Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa Romana
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 16.11.2017, 00:38:37
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Părintele Nicolae Tănase:

Dacă postul nu ne schimbă, e pierdere de timp. Poți să faci oricâtă milostenie, dacă nu te rogi – degeaba. Ați văzut ce cuvânt puternic? Poți să faci milostenie, poți să dai la săraci, să faci aziluri, orfelinate, spitale, dacă nu te rogi, degeaba. De ce? Pentru că rugăciunea e cea mai mare faptă bună.
Ar trebui să ajungem să nu mai putem trăi fără Liturghie. Pentru că după ce mori, vedeți cum e... Să facem ce ține de noi în viață, că după moarte e cam greu să rămâi în nădejdea parastaselor.
Să facem noi rugăciunea, să n-o lăsăm în grija altora. Dar apar alte motive: ba că e întuneric, ba că e prea lumină, ba că e peste 8.00 și mănâncă găinile, ba că e prea devreme. Asta apare pentru că diavolul strecoară fel de fel de motive. Pentru că ora e fixată tot de dumneavoastră. Să nu mai avem astfel de motive, pentru că pierdem toată plata. Oamenii care postesc se văd.
A avut doxologie sfântul de astăzi? Da, a avut doxologie mare, așa că până și azi se mănâncă pește. Vedeți ce face Biserica? Dezlegări. Unii mâncăm, alții nu mâncăm pește. Atunci când zicem: „Mai sunt 5 zile până la Crăciun, hai să țin și eu un post mai aspru”, bine facem, dar Biserica nu pretinde. Cel care vrea, poate să mănânce pește atunci când e dezlegare la pește.
Biserica e foarte largă și nu strânge mult omul, dar încearcă să-l țină aproape. Foarte mulți faceți caz de mâncare: „Părinte, s-a întâmplat de-am mâncat, s-a întâmplat de-am gustat, s-a întâmplat...”. Nu e așa. S-a întâmplat, s-a întâmplat. Problema e: ai modificat sufletul tău? Inima ta? Gândirea ta? Pentru că altfel rămânem cu rânduiala și atât, nu mai rămânem și cu rezultatul postului. Rezultatul postului este modificarea omului. Dacă nu, într-adevăr, degeaba am postit.
În momentul în care te întâlnești cu oameni care postesc și oameni care nu postesc, imediat i-ai văzut. Poți să-i alegi și dintr-o mulțime mare: acesta postește, acesta postește, acesta nu postește, acesta postește. De ce? Se vede. Omul care postește se vede. Cum? După cum deschide gura, după cum zice „bună ziua”, după cum stă de vorbă cu tine și celelalte, după cum te servește cu ceva... Imediat se vede omul care postește față de cel care nu postește. Poate să zică cineva: „De ce zici că nu postesc? Că eu postesc”. Păi, dacă nu s-a observat că postești, adică dacă nu s-a născut în tine omul nou, atunci înseamnă că postești de formă. De aceea apare la Spovedanie spunerea păcatelor la prezent: „sunt certat cu...”. Ar trebui să spui că ai fost certat cu..., pentru că la Spovedanie ai venit împăcat. Sau: „A dat Dumnezeu, părinte, am ținut tot postul, toată rânduiala, n-am mâncat vin, untdelemn. Dar nu vorbesc cu...”. Păi, nu se poate. Un om conștient, serios, nu are probleme să nu vorbească cu unul sau cu altul, indiferent cum stau lucrurile, pentru că el știe de Dumnezeu.
Problema este, deci, dacă postul ne modifică sau nu, dacă venirea noastră la Liturghie este un rezultat bun sau nu. Altfel, cu adevărat, e pierdere de timp. Și dacă vreți, mai e și altceva: e și osândă. Acum un an parcă a mers mai bine, dar acum... Și suntem siguri că a fost șoapta diavolului: că-i prea de dimineață, că-i prea târziu, că e frig, că e cald, foarte multe lucruri imediat aduce diavolul, tu îți alegi unul dintre ele sau mai multe și este de ajuns ca să nu vii la biserică.
Vorbesc de tine, creștinule, care te spovedești, te împărtășești, citești și postești. Nu vorbesc de cei care habar n-au, nu vorbesc de cei care vin o dată la 6 ani la biserică sau care vin la Crăciun... Asta-i altă categorie de oameni, inconștienți, care habar n-au pe ce lume trăiesc. Ei Îl folosesc pe Hristos doar când au nevoie . Noi nu suntem pentru a fi frumoși în felul acesta, nu suntem pentru fațadă, ci suntem pentru partea de dinăuntru, pentru că acolo se vede.
