![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Unii oameni nu înÈeleg acest cuvânt â âmântuireâ. Preacuvioase Părinte, ce este mântuirea Èi de ce este ea atât de importantă?
Sfântul Apostol Pavel spune: âToÈi oamenii au păcătuit Èi sunt lipsiÈi de slava lui Dumnezeuâ. Omul a fost creat pentru slava cerească. Adam, în Rai, înainte de cădere, avea slava lui Dumnezeu, dar prin păcat, el a pierdut această slavă Èi noi, cu toÈii, am pierdut-o. Or Dumnezeu vrea ca să ne-o restituie într-un mod mult mai intens faÈă de cum o avea Adam, înainte de cădere. Restaurarea noastră în Iisus Hristos ne ridică la un nivel mai înalt decât nivelul pe care îl avea Adam. AÈadar, a fi mântuit înseamnă a recâÈtiga viaÈa pe care a pierdut-o Adam. A fi mântuit înseamnă a omorî moartea care a intrat în lume Èi în fiinÈa omenească. Sfântul Evanghelist Ioan zice: âAtât de mult a iubit Dumnezeu lumea, încât a trimis pe singurul Său Fiu, pentru ca oricine crede în El, să nu piară, ci să aibă viaÈă veÈnicăâ. Apoi continuă : âPentru că n-a trimis Dumnezeu în lume pe Fiul Său ca să judece lumea, ci ca lumea să fie mântuită prin Elâ . Dacă asociem cele două versete , înÈelegem că a fi mântuit înseamnă a avea viaÈă veÈnică . âA avea viaÈă veÈnică înseamnă a te împărtăÈi din viaÈa lui Dumnezeuâ Cea mai fantastică promisiune pe care Dumnezeu a făcut-o omului este viaÈa veÈnică, nu existenÈa veÈnică. ExistenÈa veÈnică o au toÈi oamenii. Dar viaÈa veÈnică o au numai oamenii care, în timpul acestei vieÈi cred în Iisus Hristos din toată inima Èi cu dorinÈă fiebinte, cu credincioÈie, cu fidelitate Èi statornicie împlinesc poruncile Lui. AÈadar, a fi mântuit înseamnă a avea viaÈă veÈnică Èi a avea viaÈă veÈnică înseamnă a te împărtăÈi din viaÈa lui Dumnezeu. Noi, oamenii, am fost creaÈi spre nemurire. Èi Dumnezeu vrea să ne împărtăÈească această nemurire, adică vrea să ne mântuiască. AÈadar, viaÈa veÈnică e un sinonim pentru fericirea veÈnică. Se poate spune Èi aÈa. âEu am venit ca oile Mele să aibă viaÈă Èi s-o aibă din belÈugâ a spus Domnul Iisus Hristos. Èi ce altceva poate să însemne viaÈă din belÈug în sensul în care a spus Mântuitorul, decât să fii fericit?
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Savantii si biologi au căzut pe gânduri în anii '60 ai secolului trecut: „De ce natura a ales pentru om un mod de reproducere atât de incomod și neproductiv? De ce există două sexe diferite?”. Ei n-au găsit răspunsul, însă acesta e unul singur:
„Dumnezeu a făcut bărbatul și femeia pentru dragoste” - ca oamenii să se completeze și să se iubească unul pe celălalt. Fără dragoste, omul nu poate fi fericit. Dragostea nu se transmite genetic, de la înaintași, ca frumusețea, culoarea ochilor, forța fizică și talentele. Ea nu poate fi moștenită ca averea unchiului bogat. Nu poate fi cumpărată cu bani - dimpotrivă, bogăția este o mare piedică în calea ei, fiindcă adesea cel bogat nu e iubit cu sinceritate, ci îi sunt iubite bogăția și influența lui. Pentru bani, pentru bunuri materiale, nimeni nu va iubi pe nimeni. Dragostea se obține doar prin efortul și nevoința noastră personală. Ea poate fi, desigur, dată ca dar - însă, și atunci, dacă nu vom aprecia acest dar, dacă nu-l vom păzi și sprijini, el ne va fi luat nu după multă vreme. Dragostea este singura valoare adevărată - toate celelalte vin pentru o vreme. „Iubirii îi sunt supuse toate vârstele”: într-adevăr, iubesc și copiii, și oamenii maturi, și bătrânii, și aceasta le dă tuturor fericirea adevărată. Și credința, și nădejdea sunt manifestări ale dragostei. ÎI credem pe Dumnezeu fiindcă ÎI iubim, îl credem pe omul iubit și nădăjduim că și el ne iubește la rândul său. Fără dragoste, nici cel mai bogat om nu va fi fericit pe acest pământ. Chiar dacă, la un moment dat, se simte foarte confortabil, e mulțumit și se gândește că o să trăiască și fără dragoste, tot vine, mai devreme sau mai târziu, momentul când înțelege că e sărac și nefericit, întrucât nu îl iubește nimeni. Banii, fabricile și așa mai departe nu le va lua cu el în veșnicie, pe când dragostea rămâne cu omul întotdeauna. Scriitorul englez James Herriot, care a fost medic veterinar, descrie un fermier de condiție materială modestă, care stătea în mica sa bucătărie, înconjurat de soție și de copii, într-o atmosferă plină de dragoste, și spunea: „Știți, acum sunt mai fericit decât orice rege!”. Iată fericirea adevărată: să iubești și să fii iubit! (Pr. Pavel Gumerov, El și ea: în căutarea armoniei conjugale , traducere din limba rusă de Adrian Tănăsescu Vlas, Editura Sophia, București, 2014, pp. 69-70)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Configurare tastatură pentru caractere românești --- În Linux sunt similare... (setări simple și acolo) ![]()
__________________
Iulian M. - https://www.facebook.com/julian.muscalu
« Slavă lui Dumnezeu ! » « Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluiește-mă pe mine păcătosul » |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Dacă nu cunoști bine voia lui Dumnezeu, caută-ți un duhovnic bun. Pentru că nu toți au posibilitatea să cunoască și Scriptura și scrierile Sfinților Părinți, nu? Dar să ai un duhovnic... Orice creștin are dreptul să-și aleagă duhovnicul, nu e obligat să meargă la preotul care l-a botezat sau la cel de parohie, nici la instituția unde aparține, nici nicăieri. Poate să găsească pe cine vrea el, în care are încredere.
Părintele Adrian Făgețeanu
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Cat privește faptul că prietenii te-au părăsit în restriște, iar acum fie că își întorc capul când te văd, fie că te batjocoresc pe față, el este într-adevăr dureros, dar e o nouă mărturie a unei experiențe omenești străvechi. Când L-au răstignit pe Domnul Hristos pe cruce, unde erau cei ce voiau mai înainte să-L facă împărat? Și cei care strigau: „Osana!”? Nici unul, nicăieri. Sub cruce stăteau numai nepăsătorii și batjocoritorii. Caporalii romani căscau a plictiseală, iar câinii evreiești lătrau cu bucurie răutăcioasă. Și sub crucea ta stă fie căscatul nepăsător, fie lătratul răutăcios. Fii bucuros că picătura amărăciunii tale seamănă cu marea amărăciunii Domnului răstignit.
Sfântul Nicolae Velimirovici
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Canonul, deci, nu este o pedeapsă pentru păcate, ci un tratament pe care și penitentul trebuie să și-l asume dacă vrea să se vindece si să se mântuiască. Cineva care a rătăcit ani de zile în păcate grele și are pretenții să se împărtășească imediat, considerându-se vrednic de aceasta, va suferi și mai mult după, dacă preotul duhovnic nu-i va cerne gândurile și nu-i va elimina, în timp, mândria și îndrăzneala (atât de păguboase pentru suflet), prin rânduirea unui canon adecvat, prin sfaturi, mustrări și încurajări. Patimile cultivate ani de-a rândul trebuie scoase prin lacrimi și nevoințe, printr-un efort susținut, conștient și serios, altfel vindecarea omului și viața lui religioasă nu sunt decât niște iluzii, iar suferința (boala, neliniștea) omului va rămâne pe mai departe netratată.
(Ieromonah Adrian Făgețeanu, Ieromonah Mihail Stanciu, De ce caută omul contemporan semne, minuni și vindecări paranormale? Un răspuns ortodox, Editura Sophia, București, 2004, pp. 45-46)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
După dumnezeiasca Liturghie, cea mai fastuoasă, mai plină de bucurie și de lumină slujbă a Sfintei Biserici este Taina Sfintei Cununii. Dacă pentru Biserică este un eveniment important, cu atât mai important este în viața noastră, a celor care ne-am învrednicit de marele dar al nunții. Două vieți, două suflete se însoțesc în fața lui Dumnezeu, ca să „vadă în toate zilele frumusețile Ierusalimului ceresc”, așa cum scoate în evidență una dintre rugăciunile tainei Sfintei Cununii. Lumină și bucurie, taină și minune, toate se împlinesc într-un singur moment. Un moment care nu poate rezona cu starea de pocăință caracteristică posturilor de peste an, nici cu lumina marilor sărbători creștine. Din acest considerent, regulile canonice au stabilit anumite date în care cununia, ca moment de bucurie, să se poată săvârși.
Ca să venim în ajutorul celor care se află pe cărarea presărată cu trandafiri a Sfintei Cununii, vom reda perioadele de timp în care nu se poate săvârși, din punct de vedere canonic, nunta creștină: Anul 2015 - În cele patru posturi și în toate zilele de post de peste an, rânduite de către Biserică - În zilele Praznicelor Împărătești și în ajunul acestora, după cum urmează: 1 și 2 februarie; 20 și 21 mai, 30 mai, 31 mai și 1 iunie; 15 august; 13 și 14 septembrie - Din Duminica lăsatului sec de carne pentru Postul Sfintelor Paști, pană la Duminica Sfântului Apostol Toma (16 februarie - 18 aprilie) - În postul Sfinților Apostoli Petru și Pavel (8 - 28 iunie) - În postul Adormirii Maicii Domnului (31 iulie - 14 august) - În postul Nașterii Domnului (15 noiembrie - 24 decembrie) - În perioada de la Crăciun, până la Bobotează (25 decembrie - 6 ianuarie) Anul 2016 - În cele patru posturi și în toate zilele de post de peste an, rânduite de către Biserică - În zilele Praznicelor Împărătești și în ajunul acestora, după cum urmează: 1 și 2 februarie; 8 - 9 și 18-20 iunie;15 august;13 și 14 septembrie - Din Duminica lăsatului sec de carne pentru Postul Sfintelor Paști, pană la Duminica Sfântului Apostol Toma (7 martie - 7 mai) - În postul Sfinților Apostoli Petru și Pavel (27 - 28 iunie) - În postul Adormirii Maicii Domnului (1 - 14 august) - În postul Nașterii Domnului (15 noiembrie - 24 decembrie) - În perioada de la Crăciun, până la Bobotează (25 decembrie - 6 ianuarie)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Pretinzând putere, slava deșartă naște mândria.
Mândria este încrederea în sine extremă, care respinge tot ce „nu-i al meu”; izvor al mâniei, cruzimii și răutății, refuz al ajutorului dumnezeiesc, „fortăreață demonică”. Ea este „perete de aramă” între noi și Dumnezeu (Avva Pimen); ea este vrăjmășie față de Dumnezeu, început a tot păcatul; ea e în fiecare păcat, pentru că fiecare păcat înseamnă că te lași de bunăvoie pradă patimii tale, că încalci în mod conștient legea dumnezeiască, înseamnă că te obrăznicești împotriva lui Dumnezeu, cu toate că „tocmai cel supus trufiei are nevoie neapărată de Dumnezeu, pentru că oamenii nu-l pot scăpa pe unul ca acesta” ( Scara ). Dar de unde vine această patimă? Cum începe? Cu ce se hrănește? Ce trepte străbate în dezvoltarea sa? După ce semne poate fi recunoscută? Această ultimă problemă este deosebit de importantă, fiindcă cel mândru nu-și vede, de obicei, păcatul. Un oarecare bătrân iscusit îl povățuia pe un frate să nu se mândrească, însă acela, orbit de mintea sa, i-a răspuns: „Iartă-mă, părinte, în mine nu se află trufie”. Înțeleptul bătrân i-a răspuns: „Cu ce puteai, fiule, să-ți dovedești trufia mai bine decât cu acest răspuns?”. În orice caz, dacă omului îi este greu să-și ceară iertare, dacă este supărăcios și bănuitor, dacă pomenește răul și îi osândește pe alții, toate acestea sunt fără îndoială semne ale mândriei. Despre aceasta scrie minunat Simeon Noul Teolog: „Despre cel pe care, atunci când îl necinstește ori îl supără cineva, îl doare inima, cunoscut să fie că-l poartă în sânurile sale pe șarpele cel vechi (trufia). Dacă va începe să rabde în tăcere supă*rările care i se fac, îl va face pe acest șarpe neputincios și lipsit de vlagă; dar dacă se va împotrivi cu amărăciune și va vorbi cu obrăznicie, îi va da șarpelui putere să verse otravă în inima lui și să mănânce fără milă măruntaiele lui.” În Cuvântul împotriva păgânilor al Sfântului Atanasie cel Mare există pasajul următor: „Oamenii au căzut în poftirea de sine, preferând contemplarea de sine, în locul contemplării celor dumnezeiești”. În această definiție scurtă este surprinsă însăși esența mândriei: omul, pentru care până atunci centru și obiect al dorinței era Dumnezeu, l-a întors Acestuia spatele, „a căzut în poftirea de sine”, s-a dorit și s-a îndrăgit pe sine mai mult decât pe Dumnezeu, a preferat contemplării celor dumnezeiești contemplarea de sine. ( Pr. Aleksandr Elceaninov )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Daca pot primi niste raspunsuri | andrei23 | Generalitati | 28 | 19.06.2011 18:13:32 |
Caut niste raspunsuri | NeInocentiu | Secte si culte | 108 | 18.04.2011 13:43:12 |
|