Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Viata monahala > Preotul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 21.08.2017, 21:59:28
Iorest Iorest is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.08.2016
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.811
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Bucuriepedrum Vezi mesajul
Ieri am ajuns la Suceava și m-am întâlnit cu o prietenă pe care o știam doar virtual. Tot ieri a mers și ea să se spovedească. Văzând că alege mâncare de post, am întrebat-o dacă s-a și împărtășit. Mi-a mărturisit că de anj nu s-a mai împărtășit, fiindcă e fumătoare (și și-a făcut alt dumnezeu, cuvintele ei) și pentru că amintește asta la fiecare spovedanie (că nu a reușit să se lase de fumat) îi este refuzată taina.
Părintele Teofil Părăian culmea un ardelean care asculta radio catolic și nu era așa rigorist, le spunea teologilor care fumează și vin la el ori să se lase ori să meargă la preoții care fumează, la el să nu mai vină la spovedit.

Citat:
În prealabil postat de Bucuriepedrum Vezi mesajul
Acum, lucrurile stau în felul următor: ea și-a schimbat de curând duhovnicul (la celălalt nu mai simțea să meargă) și nici acesta n-o împărtășește. Eu m-am mirat ce stricți și după canoane sunt preoții din zona asta. Până am aflat că actualul duhovnic a fost căsătorit de trei ori. Or, cum e posibil să mai slujească, dacă celor căsătoriți a doua sau a treia oară le este interzisă împărtășania? Mie așa mi s-a spus la biserică, iar preotul se împărtășește, în mod normal, la fiecare liturghie.
Lămuriți-mă, vă rog.
Există o decizie a Sfântului Sinod de prin 2010 prin care preoții divorțați nu mai au voie să fie parohi, dacă sunt li se revocă oficiul parohial, devin simpli slujitori, nu mai pot avansa în funcții bisericești sau primi distincții și practic sunt niște tolerați în preoție.

În mod normal nici preotul văduv nu se poate recăsători, el a devenit un trup cu prima soție și așa a primit hirotonia, dacă un preot mai și divorțează și se recăsătorește trebuie oprit de la slujire.

Acum pentru ce face fiecare episcop în eparhia lui va da socoteală, dar așa ceva nu este un exemplu, sau un model.

Nu i s-ar fi putut revoca celelalte 2 căsătorii de episcop, s-ar fi considerat desfrânare cel puțin una dintre ele făcută cu altă femeie decât prima și pentru desfrâu nu se poate pune darul sfințitor al Hirotoniei peste candidatul la hirotonie după corectitudinea canoanelor.
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2.

Last edited by Iorest; 21.08.2017 at 23:00:07.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 21.08.2017, 22:56:00
Demetrius Demetrius is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2012
Mesaje: 3.110
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Iorest Vezi mesajul
Nu i s-ar fi putut revoca celelalte 2 căsătorii de episcop, s-ar fi considerat desfrânare cel puțin una dintre ele făcută cu altă femeie decât prima și pentru desfrâu nu se poate pune darul sfințitor al Hirotoniei peste candidatul la hirotonie după corectitudinea canoanelor.
N-am vorbit de revocare, care ar sugera validitatea cununiei, ci am vorbit de invalidare, ceea ce ar recunoaste ca nu a fost valida, deci nu ar fi fost nicio cununie, chiar daca "la mijloc" au fost doua "candidate".

Vezi care ar fi motivele invalidarii, care poate fi pronuntata numai de episcop.
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări,
Zvâcnită din Vrerea divină,
Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări
Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 21.08.2017, 23:33:02
Iorest Iorest is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.08.2016
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.811
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Demetrius Vezi mesajul
N-am vorbit de revocare, care ar sugera validitatea cununiei, ci am vorbit de invalidare, ceea ce ar recunoaste ca nu a fost valida, deci nu ar fi fost nicio cununie, chiar daca "la mijloc" au fost doua "candidate".

Vezi care ar fi motivele invalidarii, care poate fi pronuntata numai de episcop.
Un om căruia i s-au invalidat două cununii consumate, nu mai este vrednic de a fi preot, doar cu una este posibil să fi trăit legitim, cu prima femeie și aia dacă erau amândoi feciorelnici anterior căsătoriei urmată de Hirotonie, altfel nu putea nici atunci după acrivie și dreptate să primească darul sfințitor al Hirotoniei.

Dar ce să vorbim de invalidare,nu am auzit pâna acum de așa ceva în ortodoxie, ar trebui eventual să aibă amândoi soții părerea pornită de la baze rezonabile că au o căsătorie validă după canoane și să nu aibă ei nicio vină pentru vreuna din cauzele de invalidare ci eventual preotul.
Așa ceva e rar dacă nu cumva neîntâlnit în practică dacă ai și cea mai mică culpă pentru că o căsătorie e invalidă nu mai ești de bună credință, nu mai poți invoca și vina altuia în apărarea ta pe o chestie la care ai și tu contribuție.
Pe lângă asta la 3 divorțuri sau 3 relații diferite e imposibil să fie mereu cauze exterioare pentru care ar putea fi 3 cununii invalidate, astea-s genul de situații iezuite care sunt mai mult exerciții de imaginație decât lucruri reale.
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2.

Last edited by Iorest; 21.08.2017 at 23:35:54.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare