![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Pr. Pruteanu:
Deși Biserica Ortodoxă n-a mai avut Sinoade serioase de mult timp și ar avea multe de spus credincioșilor săi și lumii întregi, Sinodul din Creta nu a reușit să spună nici măcar ceea ce și-ar fi dorit. Biserica Ortodoxă se laudă cu trecutul (fără să fi învățat lecțiile din trecut), vorbește într-un limbaj de lemn și se luptă pentru teritorii și scaune. Foarte multe probleme au rămas și vor rămâne nerezolvate pentru mult timp înainte. Iată, de exemplu, și anul acesta nou-calendariștii vor ține 2 zile de post în cinstea Apostolilor (contrar Tipicului), iar vechi-calendariștii – 15 zile… În altă ordine de idei, este foarte probabil ca patriarhii și episcopii care au avut curajul să se adune la Sinod și să spună ceva, vor fi considerați de unii ca „trădători ai Ortodoxiei”, iar cei care au lipsit de la Sinod, deși anterior au semnat toate documentele, acum vor fi tentați să se dea „mari apărători ai credinței”, atrăgând simpatia „conservatorilor”. La moment, chiar dacă Sinodul n-a fost panortodox, Ortodoxia nu este dezbinată și nu avem schisme vizibile între cele 14 Biserici Autocefale. Dar dacă ispita polarizării între „conservatori” și „liberali” va fi acceptată de unii ierarhi (în special dintre cei care au lipsit), aceasta ar putea deveni o mare problemă pentru unitatea și sinodalitatea Bisericii noastre. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mno, dar tu badea din deal și eu lelea din vale (mai nou voce stridentă în biserică) ar trebui să ne vedem de nasul nostru și să lăsăm problemele astea pe seama ierarhilor. Eu când văd țațele alea cum se răstesc la un preot îmi vine să-mi iau câmpii. :)
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Am găsit problema legată de căsătoriile mixte, amintește de canoane și Creta. Părintele precizează că nu este adeptul căsătoriilor mixte, aveam emoții că iarăși bagă una specifică lui. :)
https://www.youtube.com/watch?v=Z3LxKebZYXs&t=1h23m16s |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. Cand a fost dat canonul mentionat despre eretici catolicii nu existau. Tacere in sala, sper ca de uimire. Nu are nicio logica ce spune parintele, face parte din argumentatia ecumenistilor (filocatolicii, in special). Nici monofiztii nu existau la primul sinod ecumenic. 2. Incercand sa spuna ca nu are importanta ca rusii su lipsit de la Sinod, afirma ca rusii nu au fost nici la primele sinoade. Iarasi tacere in slala, probabil socati de alta afirmatie fara logica. 3. In continuare spune canoanele sunt doar legi bisericesti, fara legatura cu revelatia, dogma. E adevarat, sunt legi bisericesti, dar aproape toate au legatura si cu dogma, multe contin si parti din invatatrua in ele. 4. Spune despre reprimirea ereticilor, nu stiu daca vede acest lucru prin prisma iconimiei. 5. Un alt lucru ciudat, spune ca pentru romanii din strainatate, care traiesc intre alte credinte, nu se poate stabili de acasa ce sa faca. De parca fiecare crede ce vrea si face ce vrea, nu e aceeasi Biserica si invatatura peste tot. Foarte ciudat ce spune aici. 6. Spune de zelotism ca e erezie. Zelotismul este o greseala, o alunecare de dreapta, dar nu am auzit sa fie erezie. Nici macar zelotii stilisti nu sunt considerati chiar eretici. In schimb ereziile catolice nu pare sa le considere erezii, vezi punctul 1. Pana aici am ascultat eu. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Nu mă mir că iarăși ai înțeles altceva, mimic nou. Într-un dialog cu o persoană care afirmă că Sinodul din Creta nu este valabil pentru că au lipsit rușii, părintele Necula o întreabă unde au fost rușii la primele 7 sinoade. Nu văd nicio lipsă de logică.
Last edited by simpllu; 24.02.2017 at 22:04:26. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Împotrivire de dl Theodoros Gheorgopoulos, teolog Fostul Mitropolit al Florinei, Augustin Kandiotis, prin deceniile 1950 și 1960 slujea ca predicator al Arhiepiscopiei Atenei. Predica în fiecare duminică și sărbătoare mare la diferite biserici din zona Arhiepiscopiei. Însă în seara fiecărei duminici predica în săli ale unor asociații religioase („Trei Ierarhi”, Menadru 4 și la cele două asociații religioase ale lui). Predicile din sfintele Biserici începeau de obicei de la pericopa evanghelică. La predicile de duminică seara dezvolta cu o rară putere a cuvântului, bogăție de sensuri și combativitate înflăcărată diferite teme religioase și moralo-sociale. Condamna obișnuințe și evenimente păcătoase (carnavalurile, concursuri de frumusețe, spectacole și publicații imorale etc.), diferite erezii (precum ecumenismul), scandaluri bisericești, trădări ale Credinței Ortodoxe, fapte anticanonice ale Episcopilor, trufia clericilor, probleme naționale etc. Ca student, eram pe atunci un ascultător fidel al predicilor sale care provocau un adevărat seism duhovnicesc. După fiecare predică a părintelui Augustin, mă simțeam nemulțumit cu mine însumi. Cândva l-am întrebat: „Părinte Augustin, credeți că prin marile lupte pe care le duceți, va veni momentul când vor înceta carnavalurile, concursurile de frumusețe, spectacolele imorale, cărțile și revistele anticreștine, scandalurile din spațiul bisericesc și că clericii noștri vor deveni asemenea Sfinților Părinți ai Bisericii?” Mitropolitul Augustin ( primul din stanga imaginii) aflat la una dintre primele conferințe ale Uniunii Grecilor Ortodocși de Pretutindeni ( P.O.E ) împreună cu conducătorul duhovnicesc al P.O.E. și alOrtodoxos Typos ( O.T. ) Arhimandritul Haralambos Vasilopulos (al treilea din stanga imaginii), Starețul Mănăstirii Moni Petrachi a Sfântului Sinod al Greciei. Eram foarte curios ce va răspunde. Și părintele Augustin, un om prin excelență realist, mi-a răspuns. „Nu sunt atât de naiv să cred că răul cu multe chipuri din societate și din Biserică va înceta, oricât de multe predici am ține. Altul este scopul meu: Prin predică, oral și în scris, mă lupt să trezesc conștiința religioasă a credincioșilor și săînțeleagă că au drepturi și în societate, și în Biserică. Trebuie să învețe, spre exemplu, căau dreptul să ceară ca clericii și mai ales episcopii să fie aleși prin votul clerului și al poporului. Să învețe că au dreptul și datoria de a striga «nevrednic»la hirotonia unui nevrednic. Săconștientizeze că în spațiul Bisericii creștinii nu sunt o masă mută de oi necuvântătoare, ci au cuvânt în alegerea păstorilor lor și în administrarea Bisericii. Să învețe că trebuie să îi combată pe trădătorii credinței și să se lupte pentru curățirea Bisericii. Creștinii laici pot încă să afurisească sinoade locale și ecumenice, când sinoadele acestea nu exprimă adevărul Credinței Ortodoxe. Avem mari sinoade locale și ecumenice care au fost afurisite de poporul credincios ca tâlhărești. Cu alte cuvinte, urmăresc prin predici și prin luptele împotriva răului ca poporul evlavios să dobândească o vie conștiință bisericească și să învețe că nu este responsabil să-și mântuiască doar «suflețelul său», dar este împreună-răspunzător cu toți credincioșii, clerici și laici, pentru ce se întâmplă în Biserică. Adică, este nevoie stringentă ca poporul evlavios să învețe să se împotrivească! (Acesta a fost răspunsul părintelui Augustin, însă nu cuvânt cu cuvânt).” O, dacă această sfântă durere și intenție a marelui Episcop Augustin ar deveni reale în spațiul bisericesc, mulți trădători ai credinței și provocatori de scandaluri ar fi scoși afară din Biserică și nu ar putea să vatăme pliroma Bisericii. Avem exemple de asemenea rezistență și în epoca noastră. DIN CADRUL ACELEIAȘI CONFERINȚE P.O.E. Clerici nevrednici și chiar Mitropoliți ar fi nevoiți să demisioneze și să plece din pricina împotrivirii poporului credincios. În octombrie 2009 în Pafos (Cipru), papistași și filopapiști ai diferitelor Biserici Ortodoxe au discutat despre primatul Papei. Aproape 100 de clerici ortodocși și laici au protestat afară. Împotrivire! Rezultatul? S-au amânat discuțiile și s-a anunțat pentru mai târziu o altă întâlnire la Viena (20-27 septembrie 2010). Episcopii filopapiștii ai Ciprului însă și-au arătat despotismul față de clericii jurisdicției lor care au participat la manifestații: s-au tăiat salarii și s-au făcut destituiri. Dacă însă în afara sălii unde aveau