![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Una e sa iti spui tu pacatele in public si cu totul altceva sa ti le arunce altcineva in fata fara acordul tau. Si da, spovedania asa cum se practica acum n-a fost de la inceputuri. Intr-un fel ofera un grad sporit de intimitate dar si un grad mare de risc. Avem chiar un coleg de forum care a patit-o. Cu pacatele recunoscute insa public, nu te poate santaja nimeni. Mai exista si riscul ca sa primesti sfaturi proaste (a se vedea secta cipofoba cu duhovnici "ortodocsi").
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 17.06.2015 at 16:39:16. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vorbeam la modul general, despre spovedania publica.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Părintele era căutat de foarte mulți oameni care așteptau să vorbească cu el pentru a-i cere sfat în rezolvarea problemelor cu care se confruntau. Din lipsă de timp și mereu urmărit de securitate, părintele vorbea tare să audă și ceilalți, spre folosul lor...și de multe ori un răspuns adresat persoanei care a pus întrebarea se potrivea și altora din mulțime. Părintele scotea la iveală cauza (păcatul) care a pricinuit necazul celui/celei care a venit să-i ceară ajutor.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
eu zic ca nu se mai tine cont de sinoade,dogme,canoane...
-toti sfintii au fost impotriva ereziilor,a ereziei catolice,si sfantul Ignatie Briancianinov l-a numit inselat de demoni pe Francisc din Asisi -deci p Boca pictand in Biserica un eretic drept sfant se poate zice ca a acceptat erezia catolicilor, a acceptat ca au taine,botez,preotie si deci pot ajunge sfinti, de asemenea nu a tinut cont de arta canonica sau canoanele icoanei (nu se picteaza eretici in Biserica,mai ales cu aureola de sfinti) -in cartea lui Nicolae Streza "Marturii despre Parintele Arsenie la pagina 259 spune :"ca ii primea si pe credinciosii greco-catolici si le zicea ca au aceeasi credinta-ca ortodocsii- si ca deosebirile sunt minime" -de asemenea in cartea "marturii din Tara Fagarasului despre p Arsenie Boca" gasim la p 99:" p Boca ii primea pe greco-catolici la spovedit si impartasit -fara sa le faca trecerea la ortodoxie(lepadarea de erezii,botez)-cu binecuvantarea mitropolitului Balan" si la pagina 103:"la sobornicitate ajung cei ce renunta la confesionalitate" -pai ce Biserica nu e soborniceasca,trebuie sa renunte Ortodoxia la ceva ca sa se uneasca cu alta confesiune si sa fie deplina ? - asta vor ecumenistii eretici -zice Nicolae Streza ca nu l-a auzit niciodata pe P Arsenie Boca sa combata sau sa zica ceva de rau despre catolicism sau greco-catolicism. -cand l-a intrebat cineva daca se poate inchina la "sfintii" catolici a zis ca" da dar sa nu-i uitam nici pe ai nostri" -Canonul 15 al Sinodului al Noualea din Constantinopol (861) Cei ce propovaduiesc public eresul sau îl învata în Biserici, sa fie îndepartati de comuniunea cu credinciosii si afurisiti, ca unii ce fac schisma si sfarâma unitatea Bisericii." -Sfântul Efrem Sirul (+379) Vai acelora care se întineaza cu blasfemiatorii eretici! Vai acelora care batjocoresc Dumnezeiestile Scripturi! Vai de cei câti murdaresc sfânta credinta cu eresuri sau încheie vreo întelegere cu ereticii! -Sfântul Ioan Gura de Aur (+ 407) Daca cineva contraface macar o mica parte a chipului regelui pe moneda regala, în felul acesta o falsifica; la fel si în credinta cea adevarata, acel care va schimba chiar cât de putin în ea, o vatama pe toata.Caci daca, pe de o parte, dogma este rastalmacita, si înger de ar fi, sa nu-l credeti. Nimic nu foloseste viata virtuoasa, daca credinta nu este sanatoasa." - Sfântul Chirii al Alexandriei (+444) Daca cineva schimba ceva în sfintele si dumnezeiestile dogme patristice, acest lucru nu trebuie sa-l luam drept clarviziune, ci drept crima si abatere de la dogma si pacatuire împotriva lui Dumnezeu." |
