![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Judecata ,crucea ,rastignirea sunt lucruri care era obligatoriu sa ni se spuna ,pentru ca erau vizibile, si se adresau direct noua . Hristos a venit pe pamant sa patimeasca pentru noi . El nu a facut-o in ascuns,ci pe fata Coborarea la iad,este un lucru tainic , care tine de dumnezeire ,o consecinta a jertfei Sale. Dumnezeu ne uda cu ploaia sa ,dar nu ne introduce neaparat in laboratorul generarii ploii Ne da exact cat sa intre prin simturi si apoi ratiune la inima noastra. Uneori e nevoie de fapte,alteori ajunge un cuvant Asa cum se canta si la prohod, cel mai mult se accentueaza pe contrast ,cum Cel care e viata ,coboara sub pamant. O imagine preluata tot de ieri ,Soarele lumii apune sub pamant. Iti dai seama astfel prin contrast , cat de mult s-a cutremurat iadul ,cand o Lumina asa de mare a fost pedepsita cu moaretea,total pe nedrept ,ca si ultimul pacatos. Contrastul e atat de izibitor,pentru a arata practic 'explozia' iadului , daramarea sensului sau , in fata mortii de buna voie a Fiului lui Dumnezeu . |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Degeaba tot încerc să atrag atenția asupra icoanei..... E acolo un semnal limpede care lămurește situația complicând-o și mai tare, precum în poezia lui Blaga: Hristos se pogoară la iad în mandorla Împărăției, pe care am mai întâlnit-o pe muntele Taborului. Asta ne arată că avem de-a face cu evenimente suspendate în intervalul dintre "deja" și "nu încă", unde "deja" este valabil pentru Hristos și Biserica biruitoare, iar "nu încă" pentru noi și Biserica luptătoare.
Nimeni nu s-a întrebat de ce în foarte multe versiuni Adam și Eva au aureole, ceea ce trimite la lucrarea Duhul Sfânt în ei, deci la sfințenie. Vaai, dar cum, a găsit Hristos sfinți în iad? Dacă erau sfinți, ce căutau acolo? Fiindcă aureola poate fi considerat semnificant al sfințeniei numai dacă este privită din optica altei Pogorâri, a Paracletului la Cinzecime.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
unde muncile iadului nu se ating de sufletele care se afla acolo. Privit dintr-o alta perspectiva, ar fi logic sa fie asa.Daca ne amintim bine Adam si Eva au fost izgoniti din rai, iar de obicei atunci cand dai afara pe cineva, inchizi si usa dupa el.Adica atunci cand Adam si Eva au cazut din Rai , usile Raiului s-au inchis in urma lor, si au fost ferecate. Este nevoie de Hristos, care este singurul ce poate (re)deschide usile raiului pt sufletele omenesti, iar cine intra in rai, o va face numai daca vrea Hristos. Este interesant modul in care in este infatisat Hristos.El nu le face semn, ca ei sa-l urmeze, ci pur si simplu pune mana pe ei si ii trage dupa El.Asta ar explica faptul ca cei de acolo, desi ar vrea sa se duca in Rai , nu stiu unde este Raiul si nu cunosc drumul, nici chiar daca cineva le-ar explica. Este nevoie de interventia directa si personala a lui Hristos, pt a-i trage fizic din iad si ai introduce fizic in Rai.Adica Pastorul nu-si mai indruma oile spre tzarc, ci fizic le ia la subrat si le poarta pana in tzarc. Last edited by oaie_cugetatoare; 11.04.2015 at 20:17:20. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Oaie cugetătoare: dacă te apuci și partajezi iadul o vină imediat cineva (nu spun cine) să te completeze cu o teorie fooarte interesantă despre tinda iadului, departamentul de purificare post-mortem la temperaturi ridicate și alte chestii deloc simpatice pentru ortodocși.
Fără nicio tendință malițioasă te informez că fragmenul de frază decupat din postarea mea și comentat cu "puncte puncte" este un procedeu stilistic cunoscut sub numele de "paradox", folosit mai ales atunci când o serie de premise nu se pot reduce la o singură concluzie , ci generează o altă serie de premise antitetice. Literatura bisericească abundă de asemenea exprimări, mai ales când încearcă să trateze realități apofatice.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
quote la tot citatul tau.Fiecare cu "ce-l doare". |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Daca suntem sinceri fata de logica noastra, versetele 1 Petru 3:18-20, evident, nu fac o referire clara a pogorarii Lui Iisus in iad. Aceasta este pur si simplu o deductie ortodoxa.
Lipsa de precizie a Bibliei unora li se pare nascatoare de intuitii profunde, altora le creeaza discomfort si confuzie. Indiferent ce alegem sa credem, mesajul cel mai profund al crestinismului este un indemn la credinta, dar in special la urmarea Lui Hristos, impreuna murire cu El, o moarte mistica fata de cele lumesti pentru ca "invierea" sufletului" / "nasterea din nou", sa fie posibila. Credinta este necesara insa nu si suficienta. Putem crede - insa totusi sa nu-L urmam pe Hristos pe cruce inlauntrul nostru. Aceasta forma de credinta nu este altceva decat auto-amagire. Doar moartea in Hristos este suficienta mantuirii. Expresia credintei si iubirii adevarate. Aceasta ne ridica in ceruri fie ca suntem pe pamant, fie ca suntem in iad. Caci Hristos nu a fost vreodata sa nu fie simultan pe pamant, in ceruri sau in iad. A celebra moartea si invierea Lui Dumnezeu, fara a face parte efectiv din proces, fara a interioriza si exprima in noi insine aceste taine - sunt lucrari de suprafata, nu aprindere de candela mantuitoare.
__________________
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Bre, vrei sa nu te mai bagi ? Poate tu ai treaba si noi te retinem.
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Spunem ca Iisus a venit sa aduca harul, pe care il pierdusera Adam si urmasii, e un nonsens sa spunem ca deja aveau har oamenii, ajungeau astfel in Rai, nu in Iad. |
|
|