Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Viata monahala > Calugarul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 18.10.2016, 16:29:23
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

În Sinod deci, se adună mădulare ale Bisericii, în numele Domnului, pentru binele nu numai al Bisericii, ci pentru binele și mântuirea întregii creații, a toată omenirea care vrea să se mântuiască în dragoste, asceză, smerenie, ascultare și cu toții, pe rând, fie bucătar sau episcop, să ia cuvântul în Sinod, să vorbească pentru binele Bisericii și al întregii creații. "Căci unde sunt doi sau trei adunați în numele Meu, acolo sunt și Eu în mijlocul lor." - Matei 18, 20.

Deci nu zice doi sau trei episcopi, ci doi sau trei oricare vrea mântuirea și nici un Sinod cu trei oameni nu e mântuitor, sau orice adunare în numele lui Hristos, care hotărăște, să fie cu mulțime de mădulare, iar dacă vor să vindece oițele rătăcite și bolnave și fiii risipitori și bolnavi, atunci să fie și acele oițe și acei frățiori, căci "Dumnezeu vrea ca toți oamenii să se mântuiască și la cunoștiința Adevărului să vină". Slavă Domnului, pentru libertatea de la El.

Aceasta este Biserica, aceasta este Ortodoxia. Să rămânem în ea, ca să ne mântuiți. Trezvie înmulțită și întărită de la Domnul și atenție mare la toate luptele.

58 - Suntem și vrem să rămânem aproximativi, compromiși, fricoși, temători, ne este frică de moarte, de mărturisire, de vorbirea dragostei, de nevinovăție, de curăție, de simplitate, de inocență, de copilăria-bărbătoasă și mai ales de asceză, de înmulțirea, recomandarea și trăirea postului, de răstignirea pentru celălalt, de nevoință, de micșorarea binelui nostru pentru binele celuilalt.

59 - Femeia de azi, se emancipează tot mai mult, devine modernă, carieristă, nu mai vrea viețuirea la sat, cu greu mai ascultă de bărbat, fie el bărbat în Hristos, iubind-o mai mult ca pe el însuși, nu numai că vrea să nu-i fie egală, dar caută să-l stăpânească, în loc să caute să-l întreacă în virtute și sfințenie, se uită la averile lui, se gândește de mii de ori dacă să se căsătorească cu el sau nu, se uită la "gene, genetică", ce transmite copiilor ei, parcă ar fi a ei, sau parcă ar avea vreo stăpânire și putere asupra copiilor, în loc să fie atrasă de dragostea lui și să i-o înmulțească, nu mai vrea să facă copii mulți, fiindu-i frică de traiul modest și respingându-l, având puțină credință, vrea mașina ei, cât mai mult confort, bunăstare, comoditate și de ce nu, lux, vrea lunar la coafor, la manichiură și pedichiură, iar la Sfânta Liturghie, Sfânta Spovedanie și Sfânta Împărtășanie sau Sfântul Maslu, o dată-n an. Nu-i bine așa, femeilor. Cum mai iubiți cu râvnă pe Hristos, făcând astfel?

Și-atunci ne mirăm că nu avem și nu putem să alegem preotese vrednice, rodnice, râvnitoare, iubitoare, care doresc să-L iubească pe Hristos mai mult decât preotul și soțul lor și ne mirăm că nu caută să-l întreacă în virtute, blândețe, dragoste, asceză, în exemplul ei cel curat, frumos și sfânt...

Femeile, dar mai grav, preotesele, vin în Biserică cu fuste până la genunchi sau cu umerii goi și li se mai pare și normal, mai ales când niciun creștin, frate sau soră, dintre slujitori sau mireni, nu le spune nimic. Iar dacă ar spune cineva preotesei că nu-i bine și nu-i creștinește ce poartă, s-ar pune rău în ochii preotului ei, sau a celor apropiați. De ce să o rănești? ar spune unii. Dar când te operezi, nu ești rănit? Ba da. Dar scopul care-i? Vindecarea.

Deci fără frică să mărturisim pe Domnul, cu dragoste și blândețe, cu chibzuință și discernământ, pentru vindecarea cât mai multora, sau măcar a puțini și să dăm câte-un strat de murdărie sau un lanț, jos, de pe sufletele lor încercate. Ajută Doamne !

60 - Se evită în măsură exagerată să se spună în predici și conferințe că știința este precum superstiția, nimic empiric, nimic dovedit, aproape că nu demonstrează nimic, nu experimentează marile teorii, genetica se bazează pe câteva experimente pe șobolanii de laborator, apoi ieșind din sfera bunului simț, trece granițele cu experimente împotriva firii în genetica și biologia umană, precum scoaterea genei îmbătrânirii. Nu-i etic, bioetic, moral, omenesc firesc și normal. Nu se spune că știința se schimbă de la an la an, "descoperirile" se anulează mereu una pe alta, chipurile îmbunătățindu-se, cu mereu alte și noi teorii.

Dar toată știința este doar teorie goală, ipoteze, prezumții, presupuneri, bănuieli, alternative, precum teoria evoluționistă a omului din maimuță, teoria big-bangului, a singularității, a haosului, de aceste lucruri trebuie să atenționăm și se ferim oițele lui Hristos, episcopii și preoții noștrii spun prea puține lucruri despre acestea, de ce nu spun mai mult?

Nu vedem că e un război de secerarea a Bisericii? Să cadă cât mai mulți. Tinerii devin evoluționiști, crezând teoria big-bang-ului de exemplu cum că ar fi adevărată, nu presupunere și ipoteză cum defapt este. "știința se va sfârși;" - 1 Corinteni 13, 8; "Pierde-voi înțelepciunea înțelepților și știința celor învățați voi nimici-o" - 1 Corinteni 1, 19. Avem nevoie de foc. Focul harului. Foc în cuvânt și focul faptelor sfințeniei. "Foc am venit să arunc pe pământ și cât aș vrea să fie acum aprins!" - Luca 12, 49. Focul iscodirii, lămurii, dragostei, ascezei, ajutorului, iertării, desăvârșirii, îndumnezeirii.

61 - Creștinii sunt mult mai neglijenți față de nevoile Bisericii, sunt tot mai suspicioși, sunt îndoielnici, li se răcește dragostea și credința, le slăbește încrederea, dreapta socotință, chibzuința, trezvia, milostenia și mai ales rugăciunea, postul, asceza, nevoința, răstignirea, pentru parohia lor, Biserica lor, preotul lor, Domnul Treime Savaot Iubire... Aleg deci călugăria, pentru a mă ruga mai cu spor pentru ei și pentru toți oamenii. Nimic nu aduce har mai mult, decât rugăciunea.

62 - Preferăm să facem poze cu aparatul foto sau telefonul, în Sfintele Biserici și la Sfintele Mănăstiri, în loc să ne rugăm, să ne liniștim, să ne nevoim, să cugetăm la îmbunătățirea și mântuirea noastră, la curățirea, luminarea și îndumnezeirea noastră. Și ne mirăm apoi că nu avem credință și dragoste. Dacă noi nici în Sfânta Biserică nu ne liniștim de la poze. Dumnezeu primește oricât vrei să-i dai, orice firimitură. Dăi cât mai mult, că răsplătește Domnul însuti și înmiit, tot ce Îi dai. Dă-i timpul tău mai ales, milostenia ta, viața ta. Spune minunat: "Fiule, dă-mi inima ta".

63 - Una din cele mai mari dureri ale întregii ființei mele, este că multe Sfinte Mănăstiri, iubesc tot mai puțin asceza, nevoința și răstignirea, caută îmbogățirea și bunăstarea, caută să se construiască mari, bogate, când în ele poate sunt 2-3 monahi, în loc să fie mici, modeste, cu mulți monahi gata de jertfă pentru oricine. Nu se mai dorește un trai modest, decent spre sărac, dezlipiți de cele materiale, primesc mobilarea stăreției și chiliilor ca la o pensiune, devenind parcă hoteluri pentru cei afierosiți Domnului și pentru pelerini, nu un loc de nevoință și asceză.

Iar sfintele Agape, devin mese de restaurant, cu delicatesuri, cu 3 feluri de mâncare sau mai multe, cu tot cu prăjituri chiar și 5 feluri de mâncare, mai ales când e sărbătoare, mesele mustesc de belșug material, iar celor prezenți, li se pare un lucru normal, când alții sunt la limita subzistenței sau mor de foame chiar în județul mănăstirii. Stareții ies des din mănăstiri, adesea nu spun nimic obștii unde se duc, pentru că nu consideră normal să se justifice înaintea unui frate, de exemplu, sau a unui pelerin și adesea fără să ia pe nimeni cu ei, și se permite oricărei femei să intre în mănăstire cu orice haină.

Acestea amintite mai sus, sunt încălcări a multora din Regulile Mari și Regulile Mici, Asceticele, Sfântului Vasile cel Mare și din Regulile Monahale ale Sfântului Ioan Casian și din Regulile Monahale ale Sfântului Benedict de Nursia. Cărți a căror copie ar trebui să facă parte din biblioteca fiecărei chilii a fiecărui monah și monahie, nu doar a creștinilor mireni. Le-am amintit pentru durerea adâncă ce o port în suflet și pentru dorința de îndreptare a bolilor neputințelor, de care ne-am îmbolnăvit noi cei tari, care datori trebuia să fim să purtăm slăbiciunile celor neputincioși - Romani 15, 1, dar noi ajungem cei slăbănogiți și neputincioși, și dacă nu vom reuși să purtăm și să vindecăm ale noastre, cum vom purta și vindeca ale oițelor Domnului?

Din acest motiv, aleg Sfântul Munte Athos, pentru afierosirea mea Domnului, că în România, ne apropiem tot mai mult de proroocia Sfântului Nil: "Pustnicii vor trăi ca monahii, monahii vor trăi ca mirenii, iar mirenii vor trăii ca dracii". Să nu fie. Doamne miluiește.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
Reply With Quote
  #2  
Vechi 18.10.2016, 16:34:52
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Un alt exemplu, chiar dacă la unele Sfinte Mănăstiri, este pus un semn pe care scrie: "Se recomandă ținuta decentă în Mănăstire", dacă e întrebată femeia de ce poartă fustă deasupra de genunchi spune: "Dar asta e ținută decentă", mai ales dacă-i vară, justificând căldura sau vreo neputință trupească.

Să-i fie spus: soră, dacă ți-e cald, stai acasă, nu vi la Sfânta Mănăstire, iar dacă ai boală, mergi la medic, iar dacă crezi în Dumnezeu, vi înainte, mai ales la medicul dăruit de Domnul, preotul, la care dacă vi, vi la un uns și ales al Domnului, cu ținută decentă, purtare cuvioasă, firească, naturală și cu belșug de dragoste.

O soluție ar fi că trebui să existe un frate la monahi și o soră la monahii, cu fuste lungi pregătite pentru femei și helănci sau bluze lărguțe cu mânecă lungă peste umeri lărguțe, pentru femei și bărbați și care să le întrebe pe doamnele și oricine cu ținută vizibil indecentă: "Aveți de ales: purtați această fustă lungă prin mănăstire și o lăsați la poartă când ieșiți sau mergeți acasă, vă luați haine care acoperă picioarele, spatele și mâinile și vă așteptăm să reveniți, ce alegeți, pentru mântuirea voastră?".

