![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#291
|
|||
|
|||
![]()
Am gasit exact ce invatatura este aceea pe care o spun Capy si cristirg. Nu este monofizism sau apolaniarism, este invatatura pe care o au bisericile necalcedoniene, miafizismul. http://ro.orthodoxwiki.org/Biserica_...8copt%C4%83%29
Miafizismul este o combinare intre monofizism si invatatura ortodoxa. "Copții mărturisesc că Domnul este perfect în divinitatea Sa și că este perfect în umanitatea Sa, dar divinitatea și umanitatea Sa erau erau unite într-o singură fire (natură) numită "firea Cuvântului întrupat,". Astfel, copții mărturisesc două firi "umană" și "divină" care sunt unite într-una singură "fără amestecare, fără confuzie și fără stricăciune" (din declarația de credință de la sfârșitul Liturghiei copte). Aceste două firi "nu se separă nici o clipă sau nici cât o clipire de ochi" " La fel ca pe forum, miafizitii (ca si monofizitii) ii acuza pe ortodocsi de nestorianism, din cauza ca ortodocsii marturisesc doua firi ar insemna ca sustin ca ar fi Doua Persoane. Este exact ce spun Capy si crstirg, fara sa stie ca mai sunt si altii care spun acelasi lucru, de sute de ani. Acum e clar ce sustine fiecare si in ce crede. |
#292
|
|||
|
|||
![]()
Miafizitii sustin aceatsa invatatura pentru ca nu pot accepta ca Hristos este si Persoana umana si Persoana divina (asta inseamna doua firi, naturi), fara sa fie Doua Persoane. Ei spus ca Hristos este o fire compusa.
|
#293
|
||||
|
||||
![]()
asa este. Ei sustin acesta erezie
|
#294
|
|||
|
|||
![]() ![]() Deși scrisesem că nu o să mai postez, trebuie să revin cu niște comentarii deoarece nu pot accepta acuzațiile mincinoase ale individului cătălin. @cătălin Răstălmăcitorule și născocitorule de acuzații mincinoase, arătă-mi un singur comentariu de-al meu sau mai multe la acest subiect, în care eu am exprimat o asemenea rătăcire. Cum poți născoci asemenea acuzații când eu în toată această discuție m-am zbătut să arăt și am scris clar că în Hristos există două firi care sunt unite (fără schimbare, fără amestecare, fără despărțire și fără împărțire) într-o singură Persoană, ci nu unite într-o singură fire (natură) și nici unite în două persoane sau din două persoane ! Așadar, arătă unde am vorbit eu despre - două firi "umană" și "divină" care sunt unite într-o singură fire/natură - , în ce comentariu am exprimat eu minciunile tale și de unde ai dedus tu asemenea monstruozități ??????????????????? Last edited by Capy; 26.12.2016 at 00:51:11. |
#295
|
|||
|
|||
![]()
Capy, eu am scris pentru ceilalti, tu oricum nu intelegi lucrurile simple, dai doar citate fara sa le intelegi. Afirmi miafizismul dar nici nu stii asta, pentru ca nu intelegi mai nimic dar crezi ca esti teolog. Desigur, voi spuneti de doua firi, pentur ca nu intelegi nici macar cat miafizitii. Nimeni pana acum in sute de ani de crestinism nu a spus o prostie la fel de mare, de aceea n-o sa gasesti erezia formulata exact la fel. Ti-am explicat ca monofizitii si miafizitii spun de o fire pentur ca nu pot accepta ca Hristos era si Persoana umana si divina in acelasi timp. Dar nimeni nu a avut atat de putina intelegere sa nu stie ca orice om e o persoana. Numai animalele nu sunt persoane. Si ereticii aveau macar o bruma de cunostinte.
|
#296
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Aceasta este a nu știu câta acuzație mincinoasă pe care o inventezi în legătură cu ce aș fi spus eu, însă fără să arăți unde aș fi spus sau aș fi scris cele de care mă acuzi. Bun, am înțeles, domnia ta crezi că Hristos este și o persoană umană (omenească), e problema domniei tale și dacă susții această afirmație te privește în mod personal, nu are legătură cu mine. Însă altceva este să-i acuzi pe alții de erezii închipuite fără ca aceștia să le fi exprimat. Dacă mă acuzi fățiș dovedește-ți acuzațiile !!!!!!!!! Nu-mi pune mie în cârcă rătăciri pe care nu le-am exprimat. Last edited by Capy; 12.03.2015 at 16:28:57. |
#297
|
||||
|
||||
![]()
V-ati poticnit in terminologie fiindca s-a abstractizat in exces si s-a uitat realmente esenta.
