![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Eu cred ca a doua varianta, acolo in Dumnezeu, unde nu putem spune nimic, unde nu putem afirma nimic. Dincolo de orice manifestare, chiar si edenica, incantatoare. Te-am lasat sa reflectezi putin. Aceasta nu inseamna ca am evitat raspunsul.
__________________
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Un crestin (catehizat) iti poate da un raspuns direct la intrebarea asta fara sa clipeasca. Iar tu, in ciuda flosofiilor cu pretentii care le promovezi, o dai in bara la un test elementar de dogmatica. Faptul ca eviti sistematic raspunsul, arata spre un caracter viclean, duplicitar.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 08.01.2016 at 15:07:24. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
__________________
http://creatie6zile.wordpress.com/ |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Absolutely Anything (2015) movie
La Dumnezeu toate sunt cu putinta, Doar trebuie sa ne straduim sa formulam mai precis, sa intelegem ceea ce dorim sa se intample cu adevarat, Cu noi insine, cu cei de langa noi, cu toate fiintele.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 11.01.2016 at 23:33:07. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lasa nene povestile, pune mana si citeste literatura mai serioasa pana poti raspunde ca un om serios la intrebarea de mai sus.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Extazul spiritual este un efect secundar. Intelegerea este Inainte-mergatoare. Bucuriile duhovnicesti sunt doar bonusuri. Daca raiul este manifestare, atunci nu-L gasesti pe Buddha acolo. Cand omul intelege aceasta nu mai vaneaza nicio stare care pare a fi buna, nu mai vaneaza bucurii/fericiri - nici pamantesti, nici ceresti. Ci cauta la natura ultima a lucrurilor si fiintelor, se adanceste cu totul in Dumnezeu.
__________________
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
A realitatii?.... Esti sigur ca asta ai vrut sa spui, Florin? P.S. Intelegere sau, mai degraba, cunoastere? A realitatii sau, de fapt, a Dumnezeirii? |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lui Florinel ii place sa se joace cu cuvintele asa cum ii place sa se joace si cu ideea de Dumnezeu.
Pana cand cuvintele isi pierd sensul sau logica. Asta la el e "cunoastere apofatica".
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
"Cunoasterea", in acest context, ar fi o cunoastere directa, nemediata de cuvinte, fara suscitarea unor intelegeri conceptuale. Cand pronuntam cuvantul "Dumnezeu" avem, de fapt, o intelegere, formata prin asocierea unor idei achizitionate anterior - gen "Persoana", "Creator", "Atotprezent"... Nu este o cunoastere directa. Intelegerea este antemergatorul cunoasterii directe, non-conceptuale. Initial avem intelegeri. -------- Intelegerea apofatismului unui fenomen, este intelegerea faptului ca fenomenului ii lipseste o esenta ultima, care sa-l defineasca intrinsec. O esenta imuabila care sa fie proprie acestuia si numai acestuia. Ii spunem apofatism de la apophemi, care inseamna "a nega/a respinge", pentru ca ii negam aceasta esenta ultima de identitate. Negarea nu este una dogmatica ci bazata pe observatie si rationament. Negarea unei esente identificabile a Lui Dumnezeu (in terminologia crestina "Esenta" este echivalentul "Fiintei") este preponderent dogmatica, dar are la baza totusi si o logica de bun simt - daca Fiinta poate fi continuta in ceva manifestat atunci isi pierde calitatea de Dumnezeu, observatii pertinente facute de Sf. Ioan Damaschin. ------------- Prin intelegerea apofatismului unui fenomen, initial, avem o fina senzatie de "cadere in gol", de usurare pentru ca acolo unde ne asteptam sa gasim o esenta solida a identitatii, nu gasim de fapt nimic. Experimentam un "spatiu vast" fara forma, fara limite, atemporal. Aceasta intelegere maturata este transmutata in cunoastere directa. Aceasta nu inseamna ca fenomenul nu exista cu desavarsire. Fenomenul exista, insa ca expresie a acestui spatiu atemporal, nu ca expresie a unei esente proprii. Toate fenomenele compuse se transforma in altceva prin procese de asamblare si dezintegrare, tocmai pentru ca le lipseste o esenta proprie. Toate fenomenele "gliseaza" deoarece le lipseste o esenta imuabila. ----------- Apa nu ar putea fi transformata in vin, sau doua paini in mii de paini daca apa sau painea ar avea o esenta proprie neschimbabila. Cand accesam acest spatiu toate sunt cu putinta. Insa, atunci nu ne mai intereseaza sa ne jucam cu formele. Lasam copilaria si devenim oameni maturi. Liberi. "Cautati si veti afla!" "Cauta" presupune parcurgerea distantelor de la neintelegere la intelegere si de la intelegere la cunoastere.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 17.01.2016 at 13:49:00. |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Citate preferate, cugetari, vorbe de duh | silverstar | Generalitati | 1175 | 03.08.2016 15:54:36 |
| Cugetari ORTODOXE ! | cristiboss56 | Pocainta | 80 | 02.07.2015 22:05:47 |
| Cugetari si Citate Ortodoxe | adorcrysti | Generalitati | 90 | 12.11.2014 22:55:18 |
| Cugetari despre Hristos | florin.oltean75 | Generalitati | 55 | 07.04.2012 11:13:01 |
| Cugetari de Craciun | florin.oltean75 | Generalitati | 5 | 25.12.2011 21:14:10 |
|
|