64 - În măsura greșită a ereziei ecumenismului, ierarhi și preoți consideră din ispitire, că purtând veșminte preoțești și arhierești tot mai lipsite de modelele florale specifice Bisericii, tot mai lipsite de vlagă duhovnicească, simplificând motivele, ornamentele și împodobirile veșmintelor, făcându-le tot mai pe stilul mincinos franco-latin (romano-catolicismului) consideră că sunt mai simpli și mai smeriți și că dobândesc o măsură mai bună a păstoririi și slujirii unul altuia și oamenilor, această ispitire însă îi face să uite că reprezintă pe Hristos, și Îi slujesc Domnului și Creatorului, nu oricui, deci nu oricum și nu orice veșminte, ci cele rânduite mai înainte de Sfinții Părinți, nu pot merge doar cu un cearceaf pus în spate la Sfântul Potir, ci din contră, dacă tehnica croitoriei permite, veșmintele trebuie să fie cât mai frumoase și îmbodobite, la fel cum veșmintele leviților erau împodobite cu diamante, rubine, onixe, smaralde veritabile, noi creștinii fiind smeriți și în măsura desăvârșirii, nu vom folosi acele pietre autentice, nici fir de aur, dar vom transmite prin împodobirea veșmintelor, frumusețea creștinismului și a Bisericii lui Hristos, de care de exemplu s-au îndrăgostit în Bizanț, trimișii Țarului.

Veșmintele arhierești, preoțești, diaconești, deci trebuie purtate ca simbol al Împărăției Cerurilor, ce trebuie trăită încă de aici înăuntrul nostru și care va să fie. Și pentru că "gura vorbește din prisosul inimii" deci ceea ce este în interior, emană și strălucește în exterior, și pentru că lumina nu o punem sub obroc, ci o punem să strălucească, tot așa și Sfintele Veșminte, nu vor fi cearceafuri și coverturi de pat, ci vor fi expresia Împărăției Cerurilor, din noi, din Biserică, din Sfinți, pentru toți care o doresc, o urmează și o împlinesc.

Iar creștinii mireni nu fug de această oglindire a Împărăției Cerurilor pe Sfintele Veșminte, ci fug de neputințele unora dintre ierarhi și preoți, de care s-au smintit, acuzând, scumpii de ei, oițele, cum că toată Biserica a vinovată pentru neputințele unora și apoi se pierd și rătăcesc oițele.

Și nu, Hristos nu purta veșminte împodobite, ci purta haine simple, asta fiindcă Hristos nu a slujit în Sfânta Sfintelor la Templu, dar a mers ca și credincios și învăța în templu la 12 ani și între 30 și 33, nu ca levit, preot iudeu, deși El a fost, este și va fi Arhiereul Creator, dar prin prezența Lui acolo, acceptă, susține, iubește și întărește practica evreilor de a împodobi veșmintele preoțești levite, practică care înainte de toate, a fost dată de Domnul, din poruncă Dumnezeiească, susținută fizic și de prezența Mântuitorului, deci apoi, azi și în timpul ce va fi, Sfintele Veșminte vor fi împodobite ca pentru Hristos Dumnezeu, simbolizând moștenirea bogăției creștinilor.

Mai vedem că Pavel nu putea sluji fără felon, care l-a cerut a-i fi adus. Nu putea să-și facă altul? Dacă era un simplu veșmânt, un cearceaf sau un obiect vestimentar oarecare, putea să-și facă altul, firesc? Dar l-a cerut, fiindcă nu putea să-și facă altul, fiindcă acel felon era special împodobit, ornamentat, frumos alcătuit și lucrat, putem spune chiar personalizat pentru Sfântul Apostol Pavel, cum era practica în primele 4 secole și altul nu găsea și nu putea avea, de aceea l-a cerut alături de cărțile și pergamentele pe care avea scrisă și cu care slujea Sfânta Liturghie a Sfântului Apostol Iacov, Patriarhul Ierusalimului.

65 - Milostenia devine pentru mulți creștini, relativă, dacă dintrun salar de 1500 de lei de lei, se dau 100 de lei în bani sau alimente, unei familii de năpăstuiți de exemplu, am făcut milostenie, dar întro măsura modestă. Să ne amintim de banii văduvei, care-a dat 2 galbeni de aur adică a dat tot ce-a avut.
Cine vrea, și poate, fără să-și neglije familia, să facă milostenie cât mai mare. Ne spune Sfântul Ioan Gură de Aur, că milostenia se socotește mare după cât de mult suferim de pe urma ei, a milosteniei făcute, după cât de mult rămânem în lipsuri și nevoi, fiindcă prin nevoință și asceză și prin Golgota, vine Învierea cea întru slavă. Cine mai suferă lipsuri, azi, din urma milosteniei făcute? Și în ce măsură suferă lipsurile?

66 - Cum se aplică milostenia?
Încerc deci să găsesc o soluție, ca o învățătură sau sfătuire despre cum să aplice ierarhul "banii văduvei" întro eparhie sau preotul întro parohie (nimic nu-i obligatoriu, ci în discernământ, cu epitimie și dezlegare după putere, măsură și râvnă la fiecare slujitor):
Exemplu de milostenie întro parohie cu putere financiară oarecum bună:

Dacă în acea parohie intră 20.000 de lei lunar și sunt 3 preoți, vor da câte 100 de lei la 20 de familii? Deci 2.000 de lei lunar. Și restul banilor? Nu-i bine. Au făcut puțin spre nimic cu cei 2.000 de lei dați. Acei 100 de lei, fiecare din cele 20 de familii, îi vor consuma pe o tură de cumpărături la kaufland, carefour, auchan, etc., și dacă au 1 sau 2 copii și poate mai plătesc și chirie, acei bani sunt foarte puțini, ca o adiere de vânt, abea o simt. Dar cum ar fi mai bine?
Din cei 20.000, câte 2.500 la fiecare preot, plus salarul lor, le este suficient la fiecare preot 3.500 de lei pe lună, fiindcă au soție, un copil sau 2, dacă au mai mulți copii, iau mai mulți bani, dar trăind cu măsura modestiei. Deci rămân 12.500, după cei 7.500 împărțiți la 3 preoți ai parohiei. Cei 12.500 îi împart astfel: 2 familii, cu câte 1 sau 2 copii fiecare familie, fără locuință, stau în chirie.
Acelora le plătește parohia rata la un apartamentul cu 1 cameră, la fiecare. Dacă apartamentul cu 1 cameră, decomandat, pentru o familie, cu o baie separată și o bucătăriuță separată, a costat parohia să zicem 25.000 de euro (preț de timișoara) cu un credit la bancă cu dobândă de 7,72% pe an, cât e acum în 2016, credit luat pe 2 ani, înseamnă 25.000 plus 15,44 % (dobânda 7,72% x 2 ani), egal 28.860 euro, împărțit la 24 de luni (2 ani) egal 1202 euro pe lună, pentru o familie care în 2 ani, va avea propria locuință (prin notarul public, fără posibilitatea de-a vinde apartamentul, pentru a nu batjocori jertfa), deci vor fi proprietari, apartamentul lor.

