![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Și cum să nu fie explicată despătimirea? Nu ai citit nici o carte creștină? Or, dacă ai citit, chiar nu pricepi nimic? Florine, toată viața Bisericii este și explicație și aplicație și descriere și tot ce ar mai dori sufletul omenesc să fie. Sau, poate, înțelegi ceva special prin termenul "explicație"... Chiar așa, ce este pentru tine explicația? De nu o găsești în Biserică, unde sufletul își află limanul, odihna în Domnul... |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Binule, daca pentru tine valoarea vietii on sine nu este infinita, atunci nu ai inteles nimic din ce predici. Stii, exista Cineva Care ne atrage atentia ca nu ptem face un fir de par alb sau negru. Repet, creeaza tu viata, si fa-o praf: ca zeu, ai logic tot dreptul asupra lucrarii tale.
Ma ingrozeste modul in care fanatismele eclesial-dogmatice si politico-ideologice isvorasc din aceeasi mlastina imunda a subiectivismului care isi are propria ingustime ca idol, ingustimea confesional-organizationala privita ca arhetip al perfectiunii. Cu fiecare postare precum a ta citita, mai moare in mine si in altii ca mine o cuanta din ceea ce, candva, era "credinta"... Partea buna e ca nu imi pare rau, dimpotriva. Partea rea este ca exact ca tine gandeau inchizitorii in Roma, Calvin in Geneva, Robespierre la Paris si Stalin la Kremlin. "Dogma Bisericii/doctrina Partidului e mai presus de viata". Acest mod de gindire miroase sulfuros: este semnatura Lordului Intunecat, de la Care aceste pulsiuni totalitare origineaza. Last edited by Barsaumas; 24.05.2015 at 21:38:21. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Calvin despre rabdare: ,, Daca nenorocirile se abat asupra voastra si moartea va impresoara din toate partile, aveti nadejde in Cel care invie mortii. Intrucat este de datoria noastra sa suferim, ar trebui sa ne supunem smeriti; caci este voia lui Dumnezeu ca Biserica Lui sa treaca prin astfel de imprejurari incat dupa cum plugul trece peste ogor si cei pacatosi au voie sa-si treaca sabia peste noi toti, de la cel mai mic pana la cel mai mare. Asa cum spune in psalm, sa ne pregatim pentru lovituri. Daca starea aceasta este grea si dureroasa, sa fiti multumiti ca Tatal nostru ceresc, desi ne aduce fata in fata cu moartea, o intoarce spre binele nostru vesnic. Si in adevar este mai bine pentru noi sa suferim pentru Numele Sau, fara sovaire, decat sa avem Cuvantul Sau fara sa fim incercati de suferinta.
Caci in prosperitate nu traim valoarea ajutorului Sau si puterea Duhului Sau, ca atunci cand suntem asupriti de oameni. Lucrul acesta ne pare straniu dar Cel care vede mai limpede decat noi stie mult mai bine ce este spre folosul nostru. Iar cand EL ingaduie suferinta pentru copii Sai fara doar si poate ca aceasta este spre binele lor. Astfel intelegem ca orice hotaraste EL este lucrul cel mai bun pe care l-am putea dori" (Tracts and Letters) |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Să mă ierți, că îl găsesc cu totul ... ortodox......:) |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Este foarte greu de trait un asemenea sfat.Cand ne trece Dumnezeu prin cuptorul incercarilor..putini reactionam asa de...ortodox :)
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Categoric! Și tocmai aici e măreția...
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Asa este, maretia puterii lui Dumnezeu. Rabdarea in suferinta nu este o cruce usoara si nu poate fi purtata oricum, asta este concluzia mea. Sunt multe clipe cand nu reusim sa intelegem rostul suferintei noastre dar in Imparatia Lui, cand cei ajunsi acolo vor privi in urma, se va sterge orice lacrima, durere, totul isi va arata sensul cutremurator si izbavitor iar moartea nu va mai fi. Adesea,una dintre cele mai greu de acceptat realitati in suferinta, si cu asta inchei, este ca nici un suflet nu este lipsit de importanta in fata lui Dumnezeu. Insa ceea ce la noi este cu neputiinta...la Dumnezeu toate sunt cu putiinta :) A Lui sa fie slava pentru tot.Mi-a parut bine sa te revad Ioane.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
De multe ori m-am gandit, daca acel om, rupt de Biserica Ortodoxa, L-ar fi suparat pe Dumnezeu atat de mult, de ce m-ar mai fi avertizat din timp pe mine, sa sar in ajutorul lui? Pentru ca eu sunt incredintat ca "am fost avertizat" din momentul in care l-am vazut la colt. Oare nu are Dumnezeu mila si grija de toata fiinta zidita de El? Nu ma refer la mine, fiindca as fi intervenit oricum, ci la "mesajul" pentru el!
