Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Despre Biserica Ortodoxa in general
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #961  
Vechi 17.05.2015, 23:19:25
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Cu cel ce nu te ascultă cu poftă nu te întinde la convorbiri lungi, ca să nu-l dezguști și să nu-l faci a te urî, cum e scris: „Cel ce înmulțește cuvinte va fi urât” (Sirah 20, 7).
Nu vorbi aspru și cu glas tare, pentru că amândouă sunt foarte urâte și produc suspiciunea că ești gol și prezumțios. Nu vorbi de tine, de afacerile tale ori de relațiile tale, decât la mare trebuință; iar atunci, cât mai scurt și mai concis posibil. Dacă ți se pare că alții vorbesc de dânșii prea mult, nu te sili a-i imita, chiar presupunând că ale lor cuvinte ar fi smerite.
Vorbește cât mai puțin de aproapele tău și de cele ce-l privesc pe dânsul, acolo și când este nevoie pentru binele lui (când vorbești adu-ți aminte să păzești porunca Sfântului Talasie: „Alege din cele cinci feluri de vorbire numai trei. De al patrulea nu te folosi des, iar de al cincilea fugi” – Filocalie, p. 460).
Cele trei feluri de vorbire, după Nicolae Katascliepinos, sunt „da”, „nu” și „desigur”. Al patrulea este „îndoiala”, iar al cincilea „obscurul”.
Vorbește despre lucrurile ce știi că sunt adevărate ori neadevărate, evidente (clare), iar despre cele dubioase și necunoscute nu vorbi.
Ori, cum spune Vlemide în Logica lui, sunt cinci feluri de cuvinte: „numire”, când numim pe cineva; „întrebare”, cu care întrebăm; „rugare”, cu care ne rugăm; „hotărâtor”, când hotărâm și vorbim în mod sigur și „poruncire”, când poruncim în chip autoritar. Folosește în vorbirea ta numai primele trei, iar modul hotărâtor și poruncitor să nu-l folosești.
Despre Dumnezeu vorbește cu toată înclinarea ta! Mai ales de dragostea și bunătatea Lui! Dar cu frică, având în vedere că și atunci poți cădea în greșeală. De aceea, să preferi a asculta când alții vorbesc despre acestea, păzind cuvintele lor în cele mai dinăuntru ale inimii.
Iar despre celelalte când vorbesc, glasul lor numai să atingă auzul tău, dar mintea să stea ridicată la Dumnezeu. Chiar când e nevoie să asculți pe cel ce vorbește ca să-l înțelegi și să-i răspunzi, ridică-ți mintea la Cer, unde locuiește Dumnezeul tău: cugetă la înălțimea Lui și gândește-te că vede totdeauna nimicnicia ta.
Cercetează bine toate lucrurile care-ți vin în inimă a le vorbi, înainte ca ele să treacă pe limbă și vei afla multe cărora e mai bine să nu le dai drumul din gură. Dar în legătură cu aceasta să știi că și din cele ce ți se par bune de spus sunt multe care e mai bine a le îngropa în tăcere. De aceasta îți vei da seama după ce va trece acea convorbire.
Sfântul Nicodim Aghioritul
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #962  
Vechi 18.05.2015, 21:52:33
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Dacă voiești să birui slava deșartă, să nu iubești laudele, nici cinstirile, nici hainele scumpe, nici locurile de frunte, nici întâietățile, ci, dimpotrivă, să te bucuri când ești ocărât și necinstit și să te mustri pe tine însuți că ești mai păcătos decât toți păcătoșii.
Dacă vrei să înfrângi trufia, despre nimic din ceea ce faci să nu zici că se face prin ostenelile tale sau prin puterile tale, ci fie că postești, fie că petreci vremea în priveghere, fie că dormi pe pământul gol, fie că te îndeletnicești cu cântarea psalmilor, fie că faci multe metanii până la pământ, să zici: „Numai cu ajutorul Lui și cu ocrotirea lui Dumnezeu se face aceasta, nu cu puterea mea și nu cu strădania mea”. (Sfântul Efrem Sirul)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #963  
Vechi 18.05.2015, 21:55:21
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit


̶ Părinte, este păcat ca doi tineri să stea împreună, dar ei, totuși, să trăiască curați înaintea lui Dumnezeu?
̶ Sigur că este păcat. Doi tineri, adică necăsătoriți. Doi tineri însemnând un băiat și o fată ̶ pentru că de la o vreme trebuie să fim atenți cu termenii. Ce să mai trăiască curați, dacă stau împreună... se poate, am văzut eu câteva cazuri, dar este un pic complicat.
Dacă doi tineri ̶ băiat și fată ̶ vor să trăiască împreună, în aceeași casă, în aceeași cameră, și vor să se păstreze curați înaintea lui Dumnezeu, n-avem nimic împotrivă, dar noi spunem altceva: este foarte riscant. De ce? Pentru că Dumnezeu a lăsat în om mai multe substanțe chimice, adică hormoni de la mai multe glande, cum ar fi glanda hipofiză. Noi ne rugăm Tatălui nostru: „Și nu ne duce pe noi în ispită”, în sensul „nu ne lăsa pe noi în ispite mai puternice decât puterea noastră de rezistență”.
Atunci, dacă facem așa (locuim împreună), este o vitejie pe care ne-o asumăm, iar dacă biruim suntem niște eroi; dacă picăm suntem niște proști. Trebuie să fim atenți: și nu ne duce pe noi în ispită, că ne ducem noi înșine!
Dacă trăirea celor doi tineri este așa de puternică, încât aceste aspecte nu-i lezează, nu ne deranjează. Dacă știm – și aici este problema – că ei sunt necununați, în nici un caz nu ni se poate „servi pe tavă” ideea că ei trăiesc în curăție și sunt bineplăcuți înaintea lui Dumnezeu. Deci, pentru sminteala ce o pot aduce altora sau pentru evitarea smintelii lor, acest lucru nu trebuie făcut așa.
Părintele Nicolae Tănase
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #964  
Vechi 18.05.2015, 21:58:53
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Atunci când copiii sunt sănătoși, normali, cum să ne comportăm în mod corect pentru ca ei să crească în continuare cât se poate de sănătoși psihic?
Primul și cel mai important lucru este pacea din familie, iar pacea din familie se dobândește printr-un singur mijloc: cineva din familie trebuie să se smerească.
În al doilea rând, arătați-i copilului credința voastră în Dumnezeu. Mergeți cu el la biserică, citiți împreună cu el cărți bune.
În al treilea rând, părinții și copiii trebuie să trăiască în sinceritate, așa încât copiii să nu se învețe să înșele, să mintă, să lingușească. Asta se obține doar prin exemplul personal. Să nu spuneți că nu cumpărați blugi pentru că n-aveți bani, ca după aceea să cheltuiți pe altceva. Trebuie să spuneți cinstit că bani sunt, dar nu puteți să-i dați pe blugi fiindcă este nevoie de ei pentru un alt lucru, mai necesar. Este foarte important ca în familie să nu ne purtăm cu viclenie, să nu înșelăm. (Preotul Gheorghe Romanenko)
* Părintele Gheorghe Romanenko este parohul bisericii din satul Borisovo, regiunea Moscovei. Pe lângă asta, Părintele Gheorghe este un medic cunoscut, specialist în psihiatria pediatrică.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #965  
Vechi 18.05.2015, 22:00:57
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Adeseori suntem nedumeriți, nepricepând motivele pentru care copii și adolescenți din familii creștine, care sunt învățați din copilărie să se roage, care se împărtășesc des, sunt aproape total lipsiți de „imunitate duhovnicească”, „mușcă” imediat din momelile păcatului, sunt slabi în fața influențelor dăunătoare. Noi ne străduim să-i ferim de tovărășiile rele, de televizor, de discuțiile și imaginile murdare, de muzica vulgară și de pseudocultură, însă, în mod paradoxal, tocmai acestea îi atrag și au asupra lor o înrâurire deosebit de ucigătoare: ei creează impresia unor plante de seră, ce pier la cel mai mic ger, și într-o anumită măsură așa și este.
Care este însă vaccinul, cum să-i imunizăm? Mai întâi de toate, trebuie să înțelegem un fapt amar: copiii noștri vorbesc deja pe altă limbă, ei au primit deja ideologia noii ere la un nivel subconștient, însă adesea foarte adânc. Cum așa? Foarte simplu: din aer – da, da, din aer, din mediul înconjurător –, din permanenta reclamă agresivă de pe stradă, de la televizor, din mijloacele de transport în comun, care e construită pe principiul hipnozei; din permanenta vulgaritate care se vede peste tot, de la ganguri până la apartamentul de alături, din revistele porno ce se găsesc la chioșcurile de ziare. Da, fiindcă acesta este aerul pe care îl respirăm.