Și în 2 ani, se salvează 2 familii, care probabil vor veni și vor ajuta parohia pentru tot restul vieții lor sau pentru mult timp, drept mulțumire că nu mai plătesc chirie. Și din 12.500 rămași lunar, 1202 euro pentru o familie, deci 2404 euro amândouă, înseamnă 10.700 de lei lunar, cu care se salvează în 2 ani, două familii.
Mai și rămân 1.800 de lei, pentru taxe la protopopiat sau pachețele la alte familii nevoiașe. Și au și fiecare preot cu familia lui 3.500 de lei lunar, poate mai mult, dacă se depășesc 20.000 de lei lunar.
Apoi după ce s-au scurs cei 2 ani, următorii doi ani, cei 10.700 îi vor pune pentru o lucrare la clădirea Bisericii parohiei, sau anexe, etc. Apoi următorii 2 ani, alte două familii să fie salvate. Și apoi poate nu mai trebuie să se facă nimic la Biserică, timp de 10 ani, numai bine, vor fi salvate 10 familii.

Atât de simplu. Cu greu, aproape deloc, se mai face așa ceva în parohii.

Sfântul Ignatie Briancianinov în cartea sa, Experiențe Ascetice, spune: "Luați seama că ne arată Domnul ce a început să fie încă dintre Apostoli, patima lui Iuda Iscariotul, a lăcomiei de arginți, este pricina tuturor relelor, spune Scriptura, deci dar azi, dacă sunt 12.000 de preoți, avem 1.000 precum Iuda Iscarioteanul. Episcopul, după iscodire și încercare, trebuie să fie ochiul veghetor care la alegerea mireanului pentru hirotonia întru diacon și preot, să nu aleagă unul precum Iuda." Așadar, dacă preotul are 2 copii, în acea parohie cu situație financiară bună, să nu neglijeze suferința neputincioșilor, dând prioritate totală copiilor lui, să cumpere garsoniere și pentru oițele lui Hristos, nu numai pentru copii lui, fiindcă practic și firesc nu sunt ai lui, sunt ai Domnului, și oricând îi poate lua Domnul înapoi la El.

Căci nefăcând așa, să nu ne mai mirăm că nu vine lumea la Biserică și preferă să meargă pe la secte și confesiuni. Și să nu se mire că nu-i mai vrea Dumnezeu preoția părintelui și nu-i mai ridică preoți sau preotese dintre seminția și urmașii lui, sau să nu se mire că îi moare copilul sau îi mor nepoții.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
Reply With Quote
  #3  
Vechi 18.10.2016, 16:41:37
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Și-atunci firesc, cum să nu te călugărești când vezi blestemățiile cu care-i luptă demonii pe creștini și toată creația? Efectiv ți-e frică să nu cazi în nimic care să supere pe Domnul, și să te depărtezi atât de mult de mântuire.

Să facă părintele 7-8 copii, și să-i învețe să se întreacă unii pe alții în cumințenie și sfințenie, care să fie preot și preoteasă primul și care să fie mai vrednic, care mai curați și mai plăcuți Domnului, văzând jertfa tatălui lor, preotul.

Și-atunci da, poți spune: 1 an o familie de nevoiași, 1 an unul din copii părintelui, 1 an o altă familie de săraci, următorul an, copilul altui părinte din cei 3, apoi următorul an, altă familie de nevoiași, alt an, copilul celui de-al 3-lea părinte, apoi o familie, și-apoi următorul copil al primului părinte, apoi altă familie și tot așa, pe placul lui Dumnezeu, fiecare să primească câte un apartament cu o cameră, căci nu au nevoie de mai mult, mai ales dacă vor dori preoția. Și astfel, în decurs de 30 de ani, la acea parohie, acei 3 preoți, dacă fiecare preot va avea numai 5 copii fiecare, vor avea reușit în pronia Domnului, ca fiecare preot în parte să fi salvat 5 familii de nevoiași, și să cumpere câte un apartament cu o cameră și fiecăruia din cei 5 copii ai lui.

Acesta înseamnă să fie mulțumiți și să construiască împreună, comunitatea și parohia ce le-a fost dată spre păstorire. Așa să fie slujitorii bisericii, așa e plăcut Domnului și e minunat.

Decât magnații cu afaceri de zeci de milioane de euro, care nu dau nimic, nimănui, sau dau o măsură foarte mică mică, în comparație cu averile lor mai bine curăția, jertfa, dragostea, acelor preoți și acelei parohii. Precum cei care dădeau cufere de galbeni la Templu, când ei mai aveau acasă câteva zeci de cufere și văduva a dat ultimii ei doi galbeni, a dat tot ce-a avut.

Deci milostenia este după cât de mult ne lipsim și suferim noi, pentru binele aproapelui, și nu care donează să zicem la caritate pentru evoluție, ateism, medicină de modificare genetică, și alte teorii, supoziții, prezumții, întinse pentru ocuparea minții în zadar. Deci bani aruncați degeaba. Sau mai grav, donează pentru susținerea sodomiei sau a altor păcate, în loc să salveze din muritorii din atâtea mii de muritori de foame.

