![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Mai ramane de facut fata la strunjirea reciproca. Imi pare ca in iubire nu e suficient (poate nici necesar) ca fiecare sa asimileze valorile/credintele celuilat. Mai mare e sa se si acomodeze unul la altul... |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Pai de acomodat, nu s-au acomodat inainte sa se ia? Problema e ca intr-o casatorie, e vorba de mai mult decat de cei doi de dinainte asa ca lucrurile se complica. oamenii incep sa ia contact pe partile mai putin moi...
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 22.08.2016 at 00:23:39. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Pai da, Alin. Tocmai asta e acomodarea: strunjirea reciproca, treaba cu partile mai putin moi - cum spuneai.
A te acomoda inseamna, la propriu, a te restructura in schemele tale de care esti dulcic-atasat, pentru a trai in impreuna-lucrare cu Dumnezeu si cu sotul/sotia ta. A-ti schimba tabieturile, perfectele tale smecherii personale, confortul, intelepciunea ifosita; pe scurt este a lepada "toate ale tale". E totuna cu "lepadarea de sine". Asta e acomodarea la care faceam referire. Vezi bine ca nu-i totuna cu cealalta miscare, numita asimilare. Dar in limbajul bisericesc, termenul folosit foarte des (poate prea des, uneori, pana la a deveni un cliseu) este metanoia, pocainta. Nu are insa nota relatiei. Acomodare e pocainta vazuta in relatie cu aproapele (sot/sotie). O cumplita dilema semnala aici Cuviosul Sofronie de la Essex: cum sa iubesc pe Dumnezeu si totodata pe aproapele?... Pocainta lui era evidenta, macar in raport subiectiv cu Dumnezeu; ceea ce il preocupa era acomodarea la aproapele... Adica tocmai masura practica a simtamantului subiectiv ca Il iubesti pe Dumnezeu. Operationalizarea, in fapte concrete de dragoste, a sentimentului de iubire. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
De fapt si de drept iubirea e mai intai fapta, pe urma sentiment.
De cele mai multe ori in ziua de azi, cand incepe cu sentimentul, e mai degraba placere egoista.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
As zice ca iubirea e un mod de a fi.
Un continuum, o unitate intre gand/sentiment/vointa/fapta. Adeseori si cu nepotriviri sfasietoare, cu ciocniri si conflicte. Cu forme si niveluri nesfarsite, precum sunt nesfarsite tainele vietii oamenilor si lucrarea Harului. A iubi e un acasa. E liman. Este patria sufletului, pamantul fagaduintei. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Cu timpul si mare bataie de cap, dar prea putini incearca sa ajunga acolo.
Mirajul confortului personal e o definitie mult mai la indemana a fericirii.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Da, vitelul de aur din pustiu pare mult mai convenabil. O stiu bine, l-am mangaiat si eu de cateva ori intre coarne...
Totusi, sufletul omului trage la iubire. E un instinct al lui, ca sa zic asa, precum e la pasarile calatoare acea busola care le ajuta sa se intoarca acasa... De nu cumva o fi tocmai criteriul Judecatii, pus inca de pe acum in fiecare inima. Last edited by ioan67; 22.08.2016 at 03:40:40. |
|
|