#5
|
|||
|
|||
![]()
-deci p Boca pictand in Biserica un eretic drept sfant se poate zice ca a acceptat erezia catolicilor, a acceptat ca au taine,botez,preotie si deci pot ajunge sfinti, de asemenea nu a tinut cont de arta canonica sau canoanele icoanei (nu se picteaza eretci in Biserica,mai ales cu aureola de sfinti)
-chiar si in Cararea apar unele idei new-age-iste -de asemenea trebuie sa tinem cont si de ceea ce a zis p Arsenie Papacioc,Ioanichie Balan si alti preoti -in cartea lui Nicolae Streza "Marturii despre Parintele Arsenie la pagina 259 spune :"ca ii primea si pe credinciosii greco-catolici si le zicea ca au aceeasi credinta-ca ortodocsii- si ca deosebirile sunt minime" -de asemenea in cartea "marturii din Tara Fagarasului despre p Arsenie Boca" gasim la p 99:" p Boca ii primea pe greco-catolici la spovedit si impartasit -fara sa le faca trecerea la ortodoxie(lepadarea de erezii,botez)-cu binecuvantarea mitropolitului Balan" si la pagina 103:"la sobornicitate ajung cei ce renunta la confesionalitate" -pai ce Biserica nu e soborniceasca,trebuie sa renunte Ortodoxia la ceva ca sa se uneasca cu alta confesiune si sa fie deplina ? - asta vor ecumenistii eretici -zice Nicolae Streza ca nu l-a auzit niciodata pe P Arsenie Boca sa combata sau sa zica ceva de rau despre catolicism sau greco-catolicism. -cand l-a intrebat cineva daca se poate inchina la "sfintii" catolici a zis ca" da dar sa nu-i uitam nici pe ai nostri" -in cartea Lumina faptei din lumina cuvantului - Lidia Staniloae Ionescu zice despre P Boca ca era plin de slava desarta,de mandrie, nu tinea cont de nici un sfat al p Staniloae ,p Boca era plin de sine -fenomenul acesta cu P Boca seamna cu fenomenul medjugorje,Fátima...unde chipurile Maica Domnului le apare catolicilor si ii invata sa fie buni,morali...dar nu le zice sa renunte la erezia lor, nu le zice sa nu mai huleasca Sfanta Treime cu adaosul filioque. -deci eu il cred pe Parintele Arsenie Papacioc cand zice ca Arsenie Boca era in inselare, si avem cateva exemple[in cartea despre inselare a Sfantului Ignatie Briancianinov] de calugari si pustnici care erau in inselare demonica ,dar mirenii ii considerau prooroci. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Replica la articolul âPRIGONIT ÈI DUPĂ TRECEREA LA CELE VEÈNICE â PĂRINTELE ARSENIE BOCA â Radu Iacoboaie, 6 august 2014, sărbătoarea Schimbarea la FaÈă a Domnuluiâ
https://theologiepatristica.wordpres...ta-a-domnului/ "Se pare ca problema zeificarii duhovnicilor este una destul de acuta in randul ortodocsilor de azi. Observ ca din ce in ce mai putin conteaza invatatura Bisericii pentru multi, prioritara devenid evlavia oarba dupa anumiti duhovnici a caror sfintenie este discutabila. .. pur si simplu unele elemente din viata si invatatura marilor duhovnici sunt incompatibile cu invatatura Bisericii. Aceasta invatatura a Bisericii este accesibila oricui, si inainte sa se apuce sa arunce cu noroi in cei care incearca sa o readuca in prim-plan, ar fi bine ca acesti oameni sa o studieze putin, pentru ca in mod inconstient, si sub o masca de falsa evlavie, o denigreaza. Si ce poate fi mai rau decat sa te ridici chiar impotriva Trupului lui Hristos?" Ereticul Francisc pictat: ![]() -ereticul Ulfila pictat: ![]() "Daca privim treaba la rece, da, a pictat erezii. Iar afirmatia ca âpicta cu duhulâ e cel putin socanta pentru cineva care se pretinde ortodox si ar trebui sa se smereasca sub ascultarea Bisericii dupa cum ne invata Sfantul Apostol Pavel. Sau âduhulâ parintelui Arsenie e un duh diferit de cel al Sfintilor Parinti care au invatat erminia picturii? Care e Duhul cel Adevarat atunci? Cel care a inspirat canoanele picturii sau cel care l-a inspirat pe parintele Arsenie? Dar vedem iarasi aceeasi atitudine: se gasesc scuze pentru incalcarea predaniei Bisericii. Ca picta cu duhul, ca altii nu-l inteleg. Dar se naste aceeasi intrebare. De cine ascultam atunci? Biserica spune ceva, parintele Arsenie si fanii lui altceva. Imaginati-va o clipa ca fiecare picta sau facea in Biserica ce-l taia capul, pentru ca facea cu âduhulâ. Ce ar fi iesit din asta? Degringolada pe care o vedem astazi, doar ca la cote mult mai mari (nu ca acum nu ar fi mari) ba si acuze ca cei care nu gandesc asa, nu sunt âortodocsiâ. Daca legam aceasta pictura si de marturiile din volumele 1 si 2 despre parintele Arsenie, in care parintele spune ca âBiserica Ortodoxa si cea catolica sunt doua strane ale aceleiasi bisericiâ deja avem o imagine completa." Last edited by cristirg; 18.06.2015 at 02:22:40. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
-nu exista nici o motivatie ca sa marturisesti prin viu grai sau prin pictura o erezie
- Parintele Arsenie Boca nu facea diferenta intre ortodocsi si catolici,de fapt el zice la un moment dat ca : -"deosebirile dintre ortodocsi si catolici nu sunt esentiale" -"Biserica catolica e aproape fara greseala" -deci din aceste 2 citate ale p Boca se vede clar ca nu ii considera in erezie pe catolici- desi toti sfintii ortodocsi zic ca papistasii sunt eretici si ca nu au taine (a botezului,a euharistiei) -si Sfantul Ignatie Briancianinov zice ca Francisc de Assisi a fost in inselare demonica -deci daca parintele Boca era sfant,sau vazator cu duhul-asa cum se tot zice- -1 nu vedea ca Francisc de Assisi era in inselare demonica,si deci clar nu trebuia pictat cu aureola de sfant, alaturi de sfintii ortodocsi si -2. nu-si dadea seama ca papistasii sunt in erezie si trebuie sa renunte la ereziile lor si sa fie botezati si sa vina la ortodoxie ? -mai sunt acuzatiile de practicare a hipnozei,a inselarii ... -eu personal nu inteleg de ce un "sfant", vazator cu "duhul", care a fost calugar si preot,si "mare duhovnic"-...sa renunte la haina preoteasca sau calugareasca si sa se imbrace ca un mirean obisnuit,oare asa arata sfintii,oare sfintii au raspandit tot felul de neclaritati si erezii si dezbinare? ![]() ![]() ![]() Sfântul Cuvios Mucenic Cosma Etolianul (+1779) "Noi avem o porunca ce spune sa anatematizam pe oricine adauga sau nu crede în ceva mic din cele pe care le-au legiuit Parintii Bisericii noastre." Last edited by cristirg; 18.06.2015 at 02:35:04. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mărturiile acestea aparțin cui, că eu nu văd scris nici măcar un mărturisitor? Apoi, afirmația "Biserica catolica e aproape fara greseala" este ca nuca în perete la capitolul "Sfaturi". Citat:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
