Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa Romana
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 23.02.2017, 20:50:36
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Și eu care credeam că sunt singurul care are problema asta. :))
Reply With Quote
  #2  
Vechi 23.02.2017, 21:02:53
suslik suslik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.045
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Și eu care credeam că sunt singurul care are problema asta. :))
Pai daca eu, in Bucuresti, gasesc greu...Si totusi, la voi in Ardeal, oamenii sint mai intreprinzatori: ateliere de hhaine X de "n" ori L ar trebuie sa fie mai frecvente, data fiind ingrasarea evidenta a populatiei in lume.
Aici, zici ca majoritatea barbatilor tineri sint niste schelete impaiate si intrate la apa, asa sint masurile de pantaloni si haine. Singura exceptie sint treningurile, dar nu mergi in trening la munca, la intilniri de afaceri sau la intilniri de lugu-lugu. Nu mai spun la biserica.
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 23.02.2017, 21:34:35
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Păii și pe la noi e la fel, cu mici excepții. :))
Reply With Quote
  #4  
Vechi 23.02.2017, 22:20:00
suslik suslik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.045
Implicit Back ontopic:

Treaba e in felul urmator: un dialog fructuos, prin care sa fie aratate si explicitate partile bune si rele ale Sinodului din Creta, dublat de o campanie, de o intensitate fara precedent, de cateheza si misionarism in populatia Rominiei, ar dizolva toate conflictele si tendintele cumva anarhice.
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 23.02.2017, 23:11:25
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Există o lipsă de comunicare a ierarhilor cu propiul popor.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 23.02.2017, 23:19:45
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Dar mai clar de atât nu știu cum s-ar putea explica:

Pentru corectitudinea dezbaterilor pe marginea documentului despre „Relațiile Bisericii Ortodoxe cu restul lumii creștine”, voi reda în câteva argumente din Răspunsul Patriarhiei Ierusalimului (elaborat de profesorul canonist Theodor Yiangou). După cum se știe, cei mai mulți s-au arătat revoltați de folosirea cuvântului „biserică” cu referire la confesiunile eterodoxe, iar în documentul final al Sinodului acest termen este acceptat doar ca „denumire istorică” (art. 6).

Pentru a clarifica puțin lucrurile, e bine să știm că termenul „biserică” se folosește cu referire la confesiunile eterodoxe în majoritatea manualelor de teologie dogmatică, dar și în scrierile unor teologi asceți cum a fost, de exemplu, părintele Gheorghios Kapsanis, egumenul Mănăstirii Grigoriou din Athos. Acesta din urmă scria cuvântul „Biserică” cu majusculă doar în cazul Bisericii Ortodoxe, iar în celelalte cazuri le scria cu minusculă – diferență care se făcea și în documentul sinodal.

Mai mult decât atât, eterodocșii și mai ales romano-catolicii sunt numiți „biserică” chiar de unele sinoade anti-latine (!), precum și în cărțile de cult. De exemplu, în „Rânduiala” primirii latinilor în Biserica Ortodoxă, aprobată de „Sfântul și Marele Sinod” din 1484 sub conducerea patriarhului Simeon al Constantinopolului, printre altele se spune: „Vrei tu, omule, să devii ortodox și să te lepezi de toate dogmele rușinoase și străine ale latinilor, adică despre pogorârea Duhului Sfânt, căci ei greșit gândesc și cred că El purcede și de la Fiul, și de slujirea cu azime și de celelalte obiceiuri ale bisericii lor, care nu concordă cu Biserica sobornicească și ortodoxă a Răsăritului?” (Ράλλη-Ποτλῆ, Σύνταγμα…, vol. 5, p.144).

Același termen se folosește și într-o „Rânduială” mai târzie de primire în Biserica Ortodoxă a unui latin: „Disprețuiești și te lași de inovațiile bisericii apusene…?”, „Scuipi tu asupra stropirii la Sfântul Botez în biserica apuseană…?”, „Te lepezi și te scârbești de afirmațiile nebune ale bisericii apusene…?” ș.a. (vezi. π. Γεωργίου Μεταλληνοῦ, «Ὁμολογῶ ἕν βάπτισμα», Athena 1996, p. 134 și urm.).

Pe lângă Sinodul din 1484, la un alt Sinod important care a avut loc în Cipru în 1406, președintele Sinodului, Iosif Vrienios (mentorul lui Marcu Eugenicul), de asemenea folosește pentru confesiunea romană-catolică termenul de „biserică”. Același termen îl folosește și patriarhul Ieremia al II-lea al Constantinopolului cu referire la luterani. Prin urmare, există destule texte dogmatice și liturgice importante care admit folosirea termenului „biserică” cu referire la confesiunile eterodoxe.

