Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Alte Religii
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 02.08.2016, 23:27:15
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
“Nu crede ceva doar din auzite.
Nu crede ceva doar pentru ca este crezut de multi oameni.
Nu crede ceva doar pentru ca este scris in cartile religioase.
Nu crede ceva doar pentru ca este afirmat de cineva cu autoritate.
Nu crede ceva doar pentru ca face parte dintr-o traditie transmisa de multe generatii.

Crede doar dupa observatie atenta si analiza, atunci cand descoperi si simti ca are un inteles care conduce inspre binele tuturor.
Abia atunci accepta-l si traieste in concordanta cu el.” – Buddha
In cazul asta, e adevarul tau personal cu limitele impuse de capacitatea ta de a judeca corect.

Noi astialalti, dupa ce ne-ai pus pe masa varianta ta la o "traditie transmisa din multe generatii" am ajuns la concluzia ca e stupida.

Limitarea noastra, daca vrei neaparat.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
  #2  
Vechi 07.08.2016, 18:29:47
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Pocainta in budismul tibetan

In budismul tibetan, pocainta este factorul care integreaza toate aspectele acestui sistem religios, liantul dintre practicile preliminare si cele mai avansate forme de contemplatie.

Pocainta, in esenta, este o recunoastere si marturisire a propriilor greseli care produc suferinta atat noua insine cat si celor din jur.

Budistul crede ca doar pacatele lui personale sunt cele care il inlantuie in existente contaminate, lipsite de securitate reala, aflate sub puterea suferintei si mortii. Ca suferinta/boala/moartea nu au cauze externe, nu sunt nici accidente, nici efectul unei conspiratii malefice sau pedepse divine. Ca toate cauzele raului se afla exclusiv in el insusi.

Pentru greselile savarsite, budistul blameaza pornirile pacatoase din el insusi, lipsa capacitatii de discriminare bine/rau - nu propriul sine, alte persoane sau demoni externi.

Intelege ca vina o poarta nalucirile inimii lui, nu sinele propriu, nici cei din jurul sau. Budistul nu se intoarce impotriva lui insusi, ci impotriva cauzelor pacatelor.

-----------

Pocainta budistului este o traire in care sunt articulate patru puteri:

1. Puterea regretului / marturisirii

2. Puterea increderii

3. Puterea purificarii

4. Puterea determinarii


1. Pacatele sunt marturisite unor diferite expresii ale Adevarului Ultim, care formeaza panteonul iconografic tibetan ( 35 Budhasi Confesionali, Vajrasattva, Arya Tara....). Aspectul iconic al Budeitatii (Dumnezeirii) este doar o expresie sensibila a aspectului definitiv care este, de fapt, ... inexprimabil.

2. Puterea increderii este elementul cheie al intregului mod de gandire budist, factorul care face diferenta dintre o practica calificata si una necalificata.

Increderea la care se face referire nu este increderea in el insusi, ci increderea in puterea de purificare si salvare a lui Adi Buddha - Buddha Primordial, Neschimbabil, Atotputernic.

Credinciosul budist se deschide in fata Puterii Primordiale pe care o primeste in inima sa si o lasa sa opereze curatarea in toate straturile constiintei sale.

Se poate spune ca Increderea este ca un download a unei arme automate fenomenale, cea mai puternica, care distruge instantaneu toti dusmanii activi, invizibili din adancul inimii.


3.Purificarea este operata prin deschiderea inimii si pastrarea in adancul ei a celui Vesnic, Nemarginit, Atotputernic. Nu este rezultatul unui efort personal, ci doar efectul deschiderii fata de Cel Vesnic si increderii in El. Este doar deschiderea unei mici fante prin care patrunde o lumina orbitoare.

In practicile avansate, prin Incredere nu este operata doar purificarea dar si diferite patrunderi intelegatoare si niveluri de extaz.

4. Determinarea este decizia de a nu mai savarsi pacate prin constientizarea acuta a efectelor lor devastatoare, teribile.
__________________

  #3  
Vechi 07.08.2016, 19:08:27
ioan67 ioan67 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2016
Mesaje: 1.458
Implicit

Bine, domle! Baieti buni budistii astia, parol!
Esti de acord sa-i primim la un strop de cateheza? Ca par cat de cat pregatiti, atat cat e omeneste posibil. Si ravnitori, nu-i vorba.
Ce zici, lasam toate astea acum si ne apucam, in sfarsit, sa rasfoim nitel Evanghelia?
Am o singura rugaminte: sa nu-l aud pe Buddha ca zice, foindu-se pe patul lui de lotus, "Da, dar..." si "stai sa-ti explic...".........:))
  #4  
Vechi 08.08.2016, 01:31:12
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
1. Pacatele sunt marturisite unor diferite expresii ale Adevarului Ultim, care formeaza panteonul iconografic tibetan ( 35 Budhasi Confesionali, Vajrasattva, Arya Tara....).
"Eu sunt Domnul Dumnezeul Tau; sa nu ai alti dumnezei afara de Mine."

"Iar dacă vei uita pe Domnul Dumnezeul tău și vei merge după dumnezeii altora, vei sluji acelora și te vei închina lor, vă mărturisesc astăzi pe cer și pe pământ că veți pieri." (Deut 8:19)
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.

Last edited by AlinB; 08.08.2016 at 01:36:11.
  #5  
Vechi 08.08.2016, 19:47:26
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
"Eu sunt Domnul Dumnezeul Tau; sa nu ai alti dumnezei afara de Mine."

