![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Cred că vă mai amintiți ‒ cel puțin unii ‒ că îmi plac îndeosebi Psalmii 22 și 102. Și-n Psalmul 102 se afirmă în legătură cu Dumnezeu: „Pe cât este de sus cerul de pământ, atât este de mare mila Lui spre cei ce se tem de El. Cât de departe e răsăritul de apus, atât a depărtat El de la noi fărădelegile noastre. Cum miluiește un tată pe fiii săi, așa a miluit Domnul pe cei ce se tem de Dânsul”.
Când ai niște convingeri de felul acesta, când lucrurile acestea au intrat în componența existenței tale, nu se poate să nu te bucuri de Dumnezeu și să nu-L iubești pe Dumnezeu și să nu ai bucurie din iubire și din împlinirea poruncilor, atât cât le poți tu împlini. La fel este și cu iubirea față de aproapele. Când iubești, ești fericit, ai o bucurie din aceasta, intri în sfera fericirii, pentru că iubirea adevărată este și fericire adevărată. (Arhimandrit Teofil Părăian, Iubirea de aproapele – ajutor pentru bucuria vieții, Editura Doxologia, Iași, 2014, pp. 30-31)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#2
|
||||
|
||||
|
"Atunci cand esti credincios daca nu ai sentiment, credinta ta e falsa! Credinciosii sunt de mai multe feluri:Pravilist de s-au rupt trei randuri de Cesloave si Psaltiri, dar mai ticălos de nu s-a vazut! Postitor, pana la moarte de foame... dar mai afurisit si mai rau la inima... n-ai mai vazut! Evlavios..de ia un rand de sticla de pe icoane.. dar el n-a invatat sa faca o fapta buna, nici daca-l pici cu rasina! Si de ce va spun lucrurile astea? Este marea cicatrice a ortodoxiei rautatea crestinilor, este marea durere a crestinismului dusmania crestinilor, viclenia lor.. sunt mai periculoase decat ale paganilor.. De ce? Petru ca ii chinuie dracul mai mult, ca sunt crestini si ei nu-si dau seama!"
Parintele Calistrat Chifan Predica integrala: - https://www.youtube.com/watch?v=w0js9vRzNjI
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
"Cand cineva iti face un bine, trebuie sa vezi de ce ti-l face. Prieteniile cele tari, aduc vrasmasiile mari. Cu cat te-ai incalcit mai mult, ca nodul gordian, si pericolul va fi mai puternic. Se certa doi oameni de la un lucru marunt, domnule... cearta-te pe problema in sine! De aici, pana aici! Pe segmentul respectiv. M-ai jignit, mi-a trecut... mi-am cerut iertare, dar nu trebuie sa faci tu cazierul cuiva: Lasa ca stiu cine esti! Am auzit eu, mi-a spus mie ala... Si asa pana cand poti sa scrii un roman! Ei, asta arata ca tu esti mizer interior!
Parintele Calistrat Chifan 2015
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Cel care nu vrea să se vindece consideră că este sănătos. Dar păcatul sălășluiește în el. Există creștini care sunt creștini de ani de zile și sunt netămăduiți de păcat. Nu este suficient să afirmi unele lucruri prin cuvinte sau doar să faci unele fapte bune. Dacă sufletul tău nu se tămăduiește, atunci ce fel de creștin ești? Creștinul își vindecă sufletul de păcat.
Așa cum păcatul îl determină pe om să nu dorească să se vindece de boala provocată de păcat, așa și în bolile psihopatologice, diavolul care se ascunde în spatele lor îl determină pe om să nu dorească să se vindece. Oricât ar suferi, oricât l-ar durea, își protejează sinele. Nu lasă să intre în el Harul lui Dumnezeu pentru a se putea vindeca. Cei care au stări bolnăvicioase nu vor să se vindece, nu fac nimic să se vindece, se împotrivesc, își apără sinele și păcatul rămâne, starea bolnăvicioasă rămâne. Arhimandrit Simeon Kraiopolous,
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Învățătură a Sfântului Efrem, despre folosul sufletesc
