Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Despre Biserica Ortodoxa in general
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 07.07.2015, 23:04:14
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

- Ce este rugăciunea și care sunt treptele rugăciunii după Sfinții Părinți?
- „Rugăciunea este vorbirea minții cu Dumnezeu. Rugăciunea este vlăstarul blândeții și al lipsei de mânie. Rugăciunea este rodul bucuriei și al mulțumirii. Rugăciunea este alungarea întristării și a descurajării”, spune Evagrie Ponticul (Filocalia, vol. I, Sibiu, 1946, p. 74-77). Și iarăși: „Rugăciunea este unirea omului cu Dumnezeu; iar după lucrare, este întărirea lumii, împăcarea cu Dumnezeu, maica lacrimilor și fiică a lor” (Filocalia, vol. IX, Cuv. 28, Despre fericita rugăciune, sfințitoare maică a tuturor virtuților...). „Rugăciunea este cheia împărăției cerurilor”, zice Ilie Ecditul (Filocalia, vol. IV), iar Sfântul Teofan Zăvorâtul (sec. XIX) spune că „rugăciunea este suirea minții și a gândurilor la Dumnezeu”.
Rugăciunea are trei trepte: treapta întâi este rugăciunea orală, citită, adică rugăciunea trupului; treapta a doua este rugăciunea cugetării, adică a minții; iar treapta a treia este rugăciunea simțirii, adică a inimii.
Părintele Cleopa
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 07.07.2015, 23:09:29
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Thumbs up