• "Calea mântuirii, sau Cărarea, începe când omul vine - de cele mai multe ori abia viu din gâlceava cu moartea - și intră în Biserica văzută, cea adevărată, care e: "Una, sfântă, sobornicească și apostolească Biserică". • "Biserica aceasta, una, e sfântă pentru că Sfânt e Întemeietorul și, ca atare, rămâne mereu sfântă, ba chiar sfințește pe păcătoși." • "Celelalte "biserici" - casele de adunare ale sectelor - nu sunt sfinte, pentru că sunt întemeiate de oameni robiți răzvrătirii și, ca atare, nici nu sfințesc pe nimeni." • "Biserica lui Hristos e sobornicească, adică stă pe temelia celor șapte soboare a toată lumea și, prin furtunile istoriei, e carmuită nevăzut de Mantuitorul Însuși, nu de vreun inlocuitor al Său, mai presus de soboare." • "Biserica, în care ne mântuim, e apostolească, adică își are slujitorii urmând, ca dar, prin punerea mâinilor, unii de la alții în șir neîntrerupt, suind până la Apostoli și prin ei până la Iisus Hristos." • "Se vorbește de unirea Bisericilor, deci de ajungere la sobornicitate. La sobornicitatea Bisericii ajung cei ce renunță la confesionalitate…Tendința Papei de a atrage în același staul pe toți creștinii nu se va realiza niciodată. Papa nu va ajunge niciodata la o turmă și un Păstor în staulul Romei, deoarece Biserica are un singur păstor: Iisus Hristos." • "Asta s-a și urmărit prin intervenția legilor statului în întemeierea familiei: înjosirea Tainei nunții și slăbirea până până la bagatelizarea importanței harului lui Dumnezeu în unirea conjugală a celor doi căsătoriți spre nașterea de prunci pentru împărăția lui Dumnezeu. Apusul care apus de mult de la dreapta credință se izbește în mintea lui de zidurile înțelepciunii acestei lumi și nemaiputând trece dincolo s-a oprit ca înțelegere a Tainei doar la milostenia socială, la faptele de caritate (șoșoni, galoși, tricouri și hrană pentru trup). Au uitat cu desăvârșire ce zice mântuitorul: „Căutați mai întâi Împărăția lui Dumnezeu și dreptatea Lui și toate celelalte se vor adăuga vouă” (Matei 6,33). Punându-l pe Papă în locul Mântuitorului putem zice „la așa cap, așa căciulă” sau „la așa cap, așa gândire”. Cât despre roadele duhovnicești, aceste se văd dacă ai ochi duhovnicești și vrei să le vezi. Că zice Sfântul Apostol Petru: „Pe preoții cei dintre voi îi rog ca unul ce sunt împreună-preot și martor al patimilor lui Hristos și părtaș al slavei celei ce va să se descopere; Păstoriți turma lui Dumnezeu, dată în paza voastră, cercetând-o, nu cu silnicie, ci din dragoste; nu ca și când ați fi stăpâni peste Biserici, ci pilde făcându-vă turmei..." • "Pilda chemării la Cină de la Luca (14, 16-24) are la Matei (22, 1-14) o variantă diferită: chemarea la Nunta fiului de Împărat. Deosebirea dintre redactarea lui Matei și a lui Luca provine din formularea dată în două rânduri, de însuși Iisus. Evangheliștii și-au ales formularea care convenea cel mai bine scopului Evangheliei lor. Astfel, Matei a scis Evanghelia evreiște pentru evrei, pe când Luca în grecește, pentru păgâni. Iar formularea de la Matei, unde cel fără de haină de nuntă e dat afară de la nuntă, e o formulare exclusivistă, care să le convină aristocraților evrei. În formularea de la Luca, însă, intră toți oamenii, nimeni nu-i dat afară de la cină. Iată o formulare universală. Scopul este „ca să umple Casa Mea”, deci toți trebuie să intre. Aceste două direcții (cu țeluri) opuse, le vedem reprezentate de cele două Biserici ale creștinătății: a Răsăritului și a Apusului. În Răsărit, încă de la început, este normativă vederea de la Matei: nu oricine este primit în creștinism. Trebuie mai întâi o haină de nuntă. Aceasta se obține prin probe aspre, prin cahetizare, fie și specială și prin verificarea statorniciei în credință și mărturisire. Câtă vreme s-a ținut sub observație rigoarea aceasta, Biserica a înflorit unei ere de aur în epoca patristică. Ca simbol a acestei orientări, Episcopul poartă o cârjă cu doi șerpi la capăt, cu privirile spre cârjă, drept simbol al păstoririi cu înțelepciune pașnică. Așa pașnic a păstorit Biserica Răsăritului, împrăștiind creștinismul printre popoare. Biserica Apuseană a luat direcția universalistă a cuvintelor de la Luca „silește-i să intre!” Deci unde n-a mers cu învățătura pașnică și înțeleaptă, Biserica Apuseană a recurs la forță, silindu-i să intre. Numai în mentalitatea unei astfel de orientări s-a putut naște lozinca iezuită „scopul scuză mijloacele”. Dar nu numa păgânii au fost siliți să intre, ci și popoare deja creștine au fost presate să vină la ascultarea centralistă a Romei. Așa se explică că au fost posibile persecuțiile, cruciadele și inchiziția „în numele lui Dumnezeu”, având ca stindard numele lui Dumnezeu. Dacă pentru vreun eretic nu se mai găsea alt mijloc de mântuire, inchiziția îl mântuia arzându-l de viu pe rug și o facea în cea mai bună credință că face bine, că o face în iubirea de oameni. Ce vină să aibă Iisus? Poate că și El ar fi fost ars pe rug. Are Iisus vreo vină? A fost înțeles mărginit, omenește. Omul nu poate silui așa pe om..., nu are acest drept. „Sila” o conduce Providența, care poate totodată să-i lase omului și libertatea deplină. Simbolica acestei orientări a Apusului o arată și cârja Episcopului Roman. Ea are forma unui cârlig cu care să poată prinde din fugă oile, care n-ar vrea să vină unde vrea păstorul. După gândirea lor, toate oile care nu aparțin Bisericii Apusene sunt considerate oi rătăcite." • "Evanghelia aceasta (Luca 8, 1-3) ni-L reprezintă pe Iisus în misiune prin orașe și sate, propovăduind și binevestind Împărăția lui Dumnezeu. Era însoțit de cei 12 ucenici și de niște femei cărora le făcuse bine și de aceea se țineau după El și-i aveau grijă din averile lor. Este un tablou simplu și impresionant. Ingnațiu de Loyola, un militar ambițios și creator, Assisi , are o metodă duhovnicească care se bazează pe imaginație. Îți reprezinți cu mintea pe Iisus, într-o împrejurare oarecare, și te închipui și pe tine amestecat printre auzitorii de atunci ai lui Iisus. Stărui în această închipuire și în toate sentimentele ce le trezește această transpunere. E ceva de folos, dar riscurile imaginației sunt ocolite în duhovnicia Răsăritului (apar nălucile, vederile false, etc.). De aceea Răsăritul meditează fără imagini, chiar contra imaginilor, chiar vedeniile reale le refuză – nu din rea credință sau din împotrivire, ci din grija de a nu greși primind orice. Și se știe că Dumnezeu nu se mânie, nu se supără când se stă pe acest punct de vedere. Singură Ortodoxia este cea care pomenește noțiunile fără a pune nici un tipar pe minte care ar stârni vreo imagine, refuzând categoric orice nălucire. De exemplu: Adevăr, Dragoste, Duh." |
#10
|
|||
|
|||
![]() Parintele se referea la BISERICA GRECO-CATOLICA din pacate,ceea ce se arata la tv (cel putin in ultima vreme) despre Parintele contribuie la imaginea unei imagini total gresite,astfel ca lumea il vede sa pe un saman,un vrajitor...lucru de care evident Parintele nu e de vina |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Parintele Arsenie Boca | Carmen FUNIERU | Biserica Ortodoxa Romana | 141 | 20.01.2014 16:22:05 |
PR. ARSENIE BOCA | cristina83 | Mari Duhovnici si predicile lor | 70 | 17.01.2013 14:14:43 |
7 intamplari cu Arsenie Boca | florisca | Generalitati | 13 | 31.08.2010 20:40:31 |
|