Temeți-vă fraților, de vorbele cele vătămătoare și nefolositoare de suflet, ca în liniște să fie sufletele voastre. Că mai bine este a arunca o piatră, din nebăgare de seamă, decât a zice un cuvânt deșert. Veselia drepților este dreptatea, iar căile lor sunt milostive și cel ce face milostenie va află viața. Să nu ai prietenie cu cel mai mare al locului, ascultă-i cuvintele, dar faptele lui rele să nu le faci. Să nu iubești a merge la târg, și să nu zici că ochiul meu este curat, căci ți-l vei face dușman. Să nu bei vin, ca să nu ți se întoarcă inima spre dulcețile trupești. Să nu mănânci prea mult, ca să nu ți se întunece mintea. Să nu-ți închizi ușile tale, față de străini, ca să nu-și închidă Domnul ușile Sale, față de tine. Cu ce măsură veți măsura, vouă. Să cercetezi pe cei bolnavi, ca și Dumnezeu să te cerceteze pe tine. Să nu dormi mult, ci te roagă cu dinadinsul lui Dumnezeu, să-ți fie ție de ajutor, ca să scapi că o pasăre din laț. Să mergi de-a pururi la biserica lui Dumnezeu. "Pe cei ce Mă proslăvesc pe Mine, îi voi proslăvi." Aceasta făcând-o, tu însuți te vei mântui, și totdeauna pe cei ce sunt ca tine. Și orice vei cere de la Dumnezeu, degrabă vei lua, ca unul curat cu sufletul. Să nu-ți câștigi ție lucruri mai presus decât trebuința ta, ci să petreci în viață smerită. Ostenește-te cu mâinile tale, ca să dai și celor ce au trebuință. Acestea, de le vei face, Dumnezeu îți va da ție veșnicele Sale bunătăți. A Căruia este slava, cinstea și stăpânirea, acum și pururea și în vecii vecilor! Amin. (Sfântul Efrem Sirul)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#6
|
||||
|
||||
|
In ce privește idealurile, soțul și soția trebuie să fie „cu el totdeauna, ca el totdeauna” (I Corinteni 11, 11). Dar în ceea ce privește preocupările, fiecare are îndeletnicirea lui. Dacă este iubire, lucrurile se rezolvă de la sine: se uită unul la altul și știu ce au de făcut. Atunci când se spune că femeia este grozav de valoroasă în creația lui Dumnezeu, asta nu înseamnă că bărbatul nu este nimic. Pentru că supunerea, în sine, înseamnă mântuirea în sine. Femeia nu se supune pentru că este miloagă, ci se supune ca să întregească armonia lucrurilor. Ea este cea care face efortul cel mai mare pentru ca bărbatul să-i fie cap, din momentul în care îl iubește.
Și atunci femeia ce este, dacă bărbatul este cap? Unde este situată față de cap? Dacă bărbatul este capul, femeia este inima. Trebuie să se supună unul față de altul (Efeseni 5, 21); fiindcă sunt foarte dese situațiile în care bărbatul o întreabă și-și ascultă femeia (I Corinteni 7, 4). Ei trebuie să se iubească. Dacă nu se iubesc, relația dintre soți este numai o ordinară gâlceavă. Arhimandrit Arsenie Papacioc
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#7
|
||||
|
||||
|
– Maică Stareță, i-ai scris urări lui Dimitrie, care acum se căsătorește?
– I-am scris, Părinte. – Adu-mi felicitarea să completez și eu ceva: „Hristos și Maica Domnului să fie cu voi. Dimitrie, îți dau binecuvântare să te cerți cu toată lumea, în afară de Maria. La fel și Mariei”. Ia să văd dacă vor înțelege la ce mă refer? Cineva m-a întrebat: „Ce unește mai mult pe bărbat cu femeia?”. „Recunoștința”, îi răspund. Unul iubește pe celălalt pentru ceea ce îi dăruiește. Femeia îi dă bărbatului ei încrederea, devotamentul și ascultarea sa. Iar bărbatul îi dă femeii siguranța că o poate proteja. Femeia este doamna casei, dar și o mare servitoare, iar bărbatul este stăpânul casei, dar și hamalul ei. Soții trebuie să aibă dragoste curată între ei pentru ca, existând un climat pașnic în familie, să-și poată îndeplini îndatoririle lor duhovnicești. Pentru a trăi în chip armonios, soții trebuie dintru început să pună ca temelie a vieții lor dragostea, dragostea cea scumpă, care se află în noblețea duhovnicească, în jertfirea de sine, iar nu în dragostea cea mincinoasă, lumească și trupească. Atunci când există dragoste și jertfire de sine, întotdeauna unul se pune în situația celuilalt, îl înțelege și-l doare. Iar atunci când cineva îl primește pe aproapele său în inima sa îndurerată, Îl primește pe însuși Hristos, Care îl umple cu și mai multă veselie duhovnicească. Atunci când există dragoste, chiar și departe de s-ar afla unul de celălalt, siliți fiind de împrejurări, totuși se află aproape, pentru că dragostea lui Hristos nu poate fi limitată prin distanțe. Însă atunci când, Doamne ferește!, soții nu au dragoste între ei, chiar de s-ar afla aproape din punct de vedere spațial, în realitate se află departe anul de celălalt. De aceea, soții trebuie să se străduiască să păstreze dragostea în toată viața lor și să se jertfească unul pentru celălalt. (Cuviosul Paisie Aghioritul, Cuvinte duhovnicești. Volumul IV. Viața de familie, Editura Evanghelismos, București, 2003, pp. 43-45)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
|