![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu din cauza ca ai lucrat cu oamenii astia te-ai imbolnavit sufleteste?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1) te dezumanizezi ca individ si ii privesti strict obiectiv, devenind astfel capabil sa poti trata un om bolnav, dar fara sa iti pese cu adevarat ce se va intampla cu el, daca suferinta lui il va conduce intr-un final intr-o campie verde sau il va duce si mai adanc in durere. Foarte multi medici aleg aceasta cale, este mai usoara. 2) alegi sa suferi alaturi de el, sa ramai uman, sa iti pese. Daca alegi aceasta cale, este important sa intelegi suferinta si sa stii sa o folosesti spre folosul tau, altfel te va distruge (va aparea senzatia inutilitatii, depresia, alcoolul, si restul se subintelege). Este un drum f dificil si nu multi reusesc sa mearga pe aceasta cale, deoarece fiecare bolnav distrus de boala inseamna o suferinta ce-l va macina pe medic, il va face sa se descumpaneasca, dar, in acelasi timp, va fi elementul ce-i va da, intr-un mod paradoxal, curajul si vointa de a ajuta si mai multi bolnavi. Iar cel pe care va reusi sa-l ajute, caruia ii va alina suferinta, il va face sa se simta mult mai viu decat multi dintre noi si ii va unge sufletul cu cea mai pura liniste. Asadar, in speranta ca nu am deviat prea mult de la subiect, daca un om stie sa lucreze corect cu situatiile ce ii aduc suferinta, acestea ii pot fi benefice si il pot ajuta sa devina mai bun si mai dornic sa ajute oamenii suferinzi. Doar ca este un drum dificil, iar oamenii, in general, aleg fara sa-si dea seama calea usaoara. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Stiu chestiile astea, si probabil s-a intamplat varianta 2 dar nu pot intelege de ce ar fi asta o binecuvantare.
Ce te doboara nu te face mai puternic, chiar daca te mai si ridici..
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Eu nu pot sa spun ca este o binecuvantare, dar cred ca esenta este ca nu te doboara. E ca si cum ai avea ceva f greu pe umeri ce te apasa si te apropie de pamant din ce in ce mai mult, insa reusesti intr-un fel sa te ridici, sa iti intaresti vointa si sa mergi mai departe. Nu alegi sa fii doborat, sfaramat, ci alegi sa lupti in continuare. Iar asta cred ca te poate face mai puternic.
Dar, bineinteles, este doar o parere personala. Nu ma bazez pe nimic altceva atunci cand spun acest lucru. :) Last edited by Omul care rade; 23.11.2016 at 15:27:26. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Da, asa este. (ma refer la mesajul prim al userului Omul care rade)
Eu observ asta si la medicii care trateaza boli trupesti. Mereu m-am intrebat de ce sunt atat de duri, de ce nu inteleg durerea (fizica si psihica) a pacientului, teama lui. Si m-am intrebat ce sunt ei invatati la facultate. Probabil ca li se preda un mecanism de autoprotectie ca sa spun asa. Sunt invatati sa fie duri, sa considere numai corpul pacientului cumva. In general nu stiu sa discute cu pacientul, mai ales sa le spuna diagnostice mai grele. Nu stiu ce se intampla cu medici care lucreaza in domenii grele, de viata si moarte. Au un psiholog, un coaching. Una este sa lucrezi la maternitate si aduci copii pe lume, in oftalmologie etc si alta la urgente, terapie intensiva, oncologie etc. Ce este in medicul ala care in fiecare zi stie ca ii va muri un pacient, ca nu-l poate salva? Exista insa pericolul sa devii prea inuman si sa faci mai mult rau pacientului, decat bine. Trebuie un echilibru. Am auzit ca exista multi psihiatri care se imbolnavesc in timp din cauza mediului (pacienti) in care lucreaza. Imi inchipui ca un terapeut care sta si asculta problemele oamenilor, nu poate totusi ramane intact, il influenteaza si pe el. Si totusi cred ca si medicii si terapeutii de suflete trebuie sa si inteleaga pacientul, sa-l asculte, sa-i inteleaga problema, teama. Si sa nu uitam si pe apropiatii lui. Ca medicul are zilnic multi pacienti si cazuri grele, este ceva obisnuit. Dar pacientul si insotitorii lui este ingrozit/sunt ingroziti de diagnostic, de tratament, de urmari. Eu sincer nu prea inteleg cand spune Ioan ca el nu a cunoscut pacientii, atunci cand a lucrat cu ei, nu vroia sa stie despre ei, ci doar anumite parti. Ca terapeut nu este posibil asa ceva. Pentru ca trebuie sa intelegi pacientul pe ansamblu. Totul poate influenta suferinta omului: temperamentul lui, o trauma din copilarie, o greseala de gandire, sensibilitatea lui etc.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape Last edited by sophia; 23.11.2016 at 16:05:02. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
UIte, îți spun deocamdată atât: spre deosebire de cunoașterea fizicalistă (clasică), unde obiectul cunoașterii e văzut ca distinct/exterior față de cunoscător, în relația terapeutică avem de-a face cu o cunoaștere participativă. E același tip de intercunoaștere dintre om și Dumnezeu, o lucrare plină de taină... În psihologie nu "epuizăm" cognitiv obiectul cunoașterii, ci îi sporim zările, nesfârșitul, libertatea dumnezeiască...:) O, astea sunt experiențe extraordinare, pe care doar practicîndu-le poți să te dumirești un pic. Iertare, nu știu cum să îți spun acum. P.S. Când iubești un om, cu tot sufletul, spune-mi: ce poți să spui că "cunoști" din el? Nu ai văzut că e o mirare continuă și o sărbatoare? Ei, cam așa e și în relația psihoterapeutică. Iar ceea ce poți stabili relativ ușor (sunt niște indici concreți, niște date ușor de diagnosticat și evaluat) face parte doar din preambulul relației, din reperele cele mai simple, de început. Aventura abia începe... Omul e o taină. Iubirea are multe, nesfârșite trepte și provocări. E mereu o renaștere, o înviere și multă, foarte multă durere și chiar confuzie... Dacă nu ar fi Dumnezeu să ne poarte de grijă, noi am sfârși cu toții în tentativa de a iubi, umplînd iadul. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ioane, pana la urma pacientii te-au imbolnavit, sau de ce?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Sunt mai sănătos ca oricînd.
Toate cele bune! |
#9
|
||||
|
||||
![]()
ioan67
Senior Member Data înregistrării: 30.07.2016 Mesaje: 1.088 Citat: În prealabil postat de AlinB Ioane, intr-un sistem democratic, vointa poporului e suficient sa fie majoritara, baga la cap si lasa fantasmele Klausiene care sustine ca poate impaca si capra si varza astfel incat si varza sa ramana intreaga si capra sa nu moara de foame. Adevarul e ca sunt cam multi care ar vrea capra taiata, si varza poate fi un bun pretext. Îhî.... Hai noroc! Hîk! P.S. Eu n-am gura, dara spui tutulor cusurul ce are si nimeni nu se supara pe mine. (OGLINDA) * Copaie peste copaie La mijloc carne de oaie. (SCOICA * Tartacuta neagra Preste cimp alearga. (OCHII) * Apa de frunza, funie de lemn si putul de pamint. (TUTUNUL, CIUBUCUL SI LULEAUA) * Nuia Vijiia Ocolii tara cu ea; Mai ramase un crimpei De-l facui obor de miei. (GINDUL) * in padure crescui, in padure nascui, Acasa daca m-aduse Hora-mprejuru-mi se puse. (MASA) * Ma dusei in munte sa-mi caut caii. Caii nu-i gasii, dara vazui vintul rasturnind pamintul. (PLUGUL) * Siciita, vai de ea, sade-ntr-un virf de nuia. (ALUNA) * Dobra suptirica imi umple ulcica. (CANDELA) * Moara ferecata; cioara spirciietoare; doi luceferi; doua brazde trase pe o poienita, s-o claie darimata. (CAPUL) * Suna tuna, jos rasuna, Negrele s-aduna. (CALUGARITELE CE VIN LA BISERICA CIND TOACA) * Striga gagiul din padure si gajgura din gura. (LAUTARUL SI VIOARA) * Cu coarne ca boul, cu sa ca un cal, se urca pe copaci ca un sarpe. (MELCUL) * Buturuga bulbura, sade jos si tulbura. (PUTINEIUL) * Ate-ntinse Gheme strinse. (PEPENELE) * Oala de bou, varza de oaie si carne de roman. (CIZMA, INCALTATA CU CIORAPUL DE LINA) * Retevei de tei Limba de balaur. (SABIA) * Am o fata trentaroasa sade cu voda la masa. (VARZA) * Sunai friul in curte si auzi murgul din munte. (CLOPOTUL) * Doua merg si doua stau, Doua judecata n-au. (SOARELE SI LUNA CERUL SI PAMINTUL FOCUL SI APA) * In padure nascui, In padure crescui, Acasa daca m-aduse, Vataf de curte ma puse. (PRAGUL) * Cerbii zbiara, ciutele s-aduna. (CLOPOTUL) __________________
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Nu ma refer acum, ci atunci.
Dar cred ca intelesesei..
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|