![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Cam misogin pe alocuri, Ruben, pe patul de moarte. Da' in rest, ce sa zic, bune sfaturi le-a lasat urmasilor. Sa se fereasca, in special de desfranare, ca sa nu pateasca ca el in tinerete.
Acuma, Theo (imi dai voie sa-ti zic cum iti zice Pelerin, nu? Ca ai un stil de-a te identifica cu tot felul de ciudati si, mai nou, ciudatenii non-persoane, deh, ce sa-ti spun! Auzi acolo id, intrarea vagonului! ), deci Theo, nu prea stiu ce anume ar fi de comentat in legatura cu textul postat. Ca de obicei, in privinta mea ai expectante cam mari, nu-s nici pe departe asa priceputa cum ti se pare. Vezi ca i-ai uitat pe altii cu adevarat priceputi: Cristian (fostul asa-zis nepriceput) si Ioan Cezar, ca sa nu mai zic si de altii. De la fragmentul asta,... Citat:
Bine, in lista lui Ruben sunt in alta ordine, nu cauzala ca la Evagrie, si putin modificate, dar se vede treaba ca Duhul care i le-a revelat lui, le-a descoperit si lui Evagrie si pustncilor din primele veacuri crestine, si pana azi, tuturor celor deprinsi cu lucrarea curatirii de patimi. Nu mi-e prea clar ce-i cu prima lista de 7 duhuri/puteri, plus inca una separat, de care vorbeste Ruben si impotriva carora lupta contrapunctic cele 7 duhuri ale rautatii, plus inca una separat. Probabil se refera la puterile sufletesti dar le amesteca cu cele 5 simturi. Nu stiu, mi se pare cam nebulos paragraful acela pentru mintile noastre postmoderniste. In principiu, sfaturile lui Ruben catre urmasii lui sunt valabile si atunci si acum, cu nuanta ca dupa Intrupare, omul, (fiindu-i redat prin tainele Ecclesiei, harul pierdut de Adam), are mai multe sanse de izbanda impotriva duhurilor rautatii. Ma rog, daca invata din patania primului Adam cum sa nu cada in prima capcana ivita in cale dar si din pataniile sfintilor care chiar de au si cazut, L-au chemat pe Hristos sa-i ridice de cate ori s-a intamplat. (Discutia despre patania lui Adam si toata hermeneutica caderii e un subiect fabulos, cu extensii nebanuite in toate planurile fiintarii umane, imposibil de capturat in discutii pe un forum, fara o asceza serioasa, nici macar doar asa livresc, si inca fara serioase achizitii prealabile, mai intai, in domeniul limbajului sacru si al metalimbajului Scripturii. Sustin mereu ca primele doua capitole din cartea Facerii reprezinta cel mai complex tratat de Metafizica in stare pura, in a carui textura fin-intricata a metatextului se afla un univers fabulos de intelesuri. Dar pentru asta, e musai lectura fara prejudecati, de preferat cu comentarii despre sensurile originare din ebraica si greaca, si neaparat talcuiri auxiliare ale limbajului sacru. Inchid paranteza). Revin la Ruben. Interesant, ca de la Adam incoace, putini sunt cei ce au invatat din caderea lui fara sa fi experimentat propria cadere. Ruben nu face exceptie. Pana nu s-a imbatat cu licoarea otravitoare a pacatului desfraului, mintea lui n-a avut odihna. De aceea se pune pe sine ca exemplu de "Asa nu! " si il da ca pilda de urmat pe Iosif. Le si zice fiilor lui ca daca duhul desfranarii n-a putut sa biruiasca mai intai mintea lui Iosif, oricate mestesuguri vrajite i-ar fi facut prin sotia Faraonului, atunci Veliar nu a avut putere nici asupra trupului lui. De aceea, mi-a placut cum zice el, Dumnezeu l-a pazit pe Iosif de orice moarte vazuta sau nevazuta. Citat:
"...Dar trebuie sa punem diagnoza gandurilor patimase, prin care se savarseste tot pacatul. Gandurile in care se cuprind toate pacatele sunt opt: lacomia pantecului, desfraul, filarghiria ( iubirea de arginti), mania, intristarea, akedia (trandavia), slava desarta si mandria. Ca aceste opt ganduri (logismoi) sa ne tulbure sau sa nu ne tulbure, nu depinde de noi. Dar ca sa staruiasca sau ca sa nu staruiasca sau ca sa aprinda patimile sau ca sa nu le starneasca, atarna de noi" ( Sf. Ioan Damaschin). Last edited by delia31; 26.02.2016 at 20:30:12. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cit despre alte aidiuri...imperiul Sith al lui Vitiate imi evoca ceva intre URSS-ul lui Brejnev (lorzii Sith erau un fel de secretari de partid) si Japonia la momentul maximei faramitari feudale (Dark Council e un fel de Shogun colectiv). :) Darth Marr e modelul de dictator militar luminat. NU ma identific decit forumistic si pe-jumatate-glumet cu asa ceva. E pur si simplu un debuseu. OK, gata cu offtopicele. Imi place mult acest gen de literatura straveche. Insa o privesc excat pe ce este: poezie duhovnceasca. NU o amestec cu Scriptura sau Patristica. Voi continua sa postez si restul testamentelor. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Pai frate, n-ai tu intrari si vagoane cate linii se intretaie si se deschid in poezia duhovniceasca! De poezie zici tu? Si inca, duhovniceasca? Mai, ia vezi ca ai intrat cu vagonu-n gard!........:)) |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Ai dreptate. Gafai, pentru a enspea oara.
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
http://www.jewishencyclopedia.com/ar...lve-patriarchs
Doar un mic comentariu as adauga: scrierea cu oricina face parte din perioada timpurie a traditiei apocaliptice iudaice ( sfarsitul sec III BC-70 AD) alaturi de alte scrieri precum I Enoh, Cartea Jubileelor, Oracolele Sibylline, Testamentul lui Moise, Martiriul lui Isaia, Viata lui Adam si Eva, Apocalipsa lui Moise, Manuscrisele de la Marea Moarta, Testamentul lui Abraham, etc. Toate aceste scrieri, incadrate in mod general in sintagma apocaliptica, au particularitatile lor, specificul lor, aspecte care nu pot fi rupte de contextul social, cultural si religios in care au aparut. Scoase din acest context devin scrieri stranii, pierdute intr-o interpretare moderna foarte diferita de contextul lor. Ele nu sunt scrieri crestine si cred ca cea mai mare greseala posibila este sa le priveste prin lentilele teologice a peste doua mii de ani de crestinism. Lasate in contextul lor si intelese conform timpului lor inseamna (cred ca aceasta este adevarata provocare teologica) a le da o sansa de a-si descoperi sensul real si de a-i intelege mai bine pe acei oameni care, in foarte multe privinte, nu gandeau ca noi si nu intelegeau ca noi sau daca par a o face atunci o fac plecand de la alte motivatii decat ale noastre. Last edited by Pelerin spre Rasarit; 26.02.2016 at 22:01:37. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Nu este nevoie Theo sa te intorci in timp ca sa-l gasesti pe Dumnezeu, EL este mereu alaturi de noi :) Oricum, noi, oamenii moderni, in lumea lor am fi fost un nonsens. Privim in urma, in istorie,ne fascineaza, idealizam si credeam ca daca ne-am intoarce acolo am gasi ceea ce poate nu vedem aici, din diverse motive. Nu ne putem intoarce (si nici nu am gasi ceva asa de ideal pe cat ne imaginam) dar putem privi mai cu atentie in jur, in definitiv cei de atunci priveau spre viitor, asteptand mantuirea si ar fi fost foarte mirati cand ne-am fi intalnit alergand pe culoarele istoriei, ei spre timpul nostru si noi fugind spre epoca lor :)
O seara placuta tuturor! |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
si care a zis invers decat zici tu (adica, de fapt, acelasi lucru): as sta chiar in poarta manastirii, vreo luna, in lotus, si le-as arata eu lor rugaciune si asceza! Lui i-am zis ca monahii aceia mai si zboara, cateodata. Tie iti spun ca rabinii astia mai fac si caca, uneori. Ca tot iti plac tie trimiterile coproase...:) |
|
#9
|
||||
|
||||
|
În ce mă privește, îmi pare rău dacă am lăsat cândva, pe undeva, impresia că aș putea spune ceva la asemenea text; mă simt total depășit. N.Priceputu :)
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Vezi? vezi? Cand iti spuneam ca smerenia e un act riscant... Poate fi urmata de mari pareri de rau...:)
|
|
|