|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#1
|
|||
|
|||
Despre tinerea sarbatorilor (in afara de Nasterea si Invierea lui Isus, Duminica)
Urmarind mai atent obiceiurile ortodoxe, am fost surprins sa aflu cat de multe sarbatori apar ca fiind zile de sarbatoare / in care nu se lucreaza (inclusiv ziua in care postez astazi, Schimbarea la Fata).
Incercand sa privesc cat pot de obiectiv - tinand cont la ceea ce se face sau nu se face referire in Bible (atat in Vechiul cat si in Noul Testament), personal nu inteleg nici rostul nici motivatia acestor zile de nemunca deoarece: 1. munca este profund incurajata in Biblie 2. nu exista din cate cunosc eu nicio referire la zile de odihna, in afara de cea de Duminica/Sabath in Vechiul Testament, insa inteleg si are sens sa se sarbatoreasca Nasterea si Invierea ca exceptii si sa fie considerate si acelea ca zile de sarbatoare si de ne munca. Inteleg ca si restul sunt sarbatori cu insemnatate mare, inteleg de ce se fac slujbe la Biserica si ca trebuiesc observate ca zile cu insemnatate, insa nu inteleg justificarea pentru restrictia de munca, mai ales cu substratul ca ar fi o reusita (si ca esti un bun Crestin) daca nu se munceste in zilele respective. Pe scurt, as dori sa aflu justificarea din Biblie pe care se bazeaza Ortodoxia in stabilirea acestor zile ca zile de sarbatoare (cu ceea ce atrage o astfel de zi - munca, alte lucruri lumesti - dar pentru cea din urma e o discutie separata). Si Catolicii au zilele lor, dar tot asa, alese de un Sinod. Last edited by danielr; 06.08.2016 at 23:58:37. |
#2
|
|||
|
|||
Cu scuze pentru insistenta, va rog daca se poate sa imi raspundeti, referitor la justificarea prin Scripturi a zilelor de nemunca de Sarbatoare, cu exceptia Duminicii si Nasterii si Invierii.
|
|