![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Avortul si toate practicile avortive sunt pacate grele pentru ca:
a) prin ele se ucide o fiinta umana; b) prin ele este afectata demnitatea femeii; c) ele prezinta riscul mutilarii trupului femeii, al imbolnavirii si mortii premature a mamei si a femei tinere. Femeia nu trebuie redusa la nivelul de obiect al placerii barbatului, nu trebuie batjocorita si umilita in ceea ce ii este specific, anume feminitatea si calitatea de mama. Demnitatea si sanatatea femeii sunt afectate deopotriva de folosirea pilulelor pe baza de hormoni in vederea infecunditatii. Efectele nefaste, grave ale acestora nu sunt evidente imediat, dar sunt sigure. Fiind substante care actioneaza hormonal asupra trupului femeii, urmarile lor sunt nebanuite. Este impresionanta lista bolilor cauzate, mai curand sau mai tarziu, femeilor care au utilizat medicamente avortive sau contraceptive (care, toate, sunt preparate pe baza de hormoni). Cu titlu de exemplu, semnalam ca, intre anii 1977-1988, in Anglia s-a facut un studiu pe 200.000 de femei, privind efectul folosirii pilulelor anticonceptionale pe baza de hormoni. S-a constatat ca procentul deceselor cauzate de afectiuni cardio-vasculare a fost cu 40 % mai mare la femeile care au folosit asemenea pilule fata de cele care n-au folosit. Riscul accidentelor cerebrale a fost de 6,5 ori mai mare la femeile care au folosit pilulele. Pericolul infectiilor pelviene a fost de 7 ori mai mare la femeile care au folosit pilulele fata de cele care nu le-au folosit; in aceeasi proportie a crescut si riscul sterilitatii. Din cele prezentate mai sus reiese ca avortul, tratamentele cu scop avortiv sau contraceptiv sunt pacate grele care ucid fiinte umane, impiedica procesul firesc al procrearii fiintelor omenesti, afecteaza si pun in pericol demnitatea si viata femei tinere si in cele din urma, ne exclud din Imparatia lui Dumnezeu spre care nazuiesc crestinii. Din nefericire, practicile avortive ( si contraceptive ) sunt o realitate a lumii contemporane secularizate. In numele „ fericirii” imediate si al comoditatii se ucid generatii de oameni si moare femeia tanara, mama sau nu. Biserica nu poate fi indiferenta la aceasta realitate ingrijoratoare si tragica, intretinuta de institutii care se intituleaza uneori „caritative”, „umaniste” si chiar „ medicale”. Societatea secularizata contemporana aduce justificari diverse ale avortului, justificari de cele mai multe ori , de ordin medical si social. Fiind in lume, Biserica nu este nerealista, dar nu poate fi nici superficiala cu privire la motivele privind tendintele de justificare a avortului . 《 va urma 》 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Prin urmare,
a) Daca viata mamei este pusa realmente in pericol prin sarcina sau nastere, ar trebui sa fie acordata prioritate vietii femeii, nu pentru ca viata ei are o valoare mai mare in sine, ci datorita relatiilor si responsabilitatilor fata de alte persoane, care depind de ea. b) In cazul in care investigatia genetica descopera un copil nenascut anormal, recomandarea este de a naste copilul, respectandu-i dreptul la viata, dar decizia o va avea familia, dupa ce acesteia i s-au adus la cunostinta de catre medic si de catre duhovnic toate implicatiile morale si de intretinere. Toate acestea trebuie rezolvate din perspectiva semnificatiei mantuitoare a prezentei unei fiinte handicapate in viata fiecarei persoane si in viata comunitatii. c) Riscul avortului datorat violului sau incestului trebuie evitat mai intai la nivelul educarii cu privire la necomiterea acestor pacate. In cazul in care starea de graviditate s-a produs, copilul va trebui sa fie nascut si, dupa caz, infiat. d) Avortul nu poate fi niciodata justificat, moral, de starea economica a familiei, de neintelegerile dintre parteneri, de afectarea carierei viitoarei mame sau a aspectului fizic. Pentru prevenirea acestor grave pacate se considera ca este nevoie de un intens proces de mediatizare a gravitatii pacatului avortului ( luandu-se in calcul toate aspectele lui medicale, psihologice, sociale, religioase ). Societatea trebuie sa ofere solutii concrete. Biserica trebuie sa intreprinda un intreg efort de educare a omului de azi cu privire la scopul sexualitatii umane. Activitatea pastorala a preotului trebuie diversificata. Biserica va trebui sa sensibilizeze toti factorii care au ca obiect educarea populatiei sau se ingrijesc de sanatate; omul trebuie educat cu privire la ce inseamna adevarata tandrete si dragoste, trebuie educat sa-si puna ordine in propria-i viata, in conditiile sociale actuale . Factorii de decizie politica si administrativa trebuie sensibilizati sa favorizeze crearea conditiilor ca femeia sa nu mai fie umilita , nici ca ea insasi sa se complaca in umilire (considerand-o normala) in propria ei specificitate. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Din anul 1958, de când sunt contabilizate avorturile, și până în prezent, populația României ar fi trebuit să fie mai numeroasă cu aproximativ 23 de milioane de români. În data de 25 martie , participă și tu la Marșul pentru viață 2017.
