![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
=========== Personal, nu cunosc sa existe dovezi care sa sustina ca Iisus ar fi fost budist. Adica sa fi fost instruit in rationamente budiste, in cadrul unei anumite scoli/ramuri. Eu nu cred in aceasta ipoteza. Cred ca Iisus s-a nascut perfect, ca nu a avut nevoie de o instruire intelectuala pentru a progresa spiritual. A fost pur si simplu o manifestare in trup a Adevarului, a desavarsirii la care suntem chemati cu totii. Iisus nu avea nevoie de budism, hinduism sau orice alta forma de instruire conceptuala. A fost Adevarul care a invatat despre Adevar. Variatia interpretarilor invataturilor Sale este fireasca, un proces inevitabil. ===== Iisus nu a incalcat legea karmei. Karma nu este o lege care poate fi respectata sau incalcata. Karma este logica in baza careia fenomenele se transforma, in baza careia sesizam si resimtim efecte - care la randul lor se constituie in cauze pentru alte efecte - si tot asa...intr-o inlantuire fara de sfarsit. Cand facem ceva gresit nu incalcam karma ci actionam intr-un anumit fel resimtind ulterior sub o anumita forma efectele actiunii noastre. Nimeni nu se poate sustrage transformarii, cu exceptia situatiei cand devine "liber" - liber de orice proces - "mukti" (slobod). ===== A spune ca Iisus "credea" in reincarnare este incorect. Desavarsirea presupune omniscienta si omniprezenta, inconceptibile mintii obisnuite. "Credinta" presupune existenta unei obscuritati cognitive - Iisus nu cred ca avea asa ceva. Apostolii, probabil, credeau in reincarnare - credinta si atunci larg raspindita. Ceea ce poate fi surprinzator pentru crestinul de astazi, este faptul ca Iisus nu si-a invatat ucenicii ca reincarnarea este o credinta gresita. In conditiile in care vedem bine (cazul orbului din nastere) ca ucenicii erau afectati profund de aceasta credinta a reincarnarii - Iisus nu doar ca nu le corecteaza eroarea de credinta, dar exprimarile Sale chiar favorizeaza ranforsarea acesteia (Ilie 'revenit' ca Ioan Botezatorul). Personal nu cred ca 'Ilie' era inteles de oamenii acelor timpuri, care credeau puternic in reincarnare, ca 'tipologie de profet' reiterabila - pentru ca Iisus sa recurga cu lejeritate la aceasta forma de exprimare simbolica - fara pericolul de a fi inteles gresit. Revenirea lui Ilie era inteleasa de oamenii obisnuiti literal, nu extrapolat-tipologic. Aceasta este o gaselnita fortata, in opinia mea, utilizata de exegetii crestini pentru a justifica afirmatia Lui Iisus - in sensul neafirmarii reincarnarii.
__________________
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Crezi ca e onest intelectual sa-ti bazezi afirmatiile si credinta pe ceea ce Iisus NU a invatat?
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
In conditiile in care ucenicii Lui, cel mai probabil, credeau in reincarnare - faptul ca Iisus se exprima contextual congruent cu aceasta credinta, nu impotriva ei - cred ca este relevant.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 18.04.2015 at 19:21:07. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Bin, Pilda - bogatului nemilostiv si a saracului Lazar - nu contrazice cu nimic reincarnarea asa cum este explicata in budism. Dupa decesul fizic, sufletul intra in alte forme de existenta, fericite sau nefericite, functie de calitatea actiunilor savarsite anterior. Unii isi reamintesc existentele anterioare, altii nu. Existentele samsarice, fie edenice, fie infernale sunt insa epuizabile ca si existenta pamanteasca. Doar starea de eliberare, conferita de cunoasterea Adevarului este inepuizabila, fara de sfarsit. Aceasta pilda, ca de altfel toate pildele Lui Iisus (si Buddha) nu vizeaza clarificari ontologice pentru ca ele oricum nu pot fi intelese corect cu o minte intunecata - ci vizeaza instruirea in caile de vindecare launtrica - prin practicarea virtutilor (rabdare, smerenie, milostenie, infranare...).
__________________
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
De aici si pana la... "ucenicii credeau in reincarnare", e un drum lung. Si infundat. Nu uita ca apostolii au pus o intrebare. Nu era o marturisire de credinta. Citat:
Ce carte ati citit, domnule Florin? Last edited by Dalian; 18.04.2015 at 21:12:01. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
@florinolteanu
Am inteles :explicatiile ontologice nu sunt in pildele lui Iisus ci in intrebarile ucenicilor Sai. Totul e interpretabil sa se adapteze la ...ce credem ca este adevarat.
__________________
http://creatie6zile.wordpress.com/ |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
Iar atunci cand intreaba ucenicii Lui Iisus la sfarsitul perioadei lor de instruire, merita toata atentia.
__________________
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ucenicii nu erau la sfarsitul instruirii. Mai aveau inca multe de invatat. Dupa episodul cu vindecarea orbului, Iisus le spune: "Încă multe am a vă spune, dar acum nu puteți să le purtați." Insa repet: ucenicii puneau o intrebare. Nu au facut nicio afirmatie. Daca, de exemplu, la o conferinta a parintelui Necula eu pun o intrebare: "parinte, invataturile budiste sunt descoperiri dumnezeiesti sau simple filozofii ale oamenilor?", iar parintele raspunde "nu sunt nici descoperiri dumnezeiesti si nici filozofie umana ci inselari demonice", se poate trage oare concluzia ca eu am crezut ca budismul e revelatie divina? Cam din acestea concluzii tragi tu din intrebarea ucenicilor. Ucenicii au observat un om orb si au prins prilejul sa vada opinia invatatorului asupra unora din conceptiile vehiculate in aceea vreme. Nu erau, in mod obligatoriu, si parerile lor. Last edited by Dalian; 18.04.2015 at 22:55:30. |
|
|