Creștinul, în loc să asculte, are mereu ceva de zis. Cine mai era ca Iisus Hristos? În iesle, nebăgat în seamă, pe Cruce bătut, disprețuit. De ce? Pentru că a lăsat de la El, chiar dacă era nevinovat. De aceea noi, preoții, într-un conflict, spunem omului: „mergi și împacă-te!”. Și creștinul, în loc să asculte, imediat zice ceva, imediat!
– Părinte, dar eu?
– Da, tu!
– Bine, dar eu sunt mai bătrân!
– Păi, de-aia, pentru că ești mai bătrân!
– Părinte, dar eu sunt nevinovat.
– Păi, de-aia te trimit pe tine, că ești nevinovat.
– Bine, părinte, dar acela nu vine la biserică, acela e un nemernic.
– Păi, de-aia îți zic ție, pentru că tu vii și tu știi.
Pentru că ce zice la rugăciunile pentru Sfânta Împărtășanie? „Vrând să te împărtășești cu jertfa cea fără de sânge, mergând, cu cei ce te-au mâhnit pe tine împacă-te.” Nu numai cu cei pe care tu i-ai mâhnit, ci și cu cei care te-au mâhnit ei pe tine. Cuvântul acesta ne afundă în iad dacă nu-l respectăm.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 17.11.2017, 01:22:40
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Ritualul căsătoriei este alcătuit în jurul bucuriei, dar acesta, fidel profunzimii duhovnicești a tainei sale, îndrumă spre adevărata sa inimă tainică.
Ca să scoatem din această bucurie lumina pe care o conține, ea trebuie să se înalțe și să ajungă la bucuria martirilor , mărturisitorilor, bucurie care nu strălucește cu adevărat decât la capătul dăruirii totale de sine. Iubirea este aceea care menține unitatea dintre bărbat și femeie , iar ei i se adaugă harul, coborât tot din iubirea lui Dumnezeu către facerea mâinilor Lui, asupra cărora Dumnezeu lucrează și veghează neîncetat.
Cine trăiește în iubire se află în Dumnezeu și persoanele care se află în iubire curată au tainica senzație că sunt îmbrățișate de Dumnezeu, deci El este prezent și iubirea Lui lucrează în acel loc.
„Dragostea nu piere niciodată” (I Corinteni 13,8), deci dacă veșnicia dragostei este asigurată, atunci veșnicia unirii mistice este condiționată de veșnicia dragostei. Dragostea zidește și garantează unitatea. Nu se mai poate vorbi în familie de personalitate, de individualitate, de libertate proprie, ci numai de dăruire, în încredere și iubire desăvârșită.
( Sfântul Ioan Gură de Aur )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 18.11.2017, 17:52:06
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Câtă trudă pun oamenii aceia care caută să afle și să scoată aurul din pământ? Multă, foarte multă! Astfel, precum căutăm copilul pierdut, bolnav greu, aurul din pământ și alte lucruri trebuincioase vieții pământești, tot așa – ba încă și mai mult – trebuie să-L căutăm pe Dumnezeu , Care este Izvorul vieții și fericirii noastre. Pentru aflarea copilului, soției, aurului, averii și a celor trebuincioase existenței sale, omul întâmpină multe piedici, primejdii și obstacole necunoscute minții lui, iar a căuta și a afla pe Dumnezeu e cu mult mai ușor.
( Protosinghel Nicodim Măndiță, Învățături despre rugăciune , Editura Agapis, București, 2008, p. 24)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 19.11.2017, 14:48:44
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Exista un Sfânt nebun pentru Hristos, care l-a potolit odată pe Ivan cel Groaznic. Acesta ridica probleme pentru că fusese servit cu o bucată de carne în post: „Mă crezi așa păgân, ca să mănânc eu carne în post?”, iar Sfântul i-a zis:
„Tu nu mănânci carne de vită, dar mănânci carne de om!”.
Și nouă ne-ar trebui preoți care să aibă curajul să spună că e important să postim de păcate mai mult decât de bucate, iar postul de bucate să fie numai un acces spre plinătatea postului de păcate . Făcând așa, nu vom mai mânca nici „carne de om” . Clevetirea se consideră mâncare de carne de om. Omul se abține de la carnea animalelor și de la altele, dar totuși clevetește. Când enumerăm cele 24 de vămi ale văzduhului, clevetirea este primul păcat de care trebuie să dăm seama.
( Părintele Nicolae Tănase , De la prietenie la iubire. Căsătoria – taina iubirii creștine , Editura Agaton, Făgăraș, 2011, p. 182)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 20.11.2017, 06:17:42
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

În cele mai multe familii, fiecare membru trăiește parcă după un alt program, stă în camera lui, la televizorul lui, și urmărește programului lui preferat. În opinia mea, toate aceste obiceiuri erodează sentimentul apartenenței la o familie, legăturile dintre membrii ei și efectele încă nici nu pot fi pe deplin evaluate.
Când ajungi să comunici mai mult la telefon cu copilul tău minor, chiar dacă are bonă, e semn că, pe lista ta de priorități, el nu e pe primul loc. Știu că protestezi - „tot ce fac, pentru el fac, să avem bani și să ne meargă bine ”. Banii sunt importanți - în fiecare zi avem nevoie de atâtea lucruri, dar copilul nu are nevoie numai de haine, mâncare și școală.
Sufletul lui se hrănește cu dragoste ori, pentru aceasta, are nevoie să fie cu tine. Educația copilului nu presupune numai școala - aceasta este numai partea formală, instituțională, a educației lui. Educație înseamnă tot ce învață și,
de la tine, părintele său, copilul poate învăța cel mai mult or, pentru aceasta, are nevoie să fie cu tine !
( Irina Petrea )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 20.11.2017, 12:19:41
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

"În zilele noastre, oamenii aspiră să fie iubiți și de aceea esuează. Corect este să nu te intereseze dacă alții te iubesc sau nu, ci dacă tu îl iubești pe Hristos și pe oameni. În felul acesta îți va fi plin sufletul."
_________________
Porfirie Kafsokalivitul
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 21.11.2017, 17:57:05
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

PREOTUL CONSTANTIN NECULA conferentiaza la SECTARII PENTICOSTALI DIN BEIUS in Duminica Ortodoxiei, sub semnul
”depasirii barierelor confesionale”
ne-a fost impartasita urmatoarea marturie:
cristina:

Provin dintr-o familie penticostala in sanul careia am crescut pana aproape de maturitate. Cu ani in urma, totusi, prin harul lui Dumnezeu am primit Sfantul Botez devenind madular viu al dreptei credinte. As vrea sa adaug si experienta mea personala in ce priveste perspectiva unui dialog cu penticostalul.
Probabil ca stiti/ ati patit-o: orice provocare sau invitatie la discutii pe teme religioase pe care o poate face sectarul unui ortodox este sortita nu numai esecului, cazand pe urechi surde efectiv (fiindca sectarul nu cauta sincer vreun raspuns – el doar stie tot), ci ulterior si rascolirilor si tulburarilor sufletesti de partea ortodoxului care a cazut in astfel de cursa.
Ca cel ce accepta dialogul cu acest vechi sarpe crezand ca poate ceva, fara sa bage de seama se impartaseste mai mult sau mai putin – dar niciodata nu ramane neatins – de viclenia si trufia ispititorului. Iar el va cauta sa iscodeasca si sa rastalmaceasca prin intrebare orice raspuns precum diavolul prin sarpe. Ereticul pleaca apoi linistit ca te-a tulburat (si nu se poate linisti pana nu te tulbura) , neclintit in trufia de nezdruncinat, iar tu stai si mesteci otrava ramasa: ca nu i-am spus bine, ca trebuia sa-i zic asa,ca de ce nu mi-am adus aminte si de cutare argument, etc.
De aceea, cred eu, exista recomandarea apostoliceasca sa nu discuti cu omul eretic ci sa te departezi de el
, fiindca e cu neputinta sa-l folosesti pe el si pe tine sa nu te vatami.
Bine spunea cineva in comentarii ca “vino si vezi” e calea ortodoxa a tratativelor. Da! bine ar mai fi fost sa se faca vizibila Duminica Ortodoxiei, sa se fi facut macar mici procesiuni in jurul fiecarei bisericute cu Sfintele Icoane, sa se spuna macar cat de putin de ereziile de ieri si de azi si de substratul lor intunecat si pierzator de suflet in ziua in care Biserica s-a delimitat de intunericul tuturor ereziilor si s-a imbracat in podoaba adevarului icoanei inomenirii lui Hristos.
Unii ce se inmultesc cred ca altfel se pot face lucrurile, fara anateme si doar cu dialogul nostru ciunt, dar orice cuget sanatos stie ca e cu neputinta. Caci ce partasie are intunericul cu lumina si cum se pot impaca? Bine este sa se intareasca inimile noastre prin har, ca sa cunoasca Lumina sa se alipeasca de ea si sa fuga de orice umbra a intunericului, acum cand ziua este mai aproape de noi decat atunci cand am crezut.
Legaturi:
PREOTUL CONSTANTIN NECULA conferentiaza la SECTARII PENTICOSTALI DIN BEIUS in Duminica Ortodoxiei, sub semnul
”depasirii barierelor confesionale”
CUM AJUTAM SI CUM IMPIEDICAM VENIREA OAMENILOR LA ORTODOXIE? DESPRE DRAGOSTE, CONVERTIRE SI ECUMENISM