Noi îi învățăm pe copii să se roage, îi ducem la biserică, îi creștem în Legea lui Dumnezeu. Totul este corect, dar... Lumea Legii lui Dumnezeu este o lume a nevoinței, o lume a efortului duhovnicesc, o lume a răstignirii împreună cu Hristos. Ea nu se oferă oricum, nu poate fi primită pur și simplu, alături de celelalte valori sau interese ale sufletului. Ea este o comoară pentru care trebuie neapărat să „vinzi” tot ceea ce ai.
Așa se întâmpla și cu cei care se întorceau la Hristosîn perioada sovietică. Oamenii însetați de Dreptate se lepădau de nedreptate; cei ce căutau Dragostea tăiau curvia și pofta; cei ce doreau Libertatea adevărată – libertatea în Hristos – puteau să meargă vitejește la nevoință și să rabde prigoane, dar pe atunci lumea era încă alta. Existau deja concepții de genul „amorului liber”, dar ele revoltau opinia publică, și sodomia provoca o repulsie generală. Drepturile și libertățile cetățeanului erau încălcate, dar existau oameni care se luptau pentru ele cu bărbăție și în mod dezinteresat, adeseori riscându-și libertatea și viața, fără să primească vreun onorariu. (Preot Alexie Uminski)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #966  
Vechi 19.05.2015, 22:13:26
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Când mintea ne este eliberată de toate cele create și, încetând de a mai fi sclava acestora, se înalță spre Dumnezeu, atunci simțim că adevărata sărăcie înseamnă a fi sărac „cu duhul”. Ea poate fi dobândită doar dacă ne-am eliberat de patimi: „Nepătimirea desăvârșită este sărăcia spirituală [cu duhul], la care, ajungând mintea, se desparte de cele de aici”. (Sfântul Talasie)
În timpurile străvechi, filosofii stoici vorbeau despre nepătimire ca despre mortificarea componentei pasionale a sufletului, care, după cum am arătat deja, constă în partea irascibilă și partea poftitoare. În opinia stoicilor, nepătimirea se poate dobândi doar după ce au fost mortificate aceste două părți.
Însă când Sfinții Părinți ne vorbesc despre nepătimire, ei nu înțeleg prin aceasta mortificarea părții pasionale a sufletului, ci transformarea lui. Așa cum, prin căderea omului, puterile sale sufletești au intrat într-o stare nefirească, tot astfel, prin eliberarea de patimi, ele vor reintra în starea lor firească.
După Sfinții Părinți, atunci când sufletul a atins nepătimirea, el nu va mai ceda impulsurilor pătimașe: „Nepătimirea este nemișcarea sufletului spre păcat; dar la ea nu se poate ajunge fără mila lui Hristos”. Sfântul Maxim ne mărturisește: „Nepătimirea este o stare pașnică a sufletului, care face ca sufletul să se miște cu anevoie spre răutate”. Aceasta presupune să rămânem „fără patimă față de înțelesurile (chipurile) lucrurilor”.
„Precum focul învăluia rugul, dar nu-l ardea”, observă Sfântul Ioan Carpatiul, „așa și la cei ce au primit darul nepătimirii, chiar de ar purta un trup foarte greu și foarte aprins, căldura trupului nu tulbură și nu întinează întru nimic trupul sau mintea. Căci glasul Domnului a desfăcut flacăra de fire”.
Mitropolit Hierotheos Vlachos
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #967  
Vechi 19.05.2015, 22:53:39
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
Când mintea ne este eliberată de toate cele create și, încetând de a mai fi sclava acestora, se înalță spre Dumnezeu, atunci simțim că adevărata sărăcie înseamnă a fi sărac „cu duhul”. Ea poate fi dobândită doar dacă ne-am eliberat de patimi: „Nepătimirea desăvârșită este sărăcia spirituală [cu duhul], la care, ajungând mintea, se desparte de cele de aici”. (Sfântul Talasie)
În timpurile străvechi, filosofii stoici vorbeau despre nepătimire ca despre mortificarea componentei pasionale a sufletului, care, după cum am arătat deja, constă în partea irascibilă și partea poftitoare. În opinia stoicilor, nepătimirea se poate dobândi doar după ce au fost mortificate aceste două părți.
Însă când Sfinții Părinți ne vorbesc despre nepătimire, ei nu înțeleg prin aceasta mortificarea părții pasionale a sufletului, ci transformarea lui. Așa cum, prin căderea omului, puterile sale sufletești au intrat într-o stare nefirească, tot astfel, prin eliberarea de patimi, ele vor reintra în starea lor firească.
După Sfinții Părinți, atunci când sufletul a atins nepătimirea, el nu va mai ceda impulsurilor pătimașe: „Nepătimirea este nemișcarea sufletului spre păcat; dar la ea nu se poate ajunge fără mila lui Hristos”. Sfântul Maxim ne mărturisește: „Nepătimirea este o stare pașnică a sufletului, care face ca sufletul să se miște cu anevoie spre răutate”.

