![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Daca e permis sa te inchini in prezenta Bibliei, care e Cuvantul lui Dumnezeu reprezentat lingvistic prin semne grafice conventionale, cum de nu intelegeti ca Acelasi Cuvant al lui Dumnezeu care poate fi reprezentat in scris adica descris lingvistic, odata cu Intruparea Lui, poate fi infatisat si prin pictura? Pentru ortodocsi, eikon-ul (care inseamna tocmai chip ) e un adevar dogmatic prin care marturisim In-truparea Cuvantului. Incepand cu NT, Cuvantul nu mai are doar semnificatie lingvistica (Scriptura), ci are/este si un eikon (chip, icoana). Din momentul in care Dumnezeu si-a luat un Chip (eikon), se incheie perioada non-reprezentarilor Lui. Daca insa facem abstractie de Chipul lui vazut (apropo, pe care El Insusi ni l-a lasat ca model imprimat pe un material textil mandylion-ul trimis regelui Abgar al Edessei), consideram prin asta ca nu merita sa fie reprezentat si cinstit. Dupa cum Cuvantul lui Dumnezeu poate fi scris, tot la fel, El poate fi si pictat (nu oricum si nu de oricine, vezi postarile lui Ioan Cezar de mai sus), pentru ca incepand cu NT are un chip (eikon) de om. Dupa cum Cuvantul lui Dumnezeu reprezentat in scris (Biblia) e vrednic de respect, tot asa si Cuvantul lui Dumnezeu reprezentat prin pictura (icoana) e vrednic de respect. Dupa cum a te inchina in prezenta Cuvantului lui Dumnezeu reprezentat in scris (Biblia) e firesc, e permis, e ok si pt. adventisti, tot la fel ar trebui sa fie si a te inchina in prezenta Cuvantului lui Dumnezeu infatisat iconic, de vreme ce Cuvantul a devenit chip (eikon). La inceput a fost Cuvantul. Si Cuvantul S-a facut Trup. Au fost doar cateva ganduri. La care nu astept reply. Scuzati de interventie. Last edited by delia31; 27.02.2015 at 02:31:20. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Igore,stiam eu ca rusii au imaginatie bogata dar tu esti un spectacol in miscare prietene:))))Deja rescrii Biblia, reincadrezi Ortodoxia in ,,Purim" (asta este unica pana acum),puricimitate si ce se mai amesteca in imaginatia ta.Devii preferatul meu pe forumul acesta.Dar lovitura biblica a fost teribila,Aman l-a salvat pe Mardoheu de la moarte,facuse o fapta buna :)))))))))))))) Mai prietene ce Biblie ortodoxa folosesti tu? Pai hai sa-ti dau refresh la memorie,daca tot nu ai citit cu atentie cartea.In nici o secunda a vietii lui Aman nu l-a salvat pe Mardoheu ci dimpotriva.
In capitolul III apare Aman,prietenul tau si modelul tau de sfintenie si fapte bune.Este pus in functie inalta si toti se inchinau cu fata la pamant inaintea lui.Termenul care il gasesti acolo in greaca este folosit in VT doar pt a indica adorarea lui Dumnezeu.Mardoheu evident ca refuza. Si acum incepe lista de fapte bune a lui Aman :))) Mai intai se umple de manie.Dupa aceea, in Biblia ortodoxa, se spune (Estera 3.5) ca ,,i s-a parut putin lucru sa puna mana numai pe Mardoheu" :))) E, ce zici,baiatu nu se multumea sa-l casapeasca doar pe Mardoheu,ci in versetul 6 ,acelasi capitol, decide sa-i curete pe toti evreii pt ca erau conationali cu Mardoheu. Aman prietene era amalecit:)))) era plin de fapte bune pt evrei. Dar sa continuam cu faptele lui bune. Face sfat cu restul si trage la sorti ( in Biblia ortodoxa versetul 7 capitolul 3 se explica ce inseamna asta cu sintagma ,,au aruncat Pur"). Scurta precizare: mai draga in contextul acela ,,Pur" nu inseamna curat,neintinat, ca sa-ti faci model pt Ortodoxie, inseamna sa tragi la sorti sau,cum se spune modern, ,,sa