![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Eu te-am rugat mai demult să te retragi din retragere.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Așa e...
![]() Să începem cu ceea ce se vede. Sfinții Grigorie și Teosevia apar rareori împreună în icoane. Am găsit doar două versiuni pe internet cu amândoi și acelea redactări recente. ![]() ![]() Mai sunt zugrăviți uneori în soborul sfinților familiei lui Vasile del Mare. ![]() Teosevia este prima din rândul doi, iar Grigorie ultimul din rândul de jos. (de la stânga la dreapta).
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
În primele două icoane sfânta apare cu un ulcior în mână. Ce reprezintă ?
Care este proveniența celei de-a treia icoane ? Last edited by GMihai; 11.06.2015 at 21:33:29. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De ce are Teosevia un vas cu Sfântul Mir în mâini? În primul rând pentru că a fost diaconiță, printre funcțiunile cinului său fiind și mirungerea baptismală a femeilor proaspăt încreștinate. În al doilea rând, fiincă era ea însăși "amforă a darurilor Sfântului Duh" (cum este numită într-o stihiră) al căror mediator sacramental este Sfântul și Marele Mir. A doua icoană este o frescă zugrăvită într-un paraclis din Atena după ce la 4 septembrie 1998 Sfântul Sinod al Bisericii Greciei a hotărât să dedice o duminică specială prăznuirii solemne a familiei Sfântului Vasile cel Mare ca exemplu pentru sfințenia și unitatea familiei creștine.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Multumesc, Mihailc.
Am întrebat despre a treia icoană pentru că mi se pare deosebit modul de reprezentare a fizionomiei; respectă pe de o parte erminia bizantină, și în același timp duce foarte mult spre realism (e corect cuvântul realism în acest context?). A se vedea în special primul sfânt din stânga jos. Pare aproape copiat după o fotografie. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Desigur, nu putem vorbi de naturalism fiindcă persoanele reprezentate se uită la noi din cosmosul transfigurat al Împărăției. Însă există o expresivitate reținută a chipului, trăsătură stilistică specifică lui Panselinos. Dacă vă uitați cu atenție, soborul are o unitate fizionomică formidabilă care pune în lumină comuniunea dintre ei și a tuturora cu Hristos și Maica Domnului. Este o lucrare cuminte, fără pretenții prea mari, dar corespunzătoare evenimentului pentru care a fost zugrăvită.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Și povestea?
Ca de obicei.... Nu-i bai. |
|