![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
M-a obosit peste măsură, de-a lungul anilor, cearta dintre oameni pe tema "Dumnezeu există sau nu există?". În cadrul căreia erau considerați credincioși cei care afirmau că Dumnezeu există și necredincioși cei care afirmau contrariul. Ironia face ca lucrurile să stea taman invers...:) |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cei care vor un Dumnezeu prea concret si existential ,de fapt nu cred in El. Daca aceasta e distinctia la care te refereai intre Fiinta si existenta ,adica intre natura dumnezeirii si eventualele manifestari palpabile ale ei (nu garantez inca ,ca am inteles bine) as vrea sa te intreb : nu ti se pare ca in Hristos se unesc aceste 2 laturi ? 1) Fiinta ,caci ele este prototip,Fiul al omului,nenascut,lumina vietii ,deci are toate atributele fiintei . 2) existenta :caci ii e foame, ii e sete, are lacrimi , vindeca prin atingere si cu scuipat amestecat cu tarina , sufera in fata durerii,are un corp supus legilor fizicii Prin aceea ca a fost si Dumnezeu si om , creatura,existenta finita e prezenta in El, dar e transfigurata spre noi culmi . |
#3
|
|||
|
|||
![]()
E foarte corect sa spui ca Dumnezeu exista. Distinctia asta intre esenta si existenta NU are sens in cazul lui Dumnezeu, fiindca la El esenta si existenta coincid. Sa NU cadem in capcana existentialista care spune ca exista un primat al existentei asupra esentei, fiindca eu cred ca la Dumnezeu nu poate fi vorba de astfel de judecati omenesti.
Numai existentialistii au intrepretat "ex-sistere" ca pe o stare de "a te trezi aruncat in existenta" , fara a avea o natura anume, natura la ei fiind ceva derivat si ulterior existentei. Conform existentialistilor omul NU poate decide sa NU existe, trezindu-se deja aruncat in existenta, dar poate decide cum sa existe, adica alegandu-si propria natura. Aceasta insa NU este o conceptie crestina si va rog sa NU cadem in aceasta capcana. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
La Dumnezeu NU este nici primat al persoanelor asupra naturii, nici al naturii asupra persoanelor. Sa dam termenului "existenta" sensul pe care i l-a dat gandirea crestina medievala, NU cel dat de filosofii existentialisti.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Bogdan, să nu facem distincție între Ființă și existență? Dumnezeu Se dezvăluie astfel: "Eu sunt Cel ce sunt" (prin asta înțeleg "Ființa sunt Eu"). Oare de ce nu spune "Cel ce există?" Existența, dincolo de faptul că include obiecte și fenomene fizice, chimice etc., precum și materie moartă (organismele care nu mai sunt vii), reprezintă Creația. Or, distingînd pe Creator de Creație, îmi pare firesc să disting și Ființa de existență. Și îmi pare că particula "ex" din termenul existență nu e tocmai întâmplătoare. Dacă acceptăm că "ex" desemnează un "în afară", atunci nu văd cum Dumnezeu poate fi în afara Lui Însuși, în afara Ființei. (Care este Veșnic Vie. Spre deosebire de existență, care e și nevie, neînsuflețită etc.) Tu cum înțelegi ce susțin aici? Ți-aș mulțumi pentru o opinie și pentru eventuale explicații dacă îți pare că mă aflu în neînțelegere. Doamne ajută! |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Numele lui si esenta lui este "Eu sunt". De aceea, daca la oameni sau la alte creaturi putem spune ca este un anume lucru, este "aceasta" sau este "aceea", la Dumnezeu nu putem spune asta fiindca "El este pur si simplu", fara nici o adaugire. A trebuit sa rumeg un pic la ideea ta, dar in final, da, iti dau dreptate. |
|