dai cu banul".Acesta este modelul tau pt Ortodoxie?! Fabulos daca nu ar fi tragic. Revenim la Aman.Ulterior tragerii la sorti se duce la rege si trage sfori pt un edict regal (Estera 3.8) in vedera unui masacru general.Senzationala fapta buna:))) Ba mai mult, se ofera sa dea si bani in visteria regala numai sa ii vada pe evrei stersi de pe harta :)))) (Estera 3.9).Regele este de acord si parea ca planul eroului tau reuseste.Ce facea Aman in timp ce planul sau intunecat se derula? Statea si bea cu regele ( Estera 3.15).Fapta buna bineinteles, hotarasti moartea unor nevinovati si te pui pe baut :)) Clar pt tine pana aici? In capitolul 5 apare iar baiatul bun Aman.Tocmai plecase de la palat vesel ca urma sa fie invitat la ospatul Esterei cand ce sa vezi? Da iar peste Mardoheu si iar se umple de nervi (Estera 5.9) dar nu il omoara atunci.Stii de ce? Pt ca nu se implinise inca termenul din edictul lui Xerxes, luna lui Adar (Estera 3.13) si nu putea ucide inainte termenului fixat de Xerxes pt ca el insusi ar fi incalcat decretul pt care platise la greu :))) Edictele, in aceea vreme, erau considerate mandat divin.Daca ar fi fost dupa el il curata demult in lipsa termenului. In versetul 5.13 chiar ii spune sotiei ca nimic nu-l multumea cat timp Mardoheu era in viata pe la poarta regelui. Sa nu-mi zici ca acesta este temeiul tau pt fapta lui ,,buna" :))) Ar fi de poveste.Dar nevasta lui, alt suflet bun, trece direct la fapte, ignora data decretului si ii spune sa faca o spanzuratoare, sa-i ceara regelui sa-l spanzure pe Mardoheu si apoi fuga la ospat :))) Aman, baiatul tau cu fapte sfinte ce crezi ca face? O fi ramas macar fidel ,,faptei lui bune", sa nu-l ucida mai repede pe Mardoheu? Ei as! :))) Nici macar asta nu a mai putut, patima si ura lui, dorinta de a ucide,l-au biruit, nici macar un edict imperial nu mai era important in fata dorintei lui de a ucide.Ce face dupa ce ticaloasa sa nevasta ii da ideea? ,,Acest cuvant a placut lui Aman si a pus sa se construiasca spanzuratoarea" (Estera 5.14).Ba mai mult,si-a intrecut nevasta in ,,fapte bune" si s-a dus chiar in noaptea accea sa-i ceara regelui sa-l spanzure pe Mardoheu (Estera 6.4).Vezi ce baiat bun era, de ce ,,fapte bune" era capabil? Si aici prietene ar trebui finalemente sa-l vezi pe adevaratul autor al faptelor bune, care a schimbat ,,duhul regelui in blandete" (Estera 5.1)care l-a trezit in noaptea aceea pe rege pt a-i aduce aminte faptele bune ale lui Mardoheu (Estera 6.2)....DUMNEZEU. EL este cel care schimba situatia, nu nenorocitu de Aman, un ticalos pe care vrei sa-l faci tu om cu fapte bune. Te-ai chinuit pana acum sa-i gasesti o scuza lui Aman dar ai ratat esenta. Rusinos, sa cauti cu atata obstinatie un argument pt Aman si sa nu spui nimic despre CEL care a schimbat situatia cu adevarat.DUMNEZEU. Apoi Aman este umilit public si pleaca acasa trist (Estera 6.12).La ospat Estera cere viata lui Aman pt ce a facut (evreica adevarata fata, ochi pt ochi si dinte pt dinte),pe rege, cand isi da seama de complotul acestuia ii apuca furia, Aman, ca un las mizerabil,se roaga de Estera sa-l crute,ba se arunca, in disperare pe patul pe care se afla Estera ( proasta idee dpdv al protocolului curtii), regele cand vede crede ca ,,vrei sa siluiesti pe regina aici in casa mea?" (Estera 7.8) si il spanzura pe Aman in spanzuratoarea pregatita de acesta pt Mardoheu. Singura lui fapta buna a fost ca si-a pregatit propria spanzuratoare :)))))) Origen...sa-ti mai spun, sa nu-ti mai