Evenimentul va avea loc pe traseul Parcul Unirii din București – Parcul Tineretului. Aici va avea loc concertul Live for Life. Biserica a învățat totdeauna că viața umană începe de la concepția copilului în pântecele mamei și consideră avortul, în orice moment al sarcinii, ca o formă de omucidere. Există anumite excepții cu privire la avort prezentate în poziția oficială a Bisericii Ortodoxe Române pe această temă. Potrivit Revelației și învațăturii Bisericii, Dumnezeu a creat lumea din nimic (2 Macabei, 7,28). Dumnezeu a creat viața sub toate aspectele ei, iar în ceea ce privește viața omenească, Dumnezeu a arătat o grijă deosebită. Viața omenească nu este produsul devenirii spontane a lumii, ci, pentru apariția ei, Dumnezeu a avut o grijă deosebită: omul nu apare la porunca, ci în urma unui sfat și a unui act special al Sfintei Treimi, act exprimat de aghiograf prin termenul de plăsmuire și de suflare de viață. Viața omenească nu este determinată doar de plăsmuirea omului din pământ, ci și (sau mai ales) de suflarea viu-făcătoare a lui Dumnezeu. Speranță pentru viitor Mulți medici din România au renunțat la practicarea avortului în clinicile în care activează. Un exemplu de astfel de medic este și Ionel Cioată. Într-un interviu acordat televiziunii Trinitas Tv, acesta a vorbit, printre altele, și despre faptul că el însuși trebuia să fie avortat, dar decizia mamei sale a fost schimbată de medicul care a convins-o să păstreze copilul. Eu sunt al doilea copil din familie. La momentul în care mama mea a rămas însărcinată cu mine, părinții aveau o situație dificilă. S-au dus la Târgu Jiu pentru ca mama să facă întreruperea de sarcină. Medicul obstetrician, o doamnă, i-a spus să lase copilul acesta și o să vadă ce bucurii o să-i aducă, iar acel copil sunt eu. Din cele 20 de milioane care nasc, câte suflete puteau fi în diferite salvate? Era încă o Românie, a precizat Ionel Cioată. Alătură-te și tu Bisericii Ortodoxe Române și Asociației „Studenți pentru viață” în lupta purtată împotriva avortului și participă la Marșul pentru viață. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
La sala festivă „Traian Moșoiu” a Primăriei Oradea a avut loc o dezbatere publică organizată de Coaliția pentru Familie, cu scopul de a promova demersul început în urmă cu doi ani în scopul modificării, prin referendum național, a articolului 48, aliniatul 1 din Constituția României, referitor la familie, prin definirea precisă a căsătoriei între un bărbat și o femeie, proiect în favoarea căruia s-au strâns peste 3 milioane de semnături la nivel național, iar în județul Bihor peste 103.000 de semnături.