"Iar dacă vei uita pe Domnul Dumnezeul tău și vei merge după dumnezeii altora, vei sluji acelora și te vei închina lor, vă mărturisesc astăzi pe cer și pe pământ că veți pieri." (Deut 8:19)
Dumnezeu este Unul Singur, peste tot si peste toate, intru tot si intru toate. Omul iL numeste, insa niciun cuvant nu iL poate exprima, nu ii descopera Natura.

Ii putem spunem oricum: Dumnezeu, Domn, God, Savaot, Tata, Fiu, Duh, Cel Vesnic, Parinte al Luminilor, Iehova, Primordial (Adi Buddha), Inceput-Sfarsit a Toate. Dumnezeu este un Dumnezeu al tuturor fapturilor, nu este un Dumnezeu doar al unui popor.

Important este sa-L cunoastem, sa patrundem dincolo de manifestat ("lume") in taramul fara-de-atingere, acolo unde timpul si miscarea inca nu s-au nascut, unde Alfa este in acelasi timp si Omega, unde fiintarea scaldata in lumina dragostei extatice este suficienta siesi, fara pofta apucarii formelor. Fara lacomia catre ceea ce nu este Dumnezeu. Acolo este vesnicia, Apa Vietii, Iubirea-Fara-de-Sfarsit, caci cel ce bea din Ea nu mai inseteaza niciodata, devine Nemuritor, in afara Timpului. Devine complet si plenar prin Dumnezeu care il umple si il face Fiu si Imparat, Mostenitor.

Oita este salvata din gheara transformarii/putreziciunii, din falcile mortii.

Cunoaste ca Eu sunt Domnul! In aceasta se cuprinde toata Intelepciunea - toate scripturile pamantesti si ceresti.

Ceilalti Dumnezei sunt Patimile care robesc mintea si inima omului. Mama acestor Falsi Dumnezei este Necunoasterea.
__________________

  #6  
Vechi 08.08.2016, 21:18:53
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
[panteonul iconografic tibetan ( 35 Budhasi Confesionali, Vajrasattva, Arya Tara....).

Că toți dumnezeii neamurilor sunt idoli; iar Domnul cerurile a făcut. (Ps. 95:5)


11. Așadar să ziceți neamurilor: "Dumnezeii, care n-au făcut cerul și pământul, vor pieri de pe pământ și de sub ceruri;
12. Iar Domnul a făcut cerul cu puterea Sa, a întărit lumea cu înțelepciunea Sa și cu priceperea Sa a întins cerurile.
(..)
14. Atunci se vede cât este de neștiutor omul, cu toată știința lui, și orice argintar se rușinează de idolul său, căci chipul turnat de el nu este decât minciună; n-are nici o suflare în el.
15. Aceasta este deșertăciune adevărată, rodul rătăcirii, și la vremea pedepsei va pieri.

Ieremia cap. 10
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.

Last edited by AlinB; 08.08.2016 at 21:24:19.
  #7  
Vechi 09.08.2016, 19:24:55
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Că toți dumnezeii neamurilor sunt idoli; iar Domnul cerurile a făcut. (Ps. 95:5)


11. Așadar să ziceți neamurilor: "Dumnezeii, care n-au făcut cerul și pământul, vor pieri de pe pământ și de sub ceruri;
12. Iar Domnul a făcut cerul cu puterea Sa, a întărit lumea cu înțelepciunea Sa și cu priceperea Sa a întins cerurile.
(..)
14. Atunci se vede cât este de neștiutor omul, cu toată știința lui, și orice argintar se rușinează de idolul său, căci chipul turnat de el nu este decât minciună; n-are nici o suflare în el.
15. Aceasta este deșertăciune adevărată, rodul rătăcirii, și la vremea pedepsei va pieri.

Ieremia cap. 10
Iconografia tibetana are aceeasi functionalitate psihologica ca si cea ortodoxa.

Credinciosul nu se inchina la forma, ci la ceea ce reprezinta forma. Forma este doar un indicator catre natura inexprimabila a Adevarului.

Forma poate fi orice aspect sensibil surprins de simturi si minte. Un chip turnat in argint este o forma cat se poate de grosiera. Dar si un sunet este tot o forma, si un cuvant omenesc de asemenea. Dumnezeu nu este nici argint, nici grafie, nici sunet, niciun cuvant exprimat de gura omeneasca sau ingereasca...

Unii, de exemplu spun ca se inchina la Dumnezeu, dar in numele Lui fac fapte rele, chiar isi ucid semenii. In acest caz, cuvantul Dumnezeu este transformat in Idol - pentru ca functioneaza in sensul potentarii patimilor/pacatelor. Nu este necesar sa fie un Chip-de-Argint.

Interpretarea literala, fara talcuire, este ea insasi nascatoare de multi Idoli.
__________________


Last edited by florin.oltean75; 09.08.2016 at 19:38:30.
  #8  
Vechi 09.08.2016, 21:19:36
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Iconografia tibetana are aceeasi functionalitate psihologica ca si cea ortodoxa.
Psihologica? Ca sa vezi, si noi care credeam ca e vorba de spiritualitate aici.

Da, functionalitatea duhovniceasca e aseamantoare, cu diferenta ca una te duce spre duhurile mincinoase care au inventat acei idoli si cealalta in sus, spre singurul si adevaratul Dumnezeu.

Nici macar cu Sf. Scriptura in fata nu te trezesti, saracutul de tine..

Bietu' budhist are drept scuza ignoranta, ca n-a aflat niciodata de Hristos, dar tu?

Nu mai este nimic in tine din icoana Sf. Botez care sa-ti spuna ca esti pe un drum teribil de gresit?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.

Last edited by AlinB; 09.08.2016 at 22:30:38.
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare