![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#33
|
|||
|
|||
![]()
Buna ziua si bun gasit tuturor!
Am citit articolul "ENIPOSTAZIEREA" de pe site si la un moment dat se spune: .................................................. .................. In Hristos nu se poate vorbi de doua persoane, persoana dumnezeiasca a Fiului lui Dumnezeu luand in sine doar firea umana, intreaga si neciuntita, si fara un ipostas propriu al ei. Unitatea dintre cele doua firi in Hristos a avut loc in asa fel incat firea umana nici nu a mai avut nevoie de un alt ipostas decat cel al Fiului. "Firea omeneasca a lui Hristos il are pe Dumnezeu Cuvantul ca ipostas intr-un mod atat de intim, ca ea nu mai are un ipostas propriu, ca in ceilalti oameni." .................................................. ................... iar ceva mai jos: .................................................. ................... Daca Hristos nu a fost si persoana umana deplina, este fals sa spunem ca a luat firea umana, caci "natura exista (cu adevarat) numai ca ipostas personal". Eroarea credintei ca in Hristos a putut fi prezenta doar natura umana, fara o persoana (un ipostas) reala a acesteia, este demonstrata de Parintele Staniloae astfel: "In fiecare om exista ipostasul si natura, sau si calitatea de subiect si cea de fond si de instrument, fara ca ipostasul sa fie un adaos din afara, ci forma necesara a naturii indata ce ea exista in mod real." .................................................. ................... In "TEOLOGIA DOGMATICĂ ORTODOXĂ Vol II" a Pr. Prof. Dr. Dumitru Staniloae (APOLOGETICUM 2006 - editie electronica) la pag. 19 apare urmatoarea formulare: .................................................. ................... Acum știm sigur că Dumnezeu Cuvântul e Persoană, sau o existență asemănătoare existenței noastre personale, prin faptul că Se face și Persoana firii omenești, fără să înceteze a fi Persoana firii dumnezeiești. Prin aceasta garantează valoarea maximă a persoanelor omenești și eternitatea lor. Dar aceasta arată în același timp că firea omenească a fost creată capabilă sa primească pe Dumnezeu Cuvântul ca ipostas. .................................................. ................... Va rog sa aratati daca exista vreo contradictie in citatele de mai sus. |
|