Omul adevărat, omul bun păstrător al omeniei nu se răzbună niciodată. A răspunde la rău cu rău este dovadă de slăbiciune. A răspunde la rău cu bine este dovadă de tărie și superioritate. Un om ales își alege și mijloacele. El nu cultivă răul pentru că a fost dăruit cu rău. El smulge vieții, oricât ar fi de mică, fărâma de lumină ce scânteiază ici-colo în bezna nesățioasă ce stăruie cu ochi de tăciune pentru a ne înghiți de bună voie.
Ai în față un mișel. Poți fi sigur de aceasta, totuși nu poți fi îndreptățit să-l alungi sau să-l lovești. Poartă-te bine; umblă frumos cu el, umblă cu mâini de aur. Omul nu e întotdeuna pe deplin ticălos. În cel mai umbrit și apăsat suflet, mai stăruie uneori un sâmbure al binelui. Purtarea ta bună poate aduce la viață o făptură nouă, până atunci doborâtă. Conștiința lui, încărcată de piatra cu care te-a lovit ieri, poate fi trezită; poate fi ușurată. Mâna ta caldă, mângâierea plină de dragoste pot să sfarme urâtul din el, și să-și dea seama rușinat de ceea ce a făptuit ieri.
Așa apare lepădarea de un trecut urât și începe o viață nouă, străbătută de razele unui îndemn mereu spre bine. La omul cel mai căzut poți avea bucuria celor mai frumoase însușiri și desăvârșite abnegații. Atunci când omul nu e căzut în ireparabil și chiar atunci, leacul adevărat este acela al bunătății, al îndemnului curat. Omul se tămăduiește cu iertare, cu dragoste, cu mângâiere. Cerul își răsfrânge din nou albastrul senin dacă noi avem tăria să deschidem largi ferestrele tuturor virtuților binefăcătoare.
(Ernest Bernea, Îndemn la simplitate, Editura Vremea, București, 2004, pp. 38-39)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 08.07.2015, 19:53:25
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Părinte Vasile, îmi amintesc de o replică pe care am auzit-o de la o bătrână, care atunci când îl schimba pe bebeluș și sora lui puțin mai mare a întrebat-o: „El de ce e așa, eu nu sunt așa?”, i-a răspuns: „Pentru că e băiat”. Fata a fost mulțumită cu acest răspuns și a plecat. Mama probabil s-ar fi pornit într-o explicație dezvoltată, despre cum sunt băieții și cum sunt fetele. Dar cred că este mai bine așa cum spuneți. Să nu continuăm mai mult decât e interesat să afle copilul. Pune o întrebare și poate fi mulțumit cu un răspuns simplu.
Se poate întâmpla asta des, dar noi trebuie să fim mereu în pas cu mentalitatea copilului și cu nevoile pe care le are la fiecare vârstă. Înțelegem, deci, că este un lucru care are legătură cu modul general în care comunicăm cu copiii noștri, cu cât înțelegem din ce îi preocupă. Un anumit răspuns poate mulțumi un copil de 4-5 ani, dar nu pe unul de 8 ani. Există copii care arată că sunt satisfăcuți de un anume răspuns, nu mai întreabă nimic, dar este de datoria părintelui care vrea să aibă o legătură bună cu copilul său să înțeleagă dacă ce au vorbit îi ajunge în clipa aceea.
Dar peste o săptămână, după ce s-a mai gândit, poate reveni cu întrebări. Deci, să nu lăsăm fără răspuns zone de interes pentru copil, dar nici să nu avansăm cu multe amănunte care să-l tulbure sau să-l îngreuneze înainte de vreme. Urmărim ritmul său și, în general, dăm impresia că suntem dispuși și chiar ne dorim să fim în dialog cu copiii noștri și pe această temă, ca și pe toate celelalte teme de interes.
Nu o evităm, căci trebuie să recunoaștem că de multe ori ne rugăm să fim întrebați despre orice altceva decât despre acest subiect. Dacă copilul ne surprinde greutatea în a aborda subiectul, s-ar putea să nu ne mai întrebe nimic niciodată. Există copii care se protejează, și pe sine, și pe părinți, din dragoste față de ei, văzând că aceștia au o problemă în a răspunde pe această temă, și nu întreabă nimic. Sau au întrebat o dată, au văzut cum s-a tulburat părintele și nu au mai întrebat a doua oară. Acest lucru nu e bun, căci lasă în sufletul copilului și întrebări fără răspuns, dar și sentimentul că este vorba de un subiect care provoacă teamă, de ceva curios, de care nu trebuie nimeni să se atingă și, deci, că discuția nu trebuie continuată.
În adolescență, întrebările sunt cu mult mai deschise și mult mai complexe, iar în vremea noastră întrebările devin mai complexe încă înainte de vârsta adolescenței. Astăzi, un copil de 9-11 ani știe lucruri pe care acum 30 de ani le afla un tânăr la 18 ani. Poate știe de toate. Ar fi folositor să reacționăm la asta.
Dacă întreabă deschis, nu putem să nu răspundem, gândindu-ne că este încă devreme, căci, dacă întreabă deschis de toate legate de viața sexuală, înseamnă că a auzit ceva și că așteaptă un răspuns responsabil despre subiect, de la părinte. Deja au auzit despre asta, au fost expuși unor stimuli, ori la televizor, ori în discuții cu prietenii, la școală, ori din vorbe viclene cu subînțeles auzite de afară. Trebuie să menționăm că foarte mulți copii primesc singurele informații de educație sexuală de la aluziile murdare ce se fac în grupurile de adolescenți, unde lucrurile nu sunt expuse corect.
Deci nu trebuie să refuzăm răspunsul atunci când ni se pun întrebări în mod deschis, ci să așezăm lucrurile, să lămurim și să informăm copilul corect. De altfel, motivul pentru care mergem în ritmul copilului nu presupune că tema are în ea ceva rău, ci, precum în toate temele, și în asta, urmăm pașii lui. Adică așa cum sfătuim copilul, conform vârstei, cum să se poarte, așa facem și în această temă. Ceea ce trebuie să afle copilul e bine să afle din buzele noastre, de la noi, în care are încredere.
(Pr. Vasile Thermos, Sfaturi pentru o creștere sănătoasă a copiilor, traducere de Pr. Șerban Tica, Editura Sophia, București, 2009, pp. 68-70)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 09.07.2015, 23:05:48
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Primirea Sfintei Împărtășanii pe patul de moarte - Nicolae Pintilie