Aceasta presupune să rămânem „fără patimă față de înțelesurile (chipurile) lucrurilor”.


„Precum focul învăluia rugul, dar nu-l ardea”, observă Sfântul Ioan Carpatiul, „așa și la cei ce au primit darul nepătimirii, chiar de ar purta un trup foarte greu și foarte aprins, căldura trupului nu tulbură și nu întinează întru nimic trupul sau mintea. Căci glasul Domnului a desfăcut flacăra de fire”.
Mitropolit Hierotheos Vlachos



Aceasta presupune să rămânem „fără patimă față de înțelesurile (chipurile) lucrurilor”

Atinge unul din cele mai profunde aspecte ale invataturii patristice.

Este esenta virtutilor fara de care nepatimirea este practic imposibila.O nepatimire pasionala, exaltata, extatica.

De exemplu, cum ramanem fara de patima fata de intelesul (chipul) "florii" sau al "soarelui"?

Este ceea ce nu se explica clar si direct in invatatura crestina.
__________________

Reply With Quote
  #968  
Vechi 19.05.2015, 23:06:04
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Smile Este ceea ce se explica clar si direct in invatatura crestina, florin.oltean75 !

[Sfantul Grigorie Sinaitul face o deosebire intre uimire si extaz. Uimirea este ridicarea totala a puterilor sufletului la cele cunoscute si unite, adica neimpartite ale slavei marete a lui Dumnezeu. Pana este o distingere intre una si alta din cele cunoscute, acestea se prezinta ca marginite si nu starnesc uimirea. E altceva aci decat "distinguer pour unir" a lui Maritain, sau "distinguer pour connaitre". Dar in uimire sufletul pastreaza inca simtirea, sau constiinta bucuriei sale de ceea ce vede. Extazul ridica sufletul si din simtirea de sine. Nu mai stie ca bucuria e a sa, desi traieste o stare de nemarginita bucurie. Iubirea in ambele ei forme are in plus miscarea dorului spre tot mai multa unire, desi e ca o betie a Duhului. Sau tocmai betia aceasta e ca un entuziasm echivalent cu o miscare spre si mai multa unire. Deci o simtire exista si in aceasta dragoste extatica. - Parintele Dumitru Staniloae ] Dragostea extatica in Duh este de doua feluri : cea din inima si cea extatica. Cea dintai este a celor ce se lumineaza inca ; cea de-a doua este a celor desavarsiti in dragoste. Dar amandoua scot mintea lucrata de ele din simtire, daca dragostea dumnezeiasca este betia mintii firesti in cele mai inalte ale Duhului, prin care e scoasa si simtirea din toate legaturile. [Aici se precizeaza care sunt cele doua grade ale dragostei extatice : cea din inima si cea propriu-zis extatica. Cea dintai este a celor ce se lumineaza inca, adica a celor ce sporesc in cunoastere ; a doua e a celor ajunsi dincolo de stadiul acesta, la desavarsire. Se aduc aci precizari categoriilor areopagitice. Tot aci se precizeaza ce inseamna ridicarea mintii mai presus de simtire. E vorba de simtirea ce se naste din legatura de placere sau de durere cu orice altceva. - Parintele Dumitru Staniloae]

Inceputul si pricina gandurilor este impartirea prin neascultare a amintirii simple si unitare a omului. Prin aceasta a pierdut si amintirea de Dumnezeu. Caci facandu-se din simpla, compusa si din unitara, felurita, si-a pierdut unitatea impreuna cu puterile ei.