În cadrul dezbaterii, al cărei moderator a fost Daniel Burtic, directorul Radio Vocea Evangheliei Oradea, reprezentanți din conducerea Coaliției pentru Familie, Mihai Gheorghiu, președintele Coaliției pentru Familie, Adina Portaru, avocată a Alliance Defending Freedom (ADF), orga*nizație internațională cu sediul la Bruxelles care apără libertatea religioasă în lume și prof. dr. Paul Negruț, rectorul Universității Emanuel din Oradea, au informat opinia publică în legătură cu însemnătatea și beneficiile căsătoriei dintre un bărbat și o femeie și ale familiei, sprijinirea familiei de către stat și societate din punct de vedere social, economic și cultural, prin politici publice elaborate în acest scop și prin nerecunoașterea formelor alternative de conviețuire, precum parteneriatele sau uniunile civile. „Coloana vertebrală a civilizației” Mihai Gheorghiu a arătat că inițiativa Coaliției pentru Familie este necesară pentru că există organizații care doresc să schimbe legislația în sens contrar, pentru a fi legiferate, într-un prim pas, parteneriatele civile între persoane heterosexuale sau homosexuale și, ulterior, însăși căsătoria între persoanele de același sex și chiar posibilitatea ca aceste cupluri homosexuale să adopte copii. „Demersul nu este unul antieuropean sau neconstituțional, nu există nicio măsură prin care Uniunea Europeană ar obliga România să redefinească familia ca fiind altceva decât uniunea liber consimțită între un bărbat și o femeie”, a subliniat avocata Adina Portaru. „Întreaga civilizație iudeo-creștină, europeană, occidentală, s-a întemeiat pe căsătoria dintre bărbat și femeie, și a asigurat coloana vertebrală a civilizației. Nu suntem homofobi, suntem normali și vrem să apărăm ceea ce este normal”, a spus rectorul Universității Emanuel, Paul Negruț care a subliniat că este o tendință de distrugere a identității de gen a omului. La manifestare au participat conducători și reprezentanți ai tuturor confesiunilor creștine din județul Bihor: Preasfințitul Sofronie, Episcopul Ortodox Român al Oradiei, Preasfințitul Virgil Bercea, Episcopul Greco-Catolic de Oradea, Excelența Sa László Böcskei, Episcop Romano-Catolic de Oradea, Petru Vidu, preșe*dintele Comunității Baptiste din Oradea, Ioan Moldovan, președin*tele Comunității Penticostale din Oradea, și reprezentanți ai celorlalte confesiuni creștine și ai altor culte religioase din Oradea. „Marșul pentru Viață”, la praznicul Bunei Vestiri Împreună cu PS Episcop Sofronie al Oradiei, din partea Episcopiei Ortodoxe Române a Oradiei au luat parte la dezbatere un mare număr de preoți și diaconi, profesori și studenți de la Facultatea de Teologie Ortodoxă „Episcop Dr. Vasile Coman” din Oradea, cadre didactice și elevi de la Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu” din Oradea, membri din Asociația Părinți pentru Ora de Religie, filiala Bihor, membre din cadrul Asociației Femeilor Ortodoxe Române din Episcopia Oradiei și numeroși dreptcredincioși ai Bisericii strămoșești din Bihor. Cu acest prilej s-a amintit că de praznicul Bunei Vestiri, 25 martie 2017, de la ora 16.00, și în Oradea va avea loc „Marșul pentru Viață”, manifestare ce va fi precedată de o adunare publică, în Piața Unirii din Oradea, pentru susținerea referendumului privind definirea căsătoriei și a familiei în Constituția României. La sfârșitul evenimentului s-a cântat imnul „Cu noi este Dumnezeu”, pentru a sublinia că toate demersurile și inițiativele creștine sunt posibile doar cu ajutorul lui Dumnezeu. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Asociația Studenți pentru viață desfășoară în luna martie numeroase activități sub genericul Ajută mama și copilul! Ei depind de tine.
Din această serie face parte și mini-concertul de vioară ce va avea loc mâine, 14 martie 2017, la Centrul Diaconia din Capitală. Intitulat Darul vieții, concertul va fi susținut de violonistul Bogdan Gogoncea de la Filarmonica George Enescu a Ateneului Român, pentru copiii și mamele de la Centrul Diaconia, între orele 14:00-16:00. Activitățile din Luna pentru viață vor continua și în zilele următoare în București, urmând ca în 25 martie să aibă loc evenimentul principal de susținere a familiei: Marșul pentru viață 2017. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Pregătirea Marșului pentru viață la Arad
Pentru al șaselea an consecutiv, în Arhiepiscopia Aradului se va desfășura, cu ocazia praznicului Bunei Vestiri, Marșul pentru viață. Anul acesta, marșul va avea îndemnul „Ajută mama și copilul! Ei depind de tine”. Pentru ca societatea contemporană să în*țeleagă gravitatea avortului, Patriarhia Română sprijină și anul acesta evenimentul, organizat din inițiativa tinerilor. Preoții din parohiile arădene în circumscripția cărora sunt străzile pe care va trece Marșul pentru viață în acest an au participat luni, 13 martie, la o întâlnire cu scopul de a pregăti mai bine acest eveniment. La întâlnire a participat și chiriarhul eparhiei, Înaltpreasfințitul Părinte Arhiepiscop Timotei al Aradului, care a binecuvântat și a sprijinit întotdeauna cu bucurie aceste activități ce susțin dreptul la viață al copilului și promovarea familiei creștine tradiționale. Organizatorii Marșului pentru viață la Arad sunt Asociația Filantropia Arad și Asociația Ikon. Reprezentanții acestor asociații s-au întâlnit cu preoții din parohiile arădene și cu reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Arad, ai Facultății de Teologie Ortodoxă Arad, ai Seminarului Teologic Liceal Ortodox din Arad și ai Arhiepiscopiei Aradului, în vederea pregătirii corespunzătoare și a bunei desfășurări a Marșului pentru viață. „A fost necesară o astfel de întâlnire cu toți cei implicați, întrucât sunt foarte multe probleme administrative în spatele acti*vității: partea de promovare, partea de documentare, de implicare a tinerilor, de încurajare a cre*dincioșilor ca să participe la marș. Și în acest an, la Arad se va implica Sectorul social-filantropic și misionar al Arhiepiscopiei Aradului pentru a conștientiza rolul Bisericii în sprijinirea celor aflați în dificultate, în special a mamelor și copiilor care de multe ori se află în imposibilitatea de a face față nevoilor sociale”, a declarat părintele Gabriel Mariș, consilier social al eparhiei. Marșul va începe în Arad la ora 13:00, în Piața Avram Iancu, cu un program susținut de tinerii din parohiile arădene, apoi toți participanții se vor îndrepta spre Catedrala Arhiepiscopală „Sfânta Treime”, cu o scurtă oprire în fața Spitalului Matern. Marșul se va încheia la catedrală cu o slujbă săvârșită de ierarh, alături de preoții participanți. În aceeași zi, acțiunea se va desfășura și în alte nouă localități din județ: Lipova, Sebiș, Curtici, Chișineu Criș, Pâncota, Sântana, Pecica, Săvârșin și Gurahonț, iar traseul va fi anunțat în bisericile respective. (Sectorul social-filantropic și misionar al Arhiepiscopiei Aradului) |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Marșul pentru viață 2017 – Ajută Mama și Copilul! Ei depind de tine!
Publicat de Iulian Dumitrascu 17.03.2017 În ședința de lucru din data de 9 februarie 2017, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a binecuvântat demersul Asociației Studenți pentru viață de a organiza cea de-a șaptea ediție națională a Marșului pentru viață, eveniment care va avea loc în după amiaza zilei de 25 martie 2017, în ziua praznicului Bunei Vestiri. Anul acesta, Marșul pentru viață se va desfășura în peste 285 de localități din România și Republica Moldova, sub genericul Ajută Mama și Copilul! Ei depind de tine!. În București, Marșul pentru viață se va desfășura pe traseul Parcul Unirii – Parcul Tineretului, începând cu ora 12.30, iar la finalul său va avea loc un concert de muzică ușoară. Marșul pentru viață reprezintă una dintre cele mai importante inițiative civice prin care se contribuie la lupta împotriva avortului, acest flagel al societății contemporane care, în România, în perioada 1958 – 2014, a curmat peste 22.638.755 de vieți, țara noastră aflându-se pe locul doi în lume, după Rusia, în ceea ce privește numărul de avorturi raportat la populația existentă (116,5%). Potrivit învățăturii creștine, viața este darul lui Dumnezeu față de oameni care trebuie prețuit și protejat, în timp ce avortul este o crimă comisă împotriva unei ființe (persoane) nevinovate care nu se poate apăra. Omul se bucură de viață și de puterea vieții; are dreptul la viață, dar și responsabilitatea de a respecta această viață, de a o apăra în orice împrejurare, știind că, în existența istorică în trup, omul își pregătește participarea la Împărăția lui Dumnezeu. De aceea, vă adresăm îndemnul de a participa în număr cât mai mare la Marșul pentru viață, în ziua de 25 martie 2017, pentru a oferi astfel o mărturie vie despre importanța și sensul creștin al vieții umane, despre efectele dezastruoase ale avortului asupra familiei și societății și despre necesitatea sprijinirii femeilor care urmează să nască pe copilul binecuvântat de Dumnezeu. Biroul de Presă al Patriarhiei Române
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
|