Atunci când viața unui creștin se apropie în mod natural de trecerea în Împărăția lui Dumnezeu, spre marea întâlnire cu Hristos, agitația momentului și drama familiei fac, de multe ori, ca elementul religios să fie lăsat la o parte. De aceea, este bine ca fiecare să știm ce trebuie făcut în ultimele clipe, când cineva drag se pregătește să treacă din lumea acesta spre veșnicia lui Dumnezeu. Conform tradiției și rânduielii ortodoxe, ultimele momente ale vieții trebuie trăite în rugăciune și pregătire duhovnicească. Pe primul loc stau primirea Tainei Spovedaniei și apoi a dumnezeieștii Euharistii sau Împărtășanii. Trebuie reținut faptul că, inclusiv pe patul de moarte este nevoie de primirea dezlegării oferite de Spovedanie, pentru a putea primi ultima Sfântă Împărtășanie. Primirea celor două Taine este condiționată de dorința sinceră a creștinului de a se împărtăși, dar și de starea de conștiință a lui, pentru a-și putea mărturisi păcatele prin propriul grai.
În cazul creștinilor care nu mai sunt conștienți și care, în mod firesc, nu mai pot comunica, Biserica a rânduit ca acestora să nu li se dea Sfânta Euharistie. Canonul 83 al Sinodului VI Ecumenic prevede faptul că „nimeni sa nu dea Euharistia trupurilor moarte, căci așa mărturisește Scriptura (Matei 26; 26), însă trupurile morților nu pot să ia, nici să mănânce”. Din aceleași considerente, după regulile tipiconale, nu pot fi împărtășite nici persoanele aflate în comă sau în moarte clinică. Datoria duhovnicului este să se roage pentru cel care își trăiește ultimele clipe, fără a-i administra Taina Sfintei Euharistii.
Situația prin care trec unii creștini care nu mai pot primi pe patul de moarte Spovedania și Împărtășania nu este una care să împiedice mântuirea sufletului, dacă acei creștini au fost apropiați de Dumnezeu și au avut o viață curată, în care au primit în mod regulat harul lui Dumnezeu prin împărtășire.
Drama este acolo unde nu a fost timp de pocăință, clipa despărțirii venind în mod fulgerător. De aceea, așa cum ne învață dumnezeieștii părinți, spovedania și primirea Sfintei Împărtășanii fac parte, de fiecare dată, din pregătirea noastră pentru Împărăția lui Dumnezeu.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 09.07.2015, 23:11:37
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Bolile copiilor sunt o pedeapsă pentru păcatele părinților?

Din experiență, știm totuși că boala copilului este pedeapsa pentru păcatele părinților. Pot fi păziți copiii de astfel de boli? Sigur că bolile sunt diferite. Există unele care, cu siguranță, au sursa în păcatele părinților. Acestea sunt cele care se produc din cauza faptului că părinții fumează, beau excesiv sau nu se abțin, încălcând porunca a șaptea a decalogului: „Să nu curvești!” (Ieșirea 20, 14), adică acele boli care provin direct din păcatele părintești. În aceste cazuri, trebuie să avem în vedere mai mult cauza bolii decât efectul ei.
Dacă avem în vedere faptul că omul, în general, este supus bolii, trebuie să ținem minte că natura umană s-a alterat nu din cauza păcatelor proprii, ci în urma căderii protopărinților noștri; astfel, în firea noastră au intrat bolile, necazurile și chiar moartea. De aceea, viața evlavioasă a părinților nu reprezintă o garanție a sănătății copiilor. Se poate întâmpla ca unor părinți evlavioși să le moară copiii de mici sau să fie bolnavi, așa cum s-a întâmplat cu prințul martir Alexie.
După cuvântul Evangheliei, boala nu este în mod obligatoriu rezultatul păcatului săvârșit de om sau de părinții acestuia, dar asta, desigur, nu înseamnă că aceștia nu trebuie să se gândească mai bine la urmările stilului lor de viață pentru sănătatea copiilor. În cazuri de patimi grele (cum ar fi băutura sau narcomania), totul este foarte clar, dar același lucru se întâmplă și atunci când păcatele sunt mai fine.
Patimile peste care omul nu a putut trece, dar pe care le recunoaște, îi denaturează compoziția trupească, ceea ce are repercusiuni grave asupra copiilor. Aceasta nu înseamnă că și copiii vor cădea obligatoriu, dar vor avea o predilecție spre asta, de aceea trebuie ținut minte că acest pericol este aproape de ei.
Pr. Maxim Kozlov
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 10.07.2015, 23:13:43
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit „Cine este Dumnezeu?”

Sunt multe cărți din care se poate citi adevărul existenței lui Dumnezeu: cartea cerului înstelat, cartea vremii ‒ istoria, cartea inimii etc. Însă învățătura cea mai luminoasă despre Ființa lui Dumnezeu o avem cuprinsă în cartea vieții, în Sfânta Scriptură. Nicăieri nu aflăm răspunsuri mai lămurite și mai satisfăcătoare la întrebarea: Cine sau ce este Dumnezeu? — ca în Biblie. De la primul ei verset se spune, clar și lapidar, că Dumnezeu este Creatorul cerului și al pământului (Facere 1, 1). E prima cunoștință pe care ne-o descoperă Sfânta Scriptură despre Dumnezeu. Mai departe, în tot cuprinsul Vechiului Testament, Dumnezeu este numit: Domnul Atotputernicul, Preaînaltul sau Transcendentul, Atotștiutorul, Atotînțeleptul, Sfântul, Bunul, Milostivul, „Cel ce este”, Ființa supremă, Izvorul existenței, Regele regilor, Cel de sus, Eternul, Viul, Binecuvântatul, Împăratul măririi, Dreptul Judecător... În Noul Testament întâlnim aproape aceleași numiri date lui Dumnezeu, ca și în Vechiul Testament. Iisus Hristos propagă credința în Dumnezeu Creatorul, Dumnezeul cel unic, „Dumnezeul părinților”, Dumnezeul cel Viu, Dumnezeul proniator, Mântuitor și Judecător al lumii. El ne mai învață că Dumnezeu este Domnul slugilor, Stăpânul viei, Bunul Dumnezeu care primește rugăciunile oamenilor și iartă pe fiul care se pocăiește.
Dar în Noul Testament, deși avem primită în întregime credința în Dumnezeul Vechiului Testament, totuși avem și o revelație nouă despre Dumnezeu. Revelația aceasta este unul dintre scopurile principale ale întrupării Mântuitorului (Ioan 17, 6): „Nimeni nu cunoaște pe Fiul decât Tatăl, nici pe Tatăl nu-l cunoaște decât Fiul, și căruia va voi Fiul să-i descopere” (Matei 11, 27). Iisus Hristos ne descoperă că Dumnezeu e Tatăl nostru, Părintele Creator și iubitor al lumii și al oamenilor. Descoperirea numelui de „Tată” și introducerea iubirii părintești în noțiunea de Dumnezeu este una dintre cele mai însemnate revelații făcută de Mântuitorul. Pe cât de mare, pe atât de simplă. Dumnezeu e Tatăl iubitor și noi suntem frați întreolaltă și fiii aceluiași Părinte ceresc. El e Tată, pentru că ne-a creat, ne-a arătat suprema iubire (Ioan 3, 16), ne-a făcut făgăduințe minunate și ne-a lăsat Împărăția sa moștenire (Luca 12, 32). Aflăm și în Vechiul Testament locuri în care e vorba de un Dumnezeu-Părinte, dar Iisus Hristos subliniază acest adevăr cu o energie și într-o lumină deosebită. Pe lângă Iubire, Mântuitorul mai revelează că „Dumnezeu este Duh” (Ioan 4, 24), (...) absolut și independent de orice limită sau materie.
(Ilarion V. Felea, Religia iubirii, Editura Reîntregirea, Alba Iulia, 2009, pp. 134-135)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 10.07.2015, 23:17:48
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Copiii se învață prin exemplul părinților - Părintele Zaharia Zaharou

- Ce trăsături trebuie să îmbrace educația copiilor pentru ca inimile lor să se poată mișca cu ușurință spre pocăință?

- Cred că educația copiilor în ziua de azi este o problemă foarte grea. Dar în nepriceputa mea simplitate, o să vă spun ceva care poate fi de folos. Copiii se învață – mai mult decât prin cuvinte – prin exemplul părinților, prin pilda lor. Și chiar mai mult, se învață prin rugăciunea părinților. Și îmi aduc aminte întotdeauna de o întâmplare pe care am auzit-o. Era un preot în diaspora care avea 3 băieți, și toți 3 erau ca niște îngeri. Și cineva l-a întrebat: „Cum i-ai crescut? Cum i-ai învățat de sunt așa de apropiați de Dumnezeu?” Și răspunsul a fost că: „Nu i-am învățat niciodată nimic ci, atunci când dormeau, mă duceam lângă paturile lor și mă rugam acolo o jumătate de oră. Și toate lucrurile pe care voiam să li le spun, Dumnezeu le punea în inima lor”. Acum, unul din ei este preot, iar ceilalți 2 sunt cântăreți în biserica lui.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Daca pot primi niste raspunsuri andrei23 Generalitati 28 19.06.2011 19:13:32
Caut niste raspunsuri NeInocentiu Secte si culte 108 18.04.2011 14:43:12