spun...Hai sa vedem cat de bine stii despre ce vorbesti, vad ca l-ai analizat rapid pe Origen, haotic dar rapid. Intrebare: Episcopul daco-roman, ascet si taumaturg, prieten al Sfantului Ioan Gura de Aur, in Sinodul de la Stejar din 403, ce i-a spus lui Epifanie despre Origen si scrierile lui? Ma refer la Sfantul Episcop Teotim al Tomisului. Scrie cu manuta ta :) Stii de ce ti-am zis de Origen ? Daca ai fi verificat ai fi stiut dar ai preferat calea mai larga. In acel comentariu Origen spunea asa, in comentariu la Estera 4.17 : ,,Si noi, ca sa ne impartasim din roua cerului care potoleste tot focul din noi, si ne racoreste inima,sa facem ceea ce au facut acei sfinti,ca nu cumva sa doreasca si acum un alt Aman sa va inchinati lui, voi Mardoheii de azi, ci sa-i spuneti: ,,Nu voi pune slava oamenilor deasupra slavei Dumnezeului lui Israel". Frumos nu? Cat de scurt, sugestiv si la obiect, nu pagini intregi de balarii.Da cand il termini rapid pe Origen este mai greu sa mai apuci sa mai si verifici. Igore, cel dinaintea ta, Daniel, avea o mare calitate: cand gresea mai si recunostea :) Eu iti tot spun...,, vanity is my favorite sin" :) Poti sa cauti in toata patristica si nu cred ca vei gasi o opinie in care Aman sa fie personaj cu fapte bune sau episodul cu pricina sa fie model teologic pt cinstirea icoanelor.Este uluitor la ce scheme (i)logice esti dispus doar pt orogliul tau de ,,apologet", fara patristica, doar Biblia. Tu nu ai ma nevoie de sectari adversari, le faci treaba cu mult mai bine. Continuam cu ce ai postat, ai reusit sa ma convingi sa comentez. Dar nu-i problema, doar Biblia, Sola Scriptura,conform dorintei tale exprese :) ,, Last edited by Pelerin spre Rasarit; 27.02.2015 at 04:12:47. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pelerin, am spus clar, Aman nu este personaj de fapte bune. Aman, l-a "iertat" pe Mardoheu o dată, apoi drept urmare, Mardoheu merge și face rugăciunea către Dumnezeu, de care eu m-am legat, pe bună dreptate. Apoi ce urmează să facă Aman, e altă poveste, e istorie. Nu mă iau de principiul istoric! Înțelegi? Știu că înțelegi, dar faci pe... pro-fesionistul, ca să-ți meargă bine.
Dar nu cu mine. Ți-am mai spus: deci nu vorbim istoric. Și nu vorbesc despre toată cartea Esterei. Și nu vorbesc despre ce era în mințile lor. Deci nu vorbim despre ce a fost înainte și după acea rugăciune. Înțelegi, frățior? Știu că înțelegi. Ce-i atât de greu de înțeles? N-am ce să recunosc, n-am greșit cu nimic. Arată-mi tu greșeala, când îți spun clar: VORBIM STRICT DE RUGĂCIUNEA LUI MARDOHEU. NU de istorie. Nu înainte și nu după rugăciune. Când vorbim despre un verset, nu ne raportăm la toată cartea, e limpede ce vorbesc? E just și onest? E! Psalmistul David, când i-a luat nevasta lui Urie, un an de zile a stat în întunericul minții, până a venit Natan la el, să-l mustre. Și David s-a căit de păcatul lui. Ar înseamna să-l facem pe David rău, cum ar însemna să-l facem pe Aman bun. Nu. Fiecare a avut rolul lui. NU VORBIM PER ANSAMBLUL CĂRȚII. Ci strict la rugăciune. Iar Pilonul I, rămâne neclintit. Analiza pe text în Sola Scriptura, se face în câmpul semantic al cuvintelor, eventual al sensurilor. Niciodată al cărții, și niciodată analizat din exterior, pe ansamblu istoric, sociologic, cronologic, etc. Te informez că am studiat individual, în particular și "teologie" protestantă. Metode de comparație, metode prin excludere, etc. Toate trec prin semantică. Sunt autodidact și vă bat cu propriile voastre arme. Pentru că Ortodoxia, deci Biserica nu are arme de atac. Iar Biserica, nici porțile iadului nu o vor birui pe ea, spune Biblia. Lupți împotriva lui Hristos? N-ai decât. Nu mie îmi vei da răspuns și socoteală, frățior. Ci lor: sfinților, care te vor judeca, conform Bibliei. Deci, vino cu lucruri seriose. Că nu îți permit să-mi întorci înțelesul. Și nici n-ai cum. Asta fără să intru mai adânc, în prostioarele ce le-ai scris. Ca să nu dau apă la moară. Dacă vrei să ne referim strict la rugăciunea aceea ca și context general și focalizat particular strict pe sărutarea tălpilor picioarelor lui Aman, fără a ieși din contextul general expus. Precum am spus și mă repet. Știi ce faci tu, pelerin? Ești ca un copil mic, râzgâiat și alintat peste măsură (aici, de propria ta cunoaștere, unde alintat devine mândru), care bate cu joarda un ditamai pilonul expus și strigă: de ce ești de marmură? Eu vreau să fi de lemn, să-ți dau foc și să arzi și să cazi. Nu de marmură, că dacă îți dau foc, doar se acoperă marmura cu funingine, și apoi e ștearsă și nu rezolv nimic. Oh, vai de tine, că pedeapsa ta, va fi mai mare. Că ai și primit mult, ai și știut mult, și nu ai făcut nimic să urmezi ce ți s-a dat. Iar despre Origen, văd că nu ești cu nimic diferit față de el, sunteți frați de erezie. Erezie a predestinației, una din cele mai ușor de luminat și combătut erezii, pentru că-i una din cele mai absurde și tâmpe erezii ce-au existat vreodată... :) Nu degeaba s-a castrat Origen. De prea înțelept ce era. Da, despre Origen știu mai multe decât crezi. Predestinația a apărut prima dată în istorie la "fericitul" eretic Augustin. Iar Origen o adoptă de la Augustin, total nefondat. Nevorbitor de greacă, Augustin a inventat 8 mari erezii. dar vorbim despre asta, altă dată. A stat mai mult în hexapla vechiului Testament, decât în Lumina Noului Testament. Citatul ereticului Origen nu face cât două cepe degerate, în Pilonul I, care se referă la rugăciune și nimic altceva. Țin de sola scriptura, ca să dau o șansă la cuvânt protestanților, altfel, scoși din "sola scriptura", Sfinți Părinți limpezesc imediat întreg protestantismul.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 27.02.2015 at 04:33:09. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
,,Cand vorbim de un verset nu ne raportam la toata cartea" ?!?! :)))))))) Pai ce face mai versetul cu pricina, pe care oricum il schilodesti vazand in el nu o rugaciune pt Dumnezeu si refuz in fata idolatriei ci argumente pt ,,fapte bune" la Aman? Versetul acela pluteste in aer,care este metoda ortodoxa de talcuire, patristic vorbind? Nu in context mai Igore?Pai ai auzit mai prietene de ,,scos din context" ? Este metoda sectara :))) Daca spui asa ceva la Facultatea de Teologie Ortodoxa ramai repetent pe viata. Este unul dintre cele mai des invocate argumente ortodoxe anti-sectare: faptul ca sectarii scot versete din intreg contextul scrierii, izoland versete,modificand sensul. Ramane totul in picioare..ce scrie omul cu mana lui.. :))) Igore,Igore..esti singurul personaj pe care l-am intalnit care vede fapte bune la Aman dar fiecare cu preferintele.Pai citatul acela, pe care nu dai tu doua cepe degerate, este amintit chiar de un preot ortodox, intr-un lung comentariu la Vechiul Testament. Hai sa-ti spun si inceputul titlului ,, Vechiul Testament in talcuirea....".Ia verifica.Mai nene..usor cu pianu pe scari :) Te-ai gandit tu sa depasesti metoda patristica si sa mergi doar pe Sola Scriptura? :)) Bravo prietene.
Da,ca sa vezi ca nu sunt baiat rau, si imi esti chiar simpatic :), maine, la pilonul 3, o sa-ti pun o singura intrebare inainte sa comentez, strict din Biblie, ultra Sola Scriptura :))) Dupa aceea, dupa ce scrii,cu manuta ta, raspunsul iti comentez si argumentul si raspunsul. Noapte buna apologet simpatic :) Last edited by Pelerin spre Rasarit; 27.02.2015 at 04:58:14. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
De ce nu simți lucrul ăsta? Lasă-mă să-ți dovedesc. Am ajunge mai rău decât Calvin, Doamne ferește. Am desființa practic tot creștinismul. Calvin a vrut să-l reorganizeze și a eșuat lamentabil, dar ce spui tu, ar fi... iadul pe pământ. "biblia" iadului. Nu vreau să mă duc mai mult. Ar fi 80 de versete "generale", sau nici nu știu cum să le numesc, "amirale", "mareșale", Doamne ferește. Pe care fiecare le construiește cum vrea, acele 80 de versete generale, câte cârți are Biblia, apoi de acolo îți poate "organiza", anarhic și haotic întreaga viață. Omenirea s-ar desființa prin ea însăși. Orice moralitate ar dispărea, în fine. Atunci cu adevărat, creștinismul ar putea fi dus înspre ce direcție dorește fiecare și ar dispărea. Fiecare ar avea propriile "cele 80 de porunci". Laturi mai exhausiviste, individualiste, decât atunci n-ar exista vreodată. Știi cum tâlcuiesc Sfinții Părinți? Când tâlcuiesc un verset, țin cont de toate, deci toate celelalte versete din Biblie, ontologic. Și-atunci nu mai pot greși. Atunci vine harul și se vorbește pe limba Bisericii lui Hristos, mântuitoare, limba creștină. Se naște pe pământ, din veșnicie, Ortodoxia. Deci te rog, nu mai menține argumente de non-sens, fără să vezi câte de ilogic și neteologic, să nu spun eretic e argumentul. Hai, devino mai serios. Ca să am cu cine construi. Pașnic. Dar nu te simt pașnic deloc. Ești foarte speriat și tulburat. Din cât de speriat ești, argumentul devine o elucubrație verbale imensă, nu ți se pare, eretic "simpatic"? Că sincer, eu nu reușesc să înțeleg argumentul tău. Iartă-mă, să nu te simți jignit, departe gândul de a jigni, de la mine. Iar la comentariul tău la pilonul 2, faci exact același lucru. Cum e posibil? Faci "80 de porunci"? Mă iau fiorii... Și să știi că nu am nimic împotrivă să îți mai răspund și ție, nu numai lui Centesimus, și inimii lui de aur, față de a ta. Dar simt că ești batjocoritor, flegmatic, insensibil... Dumnezeu să mă ierte, dar simt că depășești demult pragul când cineva te mai poate ajuta cu ceva. Ești tare mândru, atât de mândru, încât crezi că le știi pe toate, știi varianta corectă a întregii teologii, și nimeni nu o mai poate contrazice, că desigur, se înșeală. Și iată că te-am judecat, dar altfel zis, te-am înțeles mai bine, am văzut ce personalitate ai. Îmi doresc din suflet, să mă înșel. Și uite, să îți dovedesc că argumentul tău "un verset se raportează la toată cartea", este infantil, te va doborâ tot Cuvântul, nu eu: Matei 5, 18: Căci adevărat zic vouă: Înainte de a trece cerul și pământul, o iotă sau o cirtă din Lege nu va trece, până ce se vor face toate. Deci nici un cuvânt și cuvințel, nicio virgulă și punctuleț nu a fost pus în Biblie la întâmplare, fiecare virgulă transmite un sens, un înțeles, descoperă noi culmi, "Biblia și creștinismul sunt inepuizabile, sunt infinte, sensurile și tâlcuirea teologică e fără sfârșit, dar nu se despart niciodată de Adevăr" spune Pr. Dumitru Stăniloaie. Deci nicio iotă sau o cirtă nu va trece, până când TOATĂ BIBLIA se va adeveri, se va împlini, aidoma, sau exact cum scrie acolo. Dacă se pune accept pe orice virgulă și punct, pe orice silabă a Bibliei, fi sigur că se pune accent și pe fiecare cuvânt, despre care se vorbește infinit, mai ales tradus din Limba Greacă, cea mai bogată limbă de pe pământ, din câtea existat vreodată, spunea un academician. Cu atât mai mult deja când pui două cuvinte unul lângă altul, vorbești chiar și ore în șir, și mai ales când iei o propoziție din Biblie. De acolo începe infinitul. "La început a fost Cuvântul". Sau alte exemple. Și știind acestea, spui că un verset "trebuie" înțeles prin întreaga carte? E... pueril ce zici, așa simt. Să nu te simți jignit... Dar ce bine că avem ce ne trebuie să discernem duhurile care vin asupra noastră, că nu toate sunt de la Dumnezeu, spune Biblia. Acestea fiind zise, categoric, nu schilodesc nimic, și categoric i-am dat sensul pe care eu în inima mea l-am văzut și inimă