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
Cezar, poti sa o denumesti cum doresti. Important de retinut, ca literatura patristica este o colectie de explicatii suplimentare. Sunt ca niste meditatii date in particular unor elevi care nu pot sa surprinda din prima sensul corect al lectiei. Acestea modeleaza gandirea si simtirea in directia corespunzatoare pentru a revela intelesurile incapsulate in cateva simboluri scrijelite pe tabla. ============= Nu ce este pentu mine explicatia in general, ci explicatia nepatimirii mai precis, pentru ca in literatura patristica avem foarte multe explicatii-talcuiri, revelarea unor sensuri profunde; unde cei neinvatati inteleg literal, cei incercati vad simboluri, portaluri spre trairi intelegatoare mai inalte. La alta scara, un raspuns similar poate fi dat si de protestanti - care considera ca Biblia este suficienta. Sau asa cum a condensat Iisus toata intelegerea in cele doua porunci: "'Să iubești pe Domnul, Dumnezeul tău, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău, și cu tot cugetul tău.' Aceasta este cea dintâi, și cea mai mare poruncă. Iar a doua, asemenea ei, este: 'Să iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți.' În aceste două porunci se cuprinde toată Legea și Proorocii." Daca in aceste doua porunci este cuprinsa toata Legea - ce nevoie mai avem de alte explicatii, formulari si ritualuri? Iisus se exprima limpede: iL Iubesti pe Dumnezeu si aproapele atunci ai indeplinit Toata Legea. Aceasta stare a inimii este completa. Acestea doua sunt suficiente. Ar putea fi postulata ca Dogma Suficientei. Nu spune ca mai trebuie indeplinite si alte conditii, cum ar fi: sa apartii unui cult, sa nu lucrezi duminica... Insa ce ne facem, ca noi de fapt si de drept nu iubim, suntem incapacitati destul de serios in acest sens. Avem nevoie de meditatii in particular, pentru ca surprinderea sensului "iubirii" nu este un lucru usor asa cum s-ar parea la prima vedere. Pentru ca noi in mod natural suntem egoisti, nu altruisti si iubitori. Pentru ca iubirea este rodul convergentei multor virtuti pe care omul cu truda trebuie sa le practice. Cu cat explicatiile sunt mai clare (si elevul silitor) cu atat rezultatele sunt mai bune. Degeaba elevul este silitor daca acesta nu are acces la o invatatura corecta si detaliata, care sa surprinda toate aspectele in mod logic. Sa fie evitata invatarea dupa ureche, mecanica. Dar daca invatura este limpede, ceea ce va intelege va avea o baza solida, o cauzalitate clarificata, care-i va permite sa-si adanceasca intelegerea intr-un mod coerent, in siguranta. Nimanui nu-i place o materie care pare absconsa, cu termeni si simboluri care nu sunt intelesi clar. Care produc confuzie si perceptii contradictorii. O putem aborda, incercam sa o invatam, dar fara tragere de inima. Pentru ca nu este suficient de bine clarificata. De exemplu, cand rugaciunea este fara tragere de inima ,atunci avem, in primul rand, probleme de intelegere, de abordare corecta. O materie pe care o intelegi, o practici cu mare placere. Esti intr-o permanenta stare de entuziasm. Ce nu s-a explicat in literatura patristica, un aspect critic, nodal, fundamental din punctul meu de vedere, este esenta nepatimirii - ramanerea fără patimă față de înțelesurile (chipurile) lucrurilor. Caci fara nepatimire, dragostea care se cere de la noi este imposibila. Un principiu fundamental enuntat, dar neexplicat. Una este sa-i spui elevului, mai citeste odata lectia de la clasa si alta sa-i descoperi printr-o pedagogie speciala sensul nepatimirii.
__________________
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Doar atât?
|
|
|