Acum, un ecumenism care se preface că diferențele reale dintre Ortodoxie și eterodoxie sunt neimportante, cade într-adevăr într-un păcat atât de înfricoșător și pentru că neagă Adevărul, pentru care atât de mulți foști eterodocși creștini s-au luptat ca să-L găsească și pentru că încearcă să închidă ușa acelora care încă Îl caută . Nu trebuie să ne ademenească masca zâmbitoare a ecumenismului. Ecumenismul este potrivnic oricărui pas al cuiva care caută Adevărul și urmărește intrarea sa în Biserica lui Hristos. Ecumenismul încurajează sentimentul ce izvorăște dintr-o unire în aparență și nu din umilință și din viața de pocăință. Descurajează căutarea Adevărului, acceptând indirect existența și primirea minciunii. Ecumenismul nu este stăpânit de smerenia care îngăduie să se facă auzită și o altă voce diferită de a lui, în special, atunci când aceasta descoperă minciuna lui. Ecumenismul îngăduie comparații, dar nu concluzii care să demonstreze că o anumită tradiție creștină, în opoziție cu alta sau cu altele, este mai autentică. În cele din urmă, ecumenismul
descurajează orice acțiune fermă, care s-ar împotrivi scopurilor sale pe care le urmărește. Într-adevăr, cuvintele lui Hristos către farisei s-au împlinit și cu ecumeniștii:
„Vai vouă, cărturarilor și fariseilor fățarnici, că închideți Împărăția cerurilor înaintea oamenilor. Căci nici voi nu intrați, nici pe cei ce vor să intre nu-i lăsați”.
O CONVERTIRE DE LA BAPTISM LA ORTODOXIE, PRIN BOTEZ, SI INCERCARILE EI – marturia tinerei Emanuela Iancu pentru revista “Familia ortodoxa”

[…]
La penticostali am trăit o experiență care m-a marcat foarte mult și care m-a îndepărtat de Dumnezeu . La un moment dat,
m-am dus cu ei la munte ca să ne rugăm cu toții pentru „vindecarea rănilor din trecut ” și pentru „primirea Duhului Sfânt ”. Și e firesc că dacă te rogi așa, aiurea, primești alte duhuri – duhuri rele . Eu speram ca aceasta rugăciune să mă liniștească sufletește, dar ce a urmat a fost groaznic pentru mine. Am căzut într-o depresie foarte mare, plângeam foarte des, nu știam în ce și în cine să mai cred, și căutam ceva care să-mi aducă pacea sufletească…
– Și cum ai ajuns la Adevăr?
– La Ortodoxie am ajuns printr-un băiat care locuia în Ploiești, un oraș apropiat de satul meu. I-am povestit ce experiențe negative am avut, i-am spus că eu nu mai cred în Dumnezeu, ci în propriile mele forțe… El a avut multă răbdare cu mine, mi-a explicat cât a putut și, în plus, mi-a dat niște cărți ortodoxe. Cât este de important să dăruim materiale de folos pentru suflet celor care Îl caută pe Dumnezeu, și nu numai! O carte, o revistă poate schimba complet un suflet…
[…]
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare