![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||||
|
||||||
![]()
Atunci și vinerea e ”sfințită” prin moartea lui Hristos care ne-a adus răscumpărare și prin rănile Lui care ne-au adus vindecare; cu toate acestea, Ortodoxia nu a stabilit vinerea ca zi de odihnă/cult. În plus, Hristos nu ne-a cerut să serbăm vinerea ori duminica în cinstea morții/învierii Lui. Ne-a cerut în schimb să-L cinstim pomenindu-L cu ocazia instituției Cinei.
Dar așa e omu'... respectă ce nu i se cere și calcă în picioare ce i se poruncește... Asta numesc eu de regulă, Religia pe Dos. Citat:
Normal că în sabat nu facem cumpărături și ne ocupăm cu gătitul hranei. A ”spăla” un fruct (ori mâinile) și a ”curăța” un pește [gătit] de oase - sunt lucruri curente și normale, că doar nu o să înghiți peștele cu oase cu tot! Am mai vorbit despre acest aspect, tu cauți doar motive. În funcție de conștiința și conjunctura respectivă, da. Adică, un medic adventist nu-ți va refuza acordarea primului ajutor când te-ai accidentat muncind sâmbăta; la fel, în spitale[le adventiste] medicii operează urgențele și nu întrerup tratamentele curente. Acesta este de fapt un principiu general: în sabat se fac lucrări ce nu pot suferi amânare până duminică și care nu pot fi efectuate de vineri. Probabil acesta este și motivul pentru care respingi porunca a IV-a și respecți porunca omenească a duminicii. Ai afirmat că porunca a IV-a din Decalog ar fi o poruncă ceremonială și nu una morală. Cum justifici această afirmație? Cuprinde această poruncă ceva ritual, ceremonial, sacrificial? Privită în ansamblul ei, porunca reglementează regimul muncii și al odihnei omului, două aspecte care nu țin deloc de ”ceremonial”. Există alt motiv pentru care Dumnezeu S-a ”odihnit”? Citat:
Citat:
Citat:
Preferința ta este împlinită: citește întreg Noul Testament, ai acolo cei mai avizați, sfinți și inspirați istorici ai primului secol din era creștină! Dacă data este irelevantă, de ce celebrați ziua de odihnă/de cult duminica și neapărat duminica (nu sâmăta)? Am mai spus și mai repet că reții mai greu: Data acestei zilei numită a Recunoștinței (ori altfel) nu este aceeași, diferă de la comunitate la alta. Mai mult decât atât: ea nici măcar nu trebuie neapărat marcată. De exemplu în comunitatea mea locală, au fost ani în care nu a fost nicio Zi a Recunoștinței/Recoltei. Îți poți imagina vreo biserică ortodoxă în care să nu se facă slujbe într-o duminică ori de Paște!? Citat:
Citat:
Nu neapărat. Iosif și Daniel s-au conformat (ca ”șefi de stat”) cerințelor idolatre ale națiunii? La urma urmei, Constantin era cezar (nu președinte democrat) și socotit ca zeu (cam la fel e socotit și azi de ortodocși, dar aceasta e altă problemă. Sau de fapt aceeași, dacă avem în vedere închinarea, venerarea și slujbele aduse efigiei lui), nu avea de ce să se teamă prin nonconformismul său.
__________________
Nick-ul (CXXVIII), reprezintă a 128-a șansă acordată forumului ortodox de a dovedi că este și creștin. Adică dovedind toleranță chiar când opiniile sunt în dezacord. În definitiv e un forum de discuții, nu un zid la care sunt executați oamenii pentru ideile lor. |
|