cu care am simțit sensul rugăciunii din verset. Pur și simplu e simțirea și mișcarea inimii mele. Care atunci când numai cuvântul Hristos pronunță, se umple de o bucurie de copil mic când își vede părinții. Nu am pretenția mea, acele 2-3 rânduri scrise la fiecare pilon să fie tâlcuirea scripturistică a Sfinților Părinți. E doar bucuria cu care văd eu lucrurile, în contextul în care scriu, al Sfintelor Icoane și Sfintelor Moaște. Te-am rugat scrie cu inima ta. Sau oare chiar asta e inima ta? Nu vreau să cred. Da, înțeleg, bine, ataci Biserica! Bine, ataco, ești liber, dar fi sincer. Sincer și curat, deschis și transparent. Dacă ești sau dacă așa, nu ai nimic de pierdut, niciodată, ai numai de câstigat. Îți promit solemn. Ai încredere în mine, te rog. "De nu vă veți întoarce și nu veți fi precum pruncii, nu veți intra în împărăția cerurilor." - Matei 18, 3. Iartă-mi. Doamne ajută.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 27.02.2015 at 11:05:21. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Igor, cu mine am inteles ca te razboiesti,nu-i problema, bucurosi le-om duce toate.. :)) Dar prietene despre Fericitul Augustin ar trebui sa vorbesti cu mai mult respect. Cu mult mai mult respect. Un exemplu in acest sens, care iti poate servi drept model, este acest articol din ziarul ,,Lumina", ziar al BOR.Ia citesti ce scrie acolo, de dragul istoriei crestinismului:
http://ziarullumina.ro/patristica/ci...te-pe-augustin Daca totusi nu te convinge articolul iti mai dau un exemplu practic.Vezi aceasta capela ortodoxa din Bucuresti? http://www.crestinortodox.ro/reporta...ota-72385.html Stii cine este zugravit pe un perete, fata in fata cu altarul? Augustin prietene. Verifica daca nu ma crezi.Pai sa vorbesti asa dispretuitor...este frumos? Nu lasa patima contra confesiunii mele ( nu ma deranjeaza) sa-ti intunece ratiunea si sa arunci la cos, cu o asemenea usurinta, un asemenea om. Pacat Igore, tare pacat, sa nu-l scoti din ,,eretic" pe un om aflat in Sinaxarul Ortodox (15 iunie) http://www.noutati-ortodoxe.ro/calendar-ortodox/#luna6 Patima Igore.. Last edited by Pelerin spre Rasarit; 27.02.2015 at 11:28:34. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Fericitul Augustin este sărbătorit de Biserica Ortodoxă la 15 iunie.
În actele Sinodului al V-lea ecumenic, de la Constantinopol, este enumerat printre Părinții Bisericii: "We further declare that we hold fast to the decrees of the four Councils, and in every way follow the holy Fathers, Athanasius, Hilary, Basil, Gregory the Theologian, Gregory of Nyssa, Ambrose, Theophilus, John (Chrysostom) of Constantinople, Cyril, Augustine, Proclus, Leo and their writings on the true faith". Acuma, dacă asta-i părerea Bisericii Ortodoxe, exprimată în Sinod Ecumenic, oare cum ar putea un ortodox să-l numească pe Fericitul Augustin eretic ? Last edited by GMihai; 27.02.2015 at 11:37:26. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar dacă zici tu, așa o fi. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Și eu pot greși, unde văd și știu că am greșit, îmi asum greșeala.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Acum, în ce privește pe Augustin și mai ales pe Origen, ce să zic.... Eu am citit câte ceva din operele lor, iar Confesiuni chiar mi-a mers la suflet. O carte care m-a făcut să îl îndrăgesc mult pe Augustin. O mărturisire colosală, pentru mine. Minunată! Iar despre Origen am făcut câteva seminarii succesive la Teologie, disciplina IBU, cu multe materiale dezbătute, oferite de părintele profesor care e unul din cei mai buni istorici ai BOR în prezent. Am aflat că lucrurile nu sunt deloc așa simple cum par. S-au petrecut multe abuzuri legate de imaginea lui Origen și, dincolo de unele erori clare în cugetarea lui, Origen e considerat azi unul din cei mai proeminenți gânditori creștini, poate chiar cel mai mare. Nu eu sau alți studenți îl consideram așa ci, spre surpriza noastră, cei mai importanți profesori de teologie - ortodocși, catolici, protestanți... Deci, dacă pretutindeni în lume Origen e văzut de către teologi, indiferent de confesiunea acestora, drept un titan al cugetării creștine, mi-e greu să vorbesc sau să gândesc dspre acest om altfel decât cu sfială și cu recunoștință. Poat egăsești ceva vreme să citești câteva pagini din scrierile lui, precum și din Confesiuni, măcar. E multă frumusețe în sufletul acelor asceți! |
|