[Amintirea simpla de la inceput a fost pomenirea neincetata a lui Dumnezeu. Aceasta pomenire pierzand-o noi, amintirea cea simpla s-a divizat. Asa s-a nascut si asa se succede felurimea gandurilor la cele marginite, odata cu uitarea unora cand ne amintim de altele. Omul nu-si mai poate retine mintea la un singur lucru, pentru ca fiecare e marginit si nu poate intretine in om un interes netrecator. Cand mintea se in dreapta insa spre Dumnezeu (amintirea vine de la admentem - a tine mintea la ceva sau ceva in minte; aminte sa ne fie, inseamna a tine ceva in minte) nu mai e divizata de gandurile variate ce se succed, pentru ca Dumnezeu e nemarginit, e o hrana nemarginita pentru contemplatie. De aceea numai in legatura cu Dumnezeu putem pastra amintirea neincetata, sau amintirea propriu-zisa. Sfantul Grigorie Sinaitul se dovedeste un mare analist al starilor sufletului, aducand explicari convingatoare unor invataturi care se afirmau de multe ori fara ultimele lor explicari. - Parintele Dumitru Staniloae]
Tamaduirea amintirii este intoarcerea de la amintirea rea, nascatoare de ganduri stricatoare, la starea ei simpla de la inceput. Caci neascultarea, unealta pacatului, nu a stricat numai amintirea simpla a sufletului fata de bine, ci si toate puterile lui, intunecand dorintele firesti ce tindeau spre virtute. [ In textul din Filocalia greaca ni se pare ca sunt unele greseli. In el se spune : "Tamaduirea amintirii originare si: "neascultarea a creat nu numai amintirea simpla a sufletului, fata de bine". - Parintele Dumitru Staniloae] Dar amintirea o tamaduieste, ridicand-o dela starea contrara firii, la cea mai presus de fire, in mod principal, pomenirea staruitoare a lui Dumnezeu, intarita prin rugaciune si strabatuta de Duhul.
Pricinile patimilor sunt faptele pacatoase ; pricinile gandurilor, patimile ; ale nalucirilor, gandurile; ale chipurilor, amintirea; ale amintirilor, uitarea [Avem aci un paradox ; pricina amintirilor ispititoare este uitarea indatoririlor spre bine. - Parintele Dumitru Staniloae], ale uitarii, nestiinta; ale nestiintei, nepasarea; nepasarea e nascuta de dorinta poftitoare ; iar maica dorintelor e nestatornicia; pricina nestatorniciei este lucrarea faptei ; iar fapta este din dorinta nesocotita a pacatului si din aplecarea simturilor catre cele supuse lor.
Gandurile sunt in partea rationala; patimile furioase in iutime; amintirea dorintei dobitocesti este in partea poftitoare. In partea intelegatoare se formeaza nalucirile ; iar in cea cugetatoare rasar si lucreaza chipurile [Sfantul Grigorie Sinaitul distinge aci pe langa partea rationala a sufletului, pe cea intelegatoare, care pare sa aiba si puterea imaginatiei, si pe cea cugetatoare, care are o putere apropiata de puterea imaginatiei, dar are in ea si puterea oarecarei trezvii critice. - Parintele Dumitru Staniloae].
Tabararea gandurilor rele e ca un suvoi de rau. Prin ele vine momeala, iar dupa aceasta se naste incuviintarea pacatului, ca o inundare de valuri ce acopere inima. [Inima are aci sensul constiintei de sine. incuviintarea pacatului acopera constiinta de sine ca o inundare de valuri. - Parintele Dumitru Staniloae]
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #969  
Vechi 19.05.2015, 23:34:25
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Cristi m-ar fi bucurat nespus sa-mi fie infirmata opinia.

Am citit filocaliile si am apreciat profunzimea lor.

Insa, nu am gasit nicio explicatie precisa a "rămânerii fără patimă față de înțelesurile (chipurile) lucrurilor” - un aspect esential - chintesenta nepatimirii - a extazului nepatimas.

M-ar fi bucurat opinia unui teolog crestin in aceasta privinta, cu o abordare didactica si exemplificari concrete ale principiului .


O concretizare a acestui principiu pentru ceea ce experimentam zi de zi - pentru ca volens nolens vedem "lucruri" noi cei patimasi.


De aceea am intrebat: Cum putem privi nepatimas la o floare?

Pentru ca, odata clarificat "principiul nepatimirii" ne ajuta sa ramanem nepatimasi si la aratarile/chipurile mult mai subtile care se infatiseaza mintii atunci cand inaintam in cunoastere, in adancimea inimii.



Postarea de mai sus nu-l explica, ci evidentiaza o diviziune a extazului (nedesavarsit / desavarsit).

__________________

Reply With Quote
  #970  
Vechi 20.05.2015, 00:06:30
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul

M-ar fi bucurat opinia unui teolog crestin in aceasta privinta
Am inteles Florin , cand am sa gasesc ceva in acest sens am sa revin la acest subiect .
Doamne ajuta !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Daca pot primi niste raspunsuri andrei23 Generalitati 28 19.06.2011 18:13:32
Caut niste raspunsuri NeInocentiu Secte si culte 108 18.04.2011 13:43:12