![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Pai majoritatea lucrurilor pe care le stim sunt deduse logic. Nimeni nu a vazut pana acum structura unui atom, de exemplu.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
![]() La atom e mai usor pentru ca deja folosim electronii protonii sau neutronii deci mai mult ca sigur ca exista. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sunt doar modelari teoretice a unor aspecte masurate experimental. Asta inseamna ca modelele se pot schimba oricand, daca apar date suplimentare care sa completeze sau sa contrazica ceea ce stim deja. Exista un model a "Pamantului care are miliarde de ani". Asta nu inseamna ca nu poate sa apara date care sa contrazica acest model. Mai ales ca e bazat si pe anumite asumtii neverificabile stiintific. De exemplu noi pornim de la asumtia ca in aparitia Universului si a vietii s-au manifestat strict cauze naturale, asa cum le cunoastem experimental prin prisma unei stiinte care are doar cateva sute de ani. Iar aceste date le "expandam" la o scala de milioane si miliarde de ani - o asumtie care se poate dovedi hazardata intr-o zi. Am inaintat pe terenul asta cu lozinca stiintei care se respecta prin prisma a ceea ce e verificabil si reproductibil experimental. Ori deja in domeniul asta nu mai putem vorbi de experiment si reproductibilitate, trebuie sa asumam ca e vorba mai putin de stiinta si mai mult de filosofie, sau de ce nu, credinta.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by ovidiu b.; 15.01.2016 at 10:32:07. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Stai bre că nu-i același lucru dorința unora de-a avea strămoși mai păroși ca ei cu ce a zis Cezar.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Stau bre, da ia spune-mi tu mie care știință ține cont de Dumnezeu și nu-L exclude? Și cărei științe să-i dăm întâietate? Eu rămân la părerea că științele sunt bune în măsura în care sunt folosite spre binele omului și nu ivers...și mai ales când își recunosc limitarea. Dacă am înțeles greșit ce a spus Cezar, îmi cer iertare. :)
Last edited by ovidiu b.; 15.01.2016 at 11:37:59. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Cred ca este evident de ce am selectat cele doua idei din textul lui Ovidiu :) Insa in aceasta ecuatie a stiintei se mai adauga un element, chiar o constanta: ce faci cand obiectul studiului da el insusi marturie despre puterea creatoare care l-a creat si tu incerci sa-l limitezi la mai putin decat el insusi iti arata... :)
Last edited by Pelerin spre Rasarit; 15.01.2016 at 11:47:11. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Aici este problema când științele trec într-o altă zonă a existenței, unde nu au competență și nici mijloace de cercetare.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Studiu de caz: Vorticella, protozoar, o fiinta monocelulara.Mai multi la un loc formeaza un organism in care fiecare isi distribuie o sarcina: unele celule dirijeaza, altele deplaseaza, altele hranesc. Cum a spus un cercetator: ,, redistribuire de functii biologice la o fiinta monocelulara fara (!!!) sistem nervos". Si vin unii biologi si spun asa: ,,este doar rezultatul unui proces fizico-chimic" Pe bune?
Intr-un organism pluricelular celula stie cumva care ii este rolul si se coordoneaza nu doar cu nevoile proprii ci cu cele ale intregului organism.Si un copil de gradinita intelege ca asa ceva, mai ales in lipsa unui sistem nervos, nu se poate decat daca aceea fiinta monocelulara are incifrat in ea o instructiune, un model de functionare, pt ca sunt procese mult prea complexe si coordonate ca sa fie rod al intimplarii. Si tot acel copil de varsta gradinitei realizeaza ca orice instructiune are un autor, o sursa, o inteligenta creatoare cu mult peste ce putem noi. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Procesul evolutiv, dragul meu, a făcut ca acele protozo (cum le-ai zis tu) să-și știe și să-și găsească singure locul.
Sanchi.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" Last edited by DragosP; 15.01.2016 at 12:20:54. |
|