Daca mai ingaduiti sa mai zic ceva, as incerca o analogie, folosind metafora fierului inrosit in foc. Inainte de Intrupare, Persoana Logosului divin, a doua Persoana a Treimii are doar fire/natura divina. E spirit pur, fara absolut nimic material, corporal, la fel ca Persoana Tatalui si Persoana Sf. Duh. In metafora noastra, firea divina a Persoanei la care ne referim, o vom asocia cu focul cel nematerialnic. Prin Intrupare, aceasta Persoana a doua a Sf. Treimi care pana in acel moment avea doar fire divina, era adica doar foc, isi impropriaza de la Fecioara Maria, ceva ce nu avea , si anume firea umana. In metafora noastra, vom asocia firea umana cu metalul, fierul. Dupa Intrupare, vorbind de Logosul intrupat, ne referim asadar tot la O SINGURA PERSOANA, aceeasi, preexistenta din vesnicie, nu alta, nu inca una. Nu s-a adaugat nicio persoana umana . Doar inca o fire/natura cu toate insusirile specifice. De acum, are doua firi, atat cea divina de pana atunci, cat si cea umana, unite fara amestecare si confuzie IN Persoana Lui din vesnicie, cea de-a doua a Treimii. In metafora noastra, imaginea este aceea a focului, care unindu-se cu fierul, il face pe acesta din urma sa devina incandescent, sa aiba aceleasi insusiri/puteri ca ale focului, fara ca fierul sa nu mai fie fier, ori focul sa nu mai fie foc. Firea divina ramane fire divina, iar firea umana ramane fire umana cu trasaturile specifice. Se unesc una cu alta in acelasi Ipostas, fara sa se confunde, fara sa se absoarba/dizolve/anuleze nu-stiu-cum una in alta, fara sa se ambiguizeze prin amestec. Daca dupa caderea in pacat, nimeni din cei avand fire umana, nu putea nicicum ajunge asemenea Celor Trei cu fire divina (fierul nu putea semana nicicum cu focul), in schimb, din momentul Intruparii, fierul acela unit cu focul, poate lumina la fel ca focul, poate arde la fel ca focul, are toate calitatile focului, desi el ramane tot fier dar nu se mai desparte de foc. Pe cruce, se stinge doar zgura de rugina si pacate ce nu era a Lui. Se stinge doar fiindca se lasa stins de cei ce nu-i suporta Lumina, dar se aprinde singur mai stralucitor a treia zi, fiindca focul dumnezeirii din El nu poate fi vreodata stins. Revenind la dilema topicului, daca ar fi sa dam un nume la ceea ce s-a obtinut din unirea firii focului cu firea metalului, ortodocsii i-ar spune fier inrosit in foc sau metal incandescent, adica includ in denumire atat focul, cat si fierul. In termeni dogmatici, Sf. Ioan Damaschinul zice - ipostasul simpul devenit ipostas compus, din doua firi, nu doua persoane. Capy si cei care il sustin, spun nu, nu ii putem spune fier inrosit in foc, fiindca ar insemna ca focul s-a transformat in fier sau ca focul s-a stins din cauza fierului. Sau ca fierul fiind una si focul fiind alta, avem doua lucruri, nu unul. Ii spunem doar foc. Nu e fier. Are firea fierului dar nu e fier. E doar foc si cu asta basta. Zic ei. Tradusa, mirarea din titlul topicului ar suna cam asa - Cum e posibil ca fierul inrosit in foc sa se numeasca fier? Raspunsul ortodox - nu se numeste simplu doar fier, nici doar foc, ci fier inrosit in foc. De ce ne priveste pe noi asta? Fiindca focul, de aceea s-a unit cu fierul, pentru ca fierul sa fie ca focul. Daca focul n-ar fi foc care inroseste fierul facandu-l una cu el, fara confuzie, atunci in vecii vecilor, fierul n-ar putea deveni ca focul. Va rog sa n-o analizati decat ca metafora. Am incercat o aproximare folosind ceea ce stim pentru a exprima cumva ceea ce ne depaseste. |
#298
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Răspunsul ortodox este cel hotărât de Sinoadele Ecumenice nu cel dat de către tine, și anume că "cele două firi (divină și umană) s-au unit într-o singură Persoană: fără schimbare, fără amestecare, fără despărțire și fără împărțire. "Unul și același Fiu, Domnul nostru Iisus Hristos, Însuși desăvârșit întru dumnezeire cât și întru omenitate, Însuși Dumnezeu adevărat și om adevărat... cunoscându-se în două firi, fără amestecare (asynchytos), fără schimbare (atreptos), fără împărțire (achoristos), fără despărțire (adairetos), deosebirea firilor nefiind nicidecum stricată din pricina unimii, ci mai degrabă păstrându-se însușirile fiecărei firi într-o singură persoană și într-un singur ipostas.". -- din Hotărârile Sinodului de la Calcedon Last edited by Capy; 12.03.2015 at 18:00:07. |
#299
|
||||
|
||||
![]()
Doamna sau domnule Capy, inca nu ati raspuns intrebarii: ce intelegeti prin persoana umana.
|
#300
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Last edited by Capy; 26.12.2016 at 00:52:28. |
|