loc discuțiile și rugăciunile cu papistașii s-ar fi adunat nu 100 de credincioși, ci 100 000, ce ar fi făcut Episcopii filopapiști? Atunci s-ar fi rugat ei să nu-și piardă tronul și să nu fie caterisiți. Patriarhul Ecumenic Bartolomeu a ajuns la culmea sincretismului ecumenist și a oferit directorului Coca-Cola „Sfântul Coran”! Dacă Sfântul Munte ar fi întrerupt pomenirea patriarhului și ierarhia Bisericii Grecești ar fi înștiințat că încetează dialogurile ecumenice eterodoxe și inter-religioase, atunci este sigur că nu ar îndrăzni să-și continue tactica de azi. În loc de asta însă mulți Mitropoliți ai Bisericii Grecești l-au invitat la Mitropoliile lor și împreună cu primarii i-au acordat distincții și l-au ridicat în slăvi. Pentru ceea ce face Patriarhul Ecumenic nu este doar el responsabil: sunt coresponsabili și Episcopii tuturor Bisericilor Ortodoxe și mai ales ai Bisericii Greciei. Arhiepiscopul Hristodul l-a adus pe Papa în Grecia. Dacă s-ar fi adunat în afara arhiepiscopiei câteva, să zicem, zeci de mii de credincioși și i-ar fi dezaprobat zgomotos pe Papă și pe Arhiepiscop, ce ar fi făcut acești domni? Dacă în următoarele Duminici credincioșii l-ar fi dezaprobat pe Arhiepiscopul Hristodul, ar fi fost nevoit să demisioneze sau, cel puțin, nu ar mai fi îndrăznit să facă ulterior o vizită la Vatican. De ce se întâmplă acestea? Pentru că poporul credincios, păzitor al Ortodoxiei nu se împotrivește. Cei care se împotrivesc sunt puțini. Cei mulți sunt indiferenți sau au ideea eronată că trebuie să ne luptăm doar ca să mântuim sufletul nostru. Ce fac ceilalți și mai ales clericii, nu este treaba noastră să îi judecăm. Astfel zic și se liniștesc. Cu o asemenea mentalitate și fără împotrivire, răul se va întinde ca o cangrenă. Ecumeniștii își vor impune voința peste tot și puținii credincioși vor fi ponegriți ca talibani, ca limitați, fanatici și oameni ai urii etc. Și nu e de mirare: „Dacă pe stăpânul casei l-au numit Beelzebul, cu atât mai mult pe casnicii lui?” (Mt. 10, 25). Câțiva credincioși și preoți tradiționaliști s-au adunat și au publicat o „Mărturisire de credință împotriva ecumenismului”. Au semnat-o câteva mii de preoți și laici credincioși. Nu este suficient. Semnează și tu acumpalimpce@otenet.gr . Dacă ar fi semnat-o toți Mitropoliții Bisericii Grecești, toți stareții Mănăstirilor Athonite și ai celorlalte Mănăstiri din Grecia, toți teologii, atunci ecumeniștii ar fi tăcut și Biserica s-ar fi liniștit de orăcăielile lor. Acum însă cei ce se opun sunt puțini, o minoritate. De aceea, ecumeniștii, sprijinindu-se pe mulțimea lor și pe sprijinul conducătorilor lumești ai acestui veac, nu se retrag și își continuă lucrarea lor de surpare. Ce se va întâmpla? Se pare că e nevoie de Mărturisitori și Mucenici. Ὀρθόδοξος Τύπος, 30-7-2010, pp. 1, 7. Traducere Anna Theodorou (G.O.) Graiul Ortodox
__________________
![]() ![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
raspunsul era pt SIMPLU ,iertare
__________________
![]() ![]() ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
<<<<„Ispita neamului celui de pe urmă a și sosit mai grozav acum” - scrie Sfântul Ioan Iacob
Hozevitul (+1960) - „cu apropierea venirii lui Antihrist, încât amenință să-i piardă pe cei aleși. Și nu-i atât de primejdioasă ispita care vine de la vrăjmașii lui Dumnezeu, de la atei, de la cei cu grija numai la cele pământești sau de la destrăbălați care nu pot ușor să vatăme pe Creștini. Pericolul vine de la frații cei mincinoși, care sunt dușmani ascunși, cu atât mai primejdioși cu cât cred că sunt frați curați. Predică și ei Ortodoxia, dar oarecum schimbată și prefăcută după placul lumii acesteia și a stăpânitorului acestei lumi. Predica lor e ca o hrană care a început să se strice și, în loc să hrănească, otrăvește pe cei care o mănâncă. Ei aduc tulburare în rândurile Creștinilor. Aceștia sunt ispita cea mare a neamului celui de pe urmă. Despre ei a profețit Domnul că vor fi în veacul de apoi: Mulți vor veni întru numele Meu și pe mulți vor înșela (Mt. 24,5). Vorbesc și frații mincinoși de sfânta și preadulcea Ortodoxie, de dragoste, de curăție, pentru fapta bună, de smerenie și de virtute, și ajută obștile creștinești. Cât e de greu pentru ortodocșii cei curați și simpli să înțeleagă pe cine au înaintea lor! Cât este de ușor să fie atrași de ideile lor cele filosofice și să îi creadă. Dacă răscolește cineva adânc în sufletele acestor oameni, va găsi nu dragostea cea fierbinte pentru Dumnezeu, ci închinarea la un idol care se numește OM”
__________________
![]() ![]() ![]() |
|