67 - Mă călugăresc pentru a fi un creștin mai bun decât aș reuși să fiu în lumea în care creșterea adulterului, sodomiei, pedofiliei, zoofiliei, necrofiliei, incestului, poligamiei, adulterului, a toată desfrânarea minții, inimii și trupului, a atins înălțimi nemai întâlnite vreodată în istoria umanității întregului pământ, lume ce naște "studii" mincinoase din partea articolelor de "specialitate" de care e plin internetul, care după câteva răspunsuri alese de la câteva mii de persoane, lipsite de Hristos, au pretenția să emită veritabilitate și normă pentru întreaga omenire. "Fugiți de desfrânare! Orice păcat pe care-l va săvârși omul este în afară de trup. Cine se dedă însă desfrânării păcătuiește în însuși trupul său." - 1 Corinteni 6, 18.

Și spune: "Trupul însă nu e pentru desfrânare, ci pentru Domnul, și Domnul este pentru trup." - 1 Corinteni 6, 13. Și iarăși învățăm minunat: "Căci voia lui Dumnezeu aceasta este: sfințirea voastră; să vă feriți de desfrânare, ca să știe fiecare dintre voi să-și stăpânească vasul său (trupul) în sfințenie și cinste, nu în patima poftei cum fac neamurile, care nu cunosc pe Dumnezeu." - 1 Tesaloniceni 4, 3-5. Și apoi spune la Iuda 1, 4: "Căci s-au strecurat printre voi unii oameni nelegiuiți, care de mai înainte au fost rânduiți spre această osândă (de diavol, slujindu-i), schimbând ei harul Dumnezeului nostru în desfrânare, și care tăgăduiesc pe singurul nostru Stăpân și Domn, pe Iisus Hristos." Aș mai adăuga încă vreo 10 versete, dar să împlinim acestea.

De exemplu studii și articole, cum că curvia, desfrânarea, preadesfrânarea, unirea intimă în grup și alte scârbe și vome ale minții umane, oameni posedați moderat, acelea deci vin de la omul primitiv al peșterilor. Primitivismul care n-a existat, e doar o teorie, o prezumție, o bănuială a evoluționiștilor.

Dar Adam și Eva erau la fel de capabili cum suntem noi astăzi, iar omenirea și pământul nu are milioane de ani, ci Sfântul Ioan Gură de Aur la Omiliile la Facere, și Sfântul Vasile cel Mare la Hexaemeron, spune că pământul la Hristos avea puțin peste 5.500 de ani și deci azi are puțin peste 7.500 de ani, de la Adam și Eva.
Avem de ales: credem ce spun Sfinții sau ce spune teoria și bănuiala evoluționiștilor darwiniști. Dar trebuie să se spună asta la conferințele, la cateheze, omiliile, sinaxele, ce trebuie să se țină în fiecare parohie, măcar odată pe lună, dacă nu în fiecare săptămână, după râvna preotului, dar nu deloc.

68 - Mă doare cumplit toate acestea amintite, dar mai ales și faptul că suntem influențați de eresuri și de tot felul de curente ideologice. Noi nu avem ce să luăm de la eresuri, dar ei au ce să ia de la noi. Apusul, după cădere, își fabrică "sfinții" lor, oameni care da, au avut o calitate morală impecabilă, dar care moralitate o au și mulțime de budiști, hinduși sau atei, chiar și intelectualii filosofi ai musulmanilor, sufiții. Ar trebui canonizați și aceia "sfinți" ai păgânilor, în mișcarea romano-catolicismului?

Iată, vedem creșterea ateismului, a păgânismului musulman, hindus, budist, deci respingerea înțelegerii Bisericii, a lui Hristos, a Sfintei Scripturi, respingerea Patristicii, dogmaticii, Sfintelor Canoane, istoriei, adică ei își refuză mântuirea lor, în libertatea lor, respingerea bunului simț și adunarea indiferenței și nepăsării, din neputință, reavoință, moleșeală, în general omenirea refuză dialogului real, viu, lucid, concret, argumentat cu dragoste, care de exemplu între creștini și eretici, ar trebui să fie fundamentat în practicile Bisericii Primare, a primului mileniu, prin insuflarea și revelația Sfintei Treimi Domnul. E un început concret, pentru vindecarea eresurilor.

69 - Oamenii resping, tot mai mult și mai vădit, harul și Duhul Sfânt, sau în eres, își imaginează că-l au, nedorirea curățirii, luminării și îndumnezeirii, prin vindecare, pocăință și asceză, nevoință prin dragoste, iertare și mărturisire. Acestea sunt realități, nu ne jucăm cu ele, suntem ai lui Hristos, dacă ne numim creștini, fie noi mulți, netrăitori sau "nepracticanți". Să înmulțim măsura.

70 - Avem scopuri tot mai străine, la nivelul umanității, tot mai colorate, și tot mai lipsite de Hristos, Biserica suferă și la tot mai puțini le pasă de adevăratele probleme ale omenirii, inventând altele noi, pe care le numim inovații, cercetare, progres, evoluție, dar oare dacă privim bine, nu vom vedea că e involuție și distrugere?

De ce nu ne oprim cu răutatea, ca atunci mulțime dintre noi să se vindece și Biserica să crească. Metanoia. Schimbarea minții, a modului de-a fi și de-a gândi. Schimbarea prin credința în Hristos, prin Biserică.

Cine și de ce urăște Ortodoxia? Cu ce-a greșit? Cu nimic. Dar dacă n-o urâm, de ce nu dorim s-o trăim? De ce nu devenim ortodocși cât mai mulți? Adică creștini autentici, ca în primul mileniu.

71 - Fiindcă am pus în 1982 în calendare, pe ereticul Augustin, fie el chiar și cu titlul de fericit și nu sfânt, rămâne eretic, de ce-l prăznuim pe inventatorul ereziei Filioqve? În total, 8 mari erezii ale "fericitului" Augustin.

72 - Fiindcă vrem canonizarea unui ieromonah caterisit 35 de ani din Biserică, care a pictat în Biserică pe ereticul papistaș din "romano-catolicism" (franco-latinitate) Francisc de Assissi și ereticul arian Ulfila și a arătat pictura slavei din culori de curcubeu la Sfântul Ioan Botezătorul.

Sfântul Ignatie Briancianinov în cartea sa "Despre Înșelare" spune că diavolii aduc celui înșelat lumini în culori multe, culori care sunt ale luminii văzute, create, ca energie, fiindcă acea lumină e materială, din spectrul văzut, fiindcă demonii nu pot avea lumina harică pierdută prin cădere, și astfel o imită în lumina ca energie, care nu este materie și nematerie în același timp, precum Domnul Hristos Iisus, ce intra prin ușile încuiate dar totuși punea Sfântul Apostol Toma mâna pe rănile Lui și nu este precum Lumina Necreată, despre care vorbește mai ales Sfântul Grigorie Palama și Sfântul Simeon Noul Teolog, Sfântul Marcu al Efesului, Sfântul Fotie cel Mare și alți Sfinți ai lui Hristos.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
Reply With Quote
  #4  
Vechi 18.10.2016, 16:54:29
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

73 - Fiindcă ne-am luat după calendarele eresurilor mișcării romano-catolicismului.

Întrebări în Duhul Sfânt: oare Hristos în Sfânta Treime se supără dacă ținem calendarul și Sfintele Sărbători cu 13 zile în urmă? A greșit Biserica timp de 1920 de ani până să trecem la un nou calendar? Atunci de ce acceptăm inovații?
Domnul nu vrea fixism, rigiditate, habotnicie, rătăcirea în detalii și crispări ale exactității calendarului, s-a stabilit deja data Paștelui și calendarul, la Sfântul Sinod Întâi Ecumenic. Să ținem acele Sfinte Dogme, Sfinte Canoane.

Și avem și mai mult pogorământ în Duhul Sfânt Domnul și spunem:

Primim și practicăm "înnoirea" calendarului, nu ca o nevoie a Bisericii, dar ca să arătăm fraților căzuți în eresurile mișcării romano-catolicismului, dragostea noastră, că îi iubește Biserica cu adevărat, Domnul și Sfinții îi iubesc nespus, primim munca lor, nu ca o nevoie spun, fiindcă nu ajută nici nu împiedică mântuirea, ci ca o înmulțire a dragostei între noi, spre vindecare, a smereniei și ascultării dintre noi, bucuria cea mare a rucodeliei primite, și ca o purtare a neputințelor doritorilor înnoirii calendarului.

Dar ce nu vom putea primi este pierderea mântuirii, prin acceptarea inovațiilor fraților noștrii risipitori din Apus, nu vom putea primii minciunile cele noi, care nu au existat în primul mileniu, că acelea sunt rucodelia vrăjmașului dragostei și-a creației și dacă vrem să ne mântuim cât mai mulți, le primim pe toate până la Sfintele Dogme, Sfintele Canoane, nu vrem stricatele inovații, căci nu dorim mai mult pe pământ pentru Biserică și toți oamenii, decât să aleagă în libertatea lor, Împărăția Domnului Treime.

74 - Căutăm să viețuim pe Lună și pe Marte, trimitem resurse și echipament pentru oamenii care-i vom trimite acolo. Acele resurse și tot consumul cu oamenii trimiși, costând miliarde de dolari/euro, când aici, chiar din locurile de unde-i trimitem, zeci de mii de oameni mor de foame în fiecare zi. Investim în cercetare spațială, nave, sateliți, stații spațiale internaționale, deci miliarde de euro la nivel mondial, când sunt oameni care trăiesc cu 3 dolari pe zi și asta mai ales că noi nu cunoaștem mai mult de 95% din fundul mărilor și oceanelor.

Până la ce cote ale hulirii omenirii, se ridică nebunia practicilor de azi ?

75 - Considerăm deci normală practici tot mai mult stricate și încercăm să legalizăm tot mai mult și mai exact nebunii precum: eugenia, controlul nașterilor, al populației, eutanasia, drogurile, poligamia, libertinajul și altele ale desfrâului minții și trupului, pe care le îmbunătățim prin legi tot mai lipsite de Hristos. Care-i scopul acestor legi și îngăduințe ?

76 - Omenirea consideră normală împătimirea după tot ce este material și "despătimirea" de tot ce este duhovnicesc. Primim cu ușurință luxuri, diamante, aur, afaceri, iahturi, ceasuri, mașini scumpe, avioane private, submarine, tablouri, colecții, încălțăminte, haine și altele în care investim zeci de miliarde anual, pe tot pământul.
De ce? Care-i scopul? Grandoarea? Egocentrismul? Nu vedem că ne ucid, ne consumă, pe noi și mediul în care trăim? De ce respingem Adevărul, pe Domnul, care ne spune: "mai ușor intră cămila prin urechile acului, decât bogatul în Împărăția Cerurilor".

Nu suntem mulțumiți de frumusețea dăruită de Dumnezeu, vrem chirurgie plastică, tratamente cosmetice, parfumuri scumpe, mâncăruri scumpe de dietă, nu facem copii să nu ne îngrășăm, mergem la aerobic, la fitness, unde dacă femeia e curtată de un desfrânat, cade imediat în unire intimă cu el, chiar dacă are sau nu are soț acasă, motivând absolut nemântuitor faptele ei, deci pentru creștini, Dumnezeu a scurtat timpul, dar omenirea redefinește mereu normalul, binele și răul, în defavoarea mântuirii lor.

77 - Considerăm că suprapopularea este o problemă a pământului, încălcând cuvântul Domnului: "creșteți și vă înmulțiți, umpleți pământul și-l stăpâniți".
Dacă nu am polua, dacă nu am fi lacomi, dacă am consuma moderat alimente, dacă nu am arunca niciun aliment, căci numai în Europa, zeci de tone de pâine se aruncă săptămânal, dacă ar fi puse întrun avion și parașutate la cei muribunzi de foame, în Africa și Asia, ar avea un ajutor real, dacă am posti în fiecare săptămână din an, de luni până vineri, afară de sămbătă și duminică, pentru mântuire, pentru Domnul Treime, pentru Hristos, dacă ar avea fiecare familie propriile lor 5, 10, 15, hectare de pământ, cu serele lor, producția lor proprie, după membrii familiei, fără să mai fie a unui singur om mii de hectare, dacă nu am mai dori bogăție, atunci se aplică un studiu al germanilor, că pământul ar fi capabil să susțină peste 40 de miliarde de oameni. Azi, suntem 7,5 miliarde.

Când (și dacă) se va pune în aplicare aceste însănătoșire de bogăție și consum al resurselor și exploatarea omului și dacă se va depăși cele 40 de miliarde, apoi abea, vom putea vorbi despre suprapopulare și gândite alte soluții precum insule artificiale, cu sol fertil, extinderea în apele sărate a pământului prin demolarea și nivelarea munților și câmpiilor, cum se face azi în China.

Dar azi, cele 7 miliarde jumate de oameni, sunt permanent îmbolnăviți, sufletesc și trupesc de ideologii demonice, materiale prin excelență, de distrugere și consum, lipsite de orice greutate duhovnicească, de orice nevoință și asceză.

Nu Dumnezeu este cel care aduce Apocalipsa, că "Dumnezeu nu vrea moartea păcătosului, ci să se întoarcă și să fie viu" și Domnul vrea "ca toți oamenii să se mântuiască și la cunoștiința Adevărului să vină" și Domnul "ne cunoaște din pântecele maicii noastre" pe toți oamenii de pe pământ, nu numai pe unii, deci nu există predestinație, și nu e nimeni predestinat la iad, ci oamenii, omenirea, noi suntem cei care ridicăm singuri Apocalipsa asupra noastră.

78 - Ideologiile filosofiilor lipsite de binele Sfinților lui Hristos, în libertatea dăruită de Dumnezeu oamenilor, care au schimbat libertatea, adăugându-i iresponsabilitate și prin nedorirea mântuirii, înfloresc, dăruind putoarea mirosului greu oricui vrea să primească, amețind și otrăvind mintea, închizând inima și adormind sufletul cu moartea neascultării, neiubirii, necredinței de Biserică, Mireasa Neprihănită a Mirelui Hristos, Cuvântul, Logosul în Sfânta Treime. Cum să te bucuri de orice, când știi ce biruiți sunt oamenii?

79 - Durerea din fiecare zi, pentru Raiul pierdut prin Adam, suferința, asceza și lacrimile pentru păcatele mele, dar și ale aproapelui meu, cum spune Sfântul Ioan Gură de Aur, durerea și suferința pentru cei ce se lipsesc de Hristos în mod voit, direct sau indirect, care cred ușor nedemonstrabilul evoluționist ateu și alte teorii, supoziții, înșelări, ideologii materialiste sau spirituale fără Hristos.

Aș mai putea să scriu alte 800 de motive, dar dacă citind Noul Testament, nu se vindecă și având atâtea exemple de Sfinți... Dar slavă lui Dumnezeu pentru toate, mulțumim pururea Domnului pentru miile de minuni ce se petrec în corpul nostru și pe pământ în natură și în Univers, în fiecare secundă, armonia din Univers și biruința haosului, în noi și în toată creația Sa, mulțumim pentru nețărmuită mila Lui, în libertatea noastră de a înțelege, de a primi, de a dărui tot ce am primit.

Așa cum cântăm la Sfânta Liturghie, spun și eu: "am văzut Lumina cea Adevărată, am primit Duhul cel Ceresc, am aflat Credința cea Adevărată, nedespărțitei Sfintei Treimi închinându-ne, că Aceasta ne-a mântuit pe noi". Pe noi ne-a mântuit și ne mai mântuiește, pe Biserică, nu pe toți oamenii, doar pe Biserică. Căci nu toți vor să se mântuiască. Iar Dumnezeu Hristos ne arată că se roagă doar pentru Biserică: "Eu pentru aceștia Mă rog; nu pentru lume Mă rog, ci pentru cei pe care Mi i-ai dat, că ai Tăi sunt." (Ioan 17, 9)

Să trăim în dragoste, smerenie, discernământ, iertare, credință, nădejde, ascultarea în dreptate și mântuire, spre curățire, luminare și îndumnezeire, aceste cuvinte, fiecare în parte are o teologie infinită, fiindcă provine din Dumnezeu, iar cei căsătoriți să aibe conștiință, minte și inimă de monah, de ascet și nevoitor, numai așa vor lua mântuirea în familie, cât pentru mine "viață este Hristos și moartea un câștig." (Filipeni 1, 21).

80 - Motivul cel mai mare: Hristos a înviat ! Îndrăzniți. La Biblie, Patrologie, Dogmatică, Sfintele Canoane, Istorie... Iubiți și dăruiți-vă o măsură cât mai mare și cât mai înaltă.

Nu căutați nimic altceva decât să faceți parte din Biserică, să fi-ți ai lui Hristos. Familia lui Hristos nu abandonează niciodată pe nimeni și de fiecare dată când omul pleacă în erezii, sau alte risipiri, familia Domnului, îi așteaptă în pragul veșniciei, să se reîntoarcă, fiindcă " Că așa și în cer va fi mai multă bucurie pentru un păcătos care se pocăiește" - Luca 15, 7.

Cine vrea poate ieși din Biserică și să-și slujească hristoșilor mincinoși, Domnul nu-i oprește, nu-i forțează cu nimic, nici noi nu-i oprim, dar îi dorim înapoi spre mântuire, iar dacă vor dori dialogul, suntem pregătiți să-l oferim, doar să-l accepte prin credința în Domnul, precum noi.

