![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Si tot nu ne-ai spus cum a ajuns omul in aceasta stare. Budhistii se pare ca au o gramada de "revelatii", ce incarnari a avut Budha, ce a facut in vietile anterioare, Paradisuri, budhasi, etc. dar devin surzi cand ii intrebi cum a aparut omul si de ce intr-o stare atat de deplorabila. Citat:
De unde atata suferinta? Iar daca ajungi si in "unul din Paradisuri" cu atat mai putin. Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tonglen Aflai ca "Tonglen" nu este "scriptura budista" ci o practica de meditatie. Si daca citeai tot acolo, vedeai ca nu e nimic in ea despre "smerenie". "The practice of Tonglen involves all of the Six Perfections;[2] giving, ethics, patience, joyous effort, concentration and wisdom. " Care din cuvinte si cunostintele tale de limba engleza ti se pare ca seamana cu "smerenie"?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
A intreba care este momentul si cum a aparut suferinta in budism este echivalent cu a intreba care este momentul si cum a aparut Dumnezeu in crestinism.
Ambele intrebari sunt fara raspuns, pentru ca raspunsul este dincolo de orice explicatie intr-o paradigma fenomenal-temporala. Tacere si in budism, tacere si in crestinism. Budismul insa identifica in profunzime care este cauza suferintei pentru fiecare faptura. Merge mai in adanc decat explicatia neascultarii urmata de supararea Lui Dumnezeu.
__________________
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Practica Tonglen (budismul in ansamblul sau) nu se intelege de pe wikipedia.
O viziune integrala este prezentata in Lamrim. In Tonglen se intra cu o minte maturata in bodhicitta (dragostea jertfitoare pentru fiecare faptura / nicio faptura cat de neinsemnata sau pacatoasa ar fi nu este abandonata). Pe wikipedia nici macar nu sunt enumerate stadiile acestei practici. Pentru a intelege unde este vorba despre smerenie in budism este necesara intelegerea termenului de 'perfection' (paramita) - desavarsire. In budism nevointa este directionata spre desavarsirea fiecarei actiuni. Tonglen este o sinteza a paramitelor, desavarsirilor (paramita generozitatii, disciplinei, rabdarii, efortului, concentrarii si intelepciunii), cultivarea unei atitudini jertfitoare fata de toata faptura, fara exceptii. Tonglen este rugaciune pentru toata faptura in fiecare respiratie.
__________________
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ma asteptam de la cineva cu pretentii de minte analitica ca tine, sa sesizeze greseala inainte sa iasa din degete. Poate ca in religia ta, nu doar Dumnezeu exista din vesnicie ci si suferinta, da' suna cam masochist treaba asta, poate realizezi intr-un final, penibilul comparatiei. Citat:
Uite ca in religia polimorfica numita generic "budhism" nu stim... Cum a ramas faza aia ca "Eu n-am gasit in crestinism ce am gasit in budhism"? Pai se pare ca e taman invers. Citat:
Budhismul nu merge mai in profunzime, ci dimpotriva, nu e in stare nici macar sa ajunga pana la momentul in care s-a intamplat lucrul asta. Pai daca nu ne poate explica logic cum au aparut creaturile si de ce s-au nascut in suferinta si confuzie cum as putea sa-i cred ca sunt in stare sa identifice corect cauza suferintei?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
pai spune si mie, la euglena verde care este cauza suferintei (asta in cazul in care acesta faptura chiar are o suferinta)?
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
ROMANI 8,22 Toata samsara este cufundata in suferinta - Primul Adevar Nobil Paralela este evidenta. -------- Suferinta descrisa in budism este de trei feluri: -suferinta manifesta - experiente care sunt recunoscute de subiect ca stari de suferinta -suferinta de schimbare ( subtila) - nu este recunoscuta de subiect ca stare de suferinta - este realizata doar prin observare atenta si rationament. Fiintele care nu au putere de conceptualizare nu o pot recunoaste. -suferinta atotpatrunzatoare (foarte subtila) - nu este recunoscuta de subiect pana cand nu este experimentata direct natura ultima a fenomenelor. Atotpatrunzatoare pentru ca este prezenta in fiecare proces de constientizare. Taramurile samsarice superioare (raiurile) budiste desi sunt libere de suferinte manifeste se afla totusi in puterea suferintei de schimbare si suferintei atotpatrunzatoare. Toata samsara este in natura suferintei.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 17.05.2016 at 19:22:48. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Perspectiva duhovniceasca insa este total diferita. Din perspectiva crestina, suferinta a inceput o data cu neascultarea. Este alegerea omului, nu planul lui Dumnezeu. Pe cand in "budhismul" tau, exista din vesnicie, a aparut o data cu aparitia fiintelor (probabil) deci foarte posibil sa fie si impusa (de catre un ... dumnezeu ciudat - ciudat e putin spus) Citat:
Nu exista in crestinism "taramuri samsarice superioare", exista un singura Rai si ala a fost creat pentru om si o data cu intoarcerea acolo, nu mai exista suferinta. "1. Și am văzut cer nou și pământ nou. Căci cerul cel dintâi și pământul cel dintâi au trecut; și marea nu mai este. 2. Și am văzut cetatea sfântă, noul Ierusalim, pogorându-se din cer de la Dumnezeu, gătită ca o mireasă, împodobită pentru mirele ei. 3. Și am auzit, din tron, un glas puternic care zicea: Iată, cortul lui Dumnezeu este cu oamenii și El va sălășlui cu ei și ei vor fi poporul Lui și însuși Dumnezeu va fi cu ei. 4. Și va șterge orice lacrimă din ochii lor și moarte nu va mai fi; nici plângere, nici strigăt, nici durere nu vor mai fi, căci cele dintâi au trecut." Apocalipsa 21 Care este finalitatea in "budhism" -ul tau? Un fel de coma "spirituala"? Si ca sa revin, dupa teoria ta, suferinta are aceeasi natura vesnnica ca si Dumnezeu? Este parte din Dumnezeu, sau cum? De ce budhistii sunt ignoranti vizavi de aparitia omului si originea suferintei? Oare nu cumva dumnezeul budhist este sadic si a dat omului suferinta de la bun inceput? Atunci cum poate vorbi de compasiune, iubire, bla bla? Aici e problema.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 17.05.2016 at 21:02:11. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Budismul afirma ca Existenta este fara inceput, inclusiv existenta fiintelor.
In viziune budista nu exista un Creator, niciun Creator al suferintei sau un Datator de suferinta. Fiintele samsarice experimenteaza continuu schimbarea propriilor agregate, care constituie baza manifestarii suferintei lor. Fiintele traiesc experiente ca efecte produse exclusiv de actiunile lor anterioare. Astfel, suferinta este resimtita automat ca efect al unui cumul de actiuni personale intr-un proces complex, care are la baza principiul cauza-efect. Nu exista o Constiinta care sa-si propuna sa cuantifice actiunile, sa le compare, sa traga o linie si sa emita un verdict. Daca omul se impiedica si cade pentru ca este neatent, suferinta resimtita nu este inteleasa ca o pedeapsa. Este pur si simplu cauza-efect. Daca scoate sabia si omoara, va fi omorat la randul lui de sabie - asa postuleaza Iisus - pentru unii, evident, nu in aceeasi viata (nu toti cei care omoara sunt omorati in aceeasi viata). ----- Este dreptate sau sadism condamnarea cuiva la un regim de tortura, fie si o ora, pentru ca alege sa creada altceva decat i se sugereaza? Dar o vesnicie?
__________________
Last edited by florin.oltean75; 17.05.2016 at 23:07:09. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Jonnyw2013 a scris aici: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...=18471&page=2:
Ce zice duhovnicul tau, despre treaba asta, despre amestecatura asta intre crestinim si budism? Dar poate trebuia mai intai sa te intreb daca te spovedesti? Mi-as dori mult sa aud un raspuns macar la una din cele doua intrebari.Eu nu stiu sa ma "ascund" dupa vorbe multe, la mine e Da sau NU.Te-ai ajuta intai pe tine insuti, daca iti vei raspunde la aceste doua intrebari.Ai afla cu adevarat unde te afli.Daca nu te spovedesti , esti doar budhist nu si crestin. Florine astept un raspuns trransant. Doamne ajuta! Florine,, Oare de ce eviti raspunsul eu daca sunt ortodox, spun: "Sunt ortodox!" nu ma rusinez.Tot asa nu cred ca e nici o rusine sa spui "Da ma spovedesc!" sau "NU,nu ma spovedesc!" Adica e bine sa stim exact cum ne situam! Doamne ajuta !
__________________
http://www.cuvantul-ortodox.ro/2011/...-ca-pe-erezii/ "Când am ieșit pe ușa care mă purta spre libertate, am știut că dacă nu las ura și amărăciunea în spate, voi continua să fiu în închisoare".-Nelson Mandela |
|
#10
|
||||||||
|
||||||||
|
Citat:
Pentru ca atemporalitatea este exclusiv atributul lui Dumnezeu. Citat:
Citat:
Cum explici filosofic ca din vesnicie si atemporalitate vine ignoranta si suferinta iar astea totusi pot fi curmate doar in temporalitate? Citat:
Dupa tine, sufera nonstop, si daca a facut fapte bune si a ajuns "intr-un" paradis. Ce urmeaza dupa Paradis ca forma suprema de spiritualitatea in religia ta? Neantul? Coma spirituala? Auto-lobotomizarea prin meditatie? Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Citate preferate, cugetari, vorbe de duh | silverstar | Generalitati | 1175 | 03.08.2016 15:54:36 |
| Cugetari ORTODOXE ! | cristiboss56 | Pocainta | 80 | 02.07.2015 22:05:47 |
| Cugetari si Citate Ortodoxe | adorcrysti | Generalitati | 90 | 12.11.2014 22:55:18 |
| Cugetari despre Hristos | florin.oltean75 | Generalitati | 55 | 07.04.2012 11:13:01 |
| Cugetari de Craciun | florin.oltean75 | Generalitati | 5 | 25.12.2011 21:14:10 |
|
|