Prin urmare, exprimarea din documentul final al Sinodului (art. 6) mi se pare destul de echilibrată: „Biserica Ortodoxă recunoaște denumirile istorice ale bisericilor și confesiunilor eterodoxe cu care nu se află în comuniune…”. Cu alte cuvinte, noi folosim expresia „Biserica (Romano-)Catolică” doar pentru că aceasta a fost cândva Biserică și, în virtutea denumirii istorice, noi acceptăm acest titlu inclusiv atunci când comunitățile ortodoxe semnează contracte juridice cu „Biserica Catolică”, de la care închiriază lăcașe de cult în Occident. Dar recunoașterea acestei denumiri istorice și juridice nu înseamnă și recunoașterea caracterului eclesial al confesiunii respective, căci aceasta ar atenta la „unicitatea” Bisericii mărturisită în Crez.

Dar de ce episcopii noștri n-au ieșit să explice poporului aceste lucruri, știind că, de jumătate de an încoace textele presinodale fac furori pe internet, iar diferiți fanatici semidocți numeau apriori și continuă să mai numească Sinodul din Creta drept unul „tâlhăresc”?

http://www.teologie.net/2016/06/26/c...dul-din-creta/
Reply With Quote
  #7  
Vechi 24.02.2017, 00:07:54
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Eiiii unii nici nu vor sa asculte oricat le-ai explica. E adevarat ca poarta si ierarhii si preotii o mare vina pentru felul in care cred credinciosii dar e la fel de adevarat ca intotdeauna vei avea si oameni care vor crede mai degraba povesti despre anafura care mucegaieste ( daca ai noroc si nu te duci in Bulgaria ca acolo nu primesti oricum ) sau supermemorandumuri sau cine stie ce alte prostii. Ideal ar fi ca numarul lor sa fie cat mai mic dar va exista un asemenea public totdeauna.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 24.02.2017, 00:10:40
Lancelot Lancelot is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.01.2017
Mesaje: 545
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul

Dar de ce episcopii noștri n-au ieșit să explice poporului aceste lucruri, știind că, de jumătate de an încoace textele presinodale fac furori pe internet, iar diferiți fanatici semidocți numeau apriori și continuă să mai numească Sinodul din Creta drept unul „tâlhăresc”?
e o lipsa mai veche a episcopilor nostri, dar nu avea nicio importanta in ceea ce-i priveste pe fanaticii respectivi, nu i-ar fi interesat asa cum nu-i intereseaza nici acum, te asigur.
sigur, era bine pentru ceilalti, dar ceilalti n-ar pune niciodata la indoiala actiunile patriarhiei, asa ca era tot degeaba. foarte important insa era sa stie toata preotimea si oferite presei informatii complete.

pe de alta parte eu mi-as dori o reformare a Bisericii noastre, dar mi se pare imposibila acum si cred ca nu va fi posibila vreodata, din pacate.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 24.02.2017, 20:45:45
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Dar mai clar de atât nu știu cum s-ar putea explica:

Pentru corectitudinea dezbaterilor pe marginea documentului despre „Relațiile Bisericii Ortodoxe cu restul lumii creștine”, voi reda în câteva argumente din Răspunsul Patriarhiei Ierusalimului (elaborat de profesorul canonist Theodor Yiangou). După cum se știe, cei mai mulți s-au arătat revoltați de folosirea cuvântului „biserică” cu referire la confesiunile eterodoxe, iar în documentul final al Sinodului acest termen este acceptat doar ca „denumire istorică” (art. 6).
Explicatia parintelui Pruteanu este valabila, asa au explicat si ierarhii care au semnat. Desi nu vad de ce trebuia sa se intalneasca un sinod pan-ortodox ca sa observe faptul ca si alte culte isi spun biserica. E mai mult amuzant, e ca si cum s-ar face un congres al oamenilor de stiinta ca sa declare ca apa e uda. Asa cum am mai spus, scopul pentru care Patriarhul ecumenic a grabit organizarea sinodului a fost ca sa se faca pasi in favoarea dialogului cu catolicii, adica recunoasterea bisericii catolice si a tainelor. Asta a fost si dorinta Patriarhului Athenagoras, care a inititat organizarea acestui sinod.
Totusi, lucrarea pe care o citeaza parintele sustine si altceva, din cate am inteles eu din traducere. Autorul, care e profesor la Atena, incearca de fapt sa arata ca si celelelate culte sunt un fel de biserici, nu doar isotrice. Parintele nu citeaza tot documentul. Unii ierarhi prezenti au luat atitudine impotriva celor adirmate in acest document. Mai ales acolo unde se sugereaza ca Sfantul Marcu ar fi spus ca si catolicii sunt la fel ca ortodocsii. Dar noi stim ca Sfantul Marcu le-a spus celor din delegatia ortodoxa ca din vechime se stie ca sunt eretici catolicii.
Un alt neadevar e la punctul urmator celui citat de parintele Prunteanu. Acolo scrie ca erorile dogmatice catolice nu au fost niciodata condamnate de ortodocsi. Chiar si site-urile protestante mentioneaza Sinodul pan-ortodox din 1583 care a condamnat eroriel dogmatice catolice. Ca sa nu mai spunem de Sinodul din 879, care a condamnat Filioque si a respins primatul papal.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare