![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Am citit in viata unui sfant ca atunci cand se ruga iesea o Lumina din chilia sa. Si acea Lumina o puteau vedea toti cei care treceau pe acolo. Am spus ca nu stiu de ce natura este Sfanta Lumina de la Ierusalim. Poate fi creata sau necreata (adica harul). De exemplu Parintele Galeriu spune ca e harul. Si poate fi vazuta de toti. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Adică ochiul fizic, atunci când este luminat de harul Duhului Sfânt, poate vedea, spre exemplu, lumina lui Hristos de pe Tabor. Iar mintea luminată și ea de har poate pricepe taine dumnezeiești care îi sunt altfel inaccesibile. Dacă cele mari le cuprind pe cele mici, reciproca nu este, evident, valabilă: un ochi profan nu are cum să vadă lumina necreată. Așa că mi se pare corect modul în care Cezar argumentează falsitatea fotografiei cu pricina: o lumină pe care o poate percepe orice ochi. Trebuie să admitem, cel puțin, că nu este vorba de lumina harului acolo. Dacă s-ar demonstra că nu este vorba de un fals, ar mai rămâne posibilitatea unui semn (fizic, natural) pe care Dumnezeu vrea să-l transmită celor necredincioși. Dar nu știu cum s-ar putea demonstra asta, așa că e mai bine să fim rezervați.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Cred ca am scris si data trecuta, Moise cand a coborat de pe Muntele Sinai avea fata stralucitoare datorita harului (un har exterior, nu se pogorase inca Duhul Sfant). Toti evreii puteau sa vada stralucirea harului, desi stim ca isi facusera si un vitel de aur, deci nu prea erau sfinti. Vezi si povestirea de mai sus, cu sfantul care se ruga in chilie.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Nu știu ce este harul exterior. Eu harul îl înțeleg ca fiind slava lui Dumnezeu, lumina ce-L înconjoară, puterea Lui manifestată nemijlocit. Moise Îl văzuse pe Dumnezeu, mai precis spatele Său. Se împărtășise, ca atare, de lumina Lui, pe care o reflecta atunci când a coborât din munte.
Cei care îl așteptau jos și i-au văzut fața strălucind ca soarele se pregătiseră ei înșiși cu post aspru. Nu erau profani. Pe scurt, cred că ceea ce trebuie să înțelegem e că această lumină a Dumnezeirii nu este naturală - și cred că aici suntem de acord. Dacă ea covârșește uneori naturalul într-o asemenea măsură încât poate fi văzută și fizic, nu știu ce să spun. Poate că da. Dar cred că poate fi observată numai prin participare, și atunci limitele dintre natural și supranatural dispar, căci însuși privitorul este transformat de lumina pe care o primește în ochiul și, totodată, în sufletul său.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Iudeii s-au pregatiti prima data cand a fost Moise pe munte. Dar a doua oara si-au facut un vitel ca idol. Oricum, cand era rugul de foc (care era tot lumina harului) nu au facut o pregatire. E adevarat, trebuie sa fie cineva imbunatatit si sfant ca sa emane lumina harului, dar pentru a o vedea nu e neaparat nevoie de acest lucru. Pe un sfant care emana lumina il pot vedea toti, daca Domnul ingaduie sa fie aratata aceasta minune. Pentru ca e o minune, diferenta e ca o minune o poate face mai ales un sfant, dar de vazut o poate vedea si cineva care nu e sfant. Prigonitorii romani ai mucenicilor vedeau si ei minunile, desi nu erau deloc sfinti. Uita-te la Sfanta Lumina de la Ierusalim, o pot vedea toti, chiar si pe internet. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Este tot harul, la fel ca in cazul rugului de foc. Observam ca e asemanator cu Lumina de la Ierusalim, care nu arde la inceput. Ca tot am citit o predica a parintelui Galeriu, domnia sa da o explicatie foarte frumoasa de ce Lumina de la Ierusalim arde la inceput si apoi nu mai arde.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
De ce plang icoanele Maicii Domnului? ca sa intareasca credinta sfintilor si a dreptilor crestini ortodocsi? Si cu toate acestea ereticii spun: pupati oase de morti, sau faceti vrajitorii. Cu toate acestea catolicii nu vad erezia lor si nu vin la Sfanta biserica ortodoxa. Erezia ecumenismului a cuprins pana si preoti si ierarhi nu doar mireni si astfel Sfanta Liturghie e o banalitate , sau Sfanta Taina a Botezului ortodox e slujba banala. Care este deosebirea intre doi catolici care trec la ortodoxie insa unul este botezat canonic prin scufundare si unul e doar prin mirungere? sunt ei la fel? sunt ei la fel curatati? SUNT EI LA FEL SFINTITI? Este Biserica ortodoxa Biserica lui Hristos cel adevarat? sunt celelalte asa zise biserici, eretice? Atunci unul este botezul iar acela este cel canonic, prin scufundare, caci dupa cum spunea Par. Prof. Teodoros Zissis de la Facultatea de teologie din Salonic, te scufunzi la iad ca sa te ridici la rai, certand preotii care doar stropeau cand botezau, afirmand ca acesta este botez papistas.# deci indiferent de tehnica sau teorii, lansate de unii sau altii, mai sofisticate sau nu, un ortodox nu are voie sa sustina o cauza care ataca credinta ortodoxa . A spune, iata e contrafacut aceasta, e ca si cum am spune, iata nu e adevarat, si botezul prin mirungere a unui catolic la ortodoxie este valid. Ori nu este . Nu avem voie sa inducem idei eretice sub nici o forma. Ce sa creada ereticul sau paganul cand vede ca insasi ortodoxul striga, e contrafacere? deci ne punem in slujba tehnicii lepadandu-ne de Hristos. Nu, indiferent de ce a fost sau ce este, noi ortodocsii sustinem clar, cu tarie si putere de la Domnul ca singurul botez ortodox prin intreita afundare este canonic si adevarat si toate celelalte boteze papistase, sunt eretice si inselatoare. iata aici o conferinta sustinuta acum la 22 ianuarie 2016 in Moldova a prof. Zissis, care spune multe si atinge si aspectele botezului precum si erezia papistasa. https://www.youtube.com/watch?v=xlxhvWjrBkI
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Nici unul nu e sfințit.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|
#10
|
||||
|
||||
|
si voi veni cu un mic exemplu.
In Manastirea Simono Petras, la slujba de Inviere, candelabrul se invarte. calugarii il invart creand un efect minune caci nu se vede cum este nvartit . Sunt credinciosi care cred ca Duhul Sfant face aceasta, insa nimeni nu striga ca e contrafacere deoarece este invartit de calugari. Sa ne apucam acum sa strigam si sa aratam cu degetul, facand deservicii ortodoxiei? Ortodoxia toata este o minune. Tainele Sfinte ortodoxe sunt o minune. Liturghia este o minune. Botezul este o minune. cum n-ar fi. Impartasania din potir este o minune, cum n-ar fi?! Dar si noi ca rasuflam , ca traim e o minune. Minune ca deschidem ochii dimineata, ca inca ne mai pastram credinta , dupa atatea atacuri eretice, minuni toate facute de Bunul Dumnezeu. Minune este si ca mai tine Dumnezeu pamantul , cate erezii, desfranari, rautati, grozavii si lucrari satanice se intampla . insa bine zice iarasi Prof. Zissis, si doi credinciosi adevarati de sunt acestia sunt Biserica lui Hristos.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
|