![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Prin marturisiti-va pacatele unii altora eu inteleg ca apostolii erau deja preoti facuti de Hristos si preotii intre ei isi pot marturisi unul altuia pacatele, pt ca fiecare poate fi duhovnicul celuilalt. Ori mireanul nu este preot, prin urmare mirenii intre ei nu-si pot marturisi pacatele intre noi si cred ca asta se datoreaza faptul ca mirenii nu au Taina Preotiei asupra lor data de Duhul Sfant. Daca mirenii se spovedesc unul altuia e de fapt nu fac decat sa se ispiteasca singuri unul pe altul. Daca ne uitam in VT vedem ca Dummnezeu a delimitat clar neamul de preoti fata de neamulul celorlalti. Din moment ce insusi Dumnezeu delimiteaza neamul preotilor fata de neamul celorlalti rezulta de aici ca exista preoti si restul lumii. Dar cum apostolii sunt primii preoti ai Noului Testament rezulta din spusele lor(I]marturisiti-va pacatele unii altora[/i]) se refera strict la preoti. Restul lumii trebuie sa se marturiseasca la preoti.Astfel Noul Testament vine si competeaza VT (asa cred eu) in sensul ca acum noii preoti vor fi doar cei facuti de Hristos, fie direct fie prin transmiterea Harului via apostoli, care au fost primii preoti intru Hristos dupa noul Testament. Cel putin asa inteleg eu lucrurile la prima vedere. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cei carora li se adreseaza Apostolul sunt crestinii de rand. Lor le zice: "marturisiti-va pacatele unii altora". Ba chiar li se spune lor, mirenilor, sa cheme pe preoti pentru ca acestia sa se roage ungandu-i cu untdelemn. Dar nimic despre marturisirea pacatelor preotului. Dimpotriva, doua versete mai jos scrie: "mărturisiți-vă deci unul altuia păcatele" Epistola sobornicească a sfântului apostol Iacov 5:14-16 14 Este cineva bolnav între voi? Să cheme preoții Bisericii și să se roage pentru el, ungându-l cu untdelemn, în numele Domnului. 15 Și rugăciunea credinței va mântui pe cel bolnav și Domnul îl va ridica, și de va fi făcut păcate se vor ierta lui. 16 Mărturisiți-vă deci unul altuia păcatele și vă rugați unul pentru altul, ca să vă vindecați, că mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Copacel, preotii nu sint cu nimic mai presus de mireni. Sint tot oameni; urmasii, functional vorbind, vechilor samani/prooroci/vrajitori din vremurile de demult.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Si ce, preotul comunica cu mortul? Nu. Creind iertare aproapelui, Ii cerem si Lui Hristos. "Acolo unde sint adunati doi sau trei in Numele Meu...".
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar daca tu te certi cu preotul si acesta moare, cum mai marturisesti lui ? Ca e mort. Ce faci? |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Prietene, marturisirea pacatelor nu se face inaintea celui caruia i-ai gresit.
Ce sa-i marturisesti lui? Ca l-ai injurat sau ca l-ai pocnit? Asta stie sie si el ![]() Celui caruia i-ai gresit ii ceri iertare. Si cauti sa repari paguba. Daca se poate. Pacatele le marturisesti unui fratior mai induhovnicit, asa, pentru a primi eliberare, vindecare si ajutor sa nu le mai faci. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In acest caz v-as sugera sa cercetati eventualitatea ca pacatul e mult mai complex decat pare... In orice caz, el are si componente mai putin vizibile cum ar fi, de pilda, gandurile si simtamintele din anticamera faptei concrete. Asa devine posibil si (cred ca) foarte folositor sa ii spui fratelui nu atat ce i-ai facut (ca stie si el, cum bine scrieti) cat mai degraba ce ai gandit despre el, ce ai simtit etc. Asta, desigur, cu parerea de rau pe care o presupune o spovedanie sincera. Astfel de marturisiri pot duce, dupa cum probabil ati constatat deja din propria experienta de viata, la imbunatatirea semnificativa a relatiei, la un spor de pace/liniste intre oameni si inlauntrul fiecaruia. Oare nu e asa? P.S. Totusi, spovedania nu se reduce la a marturisi gandurile aproapelui pe care l-ai suparat/vatamat. Ba chiar, cred, ca aici ar putea fi loc de o confuzie destul de periculoasa. Cand Apostolul indeamna la marturisirea pacatelor, asta inseamna obligatoriu spovedanie? Eu cred ca e inainte de toate un act de igiena a relatiilor dintre semeni, nu un act propriuzis de spovedanie. Deci textul se refera la reglarea relatiilor dintre crestini, anume "pe orizontala", iar nu la actul spovedaniei care e unul pe "verticala". Adica de la om la Dumnezeu, mai intai. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca te referi la Iacov 5:16 "Mărturisiți-vă deci unul altuia păcatele și vă rugați unul pentru altul, ca să vă vindecați, că mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului." Nu e vorba de "a marturisi gandurile aproapelui pe care l-ai suparat/vatamat." ci pur si simplu marturisirea pacatelor, asa cum se facea in primele secole inainte sa apara institutia spovedaniei asa cum o cunoastem acum. Celui vatamat de altfel nu ii "marturisesti" nimic, ca de regula stie prea bine ce ai facut, ii ceri scuze, aduci reparatii in masura in care se poate.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Aveti vreun argument serios in acest sens? |
|