Deci noi toți, frați și surori, să ne întrecem în Hristos unii pe alții, urmând Sfinților, înmulțindu-ne măsura în fiecare zi, și asemenea Sfântului Pavel, să luptăm lupta cea bună cu sinele nostru, cu lumea lipsită de Domnul și cu demonii. Luptă care nu are arme de atac și nu atacă niciodată, ci doar se apără.

"Căci cine va voi să-și scape sufletul, îl va pierde, iar cine va pierde sufletul Său pentru Mine și pentru Evanghelie, acela îl va scăpa." - Marcu 8, 35; Luca 9, 24; 17, 33; Matei 10, 39; 16, 25; Așadar: "Cel ce își iubește sufletul îl va pierde; iar cel ce își urăște sufletul în lumea aceasta îl va păstra pentru viața veșnică." - Ioan 12, 25.

Nu vă fie frică. În Hristos, Biserica Sfinților, Mireasa Domnului, Ortodoxia, biruiește. Hristos în mijlocul nostru. Amin. Pomeniți-mă și iertați-mă, semnat, păcătosul botoș remus-emilian, timișoara, anul mântuirii 2016.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 19.10.2016 at 00:57:36.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 13.11.2016, 01:06:38
Iorest Iorest is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.08.2016
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.025
Implicit

.............................
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2.

Last edited by Iorest; 13.04.2018 at 16:51:14.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 14.11.2016, 09:14:24
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Uneori trebuie sa invatam sa fim muti, surzi si orbi. Asa, in liniste, ne putem regasi pe noi, insine. Nu conteaza prea mult daca suntem in lume sau in manastire, mai ales in zilele noastre. Important este sa mentinem legatura cu Dumnezeu, o legatura stransa. Nici zidurile, nici haina monahala nu ne mantuiesc, ci doar mila lui Dumnezeu unita cu dorinta noastra de a face voia sa fie in manastire, fie in mijlocul multimii.

Daca suntem in lume si evitam locurile de pierzanie si citim si ne rugam ca la manastire fara a face valva din asta, nu e bine oare? Daca mergem la manastire si consideram ca am facut cine stie ce sacrificiu, oare nu ne e spre paguba? Daca ajunsi acolo incepem sa judecam pacatele altora cum mai e? Caci si acolo sunt tot oameni cu ispite. Iar, daca megem la manastire si ne asumam conditia de monahi, fireste ca acest lucru e spre slava lui Dumnezeu si spre folosul nostru.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 14.11.2016, 14:25:49
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Daca ajunsi acolo incepem sa judecam pacatele altora cum mai e?
Pai ar trebui sa stii ca esti campioana la asta si justificari ai pe masura.
Ca sa nu mai vorbim ca multe sunt inventate.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 14.11.2016, 14:56:13
Iorest Iorest is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.08.2016
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Uneori trebuie sa invatam sa fim muti, surzi si orbi. Asa, in liniste, ne putem regasi pe noi, insine. Nu conteaza prea mult daca suntem in lume sau in manastire, mai ales in zilele noastre. Important este sa mentinem legatura cu Dumnezeu, o legatura stransa. Nici zidurile, nici haina monahala nu ne mantuiesc, ci doar mila lui Dumnezeu unita cu dorinta noastra de a face voia sa fie in manastire, fie in mijlocul multimii.

Daca suntem in lume si evitam locurile de pierzanie si citim si ne rugam ca la manastire fara a face valva din asta, nu e bine oare? Daca mergem la manastire si consideram ca am facut cine stie ce sacrificiu, oare nu ne e spre paguba? Daca ajunsi acolo incepem sa judecam pacatele altora cum mai e? Caci si acolo sunt tot oameni cu ispite. Iar, daca megem la manastire si ne asumam conditia de monahi, fireste ca acest lucru e spre slava lui Dumnezeu si spre folosul nostru.
Mi-ai adus aminte de o apoftegmă din Patericul Atonit citez :

„Cu mulți ani în urmă, ieromonahul Matei trăia într-o cameră mică, unde se ruga neîncetat, lângă locul unde sunt păstrate oasele părinților decedați de la Schitul Sfânta Ana. Într-o zi, a auzit un zgomot în gropniță. El a deschis ușa și a văzut niște tineri frumoși, care cărau de acolo oase și le duceau în altă parte. Alții aduceau oase și le puneau în osuar. Părintele Matei se întreba mirat, dar mirarea lui a fost rezolvată de unul dintre acei tineri încântători:
– De ce ești uimit, părinte Matei? a întrebat el. Suntem îngerii lui Dumnezeu, și Maica Domnului ne-a poruncit să facem ceea ce vezi.
Apoi a continuat:
Noi mutăm aici oasele acelor oameni a căror minți au fost permanent la Muntele Athos și dorința lor a fost ca să-și sfârșească zilele aici, dar nu s-a întâmplat așa. Noi așezăm oasele lor aici, ca să învie în acest loc la a doua venire a lui Hristos.
Iar celelalte oase, pe care vezi că le mutăm de aici în lume, sunt oasele călugărilor care au fost numai cu trupul aici, iar cu mintea lor în lume. Ei au dorit să fie în legătură cu rudele și cu ceilalți oameni din lume. În ziua Judecății ei nu vor învia pe Sfântul Munte, ci în lume”
.


sursa Patericul Atonit , capitolul 30 despre Cuget și Gânduri

http://www.pateric.ro/capitolul-xxx-...et-si-ganduri/
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 22.06.2021, 19:21:39
Iorest Iorest is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.08.2016
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.025
Implicit

editat......
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2.

Last edited by Iorest; 20.10.2021 at 21:27:44.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 23.06.2021, 11:00:01
gpalama's Avatar
gpalama gpalama is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.02.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.285
Implicit

Si totusi chiar si asa i-as da un vot de indreptare... pentru mine par cautari, problematizari.

Isi pune si el suficiente intrebari, isi cauta o masura in viata.

Igore, nu ne mai zici nimic?
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare