, iată atâtea veacuri, despre dânșii, este arătată dovadă, că ca pe niște eretici îi urâm, adică precum și pe arieni, sau pe savelieni, sau pe macedonienii cei luptători de Duh. Sfântul Marcu al Efesului (în adunarea 25 cea în Florenția) de față a zis așa: Noi pentru nimică alta ne-am dezbinat de Latini, decât pentru că sunt, nu numai shismatici, ci și eretici, pentru aceasta nici se cuvine măcar a ne uni cu dânșii. Deci latinii, și ca niște eretici botez nu pot da, pentru că au pierdut Darul cel începător desăvârșiri, și pe lângă aceasta, au răsturnat și apostolescul botezul acelor trei afundări." |
|